PDA

View Full Version : Fender Stratocaster MiM



Jamman
7 december 2009, 22:28
Goeiendag,

Heb nu 2 jaar met veel plezier op mijn epiphone sg-g400 gespeeld.
Heb deze onlangs verkocht omdat ik het geluid toch niet echt divers genoeg vond.
Ik speel veel rock, blues, jazz en daar is de sg toch minder geschikt voor.
Het geluid van een stratocaster trok me altijd wel, en nu liep ik tegen een leuk aanbod aan.
kan voor rond de 325 een fender strat uit mexico krijgen.
Nu hoor je vaak dat ze nep fenders verkopen met als echte fenders, en dat het nogal per exemplaar verschilt.
Wat is jullie mening over deze gitaar op het eerste gezicht:
http://img193.imageshack.us/img193/2672/startmim.jpg (http://img193.imageshack.us/i/startmim.jpg/)


Doen of niet doen?
Er zit zoals te zien is een seymour duncan brugelement in, het orgineel is aanwezig.
Groeten,

humbucker
7 december 2009, 22:35
Kan je doen! Strat ziet er niet verkeerd uit en het is ook wel een echte voor zover ik dat kan beoordelen. De prijs is correct imo.

Jamman
7 december 2009, 22:39
bedankt voor je reactie!
Het enige wat mij dus tegenhoud is A is het wel een echte en b waarom zou de trem arm er af zijn? Mischien ontstemt hij erg snel.
Marja dat kan ik alleen te weten komen door hem te proberen.

Midwolda
7 december 2009, 22:47
Er staan hier twee stratocasters met tremolo, maar de armpjes liggen al vanaf dag 1 ergens in een doosje.
Sommige mensen gebruiken die dingen nou eenmaal nooit. :makeup:
Lijkt mij trouwens ook geen verkeerde gitaar en geen gekke prijs.
Ik vind alleen dat perloid niet mooi, maar alla, smaken verschillen.

humbucker
7 december 2009, 22:47
het kan natuurlijk ook dat ie toevallig op deze foto er niet op steekt of dat de eigenaar de trem nooit gebruikt. Het hoeft natuurlijk niet dat de gitaar snel ontstemt, maar dat kan natuurlijk wel. Maar die problemen zijn meestal wel te verhelpen met een nieuw topkammetje, dus dat is niet erg.

Ik zou zeggen ga hem testen, probeer alles uit en maak een mooi dealtje!

En volgens mij is het een gewone MIM Standaard, kosten nieuw rond de 450 dus voor 300 moet je hem wel kunnen meenemen. Het brugelement is trouwens ook niet meer origineel. Er zit een hotrail in, humbucker in singlecoil formaat, dus meer output, maar uitermate geschikt voor rock! (weet niet of je dit al wist)

infinite
7 december 2009, 22:59
Ik heb zelf ook een strat uit mexico.En ook ik heb de tremelo er af gehaald.
zo te zien is de bridge element een Seymour Duncan Hotrails 1 goeie !!!
en geen gekke prijs

The Crash Cowboy
7 december 2009, 23:12
Ik heb sinds kort een MIM Strat ('60 Classic) en die bevalt me uitstekend. Volgens mij is het gewoon zo dat een gitaar maken in Mexico gewoon goedkoper is dan in USA, en de MIM's zijn afgewerkt met goedkopere hardware. Tunen kan altijd, óók voor bij elkaar minder dan de prijs van een goeie Amerikaan. Alleen voor de opdruk Made in USA betaal je gewoon al een paar honderd euri is mijn stelling. Neemt niet weg dat tussen die Amerikanen wel héééle vette planken zitten ..... zo zag ik laatst in Nijmegen bij Guitars & Amps, een nieuwe zaak die ik in mijn eigen stadje nog niet eens kende .... Daar staan ze allemaal, vanaf de Highway One serie en dan omhoog (in prijs). Maar da's dan ook vanaf een eutje of 700,- ..... en dan heb je de goedkoopste Americano ! Heb er een geprobeerd vóór ik de Classic kocht, maar vond hem minder. Kan toeval, mazzel voor mij of kwestie van smaak zijn, maar toch !

Testen, voelen, luisteren, en dan gewoon doen voor dat geld !

En o ja, als die trem arm er niet bij zit lul je er toch gewoon nog € 25,- af !

Brewskie
7 december 2009, 23:13
heb je al gekeken naar het bouwjaar ?
Op de kop kan ik lezen: MZ0+ 5 digits 2000-2001

Het valt me wel op dat de tweede 0 een beetje anders geplaatst is.

