PDA

View Full Version : Waar heb jij nu GAS voor?



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17

Erik de Perik
6 april 2021, 18:10
Nou, dan zijn we wel benieuwd hoe jou gitaarspel klinkt over Positive Grid/Bias? Zou je hier een liedje kunnen posten, Erik,want ik wil op den duur ook via pc of laptop gaan spelen en ben benieuwd hoe dat is.

Kan ik wel eens proberen alhoewel ik nooit opneem. Ik ga op zoek naar een stukje muziek waar je niet kunt horen wie er gitaar speelt, heb jij nog een suggestie?

D3nnis
6 april 2021, 18:48
Bolero van Ravel?

arjanb01
6 april 2021, 19:04
Kan ik wel eens proberen alhoewel ik nooit opneem. Ik ga op zoek naar een stukje muziek waar je niet kunt horen wie er gitaar speelt, heb jij nog een suggestie?

Geen idee, de meeste demo’s zijn met beeld.
Maar goed, als dat niet mogelijk is zal ik het zelf moeten installeren.

Erik de Perik
6 april 2021, 19:11
Met jouw akoestische gitaar.... tuurlijk joh.

MarkS
7 april 2021, 11:52
Geinig, ik heb een beetje het omgekeerde. Vind het LP geluid best gaaf, zeker met p90 pickups. Maar qua bespeelbaarheid vind ik ze een ramp, vandaar dat ik laatst dus een PRS SE heb opgepikt.

Ik heb vrijdag mijn Squier Jazzmaster verkocht maar mis die gitaar nu al, dus GAS voor een Fender. Ben normaalgesproken niet weg van de moderne modellen, maar deze uitvoering vind ik echt schitterend! Misschien maar eens aan de tand voelen ergens.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210404/5725f4c195220cb9c4ef7d354a5da0ed.jpg
Me like! +10

MarkS
7 april 2021, 12:01
Het is heel erg exemplarisch voor me met LP's, meer dan met andere gitaren.
Heb er weleens gespeeld die ik te gek vond, maar die zijn op 1 hand te tellen.
Is voor een deel misschien een puppy issue; ik houd niet van fullsized humbuckers, uitzondering weer voor bv wat op mijn SF zit.
Cleane Fender doet het altijd goed.
Herkenbaar. Mijn prachtige wine red/gold Studio speelt weliswaar lekker, maar vind ik iets te dik/vet/modderig klinken, 498T/490R. Pak toch vaker de Tribute met P90's. En eerlijk gezegd bevalt de slim 60's neck van de Tribute me ook wel iets beter dan de 50's neck van de Studio, al is het een slankere versie, ik heb dikkere 50's necks gehad. Maar om er nu andere PU's in te lepelen vind ik ook weer een dingetje. Teveel een zoektocht, en de 498T/490R is voor een LP toch wel een beproefd concept.

Midwolda
7 april 2021, 12:07
Heb ooit Phat Cats in een Studio gezet, dat ging wel errug goed moet ik zeggen. :ok:

MarkS
7 april 2021, 13:22
Heb ooit Phat Cats in een Studio gezet, dat ging wel errug goed moet ik zeggen. :ok:

Heb ik eerder gehad, niet mijn ding

Brum
7 april 2021, 15:16
Ik heb eventueel nog wel een setje BK Mules liggen, die mag je best 's proberen, Mark. Mochten die je bevallen, dan komen we daar wel aan uit t.z.t. Ik hoef er sowieso de hoofdprijs niet voor, want doe er toch niks mee. Laat me maar weten als je interesse hebt. De bruikleen is in ieder geval volkomen kosteloos, dus een buil zul je er niet aan vallen.

Tupelo
7 april 2021, 15:19
Mark en geen builen, ik zou er voorzichtig mee zijn. :)

belfrink
7 april 2021, 16:47
Ben de afgelopen weken in de race voor een 7-string, met een budget tot 2500 EUR. Helaas weinig op voorraad overal met gemiddeld een aantal weken levertijd. Ben in dubio nog omdat mijn gevoel me nog wat tegenspreekt. Enerzijds neig ik naar een Ibanez Prestige, de AZ24027TFF spreekt me erg aan, met name door de veelzijdigheid van de pickups, de looks en de locking tremelo.

Afgelopen dagen ben ik me ook wat meer gaan verdiepen in Strandberg gitaren. Men is met name erg lovend over de endurance neck. Zover ik heb kunnen zien is er in NL geen shop te vinden die deze gitaren heeft staan. Kom bij Thomann uit maar de 7 strings met trem hebben allemaal forse levertijden. Het lage gewicht en de ergonomische body maakt voor mij dat dit wel een ideale gitaar is om thuis zittend achter de pc, voor meerdere uren op je schoot te hebben.

Zelf speel ik veel progressieve muziek. Sterling by Music Man vind ik fantastische modellen, met name de John Petrucci signatures. Maar goed, als ik dan de prijs plus wat je daar voor terug krijgt, afzet tegen een Ibanez prestige of een Strandberg, dan vallen deze toch eigenlijk wel af. Een echte Ernie Ball music man is me echt te duur en is geen optie.

Da Vinci
8 april 2021, 08:35
Ben de afgelopen weken in de race voor een 7-string, met een budget tot 2500 EUR. Helaas weinig op voorraad overal met gemiddeld een aantal weken levertijd. Ben in dubio nog omdat mijn gevoel me nog wat tegenspreekt. Enerzijds neig ik naar een Ibanez Prestige, de AZ24027TFF spreekt me erg aan, met name door de veelzijdigheid van de pickups, de looks en de locking tremelo.

Afgelopen dagen ben ik me ook wat meer gaan verdiepen in Strandberg gitaren. Men is met name erg lovend over de endurance neck. Zover ik heb kunnen zien is er in NL geen shop te vinden die deze gitaren heeft staan. Kom bij Thomann uit maar de 7 strings met trem hebben allemaal forse levertijden. Het lage gewicht en de ergonomische body maakt voor mij dat dit wel een ideale gitaar is om thuis zittend achter de pc, voor meerdere uren op je schoot te hebben.

Zelf speel ik veel progressieve muziek. Sterling by Music Man vind ik fantastische modellen, met name de John Petrucci signatures. Maar goed, als ik dan de prijs plus wat je daar voor terug krijgt, afzet tegen een Ibanez prestige of een Strandberg, dan vallen deze toch eigenlijk wel af. Een echte Ernie Ball music man is me echt te duur en is geen optie.

Toen ik de eerste zin las moest ik direct denken aan een MM Petrucci ;)
Wat mij altijd opvalt is dat die 7-snarige gitaren 2e hands vaak een stuk goedkoper worden aangeboden. Waarschijnlijk minder vraag.
Als je geen haast hebt zou ik mijn ogen eens een tijdje open houden.

guitarkid2
8 april 2021, 13:17
Heb stiekum gas voor zo'n marshall sc20h

Fabrieksinstellingen
8 april 2021, 13:19
Jij bent dan wel heel slecht in stiekem zijn

Thiez
8 april 2021, 15:11
GAS voor een originele SG silverburst uit 2007... Helaas maar slechts 400 van gemaakt, en vrij lastig te vinden.

https://www.mylespaul.com/attachments/1566480142230-png.401220/

Jan Buurman
8 april 2021, 15:21
Heb stiekum gas voor zo'n marshall sc20h

Snap ik helemaal. Na een tegenvallende DSL15H kocht ik een tweede hands SC20H. Zo blij mee!!!

MarkS
8 april 2021, 21:24
Ik heb eventueel nog wel een setje BK Mules liggen, die mag je best 's proberen, Mark. Mochten die je bevallen, dan komen we daar wel aan uit t.z.t. Ik hoef er sowieso de hoofdprijs niet voor, want doe er toch niks mee. Laat me maar weten als je interesse hebt. De bruikleen is in ieder geval volkomen kosteloos, dus een buil zul je er niet aan vallen.
Bijzonder aardig van je Brum, maar hoeft niet....

Brum
10 april 2021, 10:11
Oké, no problemo.

Brum
10 april 2021, 12:09
GAS voor een originele SG silverburst uit 2007... Helaas maar slechts 400 van gemaakt, en vrij lastig te vinden.

https://www.mylespaul.com/attachments/1566480142230-png.401220/

Daar zou ik het ook wel op kunnen doen ja. Misschien alleen de slagplaat anders (de ouderwetse kleine), maar verder wel een mooie gitaar.

MarkS
10 april 2021, 13:56
Daar zou ik het ook wel op kunnen doen ja. Misschien alleen de slagplaat anders (de ouderwetse kleine), maar verder wel een mooie gitaar.
Ik zou voor deze full size pickguard gaan..

twoerd
19 april 2021, 15:12
Ik heb een beetje een andere vorm van GAS. Wel eens gefantaseerd "wat als ik een gitaar mag uitkiezen voor duizenden euro's?" Nou dat is me nu gebeurd.

Vorige week heb ik mijn proefschrift verdedigd, en er is als kado geld voor mij ingezameld voor een droomgitaar, als levenslang tastbaar aandenken aan het verkrijgen van mijn doctorstitel. Daar leg ik een eigen bijdrage bij, waardoor er een budget is van rond 2000 euro. Daar kun je echt een prachtige gitaar van kopen natuurlijk. Ik wil niet overhaast kiezen en sta nu open voor tips en aanraders!
Wat ik al heb: Fender Baja tele, Squier Classic Vibe tele, Yamaha Revstar RS502T, Pacifica 212, Pacifica 311H.
Waar ik aan zit te denken: een supergoeie tele / T-style (en dan mag er eentje weg), of iets "anders dan anders" maar ik weet niet wat. Mag gebruikt zijn maar wel iets betrouwbaars.
Wat ik speel: voornamelijk covers, pop en classic rock, zeg maar "Radio 2". Niveau: gevorderde amateur, niks bijzonders, het is hobby. Zit in een popbandje en een classic rock bandje en spendeer wel een aantal uurtjes per week aan gitaar spelen.

Kortom een luxeprobleem dat me veel voorpret gaat opleveren, maar ook wel een zoektocht, en daarom zijn tips van harte welkom!

Tupelo
19 april 2021, 15:52
Gefeliciteerd met je titel !
Maar uhh... je hebt geld, en nu ben je opzoek naar GAS ?
Ik zou vooral eens veel uit gaan proberen, dagje Max, dagje TFOA, dagje whatever de zaak die aardig wat heeft en min of meer service verleent... bomen, proberen.

twoerd
19 april 2021, 17:31
Dank je! Ja het is een enorm luxeprobleem. Nou zat ik heus wel al naar bepaalde gitaren te kijken, zoals de Fender Ultra of Am Pro II teles. GAS is er eigenlijk altijd. Zelf uitproberen is natuurlijk de beste tip, en met eventuele suggesties voor bepaalde merken of modellen kan ik daar wat meer richting aan geven.

Tupelo
19 april 2021, 17:39
Zo een Ultra of Pro is i.i.g. wat tijdgeest, koop je wat meer luxe voor zoals een afgevlakte hiel en een bellycut, maar op lange termijn zit je met een original duurzamer denk ik altijd.
Als ik terugkijk naar wat er de laatste decennia aan moderne (duurdere) varianten is verschenen en wat daarvan later op MP rondgaat en wat daarvan overgebleven is.
Dunno.
Gaat het niet om natuurlijk, verkoopwaarde, is geen issue, maar toch.. ik merk dat ik conservatiever geworden ben met dat materiaal door de jaren heen; neig in eerste instantie naar een ouder exemplaar, maar zou ik nieuw gaan dan ging ik hard voor een zo standaard mogelijk verhaal.

