PDA

View Full Version : M-Audio Fast Track geluidsprobleempje



Styhn
7 december 2009, 20:37
Hallo gitaarfanatici,

Omdat ik wil beginnen met het opnemen van gitaarpartijen heb ik een M-Audio Fast Track USB gekocht bij Musikhaus Thomann (deze (http://www.musikland-online.de/pix/onlineshop/M-Audio-Fast-Track-USB-Audio-Interface.jpg)).

Nu ondervind ik echter een probleem als ik bijvoorbeeld Guitar Rig 3 of Adobe Audition gebruik: tijdens het spelen hoor ik "kraakjes" door het geluid heen. Het is geen achtergrond ruis, het binnenkomende signaal is helder (ik heb ook meerdere gitaarkabels geprobeerd en die gaven hetzelfde probleem).

Ik heb een stukje opgenomen om te laten horen hoe het klinkt, het MP3tje is te downloaden vanaf deze (http://www.mediafire.com/?jdn5zznwzuz).

Het "kraakje" wat je hoort door de clip heen is tijdens het gebruiken van Guitar Rig 3 nog veel beter te horen, wat niet echt fijn speelt!

Ik hoop dat iemand enig idee heeft wat er mis is. In ieder geval alvast bedankt voor het lezen, luisteren en eventueel reageren!

harrie-beton
7 december 2009, 23:47
Deze chops zijn problemen met de snelheid. Je pc is niet snel genoeg of hij doet teveel achtergrond taken. Het oplossen van dit soort dingen is lastig. Wat zijn je pc specs en welk besturingssysteem. Wat is je processor? Front Side Bus? Snelheid geheugen? Grootte geheugen. Type moederbord?

Als je dit niet weet moet je cpu-z downloaden en aanklikken.

Styhn
8 december 2009, 09:15
Bedankt voor je reactie. Ik had niet verwacht dat het aan mijn snelheid zou liggen, maar hier zijn mijn relevante specs:


Moederbord: Gigabyte GA-MA770-DS3 met FSB @ 5200/ 2000 MT/s
CPU: AMD Athlon X2 +5600 @ 2.8 GHz
Geheugen: 2 GB DDR2 geheugen @ 1066 MHz
OS: Windows XP SP3

Het is misschien zinnig om te melden dat als ik Guitar Rig 3 gebruik het aantal % CPU usage zelden boven de 10 % uitkomt.

skanky
8 december 2009, 09:18
Ik denk dat je je latency iets hoger moet zetten, dat kan bij de preferences van Guitar Rig.

Styhn
8 december 2009, 17:23
Ik denk dat je je latency iets hoger moet zetten, dat kan bij de preferences van Guitar Rig.

Dit maakt niets uit, ik heb de latency op z'n hoogst gezet en de kraakjes blijven...

Trouwens.. @ harrie-beton: ik heb gekeken in Windows Task Manager hoeveel mijn CPU bezig is terwijl ik GR 3 gebruik en dit komt ook nooit boven de 10 %.

fivelastwords
8 december 2009, 19:37
Ook de latency in Cubase al geprobeerd?

Styhn
9 december 2009, 00:01
Ook de latency in Cubase al geprobeerd?

Ik gebruik geen Cubase, maar ik krijg deze ruis als ik alleen gitaar speel in Guitar Rig en als ik opneem hiermee of met Audition.

harrie-beton
9 december 2009, 09:04
We moeten uitsluiten of het apparaat stuk is of dat de pc problemen geeft.
Zin om langs te komen met gitaar en usb apparaat? Ik woon in Paddepoel.

fivelastwords
9 december 2009, 11:29
Ik gebruik geen Cubase, maar ik krijg deze ruis als ik alleen gitaar speel in Guitar Rig en als ik opneem hiermee of met Audition.

Sorry, even in de war.

Styhn
9 december 2009, 13:27
We moeten uitsluiten of het apparaat stuk is of dat de pc problemen geeft.
Zin om langs te komen met gitaar en usb apparaat? Ik woon in Paddepoel.

Dat is een goed idee, u heeft een PM.