PDA

View Full Version : Pedalen dummy



Demoi-crazy
7 december 2009, 19:39
Hey....

als het aankomt op pedalen... dan ben ik ze helemaal kwijt...

Laat me beginnen bij het begin.

Ik heb een Marshall JVM410 (ook midi). Deze heeft 4 kanalen (clean, crunch, OD1 en OD2). deze kanalen zijn schakelbaar via een bijgeleverde footswitch.

Als ik clean wil spelen in een strofe gebruik ik al eens een chorus en delay....

Wil ik dan overschakelen naar distortion (crunch) voor een refrein, dan moet ik het kanaal wijzigen op de footswitch en de aparte stompboxes ook uitzetten en dit moet supersnel gebeuren....

Resultaat.. het lukt me niet om de muziek te volgen door al die pedalen te schakelen....

Kunnen jullie experts me daar bij helpen om het op te lossen?

Ik dacht om eventueel enkel het cleane kanaal te gebruiken en verder ook met distortion pedalen te werken, maar das dan zonde van het super klinkende Crunch kanaal....

Please help me out!!!

Dude
7 december 2009, 19:45
Je weet dat je de footswitch van de JVM kan programeren he ?

Die delay klinkt prima in de FX loop, chorus doet het bij mijn jvm beter voor de versterker.

Door bijvoorbeeld je delay in de loop te knallen, footsw 1 te programeren als "Clean groen / FX loop aan" en footsw 2 als "Crunch geel / FX loop uit" kan je dus al prima schakelen tussen een mooie clean met delay en een lekkere crunch zonder delay door maar op 1 knop te trappen.

Nadeel blijft dat je je chorus nog apart moet schakelen, maar wie weet klinkt die voor jou ook wel lekker in de loop.

Demoi-crazy
7 december 2009, 19:58
Amai, das snel!


Ik ga heel eerlijk zijn... Ik heb mijn kanalen ingesteld zoals ik de sound wil maar van fx loops enzo heb ik geen meter verstand..
Welke pedalen mag je in de loop zetten en welke niet?

Ik heb volgende pedalen :
Delay
Chorus
Super shifter
Fuzz
Wah
Volume

Zou me in de toekomst ook nog een flanger en compressor willen aanschaffen

Mitch
7 december 2009, 21:53
Speciaal voor dummys is er een Volgorde FAQ, of ben je ook FAQ dummy? :D

Dirk_Hendrik
7 december 2009, 22:44
Kunnen jullie experts me daar bij helpen om het op te lossen?


Ja.
Meer is minder.
Je doet me denken aan de tijd dat ik op m'n Boss SE50 tot in het suffe zat te programmeren om een bepaalde sound te maken (Achteraf: Strat in Twin)... en op gegeven moment het ideaal bereikte... door het bypass knopje in te drukken.

En dat was 16 jaar terug... met een Cimar strat op een brakke Avora versterker :soinnocent: