PDA

View Full Version : Vervanging TU-2 (snel & accuraat)



LordOfLager
7 december 2009, 11:34
Zoals de titel al aangeeft; ik gebruik nu een Boss TU-2 tuner, welke mij veel te langzaam reageert en veel te veel "speling" heeft op de juiste tuning.
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar kan ik ook berichten op terug vinden van jaren terug en ik neem aan dat er ondertussen al wel betere tuners te vinden zijn;
Dus hierbij de vraag: wat is een goede vervanging van de TU-2? Ik zoek dus iets wat snel reageert - accuraat is, makkelijk af te lezen en gewoon op de 9V plug van de TU-2 aangesloten kan worden.

-edit- Ow, voordat de vraag komt: ik gebruik de 9V doorlusdinges van die TU-2 dus niet, dus dat is geen optie die er op hoeft te zitten.
-edit- En wat betreft de maat: kleiner mag, veel groter niet...

BvD
.L.

dunnoaname
7 december 2009, 11:38
KORG Pitchblack

Kleiner dan Tu2
Precieser dan TU2
Goed display
Snelle reactie
Niet te slopen
ziet er stoer uit.


En gebruikt niet heel veel stroom, zodat je hem ook op batterijen kan gebruiken.

speedmusic
7 december 2009, 11:38
Ik zeg Turbo Tuner (http://www.turbo-tuner.com/pages/slides05.htm)

Kim Wilson
7 december 2009, 11:40
Mijn favoriet is nog steeds de Korg DT-10. Accuraat genoeg, en voor mij ook snel genoeg. Vraag is of dat voor jou ook snel genoeg is.

En voordat je begint over het formaat: de aansluitingen zitten bovenop, het apparaatje is net zo breed als een TU-2 met haakse jacks aangesloten.

dunnoaname
7 december 2009, 11:42
En voordat je begint over het formaat: de aansluitingen zitten bovenop, het apparaatje is net zo breed als een TU-2 met haakse jacks aangesloten.

Maar dat is nog wel een stuk breder dan de pitchblack. En hij is minder precies als ik me goed herinner.

Kim Wilson
7 december 2009, 11:45
Maar dat is nog wel een stuk breder dan de pitchblack. En hij is minder precies als ik me goed herinner.
Ja, dat klopt. Maar kleiner was geen criterium. En in een tuner-multitest waren Mitch en ik het er samen over eens dat de DT-10 beter af te lezen is dan de Pitchblack. De DT-10 is accuraat genoeg, na het stemmen was de gitaar gewoon goed zuiver.

dunnoaname
7 december 2009, 11:54
Ja, dat klopt. Maar kleiner was geen criterium. En in een tuner-multitest waren Mitch en ik het er samen over eens dat de DT-10 beter af te lezen is dan de Pitchblack. De DT-10 is accuraat genoeg, na het stemmen was de gitaar gewoon goed zuiver.

Vandaar..
Kleiner is bij mij wel een belangrijk criterium. En het display van de pitchblack vind ik geweldig. Hij heeft een soort hybride mode tussen strobe en gewone tuner, en die vind ik erg makkelijk af te lezen.

the sure thing
7 december 2009, 12:48
Ik heb de TU-2 gehad en ingeruild voor een Korg Pitchblack. Had ik veel eerder moeten doen. Hij is sneller, rustiger, nog steeds uitstekend af te lezen en TRUE BYPASS. De DT-10 is dat niet, maar heeft wel een goede buffer.

De Turbo Tuner is de Uber-tuner, maar ik vind het teveel geld.

De Pitchblack heb je al voor EUR 70 als je een beetje zoekt op internet. Ik vind het een errug fijne tuner!!!

LordOfLager
7 december 2009, 13:20
Die Turbo Tuner is inderdaad wel een hoop geld voor een tuner :) Kon m niet goedkoper vinden dan E 195.

Ik denk, gezien de afmetingen, dat ik beter naar de pitchblack kan gaan kijken.

