PDA

View Full Version : (H)NAD fender DEVILLE 410 tweed ( ca 25 j oud )



bagheera
7 december 2009, 19:21
Hallo iedereen,

zoals sommige weten het staat op dit moment overgins nog altijd zonder nut in mijn sig , ik had een KOCH multitone II 100 Head te koop staan.
Die kreeg ik echter niet verkocht.
Ik kreeg een paar dagen geleden een mailtje van een gast om te vragen of ik niet wou ruilen tegen een fender deville 410 van ongeveer 25j oud nog in de USA gemaakt.
Ik was wel benieuwd , ik heb ook een kameraad die heel graag op die versterkers speelt en die fenders die verkopen ook makkelijker dan een Koch hier in België.
Waarom staat die H dan tussen haakjes , tja ik heb die versterker niet echt nodig want ik wacht op mijn meyer. Aan dat geluid kan ook een fender niet tippen.
Maar toch een aardige versterker hoewel hij loeihard gaat.
Je kan hem amper op 2 zetten dat is toch een nadeel maar toch een mooi diepe klank.

Foto's ?
Wat zou hier in zitten
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0252.jpg

met gitaar die moet er bij he
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0265.jpg

http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0259.jpg

Kan er iemand iets achterhalen aan dit serienummer , leeftijd geboorteplaats ??
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0276.jpg

en dan nog de speakers
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0272.jpg

guitarnijboer
7 december 2009, 19:58
volgens mij kwamen van deze serie de eerste versterkers uit in '93 volgens mij dus 25 jaar is ie nog niet... Verder een prima ding zeker met 4 x 10

Brewskie
7 december 2009, 20:10
bij close ups niet te dichtbij het object, want anders kan de lens niet meer scherpstellen. Dan kunnen wij de sticker van de speaker namelijk niet goed lezen.

ellisvertellis
7 december 2009, 20:12
Ik heb die ook. Prima versterker, op de volume na, maar daar wen je aan. Volgens mij is die footswitch wel van een hot rod. Die Deville heeft toch geen tweede Drive?

bagheera
7 december 2009, 22:09
Ik heb die ook. Prima versterker, op de volume na, maar daar wen je aan. Volgens mij is die footswitch wel van een hot rod. Die Deville heeft toch geen tweede Drive?

elk knopje werkt, eerst heb je clean, dan heb je drive dan heb je overdrive.
En dat KNALT eruit.
Echt jonges toch dit ding staat op 1 en hoger moet je echt niet gaan.


Hoe oud zou hij dan zijn?
Van 93 dat zou dan max 17 jaar zijn.

Zou het de moeite zijn hem te bewaren voor een jaar of 20 om dan iets speciaals te hebben en als dusdanig te verkopen.
Wie van ons heeft nog nooit gezegd als ik in de jaren 50 had geleefd en geweten wat ik nu weet had ik gitaren gekocht en ze bewaard tot nu?

Ach ja ik denk maar luidop na , morgen breng ik hem naar de studio misschien kan ik hem daar eens wat open gooien ( het is een ruime studio ) .
Ik zeg het ik ken iemand die er voorlopig wel raad mee weet en die mag hem gebruiken

ellisvertellis
8 december 2009, 00:13
Dan is het een RI, denk ik. Aan de binnenkant staat ergens een Quality control stickertje en daaraan kan je het exacte jaartal en de maand zien wanneer hij gemaakt is.
Bij mijn Deville (gemaakt in 1995) staat er ook alleen maar "Fender" op de voorkant.
Ik vind het "more drive" kanaal maar nix op de gewone Hot Rod (1x12"?), voor meer gain zou ik een pedaal gebruiken. Op de Hot Rod Deville heb ik het nog niet gehoord, maar veel fans heeft dat "more drive"-kanaal blijkbaar niet.
Ik heb een tijdje gezocht naar een manier om hem kwa volume te temperen, maar dat houdt een aantal chirurgische ingrepen in (bv de lineaire potmeter vervangen naar een logaritmische, als ik het juist heb) en voor voorverkoop is dat dan wat minder interessant, of de aankoop van een dure powersoak of iets dergelijks, maar dan klinkt hij weer minder, heb ik mij laten vertellen. Ik heb het uiteindelijk zo gelaten en je went er wel aan. Of je hem nu op 7 of op 12 zet, veel maakt het niet uit, het is echt belachelijk luid :seriousf:.

