PDA

View Full Version : Pinkpop 2010



Cheetoria
7 december 2009, 14:40
Zojuist bekend gemaakt:
Rammstein headliner op de eerste dag. verder is meneer Smeets in gesprek met Pink.

Trecion
7 december 2009, 18:11
rammstein is geweldig. sprong een gat in de lucht toen ik het las, maar pink moge ze van mij wel ergens op een verlate veld dumpen. of op het 3fm stage en dan in de tent weer pendulum ofzo xD

ik heb echt niks met pink xD

HaroldA
7 december 2009, 18:13
rammstein is geweldig. sprong een gat in de lucht toen ik het las, maar pink moge ze van mij wel ergens op een verlate veld dumpen. of op het 3fm stage en dan in de tent weer pendulum ofzo xD

ik heb echt niks met pink xD

Liever Pink dan Pendulum! :stop:

Wat een slechte en saaie bedoeling is dat zeg! Slap aftreksel van the Prodigy, maar dan slecht.

Tankman
7 december 2009, 19:53
Ja...het enige leuke aan Pendulum is dan ook hun Prodigy cover....

Pink is niet mijn ding maar kan het wel waarderen (mede door een Pink-verslaafde ex). Als de Rammstein dag ff goed wordt ingevuld, koop ik nog misschien zelfs een dagkaart...

Daan_B
7 december 2009, 20:22
Rammstein op PinkPOP!?:makeup:

Jammer, dat is dus al een groot hap uit het budget, vind de show echt vet hoor, maar het iets heeeeel anders gehoopt..:makeup:

Cheetoria
7 december 2009, 23:16
dat was mijn eerste reactie ook: er is een bedrag met 6 nullen betaald.

Strangegun
8 december 2009, 08:31
Rammstein op PinkPOP!?:makeup:

Jammer, dat is dus al een groot hap uit het budget, vind de show echt vet hoor, maar het iets heeeeel anders gehoopt..:makeup:

Het is nu al beter dan vorig jaar :cheerup:

Squier4ever
8 december 2009, 11:18
Bevestigd:

John Mayer
Pink
Kasabian.

Herman
8 december 2009, 13:40
Hmmm.. mocht die zaterdag met John Mayer nog aangevuld worden met een paar leuke namen ga ik misschien wel overwegen om een dagkaratje te fixen. Kasabian is ook echt een aanrader trouwens, die heb ik vorig jaar op Lowlands gezien, kende ze eigenlijk niet echt, maar die lui geven wel een verdomd strakke show weg!

PT1989
8 december 2009, 13:45
2xJohn Mayer binnen een week:soinnocent:

Goldwomen
8 december 2009, 19:55
Denk wel dat ik ga .......:punk::rockon:

Tankman
8 december 2009, 19:58
Bevestigd:

John Mayer
Pink
Kasabian.

Pink op Pinkpop...Oooooooh de marketing mogelijkheden....:seriousf:

Trecion
8 december 2009, 22:16
ik ga sowieso. kwartiertje lope en dan sta ik al binnen

Hiro
9 december 2009, 10:18
mayer en kasabian vind ik goed!
Rammstein vind ik klote dus die hoef ik niet te zien, ben de afgelopen jaren ook weer geweest dus zal dit jaar wel weer gaan ;)

Squier4ever
9 december 2009, 10:53
Rammstein is supervet, John Mayer is wel oke en Pink sucks. Kasabian weet ik niet meer. Eens kijken wat de andere namen worden, als er leuke bij komen ga ik mss wel!

Dommedik
10 december 2009, 19:34
Ben absoluut geen fan van rammstein:makeup:. John mayer daarin tegen vind ik wel ok:) Zal eens overwegen om er naartoe te gaan

blindfaith85
14 december 2009, 18:24
Zo kaarten gister besteld, john mayer hoop ik dat ie ook wat coninuum spul in delijst laat, ben erg benieuwd, ook naar kasabian en pink live, rammstein heb ik nog geen idee over hoe ik dat live ga vinden, qua plaat ben ik niet zo'n mega fan van hun, maar ga het wel zien. foof fighthers vondik tot pinkpop ook niks:p

Tim..
14 december 2009, 19:46
Pink op Pinkpop...Oooooooh de marketing mogelijkheden....:seriousf:

P!NKpop

:makeup:

TimmU
14 december 2009, 19:58
Och wat ben ik blij dat ik dan überhaupt niet in nederland ben, dat festival heeft z'n beste tijd ook wel gehad!

pannekoek
14 december 2009, 20:05
ik ben der bij!

en ik word zelfs voor 40 uur betaald :seriousf:

KoenB
14 december 2009, 21:55
Erg jammer dat de kaartjes voor John Mayer op 2 juni binnen enkele minuten uitverkocht waren. Dus misschien toch een dagkaartje kopen en naast JM nog een paar andere toffe acts meepakken!

Riky
15 december 2009, 15:53
Pink... damn wat komt er nog meer? Britney spears? Handson? De kellyfamily?

Nee Pink hoeft voor mij niet.

HaroldA
15 december 2009, 15:57
Pink... damn wat komt er nog meer? Britney spears? Handson? De kellyfamily?

Nee Pink hoeft voor mij niet.

Wat een kwats. :stop:

Pink is een geweldige artieste met dito stem en live band. Als je niet van mainstream rock/pop houdt heb je volgens mij sowieso niets op Pinkpop te zoeken (net als ik dus), maar Pink afzeiken zonder argumenten is gewoon achterlijk.

Riky
15 december 2009, 16:14
Pink afzeiken zonder argumenten? Volgens mij is het gewoon duidelijk dat ik niet van haar muziek hou.
Ze kan prima zingen en voor haar muziek stijl zal het allemaal wel goed zijn, maar ik hoef het niet te horen.
Er zijn heus wel meer mainstream pop/rock bands buiten pink...
Je zegt nu gewoon dat als je niet van pink houd je niks op pinkpop te zoeken hebt:???:

Tankman
15 december 2009, 17:03
Wat een kwats. :stop:

Pink is een geweldige artieste met dito stem en live band. Als je niet van mainstream rock/pop houdt heb je volgens mij sowieso niets op Pinkpop te zoeken (net als ik dus), maar Pink afzeiken zonder argumenten is gewoon achterlijk.

I beg to differ....2 jaar geleden had je toch oa Metallica, Rage Against the Machine en Cavalera Conspiracy op PInkpop? Dat lijken mij toch niet echt je doorsnee mainstream rock/pop bands...

HaroldA
15 december 2009, 17:21
I beg to differ....2 jaar geleden had je toch oa Metallica, Rage Against the Machine en Cavalera Conspiracy op PInkpop? Dat lijken mij toch niet echt je doorsnee mainstream rock/pop bands...

Niet? Volgens mij zijn dat allemaal marionetten(=hoeren) van de grote platenmaatschappijen (Sony/BMG/EMI/etc) en heeft dat dus niets meer met R 'n R te maken maar des te meer met geld.

Tankman
15 december 2009, 17:26
Dat vind ik nou altijd zulk bullshit. Zodra een band bij een grote label zit en bekend wordt, is het niet goed meer. We hebben het hier nu puur over de GENRE! En je gaat me niet vertellen dat die 3 bands pop/rock zijn.

Je zou juist blij moeten zijn dat dit soort bands ook bekend kunnen worden en bij grote labels kunnen spelen. Dat die labels open staan voor de zwaardere muziek. Ja, dus er zullen genoeg mensen zijn die niet worden gezien als "echte metalheads" die er ook naar gaan luisteren. Who cares!

Herman
15 december 2009, 17:48
+1 Voor Tankman.. uitzonderingen daargelaten is het tegenwoordig inderdaad erg snel makkelijk om "grote" bands te haten omdat ze bij een Major zitten..

Reel Big Fish
15 december 2009, 17:52
Pink... damn wat komt er nog meer? Britney spears? Handson? De kellyfamily?

Nee Pink hoeft voor mij niet.

Het is Hanson hoor... MMMMBop! :lovelove:

HaroldA
15 december 2009, 17:53
+1 Voor Tankman.. uitzonderingen daargelaten is het tegenwoordig inderdaad erg snel makkelijk om "grote" bands te haten omdat ze bij een Major zitten..

Wie heeft het over haten? Ik vind het alleen vreemd dat ze daar geprogrammeerd worden...

Herman
15 december 2009, 18:02
Misschien is haten in dit geval nog niet helemaal juist bewoord, maar je kunt niet ontkennen dat er veel mensen zijn (ik doel dus niet per se op jou;)) die dat soort bands hun geluk niet gunnen, en ze slecht noemen ("haten") omdat ze bij een groot label zitten.

ruezzz
15 december 2009, 22:04
Voor degenen die bij voorbaat alles al afzeiken: kijk ff goed naar wat de gitarist van Pink qua spel in huis heeft en hang je gitaar aan de wilgen... en zo'n strot als dat kleine meiske hebben der ook maar weinig... of je de liedjes leuk vindt is weer een ander verhaal natuurlijk, 't is typisch amerikaans dat wel.

DeadHerring
16 december 2009, 10:08
Hanson > Pink

Tankman
16 december 2009, 11:55
Hanson > Pink

+1 voor de nostalgie

Maar over het algemeen toch wel -1...

Pink heeft genoeg nummers waar ik wel van kan genieten. Ik vind het ook wel gaaf dat ze zich niet aan 1 genre bindt, maar zowel rock, hiphop, pop en r&b nummers heeft en dat allemaal gewoon goed neerlegd.

Ik sta persoonlijk niet te springen om haar live te zien, en ik vind het een beetje raar dat ze op pinkpop staat, maar ik kan haar muziek en haar talent wel waarderen.

darkrazer
20 december 2009, 10:59
Een van de grootste verassingen voor mij ooit waren de Sugarbabes op pinkpop 2006, normaal als ik ze op tv ziet krijg ik brok neigingen, maar live klonken ze eigenlijk best wel goed... Dus don't be fooled by the name...

DTmaster
3 januari 2010, 02:30
ik ben ff beniewd hoe lang het duurde vorig jaar voordat de 3 dagen kaarten waren uitverkocht, ik heb er NU AL een gekocht maar was dat nodig??

Mitch
3 januari 2010, 12:07
Dat het op het forum stoer is om tegen popmuzikanten te zijn is toch al lang bekend? Zeker als ze ook nog eens succesvol zijn! Laat ze lekker...
Het zal wel aan mij liggen maar ik moet er wel een beetje om lachen als ik lees van tieners dat het festival niet meer is wat het geweest is. Schei effe uit zeg met die ouwe lullenpraat :seriousf:
Er hoeft niet alleen progressief en obscuur talent te staan op zo'n festival. Sterker nog, dat werkt niet eens, want dan komt er namelijk geen hond.

Riky
3 januari 2010, 23:58
+1 voor de nostalgie

Maar over het algemeen toch wel -1...

Pink heeft genoeg nummers waar ik wel van kan genieten. Ik vind het ook wel gaaf dat ze zich niet aan 1 genre bindt, maar zowel rock, hiphop, pop en r&b nummers heeft en dat allemaal gewoon goed neerlegd.

Ik sta persoonlijk niet te springen om haar live te zien, en ik vind het een beetje raar dat ze op pinkpop staat, maar ik kan haar muziek en haar talent wel waarderen.

hier ben ik het zeker wel mee eens. Van de pop diva's is ze wel een die het ook gewoon kan en doet wat ze zelf mooi vind en tsja tot nu toe heeft ze het verder geschopt dan mij:D, maar zoals eerder gezegd hoef ik haar niet live te zien.

Verder niks bekend over de line up?

Don Capo
27 januari 2010, 15:17
Wolfmother toegevoegd aan de bands

Squier4ever
27 januari 2010, 15:31
Wolfmother toegevoegd aan de bands

Jan Smeets stond gisteravond ook al in de lift bij de parkeergarage van 013, toen sterkte mijn vermoeden nog meer :D En vanmorgen bleek het idd waar.

j-op
27 januari 2010, 15:41
Hehe. Een (énorm jaloerse en balende dat hij geen kaartje had) vriend belde gisteravond meteen na Wolfmother, die vertelde het me ook al.
:)

bluegate
27 januari 2010, 16:23
Leuk al die meldingen over P!nk...

Mijn verhaaltje:
Ik had laatst voor de grap de P!nk Live Funhouse tour op blu-ray gekocht.
Leek me wel aardig.
Na twee nummers was ik om...
Na de hele blu-ray was ik sprakeloos...
Nu is het mijn favoriete disk, kijk 'm regelmatig.
Geweldig smaakvolle gitarist die Justin, komt van G.I.T. af en kan vreselijk tekeer gaan.
Klnkt ook veel meer als Rock ipv R&B zoals het op de plaat is.

Herman
22 februari 2010, 23:12
M'n vriendin belde me in alle enthousiasme op vanmiddag dat de Editors op Pinkpop zouden komen, had ze gehoord op de radio. Weet iemand daar al meer over?

Bl44t44p
22 februari 2010, 23:48
M'n vriendin belde me in alle enthousiasme op vanmiddag dat de Editors op Pinkpop zouden komen, had ze gehoord op de radio. Weet iemand daar al meer over?

Ja Giel Beelen heeft dat gezegd. http://festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=9130

Wat er zo interessant aan is, is mij een raadsel maar dat terzijde.

lindstrom
23 februari 2010, 10:56
tot zover is de line-up nog zodanig niet interessant.. ik sla hem maar een keer over denk ik.

Herman
23 februari 2010, 12:13
Niet om het een of ander, maar er zijn net 5 namen bekend.. Dit is nog maar een erg klein gedeelte van de uiteindelijke line-up en dan laat je daarom het festival al schieten?

lindstrom
23 februari 2010, 13:11
Niet om het een of ander, maar er zijn net 5 namen bekend.. Dit is nog maar een erg klein gedeelte van de uiteindelijke line-up en dan laat je daarom het festival al schieten?

afgelopen jaar waren er ook maar 3 bands waarvoor ik ging, de rest was kommer en kwel vond ik.

Herman
24 februari 2010, 19:01
VRIJDAG 28 MEI: 15.00-23.00 UUR

RAMMSTEIN
KASABIAN
PAOLO NUTINI
THE TEMPER TRAP * GOSSIP * SUNGRAZER

ZATERDAG 29 MEI: 13.00-23.00 UUR

GREEN DAY
EDITORS * MANDO DIAO * MOKE en METROPOLE ORKEST
JOHN MAYER * TRIGGERFINGER * DESTINE
2 MANY DJS * BIFFY CLYRO * KITTY, DAISY & LEWIS * CARO EMERALD

ZONDAG 30 MEI: 12.00-23.00 UUR

THE PRODIGY
MIKA * SKUNK ANANSIE * DANKO JONES
P!NK * PIXIES * WOLFMOTHER * KATE NASH
GOGOL BORDELLO * FLORENCE + THE MACHINE * YEASAYER * DEWOLFF




Biffy Clyro op zaterdag! YIEEEEEEEEEEEEEEHAAA!!!! Verder vind ik met name de line-up van zaterdag best wel goed, zondag is ook niet slecht. Gauw kaartje scoren voor zaterdags.:cheerup:

Riky
24 februari 2010, 19:13
he cool! Misschien dat ik dit jaar dan wel weer ga.
Zaterdag ziet er goed uit!

j-op
4 maart 2010, 18:16
Ik vind de programmering van zondag tof: Pixies, Wolfmother, Gogol Bordello etc. Kaartje kwam vandaag binnen.
:)

allochthomas
7 maart 2010, 18:25
Ik zal er deze keer bij zijn:blast:

Trecion
22 maart 2010, 12:56
Slash
Motorhead
The opposites

aangekondigd en Onerepublic heeft gecanceld

D-string
22 april 2010, 00:04
Het programma is compleet:

programma (http://www.pinkpop.nl/page.php?pagID=2)

Waar kijken jullie naar uit om te zien?

Herman
27 mei 2010, 19:30
Morgen begint het, en vandaag is bekend geworden dat Wolfmother (wat morgen zou spelen) niet meer komt wegens ziekte van Andrew Stockdale!

En dat is mooi kut, want de show in de Oosterpoort gaat ook direct niet meer door, waar ik wel kaartjes voor had.

Verder verheug ik me best op zaterdag!:cheerup:

allochthomas
27 mei 2010, 19:51
Ik ga helemaal uit m'n dak bij greenday!

D-string
27 mei 2010, 20:15
Morgen begint het, en vandaag is bekend geworden dat Wolfmother (wat morgen zou spelen) niet meer komt wegens ziekte van Andrew Stockdale!

En dat is mooi kut, want de show in de Oosterpoort gaat ook direct niet meer door, waar ik wel kaartjes voor had.

Verder verheug ik me best op zaterdag!:cheerup:

Gisteren teleurgesteld...
...vanmiddag weer blij dat ik ze toch zouden komen aldus
nu.nl (http://www.nu.nl/cultuur/2255451/wolfmother-toch-pinkpop.html)

en ik zie nu idd ook op pinkpop.nl (http://www.pinkpop.nl/page.php?pagID=1&newID=316) dat ze toch niet komen.

Ben erg nieuwsgierig wat ze als vervangen kunnen krijgen. Dit had voor mij toch wel een hoogtepunt moeten zijn.

Nu moet ik wachten tot Werchter om Wolfmother te zien.

Squier4ever
27 mei 2010, 20:39
Gisteren teleurgesteld...
...vanmiddag weer blij dat ik ze toch zouden komen aldus
nu.nl (http://www.nu.nl/cultuur/2255451/wolfmother-toch-pinkpop.html)

en ik zie nu idd ook op pinkpop.nl (http://www.pinkpop.nl/page.php?pagID=1&newID=316) dat ze toch niet komen.

Ben erg nieuwsgierig wat ze als vervangen kunnen krijgen. Dit had voor mij toch wel een hoogtepunt moeten zijn.

Nu moet ik wachten tot Werchter om Wolfmother te zien.

Vervangers zijn vast al geregeld. Ze hebben 1 of 2 acts die die datums als vervangers geboekt worden en dus gewoon on hold staan.

Trecion
27 mei 2010, 21:42
weej nog ff men spullen pakken en dan eens langzaam naar camping A lopen. :D

allochthomas
27 mei 2010, 21:44
Wat is eigenlijk de beste camping om op te zitten?

Trecion
27 mei 2010, 22:01
hangt ervan af wat je wilt. A en B zijn eigenlijk de "echte"festival campings waar zo'n beetje de die hard pinkpoppers zitten. C en D is meer voor de mensen die toch nog eens willen slapen xD

allochthomas
27 mei 2010, 23:17
Ik ben nogal gehecht aan mijn schoonheidsslaapje zeker van zaterdag op zondag aangezien ik de lul ben om 's avonds weer naar oostvoorne te kunnen rijden:makeup:

RoelSmoel
29 mei 2010, 10:03
Zo...

Eerste dag zit er op.. Door verplichtingen bij school, en eerste keer dus wist ik niet hoe ik precies moest lopen, kwam ik pas aan toen Motörhead begon te spelen, niets bijzonders ofzo, ook niet veel van meegekregen..
Rammstein was echt meesterlijk! Wat kunnen niet gasten een show neerzetten, niet meer normaal..

Zo nog even werken, en dan op naar dag 2:cheerup:

Baker
30 mei 2010, 01:08
zit net ff greenday te kijken.

KOLERE.... wát een energie komt er van die band af :eek:
Geweldig!
:blast:

Steven Otto
30 mei 2010, 02:01
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo boeiend is aan John Mayer?

Baker
30 mei 2010, 11:36
Ik behon het pas te waarderen toen ik het voor de tweede keer zag. Zijn muziek is wat subtieler dan, pak en beet, Rammstein.

Bovendien kan ie een behoorlijke pot gitaarspelen zag ik.....

allochthomas
30 mei 2010, 19:20
zit net ff greenday te kijken.

KOLERE.... wát een energie komt er van die band af :eek:
Geweldig!
:blast:
Was echt te gek. Ik stond helemaal vooraan. Jammer dat ik na 30 min al weg moest omdat mijn vriendin kramp kreeg. Greenday was DE reden waarom ik naar pinkpop was gegaan. Rammstein was ook erg vet, wederom stonden we helemaal vooraan.

Mitch
30 mei 2010, 20:01
Was echt te gek. Ik stond helemaal vooraan. Jammer dat ik na 30 min al weg moest omdat mijn vriendin kramp kreeg.
Ik zeg altijd zo: de liefde bedrijven met je vriendin op haar tenen, tegen een dranghek omhoog leunend, is prachtig maar pas op voor kramp.

Rinze
30 mei 2010, 20:39
Ik zeg altijd zo: de liefde bedrijven met je vriendin op haar tenen, tegen een dranghek omhoog leunend, is prachtig maar pas op voor kramp.
Voorover met de snuit in de modder is inderdaad gemakkelijker maar dan heb je weer dat gezeik over make up die doorloopt :makeup:

allochthomas
30 mei 2010, 20:46
:seriousf:. Ze had te veel en te snel gegeten en we stonden al 2 uur te wachten. Ik baal nog wel een klein beetje aangezien het zo onwijs vet was daar vooraan. Maja, het ging gelukkig weer goed met d'r. Was nog wel een hel om m'n vriendin naar de ehbo post te krijgen. Ik wou d'r eerst gewoon met behulp van een beveiliger over het hek zetten, maar een of andere trut was bang dat ze een stukje naar achteren moest. Ik probeer alleen maar godverdomme mijn vriendin naar de ehbo post te krijgen. Zijn overigens vanochtend al vertrokken ivm het weer en het feit dat ik nog zeker 4 uur moest rijden. Grootste verrassing vond ik het bandje die ipv triggerfnger op het 3fm podium speelde gisteren. Zonnetje scheen, en de muziek was heerlijk, heb daar echt zitten genieten.

marc_o
30 mei 2010, 20:49
Voorover met de snuit in de modder is inderdaad gemakkelijker maar dan heb je weer dat gezeik over make up die doorloopt :makeup:


Het is de taak van de worsttoediener om haar op dat moment te wijzen op het gratis verjongingsmasker wat ze op heeft...

Pepe
30 mei 2010, 23:44
Kan iemand mij even uitleggen wat er zo boeiend is aan John Mayer?

Hij kan gitaarspelen maar teveel prijzen, hits, en nationwide tv in het begin van je carričre haalt de interessante scherpe randjes eraf. Amerikaans MOR tot gevolg. Tis bovendien a girls thing geworden.

marc_o
30 mei 2010, 23:54
Ik vind Mayer echt wel heel erg goed eigenlijk, maakt prachtige platen en is een erg goede gitarist.
Tja, het is een leuke vent om te zien en dat werk goed bij de dames, maarja, als je daar geen gebruik van zou maken, ben je ook geen popster natuurlijk.
Neem nou die Trio CD TRY, dat is wel een erg goede CD waar hij toch wel afstapt van de typische meisjesmuziek en laat zien wat hij in huis heeft.



Zit een beetje TV te kijken en vind toch dat er leuke dingen op Pinkpop staan zeg.

Ryan Shaw, die Wolfmother moest vervangen...klinkt erg lekker en hij zingt wel erg makkelijk en goed, en met plezier, dat isook wel een leuk om te zien.
Slash...tja, blijft toch een heerlijke stijl houden die gast, lekker vloeiende solostructuur....beetje brak soundje wel, maar voila, kan ook aan de opname liggen, meestal is er niets mis mee.
Heb nog niks van Rammstein gezien, wellicht mogen ze dat niet uitzenden.

Luke-wannabe
31 mei 2010, 00:35
John Mayer is gewoon tof. Belachelijk dat -ie niet op het hoofdpodium stond trouwens!

Pepe
31 mei 2010, 01:28
Nee, hij is goed maar tis geen spannende en gevaarlijke rock'n roll natuurlijk. Bordello en Triggerfinger waren het wel voor mij. Geen Gorillaz, daar had ik me wel op verheugd.

Stonden vandaag op een festival, Parkpop Oosterhout. Tegenover ons Raymond, altijd leuk (het leven is geen lolletje, parapluutje parasolletje improviseerde hji toen het begon te regenen) en Cuby (belegen maar wel een goeie sound) Het Goede Doel (brrr..) en Lisbeth List (!) Verder heel veel jonge belovende bandjes waar wij vast niet onder gerekend worden. Henk Temming: Trio Bier is er ook, houden ze dan nooit op..
Leuk sympathiek festival.

bass blom
31 mei 2010, 01:38
wat stond die slash te prutsen zeg :dontgeti:

Rick trodat
31 mei 2010, 10:24
Slash stond veel te hard, de rest van de bandleden had daar ook last van. Maar wel een heerlijke techniek en goede zanger btw.

John Mayer had inderdaad wel wat meer pit erin mogen brengen. Maar technisch een zeer goede band en een leuke show. Ik vond dat ie gaaf gebruik maakte van zijn effecten. Zoals hier:

http://www.youtube.com/watch?v=RKMpB-a079E

van 3:10 min Delay + ring modulator + filter??

Triggerfinger vol energie maar erg slordig, heel veel fouten

EuroCinema
31 mei 2010, 10:41
Ik vind Mayer wel wat hebben. Terwijl het jonge rockbands zo'n beetje bij wet verboden was om bluesy solo's te spelen op een strat (post-Nirvana tijdperk), ging hij doodleuk op de SRV-toer en hij wordt er nota bene een wereldwijd meisjesidool mee. Bovendien koopt-ie heel veel gitaren en doet-ie het met bekende actrices, wat het enige juiste gedrag is als je rijk wordt met muziek :ok:
Motorhead vond ik ook erg goed op tv. De rest van wat ik gezien heb, met alle respect voor iedereen en bla bla en smaken verschillen bladiebla, vond ik helemaal niks.

beruk
31 mei 2010, 11:12
De rest van wat ik gezien heb, met alle respect voor iedereen en bla bla en smaken verschillen bladiebla, vond ik helemaal niks.
+10 ik heb me ook niet vermaakt met wat ik op tv zag en hoorde.

lindstrom
31 mei 2010, 11:53
wat stond die slash te prutsen zeg :dontgeti:

Vond je? ik vond het juist geweldig!!


Slash stond veel te hard.


Slash kan me niet hard genoeg zijn!! ik heb genoten!

FruscianteFan
31 mei 2010, 12:00
Vond Slash een beetje.. tsjah. Als hij niet notenpoept, heeft hij wel een paar mooie noten. Maar toch vind ik dat hij iets teveel héél snel speelt en dan met name een paar noten ertussen zet die ik echt heel lelijk vind.

John Mayer klinkt wel leuk maar het is me allemaal te braaf.

Maar ik heb best wel genoten van de beelden van Skunk Anansie (al missen ze wat energie of power), en vooral The Prodigy vond ik ERG vet.

EuroCinema
31 mei 2010, 12:28
Heeft iemand die drummer en gitarist van de Prodigy eigenlijk gehoord? Ik dacht af en toe een bekken op te vangen maar verder was het wel de grote playbackshow volgens mij.

Riky
31 mei 2010, 12:37
*knip

John Mayer had inderdaad wel wat meer pit erin mogen brengen. Maar technisch een zeer goede band en een leuke show. Ik vond dat ie gaaf gebruik maakte van zijn effecten. Zoals hier:

http://www.youtube.com/watch?v=RKMpB-a079E

van 3:10 min Delay + ring modulator + filter??

Triggerfinger vol energie maar erg slordig, heel veel fouten

volgens mij is het een wah half ingetrapt + delay + tremelo van zijn gitaar. Meer niet.

Triggerfinger slordig? dat is jammer. Heb ze 2x live gezien, maar toen waren ze rete strak. Even kijken of er een filmpje op youtube staat van triggerfinge rop pinkpop!

allochthomas
31 mei 2010, 13:16
Ben ik trouwens de enige die vond dat destine een hoog disney gehalte had? Een maat van me zij dat ik het moest zien omdat het een soort punkband was. Toen ze opkwamen had ik het idee dat het de jonas brothers waren.

HaroldA
31 mei 2010, 13:19
Ben ik trouwens de enige die vond dat destine een hoog disney gehalte had?

Destine is toch door hun platenmaatschappij gemaakt om het gat wat Di-Rect achter gelaten heeft commercieel op te vullen? Zoetsappige kiddy punk wat voor "stoer" door moet gaan dus.

Ik heb ze een keer op een buitenfestival voor Dynamo gezien compleet met huilde meisjes met spandoeken. :stop:

Speeddemon
31 mei 2010, 14:04
Ryan Shaw, die Wolfmother moest vervangen...klinkt erg lekker en hij zingt wel erg makkelijk en goed, en met plezier, dat isook wel een leuk om te zien.
De gemiddelde 30+er moet in hem toch wel een Theo Huxtable lookalike hebben gezien, oniedan? ;)



Slash...tja, blijft toch een heerlijke stijl houden die gast, lekker vloeiende solostructuur....beetje brak soundje wel, maar voila, kan ook aan de opname liggen, meestal is er niets mis mee.

Idd, dunnig, schel, alsof ie continu een wah-wah op 2/3e open had staan.

Ook TV gekeken gister; Bordello op podium gaaf, maar man-o-man, wat kan die gast arro-ongeinteresseerd kijken tijdens dat interview. En DeWolff vond ik ook gaaf; alsof je Led Focus Purple Doors zit te kijken. :crazyhappy:

Oh ja, en ik denk dat Danko Jones weer wat vrouwelijke fans gewonnen heeft, toen ie z'n Gene Simmons-move deed. :soinnocent:
"Mag het een onsje meer zijn, slager?" :cheerup:

beruk
31 mei 2010, 14:49
Aardige fotoserie op het AD:
Kolere! Waar zijn alle knöpkes van mijn gitaar naar toe!!
http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/18/1/2/album_large_144722.jpg

soup
31 mei 2010, 14:53
Editors? Hij speelt toch normaal op zijn ES-335... wat heeft hij precies met zijn gitaar gedaan?

pannekoek
31 mei 2010, 15:20
ik heb een topweekend gehad op pinkpop :) ik moest daar totaal 40uur werken, maar heb me prima vermaakt :)

D-string
31 mei 2010, 16:26
De bands die ik dit weekend gezien heb in random order per categorie.

Hoogtepunten: The prodigy (ik heb alle hoeken van het vak gezien, wat een energie zat er in het publiek), Skunk Anansie (een uur lang genieten), John Mayer, Rammstein, The black box revelation (slechts 2 man, maar wat een energie en passie. Alleen bijna geen publiek)

Noemenswaardig: Kasabian, Mando Diao, Greenday, Ryan Saw, Danko Jones, Pixies, GnR songs van Slash, Motörhead, Moke & Metropole Orkest, Mika

Dieptepunten: Gossip, Destine, Kate Nash, Caro Emerald

FruscianteFan
31 mei 2010, 16:32
Editors? Hij speelt toch normaal op zijn ES-335... wat heeft hij precies met zijn gitaar gedaan?
Ik gok dat beide pickups gewoon direct naar de output gaan. Dat vind ik wel cool, alleen vind ik Editors heel saai.

ThaBluesBreaker
31 mei 2010, 16:42
Bij John Mayer moet het maar net je smaak zijn, maar in zijn genre is hij fenomenaal. Muzikaal is het ook allemaal leuk.

Nielsje
31 mei 2010, 16:43
Ik ben net terug, zal later vandaag nog wel even wat uitgebreider alles omschrijven, maar beknopt:

Rammstein: Ongelovelijke show! Strak, indrukwekkend, goed, toch wel de topper naar mijn mening.

Green Day: Ik ging er heen met: "Ach, vroeger luisterde ik het veel, eens zien..", en het was leuk! Vrolijke show, veel interactie met het publiek! 3 toegiften, gein! Gespeeld of niet, ik vond het een prima afsluiter van de zaterdag.

Prodigy: Lekker gedanst, maar de show viel tegen. Ze hadden beter Rammstein op de zondagavond kunnen zetten.

Mando Diao: Grote tegenvaller. Nog nooit heb ik een band het zo goed voor elkaar zien te krijgen om geen enkel nummer over te krijgen bij het publiek. Vond ze ook aardig arrogant op het podium staan.

John Mayer: ik was bang voor een uur lang zoetsappige meuk, maar de afwisseling binnen het uur was prima. Z'n muziek werkt goed bij de dames, maar hij liet ook wel duidelijk zien dat 'ie gitaarspelen ook leuk vindt :D

Skunk Anansie: Wauw! Lekker zeg! Dat nieuwe materiaal van haar was goed te doen! Lekker stevig, levendig! Heerlijke stem, en ze was niet te bang om het publiek even in te duiken, I like!

Danko Jones: Arrogante Amerikaan met een Amerikaanse manier van heb publiek toespreken. Een stem die lijkt op die van James Hetfield, met ditto gitaar en pose. Beetje Reload / Garage Inc. achtige muziek stijl. Lekker om een keer te horen, beetje 'mannen muziek'. Niet bijzonder.

Pink: Alhoewel de show niet helemaal overkwam, het was een half circus, was haar zang daarentegen goed! Wat kan die zingen zeg! Halverwege ben ik weg gegaan voor Rammstein, en toen bleek dat ze haar optreden gewoon ook bij het hoofdpodium uitzonden op het scherm. Leuke act.