Jamman
8 december 2009, 12:24
Bedankt voor de reacties! Ik heb hem gereserveerd, en ga hem deze week proberen. Het bouwjaar is volgens hem 2006/2007. Maar met behulp van het serienummer kom ik op 2001. maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.
Verder nog strat eigen dingetjes waar ik even op moet letten?

Jamman
8 december 2009, 23:30
spannend! Morgen kijken! en hopelijk kopen!

Rooker
8 december 2009, 23:43
Als je de tremolo arm wilt gaan gebruiken zou ik hem wel even testen. Het kan namelijk zijn dat het schroefdraad dol is doordat hij er een keer scheef op is gedraaid. Dit vergt dan weer een dure reparatie aan je brug waardoor wanneer je deze reparatie laat uitvoeren je eigenlijk gewoon de nieuwprijs betaald voor deze gitaar. Ik zou dus ook wanneer je nooit een trem gebruikt deze wel testen. Hij moet gewoon werken anders moet de reparratie van de prijs af.:rockon:

Jamman
9 december 2009, 00:17
dankjewel voor je reactie, zal dit zeker proberen! :D

Jamman
9 december 2009, 23:20
Lieve mensen, Ik heb hem gekocht!
Ben er super blij mee. Ik pakte hem op, speelde er even op, en dacht. Dit is hem! klinkt fantastisch! Wat een lekkerding is het.
Soundsample komt eraan! :blast:
Nu wil ik er alleen even een zwarte slagplaat en potmeterknoppen en elementkapjes opzetten. Zodat hij helemaal zwart is.
Maar ik kan er verschillende bestellen, wat is het verschil tussen een 1 en een 3 laags slagplaat. Ik weet wel dat ik een 11 gaats moet hebben.
Als iemand nog een zwarte passende heeft liggen hoor ik het ook graag.

Verder is de gitaar heerlijk afgesteld, ik ben er echt verliefd op.:mmmm:

vulvasonic
9 december 2009, 23:49
Een 1-laags slagplaat bestaat uit 1 dikke laag plastic en een 3-laags slagplaat bestaat uit 3 dunnere lagen plastic, waarvan de middelste laag (in het geval je voor zwart kiest, zoals jij van plan bent) doorgaans wit is, waardoor de vorm van de plaat wordt geaccentueerd.

Brewskie
9 december 2009, 23:50
Bedankt voor de reacties! Ik heb hem gereserveerd, en ga hem deze week proberen. Het bouwjaar is volgens hem 2006/2007. Maar met behulp van het serienummer kom ik op 2001. maar dat kan ik verkeerd hebben natuurlijk.
Verder nog strat eigen dingetjes waar ik even op moet letten?

Ja, zoals je kunt zien kwam ik ook uit op bouwjaar 2000/2001.
Heb je 'm inmiddels gekocht ?

Jamman
10 december 2009, 00:01
jep, heb hem nu gekocht!
Ben er echt zeer content mee, wat een heet stuk hout! :lovelove:
De trem lag eraf omdat hij hem niet gebruikte, maar die heb ik er ook even op geprobeerd.

Braindead
10 december 2009, 10:49
Hoe ie kwalitatief is weet ik niet bij een MIM maar hij ziet er in ieder geval erg goed uit! Voor mij past die perloid slagplaat er juist ontzetend goed bij.

Rubster
10 december 2009, 11:00
MiM Strat's zijn prima gitaren en zeker voor het geld. Kun je een hele tijd prima mee vooruit, is echter wel aan te raden om op termijn de pickups en electronica te vervangen. De stock single coils zijn weinig levendig en er is dag en nacht verschil met bijv een set 57/62's.
Heb zelf ook een MIM strat, begon als een stock gitaar, maar inmiddels is alleen de body zelf nog origineel, de rest is allemaal geupgrade.
Dat is ook het leuke van die gitaren (en natuurlijk Fenders in het algemeen). Alleen kan er op en er af, dus is geheel naar eigen smaak te customizen. Met die gitaar ga je vast een hele hoop plezier beleven! Gefeliciteerd!

DeadHerring
10 december 2009, 11:16
Beetje wisselvallig, MIM Strats. Persoonlijk zoek ik altijd een MIJ Strat, doorgaans goedkoper en betere kwaliteit.

beruk
10 december 2009, 11:24
Persoonlijk zoek ik altijd een MIJ Strat, doorgaans goedkoper.
Bij Far East guitars betaal je omgerekend €640 voor een MIJ
Thomann strat MIM: € 499,-

Dacht et niet dus....