bagheera
8 december 2009, 09:28
ja het is echt om te verschieten, toen die man het eerst langskwm vertelde hij me dat elke keer je van kanaal verandert richting drive dat hij elke keer luider werd. Daar geloofde ik niet veel van want dat kun je regelen het zou nogal wat worden anders.
Maar goed ik begin te spelen en ik schakel door , Knal daar kam een schepje volume bij op toen ik dan nog eens doorschakelde jonges toch dat was niet te houden.
Maar goed je zou verschieten wat er allemaal mogelijk wordt als je wat aan de knopjes draait he, het volume kan dus wel naar beneden , zelfs bij een fender :seriousf:

ellisvertellis
8 december 2009, 10:12
Een truukje dat ik regelmatig toepas is het drive-kanaal gebruiken en dan met de driveknop je volume bepalen. Op die manier heb je in principe al twee knoppen voor 1 regeling (de master en de drive dus) en dat geeft toch wat meer speling.

ieme
8 december 2009, 11:23
Volgens mij zijn die dingen pas begin jaren 90 voor het eerst gemaakt, wel een erg mooi ding trouwens, zou zelf de 2X12 versie ervan wel willen hebben.

Ik heb ooit een zwarte devill 410 mogen lenen voor opnames, had toen zelf alleen een marshall en daar paste die fender mooi bij... maar ja dat is 10 jaar geleden! haha

Succes met de verkoop

bagheera
8 december 2009, 14:46
jullie hebben denk ik gelijk.
ik denk idd dat het maar komt uit de jaren 90.
Ja de verkoop ik ben er niet gehaast mee, zolang er iemand op speelt zal hij wel blijven al zal ik dat niet zijn of toch niet vaak.
Ik ben wel blij dat ik hem heb omdat toen ik net begon te spelen dit echt een droom was. Maar ja de meyer klinkt gewoon nog beter en is makkelijker af te stellen de vooral het volume. Men grootvader wou hem daarjuist ook eens horen met het volume op 1 komt daar toch wel wat geluid uit zei hij. O ja en dat ding gaat tot 12 :seriousf:

DeadHerring
8 december 2009, 15:05
11 is voer mietjes! 12 is het nieuwe 11!

zeiler
8 december 2009, 20:16
11 is voer mietjes! 12 is het nieuwe 11!

of is deze al oud hier :s?

http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY

gave amp iig :D!!!!

Shaggy
8 december 2009, 20:35
Ha, ik heb dezelfde, uit 94 met dezelfde speakers in ieder geval.

Het is eigenlijk een 1 trick pony. Clean fender bell sound en that's about it. Drive haal ik uit pedalen. Oh ja, en de reverb is ook meesterlijk.

goeie actie van pearl :)

bagheera
10 december 2009, 16:30
Ha, ik heb dezelfde, uit 94 met dezelfde speakers in ieder geval.

Het is eigenlijk een 1 trick pony. Clean fender bell sound en that's about it. Drive haal ik uit pedalen. Oh ja, en de reverb is ook meesterlijk.



We houden allemaal van veelzijdigheid maar het is toch nog altijd de klank die belangrijk is he.
Dus als je goed bent met die fender bell sound waarom heb je dan nog 3 andere kanalen nodig.
Ach ja ik heb er nog niet uitvoerig op gespeeld.
Ik zal hem nog wel eens goed onder handen nemen hoor en dan zie ik wel meer. Ik vraag me meer af hoe het zit met de overdrive/ distortion op die amp.
Het " fender clean" wordt vaak gebruikt als de maatstaf voor een clean geluid maar over hun distorted geluid het bik nog maar weinig gehoord

ellisvertellis
10 december 2009, 17:16
Ik bespeel hem graag met de drive op, ook al is de clean geweldig. Totaal anders dan bv Boss Blues Driver of OCD ofzo, maar ik vind het echt niet slecht. Een randje dan he, niet heel de drive open, dan wordt hij rommelig.

VanMeekeren
11 december 2009, 15:23
met gitaar die moet er bij he
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0265.jpg

Zo! .. daar kan ik mij ook wel een middagje mee vermaken! :crazyhappy:

Succes met je nieuwe amp!

Van Meekeren