Da Vinci
20 april 2021, 09:56
Ik heb een beetje een andere vorm van GAS. Wel eens gefantaseerd "wat als ik een gitaar mag uitkiezen voor duizenden euro's?" Nou dat is me nu gebeurd.


Gefeliciteerd met je titel !
Maar uhh... je hebt geld, en nu ben je opzoek naar GAS ?


Allereerst gefeliciteerd ook met je titel! Ook verder sluit ik me aan bij Tuup; de volgorde lijkt wat omgedraaid. Als je iets tastbaars voor het leven zoekt snap ik dat je naar een gitaar kijkt, zou ik ook doen, maar uit ervaring weet ik dat niks zo veranderlijk is als de gitaar die het om dit moment helemaal voor je is. Dat zou het voor mij ook meteen lastig maken.

Zelf is mijn eerste liefde op gitaargebied een Luke en naast de Luke Blue die ik had wilde ik enorm graag de Black Sparkle. Er kwam er een jaar of vijf terug één voorbij, die heb ik gekocht en is sinds dien de gitaar waar ik bijna altijd op speel. Heb jij ook zoiets, dan zou ik het daar in zoeken. Ik die bijvoorbeeld dat je nu een aantal Tele's hebt waarvan een Baja en een Squier. Als Tele's jouw ding zijn en er nu budget vrij komt voor iets wat een blijvertje moet zijn zou ik met zo'n bedrag kijken naar of je daar niet een hele leuke van kan kopen. Zo'n dikke die je zelf eigenlijk niet zo snel zou kopen omdat vanwege de prijs, maar waar je wel heel blij mee zou zijn.

guitarkid2
20 april 2021, 10:49
Ik denk dat je voor 2000 euro die Baja niet echt gaat upgraden
Zou bijsparen voor een customshoppert of een suhr ofzo
Of eens kijken naar een ander model

Of zo

Midwolda
20 april 2021, 12:25
Als ik dat allemaal al in m'n gitaarstal had staan dan ging ik voor een top akoestische gitaar... :soinnocent:

MarkS
20 april 2021, 12:43
Met reeds 2 Tele's in het wapenarsenaal, (en zoals GK2 zegt, je hebt al een big bang for the buck Baja, in hoeverre is dan een USA Tele een flinke upgrade? maar OK, dan zou ik de Squier in dat geval er uit doen) en jij gezien de overige gitaren (de Yammies) het ook niet echt in de 100% humbuckergitaren zoekt, en in het kader van "iets anders dan anders", zou ik wellicht met zo'n budget voor een dikke Gretsch 61xx gaan... In hoeverre dat bruikbaar is in de genres waarin jij je begeeft is een 2e..., maar nodigt ms ook wel uit in het verbreden van je muzikale horizon)

Wat voor versterker heb je? M.a.w., daar valt ms ook iets te winnen of te verbreden. Al vind ik wel een gitaar gevoelsmatig meer als een sieraad, en een amp meer als een tool...

twoerd
20 april 2021, 14:01
Fijne reacties! Dank! Om antwoord te geven op de versterkervraag: ik heb er drie: een Boss Katana Artist Mk2, een Orange OR15 (met PPC112 cab) en een Orange CR120 (met zo'n Harley Benton Vintage G212 cab). Gretsch ga ik ook nader kennis mee maken, maar ik zit niet te wachten op gevechten met feedback, dus ben niet echt uit op een hollowbody. Ik moet het allemaal maar gewoon ervaren. Als ik qua tele niet heel veel beter kan vinden dan een Baja (voor mijn beleving) dan wordt het lastiger maar misschien ook interessanter en verbredender.

lauke_101
20 april 2021, 14:47
Gefeliciteerd met je titel, dr. twoerd! In welke richting ben je gepromoveerd, als ik vragen mag?

MarkS is me net voor met de suggestie voor een 6120. Heb mezelf er eentje cadeau gedaan toen ik begon met promoveren ;-) Mokervette gitaar, kan veel meer dan je zou verwachten. Feedback valt me reuze mee, maar dat is heel erg setup afhankelijk. Eens proberen zou ik zeggen. Proberen kan ik trouwens ook zeggen voor mijn huidige grote liefde de Jazzmaster. Heel comfortabele alleskunners en met een beetje setup is die beruchte brug echt gewoon prima.

Toevallig heb ik ook al jaren een Baja rondslingeren en ben nog weinig teles tegen het lijf gelopen die ik echt veel beter vond. Maar als je tele gek bent, waarom niet toch upgraden naar een custom shop of iets dergelijks? Je hoeft het aan niemand te verantwoorden, doe vooral waar jij blij van wordt. Zou er ook geen haast mee hebben trouwens, je komt vanzelf wel iets tegen waarbij je het juiste gevoel hebt.

twoerd
20 april 2021, 16:08
Dank :) iets met borstkanker, ik kan net zo goed even linken: https://scholarlypublications.universiteitleiden.nl/handle/1887/3154437

Gretsch is me nu al van aardig wat kanten aangeraden, ga ik zeker proberen!

Ik ga denk ik maar eens een tripje plannen naar Max Guitar in Den Haag en/of Dijkman in Alkmaar. En gitaren van vrienden en kennissen proberen natuurlijk.

Fobo
20 april 2021, 16:54
Zelfs de beschikbaarheid van een Nederlandse summary was niet toereikend genoeg om mij met méér dan inderdaad ‘iets met borstkanker’ een beeld te gunnen in de materie waarop jij je de afgelopen jaren moet hebben gezwoegd en - uiteindelijk - bent gepromoveerd.
Bij deze van harte gefeliciteerd, en dat er maar een prachtige gitaar (is een semi acoustic Gibby niets voor je?) bij je verzameling komen.

Jasper.
21 april 2021, 06:39
Gefeliciteerd Twoerd!

Zaterdag wordt mijn rectifier opgehaald als het goed is en GAS voor een 6505+ neemt ongekende hoogtes aan. Ik zie alleen nog steeds geen op marktplaats verschijnen :(

lauke_101
21 april 2021, 11:03
Dank :) iets met borstkanker, ik kan net zo goed even linken: https://scholarlypublications.universiteitleiden.nl/handle/1887/3154437


Mooi boekje! Je publicatielijst is ook niet bepaald verkeerd :-)
Grappig, ik ben sinds een jaar postdoc bij Humane Genetica in Leiden. Daarvoor bij Tumor Immunologie in Nijmegen voor mijn promotie. Klein wereldje toch weer!

Ik ben erg benieuwd naar de gitaar waar je op uit gaat komen, zie het topic wel tegenmoet ;-)

R.J
21 april 2021, 23:13
een akai mpk mini, past voor m'n monitor op m'n desk & kan ik m'n eigen ambient synth, bass en drumlijnen mee schrijven.
Kan natuurlijk een band in a box pedaaltje kopen, maar daar wordt ik geen beter muzikant van omdat het pedaal dan alles voor me doet en ik 't nu wel zelf *moet* schrijven.
I'm useless without a groove.

Erik de Perik
21 april 2021, 23:16
Mooi boekje! Je publicatielijst is ook niet bepaald verkeerd :-)
Grappig, ik ben sinds een jaar postdoc bij Humane Genetica in Leiden. Daarvoor bij Tumor Immunologie in Nijmegen voor mijn promotie. Klein wereldje toch weer!

Ik ben erg benieuwd naar de gitaar waar je op uit gaat komen, zie het topic wel tegenmoet ;-)

En ik lag vandaag op de SEH in Nijmegen :cheerup:

miyaru
22 april 2021, 10:27
Wat is er loos Erik? Ongevalletje of Corona?

Kim Wilson
22 april 2021, 11:24
Dank :) iets met borstkanker, ik kan net zo goed even linken: https://scholarlypublications.universiteitleiden.nl/handle/1887/3154437

Gretsch is me nu al van aardig wat kanten aangeraden, ga ik zeker proberen!

Ik ga denk ik maar eens een tripje plannen naar Max Guitar in Den Haag en/of Dijkman in Alkmaar. En gitaren van vrienden en kennissen proberen natuurlijk.

Ik heb ook een Baja, die ik her en der verbeterd heb (USA tuners, cts pots, Cavalier pickups), en die doet nu wel mee met de betere gitaren. Maar mocht ik in dezelfde situatie zitten, zou ik graag eens een paar Smitty’s, Guns en Maybachs willen vergelijken met die ik heb. Conclusie zou dan ook kunnen zijn dat het weinig beter wordt en dat ik dan een Gretsch koop. :D

Erik de Perik
22 april 2021, 13:12
Wat is er loos Erik? Ongevalletje of Corona?

Aanval van extreme benauwdheid in combinatie met steken in m'n linker borst. Huisarts raadde 112/ambulance aan en die vonden dat ik naar de SEH moest. Nahja, niets acuuts bleek uiteindelijk en nog steeds geen Covid-19.

miyaru
22 april 2021, 17:06
Aanval van extreme benauwdheid in combinatie met steken in m'n linker borst. Huisarts raadde 112/ambulance aan en die vonden dat ik naar de SEH moest. Nahja, niets acuuts bleek uiteindelijk en nog steeds geen Covid-19.

Niet zo mooi man, veel beterschap van mij!!!!

lauke_101
22 april 2021, 17:18
Dat zijn klassieke symptomen voor een hartaanval (blij dat het dat niet is!). Je hebt in elk geval een kordate huisarts, dat weet je nu wel ;) Beterschap!

Tupelo
22 april 2021, 17:18
Aanval van extreme benauwdheid in combinatie met steken in m'n linker borst. Huisarts raadde 112/ambulance aan en die vonden dat ik naar de SEH moest. Nahja, niets acuuts bleek uiteindelijk en nog steeds geen Covid-19.

Schaaldierallergie ? ;)

Erik de Perik
22 april 2021, 18:14
Dat zijn klassieke symptomen voor een hartaanval (blij dat het dat niet is!). Je hebt in elk geval een kordate huisarts, dat weet je nu wel ;) Beterschap!

Yep vandaar die reactie, m'n vader is er in '72 aan overleden. Bedankt!

Dacht morgen weer aan het werk te gaan, maar ik moet eerst langs de huisarts.

Ernest01
22 april 2021, 22:54
Dat was dan flink schrikken...
Gelukkig lijkt alles weer ok. Maar even een lang weekend houden, inderdaad.

Erik de Perik
22 april 2021, 23:23
Afhankelijk van wat m’n huisarts zegt ga ik dit weekend weer werken. Maar ik ben wel een beetje zorgmijder af :D

MarkS
22 april 2021, 23:27
Voor een beetje gezond verstand en een beetje eigenliefde zou de opinie van een huisarts eigenlijk overbodig moeten zijn..

Fobo
23 april 2021, 11:04
Voor een beetje gezond verstand en een beetje eigenliefde zou de opinie van een huisarts eigenlijk overbodig moeten zijn..
Pezies, evengoed sterkte Erik!

twoerd
29 april 2021, 09:15
Ik heb ook een Baja, die ik her en der verbeterd heb (USA tuners, cts pots, Cavalier pickups), en die doet nu wel mee met de betere gitaren. Maar mocht ik in dezelfde situatie zitten, zou ik graag eens een paar Smitty’s, Guns en Maybachs willen vergelijken met die ik heb. Conclusie zou dan ook kunnen zijn dat het weinig beter wordt en dat ik dan een Gretsch koop. :D

Inmiddels ben ik zo ver dat het een hollow body van Gretsch mag worden.