DeadHerring
10 december 2009, 11:35
Bij Far East guitars betaal je omgerekend €640 voor een MIJ
Thomann strat MIM: € 499,-

Dacht et niet dus....

Daarom zei ik doorgaans. Je kan natuurlijk duur gaan zoeken, dat ga je ook wel vinden.

Ben al een paar Japanse pareltjes tegengekomen van 300-400 euro.

Braindead
10 december 2009, 12:41
TSér heeft al een seymour duncan in de brug zitten dus pickup upgrade is deel s al gedaan.

Of je koopt een Squier MIJ met e-serial zoals ik heb. :)

DeadHerring
10 december 2009, 12:58
Of je koopt een Squier MIJ met e-serial zoals ik heb. :)

Ook een goeie keuze natuurlijk!

Jamman
10 december 2009, 13:47
Ben er even mee langs bob de jong geweest, die vond het een pracht exemplaar, en begreep niet dat ik hem voor zo weinig heb kunnen aanschaffen.
Ze vonden alleen de tonika sticker op de headstock minder. Haha.
Het verschil met de seymour duncan en de std. pickups is inderdaad erg groot.
Wil die andere 2 ook vervangen, die 57 - 62'1 spraken mij inderdaad erg aan. En nu nog een mooie koffer.

Hij speelt zo veel lekkerder dan mijn sg g400. En de klank is ook een stuk beter.

Dommedik
10 december 2009, 15:23
Gefeliciteerd met je aankoop:ok: Ik heb hier thuis een squier staan. Ben eigenlijk ook opzoek naar een goede/betaalbare fender. Ziet er goed uit, toch vind ik die slag plaat ook niet misstaan hoor. Veel plezier er mee, zal vast wel lukken toch?:strat:

Wabbie
10 december 2009, 16:08
Vette gitaar hoor! Ik heb in 1990 ooit een nieuwe MiM strat gekocht, praktisch 20 jaar later heeft diezelfde strat al mijn GAS aanvallen overleeft en is nog steeds mijn main axe. De originele elektronica en elementen hebben toch iets van 16 jaar van misbruik, bier en optredens overleeft voordat die ermee ophielden. Tegenwoordig uitgerust met Custom Shop Texas Specials, cts pots en goede elektronica en graphtech zadels. Owh en bespannen met een setje 012-056 in E
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/DSC00520.jpg

Dommedik
10 december 2009, 16:17
Nu krijg ik gas aanvallen van al die strats:P en dan kom ik met mijn squiertje:makeup: haha, ben al goed opzoek naar een fender, een goede mim of een 2e handse amerikaan.

Jamman
10 december 2009, 17:27
Haha. de definitie van GAS aanval is bij mij niet bekend, forum talk?
Maar dat is vrijwel exact dezelfde strat, alleen dan met een helemaal witte slagplaat?
Klinken die texas specials veel beter dan de orginele pu's?
Zit er aan te denken de 2 andere pu's te vervangen door texas specials of 57 - 62's

Dommedik
10 december 2009, 18:21
haha dat is idd forum praat. Ik weet dat ook nog niet zo lang, dus dacht ik laat ik het maar eens gebruiken. Het staat voor: Gear acquisition syndrome, een drang naar een bepaalde (aankoop) van een gitaar, zoiets ;) Ik wist het ook pas van middag:P Ik heb geen idee of die pu's beter klinken of beter zijn. Ben zelf ook nog op zoek naar een fender strat. Ik zal ook wel eens wat pu's proberen uit te testen als ik de kans krijg. Texas special zit toch in de srv custom of niet? Als dat zo is dan weet ik wel hoe die klinken:soinnocent:

Wabbie
10 december 2009, 18:45
De mijne heeft inderdaad de oorsponkelijk witte slagplaat. Is ondertussen behoorlijk vergeeld trouwens.
De texas specials klinken een heel stuk beter dan de oorspronkelijke elementen. Ze zitten inderdaad in de SRV strat. Als je wat elementen wil vergelijken qua klank is deze website misschien handig:
http://www.acmeguitarworks.com/Strat_Pickup_Sound_Clips_W1.cfm

Dan heb je iig een beeld van hoe ze klinken, het blijft natuurlijk altijd een beetje een gok hoe het uiteindelijk uitvalt.

Dommedik
10 december 2009, 22:32
Handige site. Ben eerst opzoek naar een andere gitaar. daarna, als ik die heb, wil ik miss mijn squier upgraden met andere pu's maar dat stel ik nog even heeeeel lang uit. eerst zorgen dat ik geld voor een goede strat bij mekaar heb;) lukt al aardig. Maar die texas special zijn niet verkeerd:crazyhappy:

bat
10 december 2009, 22:43
Lekker ding, die strat. Leuke keuzes ook voor de upgrades.