Kasabian: M'och. Niet slecht, niet bijzonder. Beetje vroeg op de dag denk ik om tot z'n recht te komen.

Triggerfinger: Tja, ik weet het niet. Ik heb ze vaker gezien, en de vorige keren hebben ze toch meer indruk gemaakt. Misschien had het wat te maken met het weer (tijdens Triggerfinger regende het écht hard, de rest van de tijd ging prima), misschien omdat ik moest pissen als een beer, ik weet het niet. Verder wel prima, maar ik werd er niet geil van.

Editors: Ik vond het wel mooi. Die kerel heeft zo'n mooie stem, heerlijk! Jammer is wel dat het gros van het publiek het alleen nodig vindt om los te gaan op 'Pappillon', terwijl 'Munich' toch zeker ook bekend is :D

DeWolff: Kende ze niet, en ik wil meer van ze kennen! Lekker hoor.

Yeasayer: Ugh, ben geen homo!

Kate Nash: Ik was er te laat, en stond verkeerd. Slecht geluid, en het kwam ook nog eens niet over. Jammer, want ik vind haar teksten wel leuk..

Slash: Niet gezien, moet ik me nu schamen?

Gossip: Helaas stond ik ver achteraan. Wat een lef heeft die chick! Ze kan zingen (nou ja.. je moet er van houden, dat wel), maar de hoeveelheid zelfvertrouwen die ze uitstraalt verdient wel mijn respect. Kreeg de tent wel goed mee :)

C-Mon & Kypski: Yes! Lekkere muziek om op te dansen in een prima zonnetje. Giel Beelen is een ontzettende kluns, en weet na aankondiging zeer praktisch over wat kabels te struikelen. Kijkt achterom, en sjokt gewoon verder. Toen later de mevrouw het podium opkwam die de theremin moest bedienen bleek wat Giel eruit had gelopen: een adapter. Kluns.


Grootste pluspunt: Het weer!
Grooste minpunt: Het systeem waarbij je 50 bekers moet inleveren om een consumptie te krijgen. Wat is dit nou voor onzin?! Een paar jaar geleden op Haarlem (Bevrijdingsdag) kreeg je voor 5 glazen een nieuw biertje. Dat werkt beter. Pinkpop snapt het niet: Je koopt voor 140 euro een kaartje, geeft voor een minstens evenredig bedrag aan bonnen (eten is duur en vult daar niet), en sommigen hebben ook nog kosten aan vervoer etc. Dus je zit zo aan die 350 euro. En dan? Ga je dan al die tijd jezelf bezighouden met het verzamelen van 50 bekers voor een biertje van 2.5 euro?! Je bent gek als je het doet (ik heb wel maffe hippies gezien die het deden, though), maar je bent nog gekker als je zoiets verzint 'om je terrein schoon te houden'. Ga dan voor 10 bekers o.i.d. Prutsers..


En nu ga ik mijn vuige lichaam maar eens onder de douche werpen.

FruscianteFan
31 mei 2010, 16:44
Bij John Mayer moet het maar net je smaak zijn, maar in zijn genre is hij fenomenaal. Muzikaal is het ook allemaal leuk.
Nou, ik zag zijn optreden op TV toen ik thuiskwam van Eric Clapton. Van Clapton heb ik genoten, Mayer deed me echt niks (muzikaal tenminste).

edit: @ Nielsje, Danko Jones is Canadees ;)

soup
31 mei 2010, 16:52
Ik gok dat beide pickups gewoon direct naar de output gaan. Dat vind ik wel cool, alleen vind ik Editors heel saai.Wat voor effect heeft dit dan?


I
Yeasayer: Ugh, ben geen homo!


Rofl ...


Kasabian wil ook graag eens live zien.

Nielsje
31 mei 2010, 16:52
edit: @ Nielsje, Danko Jones is Canadees ;)

Nou, dan is het helemaal een klootzak. Ben je Canadees, dan moet je je niet willen voordoen alsof je een Amerikaan bent..

Paragon
31 mei 2010, 16:58
Slash: Niet gezien, moet ik me nu schamen?


Nee hoor, van wat ik gehoord heb vond ik het wel tegenvallen, ben beter van slash gewend, en de geluidstechnicus wist de balans tussen gitaar en de rest ook niet echt te vinden, gitaar ging er toch te hard overheen, verder speelde hij wel goed hoor! Zijn sound is gwn fijn :lovelove:

FruscianteFan
31 mei 2010, 16:58
Tsjah, het is wel een beetje een neppe Canadees. In een interview zei hij 'about' en niet 'aboot' of een variant daarop.

EuroCinema
31 mei 2010, 17:13
Wat voor effect heeft dit dan?


Ik neem aan dat je als een ontzettende showbink in het wilde weg aan kan slaan zonder per ongeluk meer dan 1 (één) gitaarsound uit je instrument te halen. Je ziet ook wel rockbands die hun pickup switch vast tapen en dat soort ongein. Ik zou zeggen: haal het snoer eruit, dan kan je er helemaal tof mee poseren zonder vervelende bijklanken! :cheerup:

Trecion
31 mei 2010, 17:15
Grootste pluspunt: Het weer!
Grooste minpunt: Het systeem waarbij je 50 bekers moet inleveren om een consumptie te krijgen. Wat is dit nou voor onzin?! Een paar jaar geleden op Haarlem (Bevrijdingsdag) kreeg je voor 5 glazen een nieuw biertje. Dat werkt beter. Pinkpop snapt het niet: Je koopt voor 140 euro een kaartje, geeft voor een minstens evenredig bedrag aan bonnen (eten is duur en vult daar niet), en sommigen hebben ook nog kosten aan vervoer etc. Dus je zit zo aan die 350 euro. En dan? Ga je dan al die tijd jezelf bezighouden met het verzamelen van 50 bekers voor een biertje van 2.5 euro?! Je bent gek als je het doet (ik heb wel maffe hippies gezien die het deden, though), maar je bent nog gekker als je zoiets verzint 'om je terrein schoon te houden'. Ga dan voor 10 bekers o.i.d. Prutsers..


[/QUOTE]


Volgens mij kom jij niet veel op grote festivals???

1: als je voor 5 glazen eeng ratis bier kreeg, kreeg je daar helemaal niks want dat glas was dan kapot.
2: ik weet niet of je op de grond hebt gekeken, maar die 50 bekers heb je zo.

3: ben het zeker met je eens dat de bonnen te duur zijn. de prijs si vorig jaar omhoog gegaan naar 2.50 omdat anders de ticvket prijzen te hoog werden i.v.m Bruce Springsteen. en Tja waarom de prijs verlagen als mensen het toch meoten kopen.



Edit:

Voor de mensen die klagen over Slash: de opnames zijn gewoon bagger, zit het toevallig te luisteren, en als je er bij was stond je gewoon kut.

FruscianteFan
31 mei 2010, 17:40
Wat voor effect heeft dit dan?
Het verschil is minimaal en zit waarschijnlijk deels tussen de oren, maar minder bekabeling in de gitaar is minder weerstand en dus een 'puurder' geluid. Daarnaast zie ik best vaak artiesten die tijdens een optreden de hele tijd proberen de volumeknop net wat verder open te draaien, om maar zeker te zijn dat ze niet per ongeluk een beetje teruggedraaid zijn.

Bovendien, als je echt maar 1 geluid op vol volume etc. gebruikt, is het niet zo nuttig om allemaal knopjes te hebben. Zit alleen maar in de weg...

EuroCinema
31 mei 2010, 17:45
Daarnaast zie ik best vaak artiesten die tijdens een optreden de hele tijd proberen de volumeknop net wat verder open te draaien, om maar zeker te zijn dat ze niet per ongeluk een beetje teruggedraaid zijn.


Volgens mij zijn dat gewoon gitaristen die hun volume/mate van overdrive varieren met de volumeknop. :???:

Luke-wannabe
31 mei 2010, 18:01
Volgens mij zijn dat gewoon gitaristen die hun volume/mate van overdrive varieren met de volumeknop. :???:
Nee, ik herken het wel. Ik zit ook heel dwangmatig aan m'n volumeknop te voelen of -ie wel helemaal vol staat.

Nielsje
31 mei 2010, 18:36
Volgens mij kom jij niet veel op grote festivals???