De keuze gaat dan tussen:
https://www.gretschguitars.com/gear/build/hollow-body/g6136t-players-edition-falcon-hollow-body-with-string-thru-bigsby/2401501805
of een van deze:
https://www.gretschguitars.com/gear/edition/players?build=hollow-body&orientation=right-hand

Tupelo
29 april 2021, 12:34
Ah ja, zo een White Falcon is er wel eentje om te kunnen herinneren op latere leeftijd / verbinden aan een memorabel event.
Was hier ooit iemand die er meteen een tattoo bij nam van geen regrets.
Voel ook wel wat GAS voor een Gretsch, maar bij mij komt dat altijd uit bij een Country Gentleman.
https://www.gretschguitars.com/gear/build/hollow-body/g6122t-players-edition-country-gentleman-hollow-body-with-string-thru-bigsby/2401236892

twoerd
29 april 2021, 14:28
Wat zou het mooi zijn als je de hele lineup ergens kon zien en proberen. Een utopie.

Erik de Perik
29 april 2021, 14:47
Zo te zien hebben ze net over de grens wel wat staan. Moet je alleen ff wachten tot dat weer mag of de gok nemen, er wordt bij mij in de buurt niet op gecondoleerd.

https://www.musicstore.com/en_OE/EUR/Gretsch/Custom-Shop-Guitars/cat-BRANDS-GRETSCHGITHACUST

lauke_101
29 april 2021, 18:21
Pohhh die 135th Anniversary, ik ben gek op die two tone afwerkingen. Mijn droom Gretsch is/was ook lange tijd de 120th Anniversary in Bamboo Yellow met Copper zij- en achterkanten :mmmm: Maar die heb ik echt nog nooit op marktplaats voorbij zien komen. Uiteindelijk is het voor mij een zwarte 6120 met gouden hardware geworden, ook echt een pornobak hoor :lovelove: Zou trouwens zeker uitgebreid gaan testen, ik vond bijvoorbeeld de Falcons met hun grotere body nog opmerkelijk veel verschillen van een 6120.


https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/558b156be4b070472289ceb2/1605982618847-F8QY7RB4SEV6F4MPUZLI/ke17ZwdGBToddI8pDm48kBUDAxm-FLUF-OJf9moK1kV7gQa3H78H3Y0txjaiv_0fDoOvxcdMmMKkDsyUqMS sMWxHk725yiiHCCLfrh8O1z5QPOohDIaIeljMHgDF5CVlOqpeN LcJ80NK65_fV7S1UT_TXfTUFcrrnRvtinoH4JYxq5g0UB9t65p VePltZrd1IKYY7Qu0iTZQJ-GJ4dsqLQ/gretsch+6118+120th+bamboo+%286%29.JPG?format=1500w

MarkS
30 april 2021, 10:18
Zo te zien hebben ze net over de grens wel wat staan. Moet je alleen ff wachten tot dat weer mag of de gok nemen, er wordt bij mij in de buurt niet op gecondoleerd.

https://www.musicstore.com/en_OE/EUR/Gretsch/Custom-Shop-Guitars/cat-BRANDS-GRETSCHGITHACUST


Flink prijsverschil tussen een 6120 Players Edition en een 6120 Reverend Horton Heat Signature of Duane Eddy...

Plant
30 april 2021, 12:18
Zo te zien hebben ze net over de grens wel wat staan. Moet je alleen ff wachten tot dat weer mag of de gok nemen, er wordt bij mij in de buurt niet op gecondoleerd.

https://www.musicstore.com/en_OE/EUR/Gretsch/Custom-Shop-Guitars/cat-BRANDS-GRETSCHGITHACUST

:seriousf: Nee, op de grens wordt denk ik nergens gecondoleerd.

Erik de Perik
30 april 2021, 13:38
Sommige typos leveren wel mooie autocorrecties op :D

telecastermaster
4 mei 2021, 16:59
Ik heb opeens retende veel GAS gekregen voor een Yamaha Reface CP, electrisch piano.
Dat ding blijkt al 5 jaar te bestaan maar hij lijkt me echt heel tof.
Alle Fender Rhodes en andere electrische piano's in een klein formaat met ingebouwde effecten. Wow!
En de retro uitstraling is een leuke bonus.


http://youtu.be/eqV5iwnknW0

Pepe
4 mei 2021, 17:43
Mijn droom Gretsch is/was ook lange tijd de 120th Anniversary



Hé kiek, die ken ik!

https://i.pinimg.com/originals/ec/30/95/ec30952b5974b2edc6647abe06a0e3de.jpg



Ik heb opeens retende veel GAS gekregen voor een Yamaha Reface CP, electrisch piano.


Heel tof, klinkt gewoon goed.
Had nog 1 octaaf bij gemoeten om helemaal superduper te zijn.

Erik de Perik
4 mei 2021, 19:26
Hé kiek, die ken ik!

https://i.pinimg.com/originals/ec/30/95/ec30952b5974b2edc6647abe06a0e3de.jpg




Heel tof, klinkt gewoon goed.
Had nog 1 octaaf bij gemoeten om helemaal superduper te zijn.

En hij heeft er gewoon weer eentje..... :seriousf:


Ik kan mij nog wel herinneren dat ik me jaren lang de tyfus heb gesjouwd met een of andere Yamaha piano die elektrisch was maar ruim 100 kilo woog.

Tupelo
4 mei 2021, 20:50
CP30 of CP70 ofzo ?
Ik heb een CP20 gehad; geinig ding, naar niet om te sjouwen nee.
V.w.b. GAS ?
Ukelele GAS hier.
Ik heb al een prul, goedkope Kala, heel aardig ding desondanks dat ik meeneem naar mijn werk en waar ik thuis ook vaak op speel.
Met dat het wat beter gaat op dat instrument begin ik wel wat nieuwsgierig te raken hoe een ukelele gemaakt uit massieve stukken hout zou klinken.

Tupelo
6 mei 2021, 22:28
En het was weer groter dan ik kon omvatten.

denis.hermans
6 mei 2021, 22:41
Dus... je hebt een nieuwe ukulele gekocht ?

Tupelo
6 mei 2021, 23:33
Jazeker... met een cliffhangertje.

Morri
9 mei 2021, 13:49
Hé kiek, die ken ik!

https://i.pinimg.com/originals/ec/30/95/ec30952b5974b2edc6647abe06a0e3de.jpg




Heel tof, klinkt gewoon goed.
Had nog 1 octaaf bij gemoeten om helemaal superduper te zijn.

Erg jaloers hoor. Helaas heb ik voor zoiets geen budget :(

Tupelo
14 mei 2021, 18:11
Mijn nieuwe ukelele heeft zoveel tooooooon dat ik spontaan GAS ontwikkel voor een akoestische gitaar.
Al lang een 00 of parlor op mijn verlanglijstje staan; binnenkort maar eens op pad om e.e.a. uit te proberen.

D3nnis
15 mei 2021, 13:35
GAS voor zoiets:
https://m.thomann.de/nl/guild_starfire_vi_shoreline_mist.htm

Maar eens een keer gaan testen.....Of juist niet....

Da Vinci
17 mei 2021, 10:07
GAS voor zoiets:
https://m.thomann.de/nl/guild_starfire_vi_shoreline_mist.htm

Maar eens een keer gaan testen.....Of juist niet....

Hangt in Oss niet een mooie groene? Zag ik laatst voorbij komen op een foto en kreeg ook spontaan gas.

Edit; volgens mij was 't deze die ik zag
https://theguitarfactory.nl/product/guild-starfire-vi-shoreline-mist/

Edit 2; ook shorline mist zie ik. Grappig, komt heel anders over obv de foto's

D3nnis
17 mei 2021, 11:24
Ja, moet eigenlijk eens proberen.
Anderzijds ook niet, zolang ik niet test koop ik m niet :D

Tupelo
17 mei 2021, 15:50
Ze hebben een Martin 00015 op voorraad zie ik, zou voor mij de moeite zijn om eens uit te proberen.
Wat is dat voor zaak verder ?
Vind de website een beetje irritant merk ik, met al die meuk zichtbaar die al verkocht is ooit.

Da Vinci
17 mei 2021, 16:42
Wat is dat voor zaak verder ?


Ik vind het een hele leuke zaak. Francois, de eigenaar, heeft heel lang op de gitaarafdeling gewerkt bij een muziekwinkel in Oss die volgens mij voornamelijk piano's deed. In de kelder hadden ze een bescheiden gitaarafdeling. Toen die zaak stopte is hij zelf zijn zaak gestart puur voor gitaren vanuit een ander pand in het centrum in Oss. Is nu een aantal jaar bezig daar en heeft wel een leuk assortiment in z'n winkel. Geen shop met meerdere testruimtes maar wel lekker ongedwongen sfeer om dingen uit te proberen.

Ik laat Francois al zo'n 20 jaar al het (afstel)werk aan mijn gitaren doen, altijd top. Destijds eigenlijk via mijn oud-gitaarleraar die 'm goed kent. Liet ik m'n gitaar daar achter en dan stond ie een week later daar weer klaar. Inmiddels ken ik 'm persoonlijk ook wel aardig en als ik iets nodig heb bestel ik eigenlijk altijd bij hem. Weer een goede reden om ff langs te gaan en wat gitaren van de muur te trekken :)
Daarnaast is het gewoon fijn om iemand relatief in de buurt te hebben die je met vertrouwen aan je gitaren laat werken dus dat moet je ook wel ondersteunen vind ik.

D3nnis
17 mei 2021, 19:31
Eens met Da Vinci, Francois is ok, en ook niet te beroerd om iets níet te verkopen als je een "probleem" op kunt lossen met de spullen die je al hebt, dat staat me heel erg aan.
Waren alle zaken maar zo. Er zijn andere zaken die ik best hoog heb zitten qua kennis, die tóch links of rechtsom gezwicht zijn voor de contracten en dealerschappen van de grote jongens, wat onafhankelijk advies niet altijd helemaal ten goede komt.
Tuurlijk, de schoorsteen bij de guitar factory zal ook moeten roken, maar dat is meer realisme dan oplichting :)

Qua werk aan gitaren weet ik het niet; een potmeter of jack solderen doe ik zelf, en als ik het zelf niet aandurf heb ik eigenlijk al heel lang wat andere adressen die ik dat ook gewoon toevertrouw, dus waarom switchen (en, hoe vaak heb je nou echt shit met een gitaar, ik niet zo vaak).

Zelf nog nooit een gitaar bij 'm gekocht (wel getest, en dan vervolgens te lang nagedacht en zo...je kent het wel...). Wel jammer, gun het 'm wel; zal nog wel een keer goedkomen. Ook leuk om zo'n winkel in de buurt te hebben.

Tupelo
17 mei 2021, 21:08
Bijzonder dat hij qua elektrische gitaren wel leunt op Tokai, Maybach & Duesenberg, (andere brands), maar akoestisch nog niet 50% vol heeft hangen met Eastman.

MarkS
18 mei 2021, 10:54
Prima kerel die Francois.

Jan Buurman
23 mei 2021, 13:52
Zoals jullie misschien weten ben ik al een tijdje "klaar" met mijn pedalboard. :-)
Maar nu zag ik op YT de Wampler Gearbox.
Toch weer GAS!

https://youtu.be/k_wM5Ds_x6Y

Midwolda
28 mei 2021, 19:28
Een gitaar-theremin (https://www.nu.nl/tech/6136193/sony-start-crowdfunding-voor-polsband-die-geluid-van-instrumenten-vervormt.html)! :cheerup:

(guitharemin? guither?)