Ik heb toevalligerwijs dezelfde pick-up set-up, al bijna 15 jaar, op mijn MIM Strat en eerlijk gezegd denk ik slechts zo nu en dan aan het vervangen van de standaard single coils... net nog dus.

Wabbie
10 december 2009, 23:06
de oorsponkelijke pick-ups klonken inderdaad nog best okee. Alleen die van mij waren ondertussen zo microfonisch als de tering, dus daar was niet meer mee te spelen. Toe heb ik als budget oplossing er een tijdje een setje GFS-pickups in gehad, maar die misten toch wel wat definitie vond ik. Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en voor een setje Texas Specials gegaan, maargoed ik ben ook een enorme SRV fan he ;)

Dommedik
10 december 2009, 23:23
Ben je niet de enige, die man is geniaal:ok:

Jamman
11 december 2009, 19:34
Ik denk dat het voor mij ook texas specials worden!
Heb ook een zwarte slagplaat, knoppen e.d. besteld.

Jamman
12 december 2009, 17:51
Heb de zwarte slagplaat er (half) op, echter heb ik van mijn sd hotrails een kabeltje los getrokken. De groene zit op de pu switch. De zwarte is los geraakt, deze moet ik gewoon op een aarde plaats solderen toch? Heb niet gezien waar hij van los kwam namelijk.
Alvast bedankt!

almer
13 december 2009, 00:54
Yep op alle schema's welke ik gezien heb en in mijn eigen strat worden alle aarde draden van de elementen samen gesoldeerd op de volume potmeter.

ieme
13 december 2009, 06:17
Mijn eerste strat was een Fender Mexico, verkocht hem in 2004 en heb hem in 2009 weer terug gekocht. Vond hem in een winkel in groningen, gelijk meegenomen en eigenlijk nog steeds wel een heel goed ding!! Speel er nu vaker op als voorheen...

Jamman
13 december 2009, 15:42
Hoop dat ik hem over 3 jaar nog steeds zo fijn vind,
Heb nu de elementen der dus ook uit gehad, maar die moet ik nu weer afstellen natuurlijk, is er een truukje om de hoogte t o v de snaren te bepalen?

Wabbie
13 december 2009, 16:43
Is volgens mij gewoon persoonlijke voorkeur. Dus op je gehoor een beetje klooien totdat je het goed vind klinken.

Er komen toch wel fotos van je strat met zwarte slagplaat he?

ruben_gitaar
13 december 2009, 16:44
ik weet niet wie het is opgevallen, maar de seymour is omgedraaid?
ik weet niet, beetje twijfelgeval

Jamman
13 december 2009, 16:46
Dan ga ik dat zo even proberen, nadat ik mijn soldeerbout heb gevonden voor dat klote draadje.
Die foto's zorg ik zeker voor, even mijn fotokunsten bijspijkeren.
Volgensmij hoort de sd er toch echt zo om in!

Jamman
13 december 2009, 18:03
Heb hem nu weer helemaal in elkaar, witte en rode zitten aan elkaar vast gesoldeerd, en de groene aan de pu switch, de zwarte op de volume pot als aarding.
Volgensmij zou het zo goed moeten zijn, want in de sd manual staat dat als je de hot rails combineerde met fender pu's je de groene aan de puswitch en de zwarte als aarding, in plaats van andersom.
Heb alleen geen snaren om te testen :(

Jamman
16 december 2009, 17:52
Hier de beloofde pics met zwarte slagplaat:
Met mijn nieuwe tweedcase, die ik van mijn vriendinnetje heb gehad :)

http://img30.imageshack.us/img30/7167/strat1x.th.jpg (http://img30.imageshack.us/i/strat1x.jpg/)

http://img163.imageshack.us/img163/8650/strat2.th.jpg (http://img163.imageshack.us/i/strat2.jpg/)

Hier lijkt de slagplaat wel antraciet, opzich ook wel strak, maar hij is toch echt zwart:

http://img46.imageshack.us/img46/9809/strat3.th.jpg (http://img46.imageshack.us/i/strat3.jpg/)

Wabbie
16 december 2009, 18:01
Nice! Ziet er strak uit met die zwarte slagplaat.

Jamman
15 januari 2010, 21:40
lekker laat, maar dankjewel. Heb nog steeds de 2 orginele elementen nog niet vervangen, maar dat houd ik eerst nog maar even zo.
Eerst een goede stage piano, aangezien ik oorspronkelijk pianist was.