1: als je voor 5 glazen eeng ratis bier kreeg, kreeg je daar helemaal niks want dat glas was dan kapot.
2: ik weet niet of je op de grond hebt gekeken, maar die 50 bekers heb je zo.

3: ben het zeker met je eens dat de bonnen te duur zijn. de prijs si vorig jaar omhoog gegaan naar 2.50 omdat anders de ticvket prijzen te hoog werden i.v.m Bruce Springsteen. en Tja waarom de prijs verlagen als mensen het toch meoten kopen.

Ik snap je niet helemaal volgens mij.

1: Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met dat kapotte glas?!
2: Ja, die bekers heb je wel redelijk snel, ware het niet dat de meesten toch wel rap kapot werden getrapt.
3: Ik vind de bonnen niet écht te duur, wel wat je ervoor krijgt. Ik vind het prima om 2.50 euro voor een biertje neer te leggen, maar voor elk ontbijt was ik zo'n 12,50 a 15 euro kwijt voordat ik een beetje vol zat. En dan heb ik het nog over ongezond voer. Jammer is dat.

Wat heeft overigens mijn aanwezigheid op grotere festivals te maken met mijn mening over die glazen? Ik maak gewoon een vergelijk met Haarlem, ik vond dat een stuk reëler.

Nielsje
31 mei 2010, 18:37
Nee, ik herken het wel. Ik zit ook heel dwangmatig aan m'n volumeknop te voelen of -ie wel helemaal vol staat.

Check! Dat heb ik ook! Reden is dat sommige potmeters van mijn hier en daar wat oudere gitaren net iets te soepel gaan. Een van m'n strats heeft ook een 5 way switch die te soepel gaat. Rete irritant. Moet maar eens een nieuwe in.

HaroldA
31 mei 2010, 18:42
Check! Dat heb ik ook! Reden is dat sommige potmeters van mijn hier en daar wat oudere gitaren net iets te soepel gaan. Een van m'n strats heeft ook een 5 way switch die te soepel gaat. Rete irritant. Moet maar eens een nieuwe in.

Ik heb dat met m'n tone pot. Ik zou die graag vervangen door een push/pull maar m'n SG is niet diep genoeg ;)

Nielsje
31 mei 2010, 18:43
Ik heb dat met m'n tone pot. Ik zou die graag vervangen door een push/pull maar m'n SG is niet diep genoeg ;)

Moet je contact opnemen met Mitch. Daar heb ik net vorige week een push-push potmeter uitgesoldeerd ;)

HaroldA
31 mei 2010, 18:44
Heeft iemand die drummer en gitarist van de Prodigy eigenlijk gehoord? Ik dacht af en toe een bekken op te vangen maar verder was het wel de grote playbackshow volgens mij.

Ik dacht op TV te zien dat er geen microfoons bij stonden, maar het was niet echt goed te zien...

Tupelo
31 mei 2010, 18:45
John Mayer: ik was bang voor een uur lang zoetsappige meuk, maar de afwisseling binnen het uur was prima. Z'n muziek werkt goed bij de dames, maar hij liet ook wel duidelijk zien dat 'ie gitaarspelen ook leuk vindt :DIk zag gisteren een stukje, en ik zag die wijven dweepen en soppen, en ik denk bij mezelf: 'Ik haat die gast !'
Ik kan alleen maar hopen dat hij homo is. :mad:

Yanniick
31 mei 2010, 18:56
Ik heb een aantal filmpjes gezien van John Mayer, wat mij opviel, ondanks dat ik het jammer vond dat Steve Jordan er niet was, maar die drum solo van Keith bij Half of my Heart vond ik echt vet goed!

FruscianteFan
31 mei 2010, 18:57
Ik zag gisteren een stukje, en ik zag die wijven dweepen en soppen, en ik denk bij mezelf: 'Ik haat die gast !'
Ik kan alleen maar hopen dat hij homo is. :mad:
Ik hoop het met je mee :D

en ik heb op mijn Indie nu alleen een volumeknop op het brugelement. Dan weet ik bij het halselement tenminste altijd zeker dat de tone uit de gitaar wel goed zit...

Tupelo
31 mei 2010, 19:17
Oh, you can have him, my boycrush is Greg Dulli. :mmmm:

sjoerd5
31 mei 2010, 19:35
Ik heb gisteren een uurtje naar de TV uitzending gekeken.

John Mayer: Ik ben behoorlijk fan. Jammer dat hij niet zo goed bij stem was.
Hij kwam soms ook wat ongeďnteresseerd over.
En jammer dat ze het kutnummer Gravity uitzonden.

Green Day: Lesje hoe verneuk je de zang.
Hij zong best goed maar hij zat er steeds met met een hele lelijke lage stem stem doorheen dingen door heen te roepen als: Come on!
Everybody! en dat soort shit.
Die stem stak er zo bij af dat ik me niet kon concentreren op de nummer.

Destine: Klonk best leuk, maar iets te standaard en ze moeten snel naar de kapper.

The Temper Trap sessie: Versterkt vind ik ze goed te pruimen.
Maar akoestisch.:stop: Wat een kattengejank.

Paulo Nutini Sessie: Vrolijke muziek, jammer dat Paulo altijd zingt/doet of dat ie dronken is.

Gogol Bordello: Dat zag er uit als een feest!
Het hele podium vol en hossende massa in de tent.
Jammer dat ik geen kaartje heb gekocht voor de Melkweg.

Danko Jones: Metal doen als je vuige rock speelt. :stop:
Verder wel simpel en doeltreffend.

Yeasayer: Sommige stukken waren erg goed.
Maar het meestal was het toch iets te gay.

Mika: zelfde verhaal.

Skunk Anansie: Aardig gespeeld, maar ik vind de muziek echt helemaal niks.

Slash: Ik ging net naar bed en dat was mooi want wat een vies gepiel. :stop:

Zo boeiend was dat eerste uurtje van de uitzending niet.

Fireburst
31 mei 2010, 20:32
Ook gekeken gisteren, het 'lokale bandje' Dewolff (?) was super.
Nooit van gehoord, maar lekker bluesy en dan met zo'n Hammond eroverheen als 2e stem... me like :supercool:

Slash vond ik ook maar niks, ik meende zelfs valse noten te horen in 1 van de solo's die uitgezonden werd.

Gogol Bordello : Mano Negra, The Pogues en zo deden dit 15jr geleden ook al hoor! Ik vond de zanger nogal arrogant in z'n interviewtje achteraf... hij meende het genre zowat uitgevonden te hebben.

Hellsbellsnl
31 mei 2010, 20:36
Grooste minpunt: Het systeem waarbij je 50 bekers moet inleveren om een consumptie te krijgen. Wat is dit nou voor onzin?! Een paar jaar geleden op Haarlem (Bevrijdingsdag) kreeg je voor 5 glazen een nieuw biertje. Dat werkt beter. Pinkpop snapt het niet: Je koopt voor 140 euro een kaartje, geeft voor een minstens evenredig bedrag aan bonnen (eten is duur en vult daar niet), en sommigen hebben ook nog kosten aan vervoer etc. Dus je zit zo aan die 350 euro. En dan? Ga je dan al die tijd jezelf bezighouden met het verzamelen van 50 bekers voor een biertje van 2.5 euro?! Je bent gek als je het doet (ik heb wel maffe hippies gezien die het deden, though), maar je bent nog gekker als je zoiets verzint 'om je terrein schoon te houden'. Ga dan voor 10 bekers o.i.d. Prutsers...

50 x 2,50€ = 125€ aan bier opzuipen (als je ze zelf bij elkaar spaart)
Dan heb je met een beetje mazzel één gratis biertje op een dag bij elkaar.
(En dan kan ik behoorlijk doordrinken)
Ga dan met statiegeldbekers werken.
Roskilde deed dit in 1996 al.
De eerste pot bier betaal je twee keer.
Kom je terug met je lege beker, krijg je een bon terug.
Of je besteld een nieuwe en betaald dan maar een bon, met inlevering van een lege beker.

echter om de e.o.a. reden wil met hier in Nederland niet beginnen aan dit idee.