Erik de Perik
28 mei 2021, 19:34
Sony start een crowd funding voor 65K.......... wat mis ik hier?

D3nnis
29 mei 2021, 11:01
Pff, zo ineens opwellende GAS voor een LP Special DC.
Maar weer wachten tot het over is.
Zo veel wensen, zo weinig plaats :D

beruk
30 mei 2021, 14:29
https://www.youtube.com/watch?v=juj11ELjpAU
De yamaha sg 1000 is voor mij dé Mahonie Humbucker combi, en de Eastwood copycats maakte zelfs een LH versie. heb ik nu de poen, worden ze niet meer gemaakt....

telecastermaster
31 mei 2021, 13:26
John McGeoch speelde op een Yamaha SG 1820, zeg ik zo uit mijn hoofd.

raabje
8 juni 2021, 09:08
Ik dacht dat ik over GAS heen was, maar helaas toch weer last van. Ik doe veel met mijn R8 recorder de laatste tijd.

Er zit een effect in om van een gitaar een bas te maken, maar dat werkt niet zo goed, het is niet helemaal zuiver. Ik zit nu te kijken naar een pedaal die dat beter kan, EHX Pitchfork, TC Sub 'n' Up, Boss OC-5, EHX Mini Pog, etc.

De Whammy heb ik al eens geleend en dat klonk helemaal nergens na, en ik vrees dat al die pedalen ook niet top zijn voor bass lines. Voor een bas gitaar heb ik geen ruimte, en het is ook onhandig als ik werk met de R8, ik wil mijn werkplek compact en mobiel houden.

Ik zat ook te denken aan een synthesizer pedaal, of een midi oplossing, maar dat is allemaal te veel gedoe en te duur. Of een bass synth zoals Korg Volca bass, maar dat bespeel je toch anders dan een bas gitaar, krijg je andere grooves denk ik.

Het zal wel weer overgaan, deze GAS.

Midwolda
8 juni 2021, 09:39
Bassen doe ik op een gewone gitaar met de ME-50 op -1oct, dat werkt en klinkt prima zolang je niet te gek gaat poppen, slappen en sliden. Denk dat een OC-5 het dan ook wel zal doen?

raabje
8 juni 2021, 09:57
Ja ik moet me er nog wat meer in verdiepen. Wat ik las was dat de OC-3 wat beter is voor vervormde bas, en en Pitchfork wat meer voor clean bass. OC-5, hier had ik nog niet op gezocht. Beetje jammer dat dit soort pedalen duurder zijn dan een eenvoudige basgitaar. EHX Bass 9 pedaal is helemaal te duur.

En je moet denk ik als je het gitaarsignaal omzet naar een bas signaal, dan ook de (virtuele) amp aanpassen naar een bass amp, dat kan gelukkig wel op de R8. Of met een DI box het bas signaal opnemen zonder amp simulatie.

En inderdaad, hoe je speelt maakt ook veel uit, als je het simpel houdt en niet gek doet, dan kan zo een pedaal het redelijk volgen denk ik.

Jan Buurman
8 juni 2021, 10:39
In mijn herinnering was de Digitech Drop een goeie. Misschien eens naar kijken.

raabje
8 juni 2021, 12:29
De Drop doet me denken aan de Whammy, die vond ik slecht tracken, maar ik zal ook de Drop eens bekijken.

Ik heb nog even verder geprobeerd met de Zoom R8. Ik heb mijn meest saaie single coil gitaar gepakt om bas te spelen. Met de ingebouwde bass efx patch klopt de octaaf wel, maar geeft een wat metalige klank om de noot heen, soort van reverb. En de noot beweegt een beetje. Het klinkt niet droog, strak en direct genoeg. Misschien helpt een hardware compressor pedaal of een DI box ervoor nog om de ingebouwde patch beter te laten werken. Maar dan zit ik alweer te klooien met teveel spullen voor een bass line.

Simpele oplossing is de bass line een octaaf hoger spelen met een gewone gitaar en dan een beetje donker afstellen, dat geeft ook al wat meer punch in een track. Ik moet zeggen dat de Boss OC-5 me wel wat lijkt, die is (gelukkig) overal uitverkocht, dat helpt ook tegen GAS.

guitarkid2
8 juni 2021, 12:56
Weet of je het nog op de pc in een daw afmixt maar dan zou ik een softsynth of sampler proberen
Streepjes kleuren in de pianoroll

raabje
8 juni 2021, 13:51
Weet of je het nog op de pc in een daw afmixt maar dan zou ik een softsynth of sampler proberen
Streepjes kleuren in de pianoroll

Ja dat helpt ook tegen GAS, bedankt! Dat kan ik ook doen, DAW als tussenstap.

Mooie van de R8 is dat het een recorder, audio interface en kaart lezer in 1 apparaat is. Aansluiten op de PC en ik kan opnames van losse sporen overzetten, bewerken/aanvullen en weer terug zetten, en verder gaan op de R8.

Ik doe er geen hoogstaande dingen mee, drum programmeren over een paar minuten, daarna slaggitaar partijen A /B/A/B en ook stukjes zonder slag gitaar. Gevolgd door een bas lijn (vaak alleen de root note) met die octaaf patch die er inzit, of een octaaf hoger. En dan begint de echte lol, het soleren.

Als ik het ingewikkeld wil maken laat in Band in a Box een bass line maken, of met een Trio+ iets maken en overzetten naar de R8. Gewoon zelf inspelen is toch het leukste. Dwingt me ook om strak en foutloos te spelen als de opname loopt.

Erik de Perik
8 juni 2021, 14:21
Is zo'n dingetje wat? (https://www.soundslice.com/slices/nZHcc/)

Of deze? (https://www.facebook.com/watch/?v=3580278328682470)

raabje
8 juni 2021, 15:12
In dat filmpje heeft ie een MXR. Ik heb er naar gezocht en toen zag ik deze pedaal bij Thomann, 39 euro, TC electronic Nether.

https://www.youtube.com/watch?v=0jgvBKv9YNg

Vanaf 2.30 speelt ie er bas mee.

Klinkt niet eens slecht denk ik. Die OC-5 is ook mooi denk ik voor 129, maar dat is weer toegeven aan GAS. Ik ga die TC Nether nog even verder onderzoeken. De TC is een Boss OC-2 clone, en de OC-5 heeft ook een OC-2 stand (vintage).

edit: ik word er gek van, in deze link zit een sound clip, Drop en Pitchfork. Klinkt ook goed denk ik.

https://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/faking-bass-ehx-pitch-fork-vs-digitech-drop-audio-comparison.1781862/

Erik de Perik
8 juni 2021, 16:01
Oh die EHX klinkt ook goed zeg!

Tupelo
8 juni 2021, 16:19
Ik had ooit zo een Multiplexer, klinkt wel lekker maar is ook wel beperkt; vooral geschikt voor pompende stonerrock e.d.

raabje
8 juni 2021, 23:03
Ik heb een T-rex Quint Machine gekocht, en ik denk dit een goede keus is om bass lines te spelen. Komt in de buurt van EHX Micro en Nano POG. Prijs is 88,- bij Thomann, volgens mij een blow out prijs, T-rex is failliet las ik ergens. Normale prijs was rond de 200,-?

https://www.thomann.de/nl/t_rex_quint_machine.htm

Ik ben benieuwd, ben weer van mijn GAS af hoop ik.

Erik de Perik
8 juni 2021, 23:23
T-Rex lijkt altijd wel failliet te zijn of te gaan. Ik heb een delay van ze en die is best kut.

raabje
11 juni 2021, 16:58
Pedaal is binnen, het is een blijvertje.

https://i.ibb.co/hdNB975/IMG-8231.jpg (https://ibb.co/jwYyf6K)

Hij trackt snel, ik hoor geen vertraging.

In de bas simulatie stand, mix knop op 100%, en -1 octaaf vol open.

Open E snaar (drone) pakt ie goed op, geen bijgeluiden.

Tussen de 1e en 9e fret op de E en A snaar klinkt het perfect
Tussen de 1e en 5e fret op de D snaar gaat ook goed.

Daarboven hoor je de pick attack (met mijn duim, geen plectrum) die hoger is dan de bas noot. Dit is geen bezwaar want voor mijn doel is het zuivere bereik meer dan genoeg. Ik weet niet of een echte bas ook dat soort geluiden laat horen op de dunnere en "kortere" snaren. In een volle mix met drum en gitaar valt de hogere pitch weg, ik kan dus hoger spelen en op de 4e G snaar.

Ik heb nog even een compressor achter en ervoor gedaan. Ervoor, dan begint de bas sound echt te pompen, er achter is wat natuurlijker.

Ik vind het wel cool om te bassen over een drumloop. De prijs was 88 en is nu 109, het algoritme zal zijn werk gedaan hebben, of de voorraad wordt minder.

Overige standen van de pedaal, dat is ook wel leuk maar ik heb hier niet echt een functie voor, klinkt al snel als fusion, dat geloof ik wel.

Da Vinci
1 juli 2021, 09:10
Chips! Staat ineens 'mijn' ideale Strat op MP!

HaroldA
1 juli 2021, 09:25
Chips! Staat ineens 'mijn' ideale Strat op MP!

Bestaan er niet-lelijke strats dan?

Da Vinci
1 juli 2021, 10:01
Bestaan er niet-lelijke strats dan?

Zeg 't maar, wat wil je horen...?

miyaru
2 juli 2021, 14:40
Mmmm, ik vind een beetje Stratocaster nog steeds de mooiste gitaar op deze aardkloot!

Pepe
2 juli 2021, 17:18
Grote fan van HAO pedals hier.
Zijn lastig te krijgen, ik moet ze bij Ishibashi halen of van Ebay snipen
blijk ik ineens te praten met de R&D designer van HAO
die zegt, I made new protos, you like fat organic sound yes? this is for you!
but Europe... no... solly.. only Japan...

Dus nou MOET ik ze hebben, zo werkt dat

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/211338297_4115124575232136_8071272018874761586_n.j pg?_nc_cat=107&ccb=1-3&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=KELVJBA2U_8AX_m7sEC&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=e4c35f0a666c2c83bce1dc0bebda8b82&oe=60E438DB

guitarkid2
27 juli 2021, 16:27
En nou heb je ze
1 likje
Maar ik heb ondertussen zwaar gas voor een brunetti pleximan
Een italiaanse amp
Ut moet niet gekker worden

Dimitri92
30 juli 2021, 10:29
Een Strat .. Die pickups zitten me soms zo in de weg.. maar het geluid.. man man.. Zit naar een partscaster project te kijken en Kauffmanns

lauke_101
13 augustus 2021, 09:05
https://www.youtube.com/watch?v=Pp5ChdsI0vc

Geen flauw idee wat ik er eigenlijk mee zou moeten, maar gaaf vind ik het wel. Overigens kan die Michael Lemmo een aardig potje spelen, altijd leuke demo's.

guitarkid2
24 augustus 2021, 22:43
https://images.reverb.com/image/upload/s--EQT2_xZg--/c_crop,h_0.963,w_0.642,x_0.174,y_0.027/f_auto,t_supersize/v1613390305/cdwwe8ffmciwm86b4t6g.jpg


fuck

Tupelo
24 augustus 2021, 23:36
Die LP met P90's is toch ook terugkerend bij jou hè ? had je dat niet al getackeld ?

guitarkid2
25 augustus 2021, 10:19
Dat dacht ik ook dus.
Deze amateur huiskamerrockert moet toch zonder een p90 gitaar kennen
Nu weer ditte dus
The Doubt !!!!

MarkS
19 september 2021, 17:14
Gruwelijke GAS voor een Tele, na inmiddels gruwelijke spijt dat ik een geweldige Tele inmiddels alweer een tijd geleden heb verkocht.

D3nnis
19 september 2021, 17:47
Tele-gas.....heb ik ook last van. Al een hele tijd.
Er is ook gewoon te veel keuze....

MarkS
19 september 2021, 19:42
Tele-gas.....heb ik ook last van. Al een hele tijd.
Er is ook gewoon te veel keuze....
Gewoon butterscotch blonde met 3 messing zadels, bakeliet plaatje er op, evt rewiren naar 4way switch, verder geen poespas. De Tele die ik al had dus.

hoewel, Daphne Blue of TidePool.. idd.. keuzes :D

D3nnis
20 september 2021, 10:11
Ik heb zelf wel interesse om de FGN J-standard Iliad eens aan de tand te voelen.
Zit nog onder de prijs van de Fender Vintera's (die ik eigenlijk weer duur vind tov de Player series).

Rinze
20 september 2021, 10:20
Ter inspiratie mijn FGN 🤗https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210920/f34d779fdbd276d4e9f369395b84aa65.jpg

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

D3nnis
20 september 2021, 10:48
Flamed maple neck? Mooi hoor.
Ik weet niet of FGN die zuiver gelijkende tele's nog maakt, ik zie ze nooit.

Rinze
20 september 2021, 12:31
Flamed maple neck? Mooi hoor.
Ik weet niet of FGN die zuiver gelijkende tele's nog maakt, ik zie ze nooit.Yup, flamed maple.

En nee, ze maken geen pure kopieën meer. Ze zijn ook een stuk groter gegroeid en ik heb geen idee wat dat met de productie en de kwaliteitscontrole heeft gedaan (worden ze eigenlijk nog in Japan gemaakt?). Ik heb naast de tele ook de enige lp kopie met de juiste cutaway die ik ooit gezien heb, alle anderen hebben zo'n esp gedrocht-bocht. Mijn exemplaren heb ik allebei bij tools 4 tones gehaald, schat dat ze minstens 10 jaar oud zijn..

Ik heb op beide gitaren de elementen vervangen en sindsdien speel ik nauwelijks op de rest.

Dit zijn ze met na aankoop met de originele pups.


Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210920/b097a13363c6eded88b3d03d4c066107.jpg

D3nnis
20 september 2021, 13:00
Gedrocht-bocht...die ga ik onthouden, die term komt vast nog ooit van pas!

FGN schijnt in Japan gemaakt te worden (zowel de J-standard, als de goedkopere Boundary), als ik de website van oa Thomann moet geloven.
Op de FGN site staat niks over waar ze geproduceerd worden (behalve dan dat er algemeen op de website "Fujigen Inc.
Matsumoto Nagano JAPAN" staat, maar dat zegt niks), maar op plaatjes van de headstock staat "made in japan". Ik ga er dus maar van uit dat dat klopt...

Pepe
20 september 2021, 15:04
FNG is het huismerk van FujiGen Gakki en voor domestic gebruikten ze die merknaam veel langer maar sinds een aantal jaren exporteert men ook. De fabriek staat in Matsumoto maar heeft niks te doen met Matsumoku dat ook uit Matsumoto kwam. Evenals Gotoh trouwens. Verder wel bekend van Ibanez, Fender en Gretsch denk ik.

Da Vinci
20 september 2021, 16:35
Gewoon butterscotch blonde met 3 messing zadels, bakeliet plaatje er op, evt rewiren naar 4way switch, verder geen poespas. De Tele die ik al had dus.

hoewel, Daphne Blue of TidePool.. idd.. keuzes :D

Ik voel met je mee.
Ook al geruime tijd GAS voor een Tele. En ooit een prima Baja verkocht voor 425 euro :???:

Kim Wilson
20 september 2021, 20:23
Dat is wel heel stom. Hier geen Tele-GAS, want de meest briljante Baja Tele hangt hier aan de muur en is gewoon mijn #1 plank.

Kim Wilson
20 september 2021, 20:28
En nog meer GAS-opwekkend materiaal:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210920/9585fdceae37cd132af4d5b630225805.jpg

Rinze
20 september 2021, 22:54
En nog meer GAS-opwekkend materiaal:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210920/9585fdceae37cd132af4d5b630225805.jpgGheghege, Dennis doet geen oog meer dicht..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

D3nnis
21 september 2021, 07:44
Nou....ik heb ooit zeer warme gevoelens gehad bij een Patrick James Eggle Oz.
Wat een waanzinnige tele was dat! Zowel klank, bespeelbaarheid als uiterlijk dikke prima.
Maar ja, >3k. Dát was nou eigenlijk ook weer niet helemaal de bedoeling, en al helemaal niet voor een tele.
Maar toch...

Tupelo
21 september 2021, 21:08
Jezus, loop je nu nog steeds te mijmeren over een Tele Dennis, doe niet zo flauw en assembleer zo een ding johh, of koop een classic vibe ofzo.

arjanb01
21 september 2021, 21:12
Precies. Pak die poeplap uit je achterzak en leg ff 400 euro neer voor een 50s classic vibe.

D3nnis
21 september 2021, 21:50
Ho effe, MarkS was degene met tele-gas hè...Ik probeer me alleen maar te beheersen.

MarkS
1 oktober 2021, 00:09
Ik heb nog steeds geen Tele dus ik heb mezelf wat dat betreft aardig onder controle.

D3nnis
2 oktober 2021, 13:34
Ik heb nog steeds geen Tele dus ik heb mezelf wat dat betreft aardig onder controle.Netjes hoor!

Tupelo
6 oktober 2021, 16:29
Ik zou wel een staalsnarige ukelele willen.

Fobo
6 oktober 2021, 20:48
Al enige weken heftige GAS voor de Godin 5th Avenue CW Kingpin II CB Cognac Burst.

Midwolda
6 oktober 2021, 21:00
Al enige weken heftige GAS voor de Godin 5th Avenue CW Kingpin II CB Cognac Burst.

Ha ja, dat sentiment delen we, al zou ik voor de versie met een enkele P90 gaan.
Geweldige uitstraling, die Kingpins.

Fobo
6 oktober 2021, 21:56
Ha ja, dat sentiment delen we, al zou ik voor de versie met een enkele P90 gaan.
Geweldige uitstraling, die Kingpins.
Aanvankelijk ik ook, maar miste dan toch de cutaway.

Erik de Perik
6 oktober 2021, 22:14
Oh da's een schoon gitaarke èn met cutaway.

https://www.vandemoer.be/media/catalog/product/cache/dc061b14ca9e10027ff6ff5d8b4f6466/d/1/d11dca193699f2e16ead92fd132ce3184f8102007d27bc751b a8d25600c32099.jpeg

Fobo
7 oktober 2021, 09:51
Oh da's een schoon gitaarke èn met cutaway.

https://www.vandemoer.be/media/catalog/product/cache/dc061b14ca9e10027ff6ff5d8b4f6466/d/1/d11dca193699f2e16ead92fd132ce3184f8102007d27bc751b a8d25600c32099.jpeg
Yep, die dus.....:mmmm:

RB-1
7 oktober 2021, 22:13
Geen GAS, maar BAS... :ok:

Deze is dus nog beter dan mijn RB-1


https://www.youtube.com/watch?v=FDEvTlw6Z5U

En hier staat (https://www.banjohangout.org/classified/89554) wat 'ie moet kosten...:crazyhappy:

Erik de Perik
7 oktober 2021, 22:49
Fijn als je op een website al kunt lezen welke beter is.

RB-1
8 oktober 2021, 10:00
Fijn als je op een website al kunt lezen welke beter is.Beauty... Ear... beholder..., enz.
Maar als ik het me kon veroorloven zou ik 'm er best bij willen hebben. :D
Doordat het een conversion is 'valt de prijs nog mee'.
Eentje die origineel zijn 5 string hals nog heeft en ook de originele flathead toonring uit de periode 1930-1940, brengt al gauw zes cijfers op het prijskaartje. :crazyhappy:
De meeste conversions zijn tenors (4 snarig,17 frets) die een replica 5 string hals (21 frets) hebben gekregen.

Geen idee waarom de video niet meer werkt... die staat ook in de advertentie. Het loont de moeite daar even te luisteren.
Werkelijk alles klopt aan dit instrument, het hele spectrum komt er goed uit, sustain is meer dan prima.
Er zijn veel redenen waardoor dat de mist in kan gaan.
Mijn RB-1 heeft een tikje minder 'brightness' en ook iets minder sustain, maar verder kan 'ie leuk meekomen.
Vandaar dus...

telerocker
9 oktober 2021, 00:16
Geen zwaar GAS, maar misschien binnenkort eens een paar aardige pedalen testen zoals de Catalinbread Topanga, Friedman Dirty Shirley, Jackson Asabi, Supro Delay en Karma MTN10.

Tupelo
2 november 2021, 23:47
Wel zin om wat op te nemen, maar niet de nodige faciliteiten, tenminste niets handigs.
Heb een goede laptop, waarschijnlijk is er niet veel nodig om iets te realiseren, maar de wil om het uit te zoeken ontbreekt wat.
Begin wel wat te voelen voor een Boss GT nog wat, of iets Line6 op een opnameprogramma op mijn laptop.
Waarschijnlijk tijdelijk dit, waait wel weer over.
Maar ik heb wat tijd 's nachts, en ff een opleving om wat dingen in elkaar te draaien.

Midwolda
3 november 2021, 00:44
Creatieve aandrang, altijd goed toch? Neem dan in ieder geval de gitaar-ideeën op op je mobiel zodat je ze later uit kunt werken op een serieuzere setup.

Tupelo
3 november 2021, 01:42
Dat werkt wel, en is veruit het handigste, maar ik heb juist zin om eens met heel veel laagjes te knoeien. :D

Ik heb nog een looper liggen trouwens, bedenk ik mezelf nu, tijd dat ik eens uitzoek hoe dat ding werkt.
Inherent; viel kennelijk tegen toen ik het ding binnenkreeg.

Fobo
3 november 2021, 09:41
Al enige weken heftige GAS voor de Godin 5th Avenue CW Kingpin II CB Cognac Burst.
Daar is inmiddels de Eastman T486 als vergelijkingsmateriaal bijgekomen. Gaat denk ik een heftige strijd worden ergens in december...

MarkS
3 november 2021, 11:03
Daar is inmiddels de Eastman T486 als vergelijkingsmateriaal bijgekomen. Gaat denk ik een heftige strijd worden ergens in december...
Different beasts... Full Hollow P90 vs semi met HB's..

Da Vinci
3 november 2021, 12:17
Different beasts... Full Hollow P90 vs semi met HB's..

Dan is er maar één optie... allebei :)

Pepe
3 november 2021, 12:23
Kan dat taaltechnisch, 1 optie? Dan is er geen keus zou je zeggen.

Rinze
3 november 2021, 12:53
1 optie is geen optie 😏

🤔

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Pepe
3 november 2021, 12:56
Gisteren EdP die het had over een 100% kans, het heerst.

