PDA

View Full Version : Eerste gitaar



Sleutelbosje
7 december 2009, 17:18
Hey,

Ik heb nog nooit gitaar gespeeld en wil graag beginnen met lessen via het internet te volgen omdat het me echt heel leuk lijkt om gitaar te kunnen spelen.
Ik zit dus te zoeken naar een beginners gitaar maar ben het spoor bijster, zoveel gitaren..
Ik zoek een akoestische gitaar met een prijs rond de 75 euro en ik zal graag het een en ander willen weten voor dat ik naar een gitaar winkel ga..

Groet ;)

Brewskie
7 december 2009, 17:23
Om te starten met gitaar kan ik je aanraden om een nylon-snaren akoestische te kopen. Ik ben zelf helaas direct gestart met een stalen-snaren akoestische (ook wel western genoemd), maar dat viel vies tegen, ivm de pijn aan de vingers door de scherpe snaren. Bij nylon is de snaarspanning veel lager, dus krijg je meer de tijd om geleidelijk je eelt te kweken. :noob:

Succes.

oh, en welkom op het forum sleutelbosje.

Sleutelbosje
7 december 2009, 17:32
Bedankt :D

Maar qua geluid maakt het niet zoveel uit waarmee je begint?

almer
7 december 2009, 17:36
Er zit wel een verschil tussen een gitaar met stalen snaren en nylon snaren.
Ik vind zelf een "western" gitaar met stalen snaren dus mooier klinken.
Bij mij was de pijn in mijn vingers na 2 weken doorbijten over (en echt pijn doet het niet).

Ik kan je adviseren eens lang een gitaarwinkel bij je in de buurt te gaan en eens te kijken wat die heeft in jou pijsklasse. De verkoper daar kan je het verschil wel laten horen.

Jedeel
7 december 2009, 17:58
Ik kan je adviseren eens lang een gitaarwinkel bij je in de buurt te gaan en eens te kijken wat die heeft in jou pijsklasse. De verkoper daar kan je het verschil wel laten horen.
Dat moet je écht doen, want dan pas hoor je goed het verschil in geluid tussen nylon - en stalen snaren.
Dat is zo persoonlijk, dat wij jou dat eigenlijk niet kunnen adviseren.
(Behalve dan waarschuwen dat nylon 'zachter' is voor je vingers.)

Muzieknono
8 december 2009, 06:53
Helemaal mee eens, ik wil hier nog wel aan toevoegen dat je niet moet verwachten voor 75 euro iets fatsoenlijks in handen te hebben.
Maar ga inderdaad eerst maar eens luisteren welke klank je het meeste aanstaat.
Mvgr. Dirk Jan :B

LaurentB
8 december 2009, 22:09
Ik vind dat je moet beginnen met wat je het mooiste vindt klinken, voor de motivatie. Dus laat dat je inderdaad eens voorspelen in de winkel.

Nieuw krijg je voor 75 euro echt niet veel soeps, dan kun je beter tweedehands kijken, dan zou je nog wel iets bruikbaars kunnen vinden.

Sleutelbosje
9 december 2009, 13:02
Deze gitaar lijkt me wel wat om mee te beginnen : http://www.feedback.nl/akoestische-gitaren/yamaha/f-310

Goede keuze?

Ook lijkt me deze site wel vlot en betrouwbaar :)

LaurentB
9 december 2009, 13:05
Dat zou best eens een aardige beginnergitaar kunnen zijn, ja. Feedback heeft gewoon winkels hoor, Apeldoorn Rotterdam, Eindhoven, (Utrecht?). Ga er maar eens langs en laat je e.e.a. uitleggen over meerdere gitaren in die prijsklasse.