Tupelo
31 mei 2010, 20:40
Pink: Alhoewel de show niet helemaal overkwam, het was een half circus, was haar zang daarentegen goed! Wat kan die zingen zeg! Halverwege ben ik weg gegaan voor Rammstein, en toen bleek dat ze haar optreden gewoon ook bij het hoofdpodium uitzonden op het scherm. Leuke act.
Tijdje terug een DVD-tje van gezien.
Ben wel overtuigd van haar ja.
Het heeft voor iedereen wat.
Veilige concertkeuze voor als je het even niet weet wat betreft je date of ander gezelschap.
Persoonlijk zou het niet mijn 1e keuze zijn, maar in gezelschap dus een goed compromis.
Wordt aardig gitaar in gespeeld, piano, viool en cello zelfs, en dat circus en die trapeze acts zijn gewoon gaaf.
Bovendien is het best een lekker ding.
Niettemin, zou toch ook Rammstein zijn gaan kijken denk ik.

Herman
31 mei 2010, 21:12
Ook maar mijn bevindingen eens plaatsen, ben alleen zaterdag geweest:

Eerst: Het weer! Heerlijk, toen we uit de bus stapten was het al lekker, en 's middags was het echt super relaxed gewoon lekker op het gras tezitten met een biertje er bij!

Qua bands:

Moke: We zijn begonnen lekker op het grasveld bij Moke. Ondanks dat ik niet zo gek veel met moke heb vond ik het echt een heel tof optreden, en het metropool orkest had ook echt toegevoegde waarde, en respect voor de geluidsman die op een festival zoiets mixt, want het klonk goed!! Leuk om direct bij de eerste band een meevaller te hebben zegmaar.

C-mon & Kypski: Nog steeds zittend op het grasveld kwamen daar C-mon & Kypksi voorbij.. leuke muziek voor bij het bier drinken en chillen zal ik maar zeggen. Vond het niet slecht, maar ook niet overdreven spectaculair. Gewoon wel een leuke act.

Mando Diao: Leek me wel geinig, maar verder niet heeel veel van mee gekregen. Ook wel weer relaxed voor het lekker chillen voor het hoofdpodium.

Biffy Clyro: JAAAAAAAA! Eindelijk heb ik ze weer gezien! Het verbaasd me ook dat ik er gewoon nog niks over gelezen heb hier. Nu moet ik ook wel toegeven: Ik ben een fanboy, maar ik vond het absoluut te gek. Vond ze muzikaal gezien misschien wel beter dan "normaal", hoewel dat ook kan komen door de 4e man die ze (tot mijn verbazing) mee genomen hadden. over die 4e man ben ik trouwens nog niet helemaal uit, vind Biffy al lange tijd echt té gek en het is een van m'n favoriete bands, maar wat ik juist zo gaaf vond is dat ze live zo'n bak herrie neer zetten met 3 man. Desalniettemin: Erg veel energie vanaf t podium, en ben lekker uit m'n dag gegaan. Vond het geluid ook goed te pruimen! Lekkere set gespeelt ook!

Ik ben ook nog bij de meet&greet geweest, zoals ze altijd al op me over kwamen zijn het gewoon heel toffe en relaxte gasten, hebben ze m'n kaartje en cdtje gesigneerd, en kon ik vragen wat de stemming was van Diary of Always (DADGAD!). Ook gevraagd wanneer ze weer komen, en ze komen eind dit jaar terug!

Editors: Wat ik er van mee gekregen heb klonk goed, maar je moet denk ik wel van de muziek houden. Toch heb ik wel het idee dat die band gegroeid is in de afgelopen tijd, vind ze echt beter dan de eerste keer dat ik ze op Lowlands zag.

John Mayer: Ja, ik vind het ook wel te gek hoor! Vette setlijst (niet te veel nieuw werk, vond ik wel fijn!) en gewoon lekkere band er achter. De drumsolo bij half of my heart was idd ook echt te gek! Het was voor m'n gevoel wel wat kort, maar misschien juist wel omdat ik het echt heel tof vond! Zie op youtube wel terug dat hij idd niet perfect bij stem was, wat live in mijn beleving anders was, maar ik heb hem wel eens een stuk minder horen zingen! Lekker gitaarspel!

Green Day: Een ding moet gezegd worden, die mannen doen er wel alles aan om het publiek het naar het zin te maken, en geven een goeie show weg! De band an sich stond ook prima te spelen. Leuk ook dat ze wat mensen uit 't publiek zo nu en dan op t podium laten komen om mee te doen! Wat me op den duur wel een beetje tegen ging staan is het in elk nummer het publiek laten "HEEEEEEEEE HOOOOOOOOOOOO"en. Tuurlijk, leuk dat het publiek zo goed mee doet, en ze komen er op zich wel mee weg, maar om het nu bij zo'n beetje elk nummer te doen ging wel een beetje irriteren.. Op een gegeven moment kende ik het truucje wel. Desalniettemin leuk om m'n "jeugdhelden" (ookal ben ik nog maar 19) eens te zien!

Verder op tv nog gauw even gezien:
Kate Nash: Mwoah, leuke liedjes maar ik vond het eerlijk gezegd niet echt overkomen. Viel me een beetje tegen.

Triggerfinger: Met eric Corton! Zal vast een geweldige dag gehad hebben! Klonk ook allemaal wel goed volgens mij, ondanks dat een maat van me er steed doorheen zat te lullen! :P Wil ik toch nog wel erg graag eens live zien.

Pink: Ik heb op zich weinig met de muziek, maar volgens mij zet zij wel een réte goeie show neer! Wat ik gezien heb was ik behoorlijk van onder de indruk, en ze weet het publiek goed mee te kregen!
Verder viel me op dat het geluid bij de 3fm stage eigenlijk best wel goed was, waar het bij de mainstage nog wel eens wat wou verwaaien. Verder geen heel slecht gemixte acts gehoord volgens mij.

Prodigy: Niet echt mijn muziek, maar volgens mij wel een gekkenhuis daar! Zag er uit als een vette show, en ik kreeg bijna een beetje spijt dat ik bij Lowlands na 2 nummertjes weg gelopen ben.


Minpunten:
- Misschien wat mierenneukerig, maar ik vond de programmaboekjes wel heul erg klein.

- Triggerfinger ineens op zondag stond vanwege 't afzeggen van Wolfmother! Ik had graag Triggerfinger willen zien, en het nummertje wat ik gister nog op tv zag vond ik echt tof! Jammer dus dat ze die naar de volgende dag verschoven hebben.

- En inderdaad.. het 50 bekertjes zoeken voor een biertje vond ik ook wel wat veel van het goede. Nu ben ik sowieso geen bekertjes zoeker, maar ik vind 50 bekertjes voor je een consumptie krijgt idd wel gewoon echt te veel. Kan me bijv. van Lowlands ook niet herinneren dat het zo veel was, laten ze desnoods eens beginnen met het halveren daarvan! Of inderdaad 10 bekertjes oid.

- Als laatste wat me nog te binnen schiet, dat je van die lijersvan de FRS niet gewoon effe mocht poseren bij biffy om met ze op de foto te komen. Nu heeft er wel iemand een foto kunnen maken bij mij, maar had toch graag wel even een foto gehad van mij en een van m'n favoriete bands. Beetje hufterig imo.

Al met al een top dag! Misschien volgend jaar nog weer een dagje heen!

Trecion
31 mei 2010, 21:53
Ik snap je niet helemaal volgens mij.

1: Ik snap niet zo goed wat je bedoeld met dat kapotte glas?!


Wat heeft overigens mijn aanwezigheid op grotere festivals te maken met mijn mening over die glazen? Ik maak gewoon een vergelijk met Haarlem, ik vond dat een stuk reëler.


Glazen drank verkopen op festivals werkt niet. die worden alleen maar kapot gegooid. zie je het dan al voor je dat er mensen kapotte glazen gaan oprape voor een gratis bier? de ehbo had het volgens mij zo al druk genoeg.


Je vergelijkt toch ook geen appels met peren?



wat wel leuk was dat je 4 jaar terug nog per 1 meter (100 bekertjes) bekertjes, je 5 euro kreeg i.p.v consumpties.

Nielsje
31 mei 2010, 22:19
Glazen drank verkopen op festivals werkt niet. die worden alleen maar kapot gegooid. zie je het dan al voor je dat er mensen kapotte glazen gaan oprape voor een gratis bier? de ehbo had het volgens mij zo al druk genoeg.


Je vergelijkt toch ook geen appels met peren?



wat wel leuk was dat je 4 jaar terug nog per 1 meter (100 bekertjes) bekertjes, je 5 euro kreeg i.p.v consumpties.