D3nnis
3 november 2021, 13:09
Lastig. Allebei niet kopen is ook nog een optie.
Maar dan heb je dus wel twee opties.

Fobo
3 november 2021, 19:30
Different beasts... Full Hollow P90 vs semi met HB's..
Ja, en elk op hun eigen wijze vind ik ze meer dan gewoon aantrekkelijk. Maar zo gaat dat met GAS....


Dan is er maar één optie... allebei :)
Yep, maar welke gek wil dan voor Sinnieklaas spelen...?

Tupelo
12 november 2021, 11:27
Akoustisch gitaartje voor wat fingerpicking, iets met wat Americana karakter.

MarkS
27 november 2021, 18:53
Gas voor een 30” baritone, VI , Squier oid.
Ben al tijdje in een Robert Smith mood.

Tupelo
27 november 2021, 19:53
Ik luister ook veel Cure de laatste tijd.

MarkS
27 november 2021, 20:56
Ik luister ook veel Cure de laatste tijd.
Ja, ik zit momenteel echt in een 80’s melancholia midlife vibe. Cure, The Smiths, Anne Clark, Joy Division/New Order, etc.
Door de laatste ook Fontaines D.C.

Erik de Perik
27 november 2021, 21:14
Ik heb even naar Cure geluisterd, maar dat was toen.

MarkS
28 november 2021, 00:29
Ik heb even naar Cure geluisterd, maar dat was toen.

Toen hoorde ik het vooral om mij heen (MBO/HBO Kultureel Werk), maar draaide het toen zelf amper. Dat kwam dus pas echt veel later

Erik de Perik
28 november 2021, 00:44
Ik heb ze zelfs live gezien.

Fobo
28 november 2021, 09:41
Ik heb ze zelfs live gezien.
Iedereen heeft wel een jeugdzonde waar hij liever niet aan terugdenkt...:makeup:

Da Vinci
6 december 2021, 19:53
Ohjee, een Valentine op MP :hide:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
6 december 2021, 20:25
De gitaar of de male escort service?

telecastermaster
6 december 2021, 21:13
Ja, ik zit momenteel echt in een 80’s melancholia midlife vibe. Cure, The Smiths, Anne Clark, Joy Division/New Order, etc.


Daar ben ik nooit mee opgehouden naar te luisteren. Dat dus. Maar vooral ook: The Comsat Angels, The Sound en Siouxsie & the Banshees en de rest.
New Wave roelt, ook al is het tegenwoordig oude wave geworden.

Da Vinci
6 december 2021, 21:50
De gitaar of de male escort service?

Ik zou niet weten waar ik nóg een gitaar voor nodig heb…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
9 december 2021, 22:36
Ik heb al twee ukuleles, een tenor en een super tenor, denk dat ik ook nog een sopraan aanschaf binnenkort.

telecastermaster
9 april 2022, 15:57
Help, ik heb GAS voor een Vegatrem. Mhum, lekker vega. Voor slecht 279,-.

https://www.thomann.de/nl/vegatrem_vt1_ultratrem_2pt_st._steel.htm


https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.explicit.bing.net%2Fth%3Fid% 3DOIP.dupOvqAvA9dKgIkk4o7PagHaHs%26pid%3DApi&f=1

http://youtu.be/1eNmfj6eyvM

Erik de Perik
9 april 2022, 22:36
Je kunt ook een andere arm op je tremolo zetten......



:hide:

AoDf
10 april 2022, 11:56
Help, ik heb GAS voor een Vegatrem. Mhum, lekker vega. Voor slecht 279,-.

https://www.thomann.de/nl/vegatrem_vt1_ultratrem_2pt_st._steel.htm



Ziet er uit als een lekker soepele tremolo. Mooi ding. Zie alleen even niets over stemvastheid van het ding. Snel ff een paar filmpjes van gecheckt.

Kim Wilson
10 april 2022, 20:22
Hevig gas voor een looper. Lekker beetje in m’n eentje prutsen.

Tupelo
10 april 2022, 21:08
Thomann eigen merk is een simpleton, loopen doet 'ie, aardig wat geheugen, en kost niet veel.

https://www.thomann.de/nl/harley_benton_mini_looper.htm

Ik heb er nog één liggen, maar eigenlijk nauwelijks ooit gebruikt.

Thiez
11 april 2022, 07:15
Hevig gas voor een looper. Lekker beetje in m’n eentje prutsen.

Als je wil prutsen is een digitech Trio+ band creater ook een hele leuke. Zit een drumcomputertje in en daar kun je ook nog de grondnoten inleren voor een basgitaartje eronder. Ik heb hem thuis staan en gebruik hem best veel om nummers te schrijven. Drumcomputer, bass, looper voor 2 gitaarlijnen en dan kun je er nog wat overheen spelen.

Kim Wilson
11 april 2022, 07:54
Thanks beiden. Ik heb vooralsnog mijn zinnen gezet op een tweedehands Line 6 JM4, kijken of ik die kan scoren.

Tupelo
11 april 2022, 08:00
Oh jee, zo een spaceship.

Kim Wilson
11 april 2022, 08:12
Ja, formaat boeit me niet zoveel, het is toch voor thuis prutsen. Of bedoel je de interface?

MarkS
11 april 2022, 10:16
Erg veel bells and whistles op zo'n Line6. Lees ook weinig goeds over de bypass mode van de amp models. Is een Boss RC-30 niet iets?

Kim Wilson
11 april 2022, 11:23
Ja, wellicht, maar die vind ik nog best duur voor iets experimenteels.

MarkS
11 april 2022, 11:26
Ja, wellicht, maar die vind ik nog best duur voor iets experimenteels.
Ik weet wat een 2e hands JM4 moet doen, maar de nieuwprijs was hoger dan de RC-30.

Kim Wilson
11 april 2022, 12:29
Ik heb hem voor €75 kunnen krijgen. Dat is nog een keer leuk om te proberen.

Tupelo
11 april 2022, 21:15
Ik doelde op de interface, maar voor 75 pleurie kan ik me voorstellen dat je daar je harsens wel op wilt proberen te breken. RC30 ken ik, vind ik ook niet fijn. Hoe simpeler hoe beter in mijn geval, al zou een onafhankelijke record/play button me wel fijn lijken. Maar het gaat niet om mij. Congrats !

Kim Wilson
11 april 2022, 22:05
Thanks! Denk dat ik idd een hoop mogelijkheden heb voor weinig.

telecastermaster
30 april 2022, 23:45
Sicke gear:


http://youtu.be/HifKOeJffyY

Erik de Perik
30 april 2022, 23:56
Ook sick dat hij beweert er dagelijks op te spelen en de 'interviewer' niet die rekensom maakt. Ik vind dat we Fred Dons ook moeten beschuldigen....!! :seriousf:

D3nnis
23 juli 2022, 20:03
Beetje GAS voor zoiets:
https://www.gretschguitars.com/gear/family/jet/g5232t-electromatic-double-jet-ft-with-bigsby/2508210548

Laatst eens op een streamliner met center block gespeeld, viel me niet tegen, maar zo'n jet is denk ikmeer mijn ding.

Kim Wilson
23 juli 2022, 20:19
Snap ik wel. Ik heb ook een Jet, en dat is een fijn ding.

D3nnis
23 juli 2022, 21:42
Ja?
Die blauwe was toch een hollowbody? Of heb je nog een andere?

Kim Wilson
23 juli 2022, 21:48
Ja, ik heb ook een zwarte Jet Club, de G5425. Je ziet hier nog de Broadtron elementen, maar die zijn inmiddels vervangen door Blacktop Filtertron.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220723/bea9f7011c554393ac3966170f3f42b3.jpg

D3nnis
23 juli 2022, 21:55
Leuk spul!

Kim Wilson
23 juli 2022, 22:12
Zeker! Hij hangt qua geluid wel een beetje tussen de Tele en die andere Gretsch in. Stevige maar toch heldere sound. Ik denk de meest allround gitaar die ik momenteel heb.

arjanb01
23 juli 2022, 22:38
Nice ! Ik heb zware GAS voor een ES335. De Epiphone is in backorder. December hopelijk binnen, hopelijk eerder 😬

D3nnis
24 juli 2022, 07:23
Nice ! Ik heb zware GAS voor een ES335. De Epiphone is in backorder. December hopelijk binnen, hopelijk eerder 😬

Dat is potentieel nog lang wachten!



Zeker! Hij hangt qua geluid wel een beetje tussen de Tele en die andere Gretsch in. Stevige maar toch heldere sound. Ik denk de meest allround gitaar die ik momenteel heb.

Cool.
Het nadeel van die electromatic Jet gretsches vind ik dat de keuze voor vaste brug of bigsby bepaalt of je humbucker of filtertron hebt.
Zelf zou ik meer zien in vaste brug + filtertron.
Wellicht dat de pickup ringen uit te wisselen zijn waardoor het passend te maken is...

Kim Wilson
24 juli 2022, 07:51
Het past niet helemaal naadloos, maar Filtertrons zijn er wel op te krijgen. Kwestie van een paar nieuwe gaatjes boren.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220724/f557ceb44e82ab0709b3a3df9d4ee9e0.jpg

lauke_101
24 juli 2022, 14:15
Ik heb iets soortgelijks gedaan met een oude G5570, TV Jones ingezet met die English Mount ophanging. Maar daar kom ik een klein beetje in de problemen met de neck pickup, die gaat net niet laag genoeg omdat de toets nauwelijks hoger dan de body ligt. Snaren tikken dan wel eens tegen de pickup aan.

Hoe zit dat hier?

D3nnis
24 juli 2022, 15:57
Zijn die filtertrons dan dieper, lauke?

Erik de Perik
24 juli 2022, 17:16
Een TV bridge pup is iets hoger dan een Gretsch. Stop je die bij de neck dan kan het wel eens niet passen.

D3nnis
24 juli 2022, 17:20
Ah, op die manier, thanks!

Kim Wilson
24 juli 2022, 17:25
Ook de Gretsch blacktops zijn eigenlijk iets te hoog, althans in die van mij. Ik zou er even een boormachine of bovenfrees op moeten zetten, maar het gaat net.

lauke_101
25 juli 2022, 15:21
Een TV bridge pup is iets hoger dan een Gretsch. Stop je die bij de neck dan kan het wel eens niet passen.

Er zit een neck pickup in de neck (de Classic). Probleem is geloof ik vooral dat de stelschroefjes niet lang genoeg zijn, de holte an sich is wel diep genoeg.

Tupelo
7 augustus 2022, 19:27
Ik heb gas voor een oude Martin ofzo.

arjanb01
7 augustus 2022, 22:42
Ahhh, oude pre-war Martins zijn echt porno.
Ik was 2 maanden geleden met een maat van me bij tfoa in Dedemsvaart en ik had de eer er eentje uit 1926 te bespelen. Wat een klank ! Klonk als een piano dat ding, laag, hoog, alles in balans en zo breed klinkend als de reet van Kim Kardashian of JLo.😎😁 Maar ja, ik had die dag geen 24.000 euro op zak, anders had ik hem gekocht !

Tupelo
7 augustus 2022, 23:58
Ja, ze zijn bitchin' duur.
Waarschijnlijk kan ik met een goede Eastman ook wel uit de voeten, maar gas hè...
En het idee dat er wat age to is, voor de akoestische beleving.
Overigens, tref me op het juiste ogenblik en ik wil er misschien nog wel 4k voor neerleggen, maar dan lees ik crack gerepareerd hier, crack daar...
En zit je opnieuw maar weer tussen de Eastmans te neuzen. :)

miyaru
17 september 2022, 00:02
Had vandaag GAS voor een nieuwe Hi Mass bridge voor mijn Vox Humana PJ bass. Is vanavond een Fender Himass brass saddle geworden.