My bad! Ik doelde uiteraard gewoon op plastic bekertjes, niet op glazen glazen :)
Desalniettemin: 50 'plasticjes' verzamelen vind ik ridicuul, in Haarlem had je een paar jaar geleden voor 5 plasticjes een nieuw glas, en dit jaar was dat volgens mij opgeschroefd naar 10. Ook wel te doen.

soup
31 mei 2010, 22:27
5 en 10 bekertjes oprapen is niets, dan loopt iedereen er dronken rond.

RoelSmoel
31 mei 2010, 22:46
30 bekers voor 1 bon, 15 van die papieren traytjes voor 1 bon..

pannekoek
1 juni 2010, 01:00
5 en 10 bekertjes oprapen is niets, dan loopt iedereen er dronken rond.

valt mee hoor, want mensen houden hun beker dan snelle bij zich :)

Bmweber
1 juni 2010, 13:43
ik heb de opnames van slash nog niet gehoord, maar ik stond er midden voor met slash en vond het geluid echt wel goed! ik ga als ik thuis ben de opnames ook nog even kijken maar toen ik er stond vond ik het gewoon goed klinken!

hezz
1 juni 2010, 16:26
Jammer dat je zo weinig ziet en terug hoort over Pixies?! Ik snap heel goed dat het allemaal niet zo'n spektakel is als P!NK... maar dat is nou eenmaal Pixies! Ik heb nog nooit een opname van ze gezien waarbij ze rond staan te springen. Gewoon ijzersterke muziek en songs waar ik enorm diepe respect voor heb.

Beetje ondergewaardeerd allemaal, maar waarschijnlijk gewoon niet het geschikte festival voor ze.

D-string
1 juni 2010, 16:46
Jammer dat je zo weinig ziet en terug hoort over Pixies?!

Er was ook bijna niemand bij deze band ... ik moet eerlijk zeggen dat ik ook de eerste helft van dit optreden heb gebruikt om eten te kopen en nieuw bier te halen. Waarbij ik nog wel even het veld op ben gegaan om "Hey" te luisteren. Hierbij vond ik de stem wat mager tov wat ik ken van de plaat.

Vervolgens kon ik zo het vak in lopen wat maar half vol zat (waarschijnlijk stond iedereen al bij Pink) en daar kwam het pas op mij over. Heb wel erg genoten van het laatste stuk.

EuroCinema
1 juni 2010, 16:58
Toch een beetje zo'n legendarische band die misschien gewoon beter legendarisch had kunnen blijven. Ik heb ze ten tijde van Doolittle/Bossa Nova gezien en dat was geweldig, maar om het nu nog eens dunnetjes over te doen...

lindstrom
1 juni 2010, 17:00
Slash: Ik ging net naar bed en dat was mooi want wat een vies gepiel. :stop:



Kinderbedtijd?

Slash was echt geweldig! maar op tv terugzien is inderdaad niet om aan te horen. ter plaatsen vond ik het geluid een erg goede balans hebben.

jonesd
1 juni 2010, 17:27
Ik heb Pixies gisteren in Antwerpen gezien dus ik weet niet hoe het op Pinkpop was. Antwerpen was in ieder geval met voorsprong het beste concert sinds de reünie. Een fantastische setlist en een energie alsof ze allen 20 jaar jonger zijn...

Het was wel weer opvallend dat de zaal vol dertigers zat. Blijkbaar slaat het niet zo aan bij de jonkies... zonde.

Pepe
1 juni 2010, 17:46
Ah, Pixies.. legendarisch goede plaat, Doolittle. Zonder Pixies had Nirvana heel anders geklonken.

Nielsje
1 juni 2010, 18:11
Zonder Pixies had Nirvana heel anders geklonken.

Hm... dat brengt me dan weer bij een wens die ik maar beter niet kan uitspreken :D

Herman
1 juni 2010, 18:14
Nou zit ik al een tijdje te twijfelen een Biffy Clyro topic te openen omdat ik toch wel benieuwd ben wat mensen hier van deze band vinden, zijn er nog mensen die ze op Pinkpop gezien hebben?

Nielsje
1 juni 2010, 18:15
Ik niet, volgens mij stonden ze met wat anders tegelijkertijd op het schema wat ik wilde zien.

Saf
1 juni 2010, 19:27
ben alleen de zondag geweest en vond met afstand trigger finger het beste wat ik gezien heb. Slash vond ik ook oke, en pixies was ook goed te hebben. Geluid vond ik over het algemeen slecht staan dit jaar. Vooral in de tent was het bij sommige bands echt een brei. Goggol bordello nog nooit zo'n kut geluid horen hebben. Vond het hele optreden daar een stuk minderder door.


Stukje Pink gezien en dat vond ik om te huilen. Wat een uiterlijk vertoon maar lege crap.

Bmweber
1 juni 2010, 21:11
ik had biffy clyro gezien ja, had nog niet eerder van ze gehoord en vond het leuk klinken! alleen wat zweet die kerel zeg :P na elk nummer moest hij even met de handdoek over zich heen

Plant
19 mei 2011, 23:55
Ja, ik weet het, oud topic bumpen enzo, maar andere topics over John Mayer zijn nog ouder of minder relevant. Dit gaat nl. over John Mayer op PP 2010.

Ik heb zojuist het concert gezien op themakanaal cultura24.nl en vond dat best behoorlijk. Ik hoor wel eens z'n hitjes op de radio, maar ik heb me verder nooit in die man verdiept. Als ik "Crossroads" wil horen zet ik Clapton wel op, toch? :strat:

Hij stond er, zoals ik hierboven ergens las, idd wel wat ongďnteresseerd bij en lijkt het allemaal zo uit z'n mouw te schudden. Hij lijkt er weinig voor te hoeven doen, die meiden gillen toch wel. Z'n zang... tja, mompel. Het gaat misschien wat ver om hemzelf de zwakste schakel te noemen, gitaarspelen kan hij zeker.
Maar over het geheel... die begeleidingsband, die drummer (solo) .... die vind ik toch echt niet verkeerd.

Dat gepiel aan het eind tijdens "Gravity" met die gitaar plat op de grond hoefde voor mij ook niet zo (Ik vroeg me aan het begin van het concert al af waarom dat Perzische kleed daar lag :stop: ).

Voor de liefhebbers, maandag 23 mei word het weer online uitgezonden om 21.05 uur op cultura24.nl

Rick trodat
20 mei 2011, 10:15
Ja, ik weet het, oud topic bumpen enzo, maar andere topics over John Mayer zijn nog ouder of minder relevant. Dit gaat nl. over John Mayer op PP 2010.

Ik heb zojuist het concert gezien op themakanaal cultura24.nl en vond dat best behoorlijk. Ik hoor wel eens z'n hitjes op de radio, maar ik heb me verder nooit in die man verdiept. Als ik "Crossroads" wil horen zet ik Clapton wel op, toch? :strat:

Hij stond er, zoals ik hierboven ergens las, idd wel wat ongďnteresseerd bij en lijkt het allemaal zo uit z'n mouw te schudden. Hij lijkt er weinig voor te hoeven doen, die meiden gillen toch wel. Z'n zang... tja, mompel. Het gaat misschien wat ver om hemzelf de zwakste schakel te noemen, gitaarspelen kan hij zeker.
Maar over het geheel... die begeleidingsband, die drummer (solo) .... die vind ik toch echt niet verkeerd.

Dat gepiel aan het eind tijdens "Gravity" met die gitaar plat op de grond hoefde voor mij ook niet zo (Ik vroeg me aan het begin van het concert al af waarom dat Perzische kleed daar lag :stop: ).

Voor de liefhebbers, maandag 22 mei word het weer online uitgezonden om 21.05 uur op cultura24.nl

23e neem ik dan aan ?

Plant
20 mei 2011, 12:50
23e neem ik dan aan ?

Idd, de 23ste. Ik edit het even. Bedankt.

RoelSmoel
22 mei 2011, 11:44
Mayer was knetterstoned op dat moment, denk ik dan.. Heb zelf in het publiek gestaan, vrij vooraan, vond er niet veel aan, de rest van dat weekend ook niet..
Dit jaar moet super worden:)

refused199
22 mei 2011, 13:10
Lekker kortzichtig.;) Hij was zo ziek als wat op dat moment, dit was een van de weinige shows die niet werd afgelast....
Met dat in je achterhoofd heeft hij het aardig kunnen verbergen en een goede show neergezet.

Herman
22 mei 2011, 14:25
Yes, heb een dagkaartje voor de maandag overgenomen van een maat van me. Even later vertelde hij me dat het uitverkocht schijnt te zijn.

Maakt ook niet uit, ik ga naar de Foo Fighters!