Van de week maar even aan de knutsel en afstelling!

Klik op het plaatsje om hem groot te zien…..

https://i.ibb.co/GFG40gQ/86-E28-E1-F-942-B-4-DBF-9-FDD-04-BBB1-EBEBAD.jpg (https://ibb.co/GFG40gQ)

MarkS
20 september 2022, 09:47
Had vandaag GAS voor een nieuwe Hi Mass bridge voor mijn Vox Humana PJ bass. Is vanavond een Fender Himass brass saddle geworden.

Van de week maar even aan de knutsel en afstelling!

Klik op het plaatsje om hem groot te zien…..

https://i.ibb.co/GFG40gQ/86-E28-E1-F-942-B-4-DBF-9-FDD-04-BBB1-EBEBAD.jpg (https://ibb.co/GFG40gQ)
Ik vind ze fraai. Maar wat is er niet goed aan de oude brug? Ik lees her en der dat de oude Fender bruggen erg goedkoop aan doen en er uit zien, maar verder wel voldoen, en dat een verbeterde sustain door een hi mass bridge vooral wishful thinking zou zijn maar daar niet veel aan bij draagt. Dus is het een soort cosmetische upgrade? Wat op zich wel reden genoeg zou zijn voor GAS natuurlijk.

miyaru
20 september 2022, 10:18
Ik vind ze fraai. Maar wat is er niet goed aan de oude brug? Ik lees her en der dat de oude Fender bruggen erg goedkoop aan doen en er uit zien, maar verder wel voldoen, en dat een verbeterde sustain door een hi mass bridge vooral wishful thinking zou zijn maar daar niet veel aan bij draagt. Dus is het een soort cosmetische upgrade? Wat op zich wel reden genoeg zou zijn voor GAS natuurlijk.

Of het veel aan toon en sustain gaat schelen is natuurlijk discutabel. Het wordt vooral mooier om te zien en beter af te stellen denk ik. Mijn oude brug is behoorlijk gecorrodeerd in de afgelopen 30 jaar, dus dan mag je jezelf wel eens verrassen.

Hoe moeilijk aantoonbaar ook: ik zag gisteren een YT filmpje over vijf bruggen op één en de zelfde bas getest. Het was een Leo Quan Badass II, een Hipshot Kickass, een Babicz, een Fender High Mass Messing en de standaard brug. Verrassend was het eigenlijk niet leek het op het eerste gezicht. Maar na het luisteren van de hele test vond ik eigenlijk de door mij bestelde Fender High Mass Brass in bijne alle testgevallen het beste klinken, alleen voor slappen vond ik de Babicz beter. De verschillen zijn eigenlijk zo klein dat je het niet moet doen als je er geen reden of GAS voor hebt.



http://youtu.be/TtgbFgYiuF8

miyaru
21 september 2022, 12:40
Brug is binnen, en die heb ik natuurlijk meteen gemonteerd!!!!

https://i.ibb.co/TvCH9rZ/7-C71-BC7-E-E67-F-408-F-9-CD7-C4-DA2-A07-C99-F.jpg

Tupelo
21 september 2022, 15:44
Mooi basje wel.

Kim Wilson
21 september 2022, 16:06
Ja, prachtig! Mooie kleur, goeie slagplaat, helemaal top!

Fobo
21 september 2022, 17:48
Functionele eenvoud; prachtig!

miyaru
21 september 2022, 20:33
Thanx mannen, ja ik ben heel blij met deze bas…….

arjanb01
21 september 2022, 21:09
Ja, ze zijn bitchin' duur.
Waarschijnlijk kan ik met een goede Eastman ook wel uit de voeten, maar gas hè...
En het idee dat er wat age to is, voor de akoestische beleving.
Overigens, tref me op het juiste ogenblik en ik wil er misschien nog wel 4k voor neerleggen, maar dan lees ik crack gerepareerd hier, crack daar...
En zit je opnieuw maar weer tussen de Eastmans te neuzen. :)

Afgelopen weekend weer eens bij tfoa geweest en ondanks dat ik ook Martins in de handen heb gehad, waaronder ook een D28 uit 1964, teveel bijna 13K, toch maar voor een Eastman gegaan. Geweldige gitaar en super blij mee. 😁

Tupelo
22 september 2022, 16:43
Ja, ik ben een beetje in limbo op dit topic, tussen peperdure shit en Harley Benton; beste doe ik eraan e.e.a. uit te gaan proberen, en het ene ogenblik sta ik op het punt om dat te gaan doen, het andere heb ik weer bezwaren bedacht.
Eastman zit zeker in de planning, maar ook Blueridge heb ik goede ervaringen mee, en Guild kan ik niet overslaan; dus veel om uit te kiezen om uit te proberen.

Midwolda
22 september 2022, 17:09
Ik ben juist erg gasloos de laatste tijd. Verkoop soms wat, het arsenaal slinkt, uiteindelijk zal ik tevreden zijn met twee of drie oude liefdes, met al hun schoonheid en al hun onhebbelijkheden.
Het is wat het is. :harmony:

Kim Wilson
22 september 2022, 18:28
Ik heb op zich best gas, vooral op het gebied van overdrive pedalen, maar elke keer als ik sta te spelen word ik weer gelukkig van mijn geluid. Dus rationeel gezien zou ik niet weten waarom ik iets anders zou willen.

Erik de Perik
22 september 2022, 18:47
Brug is binnen, en die heb ik natuurlijk meteen gemonteerd!!!!

https://i.ibb.co/TvCH9rZ/7-C71-BC7-E-E67-F-408-F-9-CD7-C4-DA2-A07-C99-F.jpg

Mooie bas hoor, vooral die handgevangen zalmkleur :seriousf:

Ik heb ooit eens een Badass brug op een originele '60s Jazzbas geschroefd..... sad

miyaru
22 september 2022, 19:19
Mooie bas hoor, vooral die handgevangen zalmkleur :seriousf:

Ik heb ooit eens een Badass brug op een originele '60s Jazzbas geschroefd..... sad

Badass II ben ik ook niet dol op, zat standaard op mijn Iron Maiden Steve Harris P bass, die ik nu gekocht heb is van Fender.

Erik de Perik
22 september 2022, 19:56
Ik had het over de eerste Badass brug, dus extra gaatjes boren :soinnocent:

miyaru
22 september 2022, 22:19
Ik had het over de eerste Badass brug, dus extra gaatjes boren :soinnocent:

OK, dat vertelde het verhaal niet. Was het zo beroerd? Bij de Badass II hoef je geen extra gaatjes te boren, ook niet bij mijn nieuwe Fender brug, past 1 op 1.

miyaru
22 september 2022, 22:29
Mooie bas hoor, vooral die handgevangen zalmkleur :seriousf:


Het was eigenlijk de bedoeling om de bas Candy Apple Red te spuiten, maar dat viel wat anders uit in het echt...... Nu vind ik het eigenlijk wel OK de kleur, is geen tweede van. Deze bas is redelijk apart: een Squier P-Bass uit Japan van midden jaren '90 (de kenner weet genoeg :sssh:) waarvan de hals vervangen is door een door Vox Humana uit Vlaardingen gebouwd exemplaar met grafieten trussrod. De elementen zijn van Bartolini, de elektronica is passief, de stemmechanieken zijn Hipshot Lightweights en de brug van Fender (Made in Zuid Korea - scheelde bijna € 100,= met USA uitvoering). Ik weet niet meer waar de slagplaat vandaan komt, volgens mij bij Heins in Sneek nog.

Best leuk hoe een instrument in de loop der jaren kan en mag evolueren, van wit standaard Squier basje met rosewood toets tot deze uitvoerin en kleur......

Tupelo
23 september 2022, 18:27
Vond 'm al een erg mooie tekening hebben, die maple toets/hals van je.

Erik de Perik
23 september 2022, 18:57
OK, dat vertelde het verhaal niet. Was het zo beroerd? Bij de Badass II hoef je geen extra gaatjes te boren, ook niet bij mijn nieuwe Fender brug, past 1 op 1.

Tja net als bij Jaws zet je achter de eerste uitvoering geen I ;)

De legering van die eerste serie was ook anders en de gaten klopten niet dus ik heb in een '63 JB zitter boren...... :seriousf:

Ik heb net in mijn peperdure HB Tele zitten frezen. Tafel en ikzelf zaten helemaal onder het hout en nu weegt hij maar liefst 100 gram minder..... sad
Binnenkort maar eens het hele ding kaal maken en van het pierenbadje een wedstrijdbad maken.

Tupelo
23 september 2022, 19:06
Gozer van wie ik mijn Mustang kocht had in de jaren '80 zijn Pre CBS strat verbouwd tot superstrat, HB in brugpositie, Floyd, ander kleurtje gegeven, niet zo best; compleet verneukt. :D

miyaru
24 september 2022, 08:00
Vond 'm al een erg mooie tekening hebben, die maple toets/hals van je.

Dank je wel, is birdseye maple………

Tupelo
21 oktober 2022, 17:33
Beetje Mandoline gas.
Weet nog ff niet hoe ik dat wil laten vallen.
Enerzijds sta ik positief tegen een nieuw instrument leren spelen, anderzijds gedoe.
Gedoe, versus nieuwe opening tot songwriting.
Merk dat de breedte ingaan op snaren vooralsnog positief uitpakt, wat je op 1 instrument leert heeft voordeel op 't ander.

Kim Wilson
21 oktober 2022, 21:15
Grappig, ik zit ook een beetje te kijken naar zo’n ding. Het liefst elektrisch, en ook met de ambitie om te gebruiken in bandverband. Vraag me af of een Fazley of Harley Benton goed genoeg is.

Tupelo
22 oktober 2022, 03:36
Geen idee.
Ik loop zelf een beetje op Eastman te gassen, maar dat is puur op reputatie.

D3nnis
24 oktober 2022, 08:29
Over Eastman gesproken.....deze gitaar kan mij wel bekoren:
https://www.eastmanguitars.com/juliet_p90_vr

arjanb01
24 oktober 2022, 09:14
Ik zou je dan aanraden een dagje tfoa in Dedemsvaart te doen.
Daar hebben ze die hangen. Ik wil wel mee😁

Da Vinci
24 oktober 2022, 10:37
Over Eastman gesproken.....deze gitaar kan mij wel bekoren:
https://www.eastmanguitars.com/juliet_p90_vr

Mooi ding ja! Ik krijg toch ook altijd wel GAS van een gitaar met 2 P90's. En wil nog steeds een Tele.
Maar aan de andere kant merk ik ook wel dat ik het tegenwoordig heel makkelijk van me af kan zetten. Laatst nog een hele leuke Folreden Tele goldtop op MP laten schieten omdat ik dan uiteindelijk denk; met mijn huidige gear lukt het eigenlijk ook prima.

D3nnis
24 oktober 2022, 12:16
Ik zou je dan aanraden een dagje tfoa in Dedemsvaart te doen.
Daar hebben ze die hangen. Ik wil wel mee😁

Ik zag het inderdaad.
Beter om er niet heen te gaan.
Of in ieder geval de pinpas thuis te laten.


Mooi ding ja! Ik krijg toch ook altijd wel GAS van een gitaar met 2 P90's.

Ja, ik heb er al eentje met 3 P90's, maar die heeft een 24 3/4" mensuur.
Ik vind het wel geinig dat Eastman voor deze gekozen heeft voor 25,5".

Verder klopt het wat je zegt, ik heb dat ook wel.
Ik wacht ook gewoon tot GAS over gaat; ik heb ook niet de illusie dat ik minder slecht ga spelen van een nieuwe gitaar.

no 1 hops
2 januari 2023, 09:26
had mijn oude GNX2 verkocht, werkte prima maar was het makkelijkste in te stellen via een pc met windows
Daar ik dat laatste niet meer heb, werk met Linux, en mijn zelfbouw pedaaltjes nog wel even in de maak zijn, rondgekeken naar een ander, niet al te groot multieffect.
Boss ME-50 leek mij wel wat.
video's bekeken en beluisterd (alhoewel een goede video soms moeilijk te vinden is want de meesten gaan voor de grotendeels overstuurde sounds maar heb toch een hele fijne gevonden)
https://youtu.be/vXmoU64J9QU
en ergens herinner ik mij hier op GN dat er iemand was die dit multieffect altijd aanprees.
als het goed is komt er dinsdag een via de post.
ben zeer benieuwt

miyaru
2 januari 2023, 14:22
Daar kan jij je geen buil aan vallen, wellicht is beter, maar er is zeker slechter te krijgen.

Zelf gas ik voor mijn baskunstjes nu op de Zoom B6 multi FX met amp/cabsims…….

D3nnis
2 januari 2023, 20:05
GAS voor een SG!

miyaru
3 januari 2023, 00:34
GAS voor een SG!

Gewoon doen zou ik zeggen!

Erik de Perik
3 januari 2023, 06:28
GAS voor een SG!

Ik had er niet eens gas voor, maar toch eentje gekocht :seriousf:

D3nnis
3 januari 2023, 06:32
Gewoon doen zou ik zeggen!

Haha... eerst even wachten, misschien gaat het over (vaak wel) :)


Ik had er niet eens gas voor, maar toch eentje gekocht :seriousf:

Welke heb je gekocht?

Erik de Perik
3 januari 2023, 07:07
Haha... eerst even wachten, misschien gaat het over (vaak wel) :)



Welke heb je gekocht?

Die heb ik al een behoorlijke tijd; een ‘62 reissue uit 1988. Prima gitaartje hoor!

D3nnis
3 januari 2023, 19:01
Geinig.

Ik heb van 2006 tot 2010 (of zo) een SG gehad. Toen van de hand gedaan maar het kriebelt weer.

Erik de Perik
3 januari 2023, 19:04
Ze zijn niet allemaal hetzelfde qua feel. Wil je een lekker snel ding hebben, dan zou ik een SG Firebrand nemen of een goedkope nieuwe imitatie.

D3nnis
3 januari 2023, 20:02
Ze zijn niet allemaal hetzelfde qua feel.

Sowieso wel wat verschillende halsprofielen, maar ook waar de hals aan de body vast zit.
Verder weet ik er eigenlijk maar weinig van.
Ik weet dat die SG die ik had een best dikke hals had, en dat die ook niet zo "wiebelig" was, dat was wel fijn eigenlijk.

Fusion
4 januari 2023, 12:34
Ontiegelijk lelijke gitaren die SGs. Net zoals alle Gibson. Net zoals de meeste niet-Ibanezzen. Tot zover mijn nuttige, opbouwende bijdrage aan dit gesprek.

D3nnis
4 januari 2023, 13:34
Ja, eens, maar ik begin oud te worden Fusion.

Dus een flitsende Ibanez JEM, of zelfs een ESP Viper staat me niet meer :D

Kim Wilson
4 januari 2023, 14:14
SG’s heb ik ook weinig mee. Ik vind ze best mooi, als in iconisch uiterlijk, en ik snap hun bestaansrecht, maar ik hoef er geen eentje zelf te hebben. Een Les Paul trekt me ook niet. Wellicht is het gewoon dat ik me überhaupt niet tot een Gibson elektrische gitaar aangetrokken voel.

Hoewel, een Firebird met mini-hb‘s…

fuchs
4 januari 2023, 14:20
Ik had een Gibson SG Special Faded, die heb ik met gesloten beurs voor een American Vintage 62 strat.

Pepe
4 januari 2023, 14:54
Mijn SG jr. is superlicht maar heeft de meest zware focused toon van al mijn gitaren.
Soort opstandige puber met een vuvuzela.
De ergonomie vind ik niks, heeft te maken met de bevestiging van de strap waardoor de toets zich helemaal links ten westen vd evenaar bevindt.
Dezelfde reden waarom het ook niks werd met de Firebird.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de explorer en Flying V hetzelfde euvel hebben.
Ander ding is die dunne body, had net wat meer massa moeten hebben voor mijn gevoel maar dan was ie natuurlijk ook zwaarder geweest.
Maar als ik de hele avond solo's zou moeten spelen, de SG it will be.

D3nnis
4 januari 2023, 16:20
Dat de SG te ver naar links hangt had ik niet zo veel last van op eoa manier.
Wél dat ie voorover kantelt inclusief een lichte neckdive.
Maar niet alle SG's (met strapbevestiging op dezelfde plek) hebben dat. Zal wel aan de combinatie van halsgewicht en bodygewicht liggen. Gevoelsmatig helpen van die straplockdingesen hier ook niet echt; de draagband hangt dan iets verder van de body af, maar dat heb ik nooit echt als zodanig getest.

Tupelo
8 januari 2023, 16:23
SG zou voor mij persoonlijk ook niets zijn.
Ik vind ze niet mooi, en ik heb er nooit vriendjes mee kunnen worden.
Soundwise -zover daarin niet wijde variatie is- kan ik ze wel lijden, ze bijten lekker voor 'uit de Gibson stal'.
Bandwise als gitaar voor een tweede gitarist? prima. :ok:
Moest ik zelf die richting in zou ik liever uitkijken naar een LP DC.

MarkS
10 januari 2023, 23:13
Wist ik maar waar ik GAS voor had, behalve dat ik weet dat ik het heb. Ongericht, kan alle kanten op. Daardoor liggen impulsaankopen op de loer. Een Strat, puur voor juist de verguisde standjes 2 en 4, een synth omdat ik de laatste tijden in een new/dark-wave periode zit, een stereo single ended buizenamp omdat ik gewoon benieuwd ben hoe vinyl met zoiets klinkt…. Heb eigenlijk GAS voor al het genoemde.. It’s downright maddening…

Thiez
11 januari 2023, 09:29
In dit topic toch even wat tegenwicht geven naar de niet SG liefhebbers. Mijn 2e gitaar was een epiphone G400 en sindsdien altijd een SG gehad. Momenteel een Gibson SG 50th anni 24 en daarnaast een zelfbouw SG junior.

Al jaren GAS voor een Gibson SG silverburst 2007. Tot dusver weet ik er maar 1 in nederland en die staat bij HaroldA in de koffer. @HaroldA, je weet het he, als hij in de weg staat hoor ik het graag.

Jasper.
11 januari 2023, 10:54
Ontzettend veel GAS voor zo'n BC Rich Ironbird MK1 die vorig jaar al uit had moeten komen. W-Distribution heeft al gemeld dat ze in mei/juni leverbaar zouden moeten zijn.

https://bcrich.com/wp-content/uploads/2022/02/IRONMK1KH80BK-front-2048x935.jpg

MarkS
12 januari 2023, 15:17
Ik heb mijn GAS ff een beetje gestild met een Boss OC-5. Paar x een OC-2 gehad. OC-3 vond ik niks. TC Sub 'N Up ook gehad, maar klinkt weer heel anders. Deze keer heeft Boss het wel goed voor elkaar lijkt het. Lange tijd slecht tot niet leverbaar, dat is nu voorbij gelukkig.

Fusion
12 januari 2023, 15:50
Niet echt GAS, of nou ja, een beetje. Als de tremolo van mijn heel oude Ibanez RG3120 niet meer gerepareerd kan worden, of alleen tegen heel veel centjes... Wie weet. Want oeioei wat is deze gitaar mooi

https://www.bax-shop.nl/elektrische-gitaren/ibanez-rg565-genesis-collection-laser-blue-elektrische-gitaar

https://static.bax-shop.nl/image/product/970347/3703942/19f41b69/450x450/1657720468p_region_RG565_LB_00_01.jpg

Fobo
12 januari 2023, 16:31
‘Heel veel centjes’ is tegenover de nieuwprijs van dit blauwe monster dan weer een heel relatief begrip.
Maar ik begrijp dat je soms een situatie naar je hand moet zetten...:soinnocent:

Fusion
12 januari 2023, 16:42
Jij snapt m!

Nou ja, ik ben geen verzamelaar dus alleen als t echt nodig is. Kijk die 3120 is echt al 15 jaar oud ofzo, als een nieuwe tremolo plus arbeidsloon zeg meer dan 400 is (echt geen idee), dan ga ik wel over deze beauty nadenken ja. Maar dan nog doe ik de 3120 niet weg, dan laat ik (als dat kan en de problemen daarme omzeild worden de tremolo blokkeren) want er zit een Roland GK-3 element met bijbehorende extra knopjes en uitgang op etc.

We zullen zien ha!

Fusion
12 januari 2023, 16:43
Zoom in

Kwijl

Nee ik doe t niet

Zoom in op reversed headstock

NEE!

Kijk die matching blauwe dots op de toets

NEE ZEG IK!!!

Erik de Perik
12 januari 2023, 18:14
Voor 149 EUR scoor jij een zwarte Gotoh tremolo; uitbouwen, inbouwen afstellen een uurtje of twee incl. pauze. Ibanez tremolo's zijn idioot duur.

Fusion
12 januari 2023, 18:36
Ik heb geen Erik. Ik heb twee extreem-linkse (huh huh handen. Ik besteed t allemaal uit. En ik vertrouw qua tremolos niemand meer, op één gitaartechnicus na. Wat hij adviseert en rekent, dat is wat ik ga wegen. MAar dank voor de tip, ik zal zeker een Gotoh tremolo voorstellen, en dan hoor ik wel wat zijn mening is

Fobo
12 januari 2023, 19:17
Ik zou ’t niet doen. Reservegitaar is tenslotte nooit weg, en bij een béétje optreden kun je echt niet met maar één gitaar binnenkomen. Stel je voor, zeg...

D3nnis
12 januari 2023, 19:20
Ik zou niet die blauwe doen maar deze, Fusion! https://theguitarfactory.nl/product/ibanez-rg565-fluorescent-orange/



Ontzettend veel GAS voor zo'n BC Rich Ironbird MK1 die vorig jaar al uit had moeten komen.

Mockingbird, Bich en zelfs Warlock kan ik wel hebben, maar dit model gaat me te ver :)



Ik heb mijn GAS ff een beetje gestild met een Boss OC-5.

Mooi, als ik een octaver koop zou het ook de OC-5 zijn.

Fusion
12 januari 2023, 19:47
Ik zou niet die blauwe doen maar deze, Fusion! https://theguitarfactory.nl/product/ibanez-rg565-fluorescent-orange/

Ik ken m. Staat op gedeelde nummer 2 :) Samen met n heel mooie turqouise achtige kleur. Die paarse vinnik nie mooi

D3nnis
12 januari 2023, 20:32
Oh ja, die turquoise is ook wel een fijn kleurtje!