Bedankt voor de info so far!

DREAMMACHINE
7 december 2009, 13:32
turbo tuner gewoon zelf importeren direct bij de bouwer!

kost je nu met mega lage dollar koers ongeveer 115 Euro incl. verzenden en alles.

succes! Dik zijn geld waard!

LordOfLager
7 december 2009, 13:45
Dat is op zich ook nog wel een optie - in ieder geval een mailtje waard :)

Chris Winsemius
7 december 2009, 20:43
Dat is op zich ook nog wel een optie - in ieder geval een mailtje waard :)

Ik heb er geen spijt van gehad!

Mitch
7 december 2009, 23:11
Maar dat is nog wel een stuk breder dan de pitchblack.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is de pitchblack door de jacks aan de zijkanten effektief breder dan een DT10. Afhankelijk van het soort pluggen dat je gebruikt maar het hangt natuurlijk ook gewoon af van welke vorm beter uitkomt op je board. In mijn huidige opstelling bijvoorbeeld zit ik eigenlijk wel 'vast' aan de DT10 en dan dwars opgesteld.

Tankman
7 december 2009, 23:58
(Off Topic: STEMMEN IS VOOR MIETJES!!!!/On Topic)

Sorry, moest er ff uit, ook al stem ik zelf ook zeer fanatiek mijn gitaartjes:seriousf:

Zelf gebruik ik de Korg Pitchblack en ik kan die zeker aanraden. Hij is kleiner dan de TU-2, wat altijd prettig is. Hij is super accuraat, reageert snel en heeft een overduidelijke display, die je ook nog eens zelf kunt aanpassen. Ook al gebruik je die 9V doorlusmogelijkheid, die heeft de Pitchblack ook. Naast dat allemaal ziet hij er gewoon retestrak uit en is hij niet kapot te krijgen.

LordOfLager
8 december 2009, 10:54
Om het topic maar even te sluiten :) - heb zojuist de Turbo Tuner besteld. Kost, tot nu toe, met de dollarkoers 103 euro. En dan valt het allemaal wel mee.

HaroldA
8 december 2009, 11:06
Om het topic maar even te sluiten :) - heb zojuist de Turbo Tuner besteld. Kost, tot nu toe, met de dollarkoers 103 euro. En dan valt het allemaal wel mee.

Daar ga je geen spijt van krijgen! :ok:

Tankman
8 december 2009, 11:14
Jammer..aangezien je (als je weet waar je moet zijn) een pitchblack voor 50 euro had kunnen krijgen. Ik heb ook geen cent meer voor die van mij betaald, en dat is nieuw, niet tweede hands.

HaroldA
8 december 2009, 11:41
Jammer..aangezien je (als je weet waar je moet zijn) een pitchblack voor 50 euro had kunnen krijgen. Ik heb ook geen cent meer voor die van mij betaald, en dat is nieuw, niet tweede hands.

Ons bin zuunig? :chicken:

Face it: een TT is het beste wat er in tunerland verkrijgbaar is. Heel snel, heel accuraat, lekker klein en true bypass. Als de Lord Of Lager zichzelf wil verwennen met zo'n goede tuner, dan moet dat toch gewoon mogen? :???:

Kim Wilson
8 december 2009, 11:45
En eerlijk is eerlijk, het is het belangrijkste pedaal op je board. Dus waarom (hypothetisch) 200 euro uitgeven aan een overdrivepedaaltje als een OCD, maar enorm bezuinigen op een tuner?

Tankman
8 december 2009, 11:45
Ons bin student met gelimiteerde budget voor gear. Dan is 44% korting op een tuner wel lekker.

Mijn Peavey Hp was met 60% korting gekocht bij een officiele dealer. FF aan de telefoon gehangen met het kantoor in Engeland etc.

Edit: Ik zeg niet dat je MOET bezuinigen, maar als je een goede deal kan krijgen moet je het zeker doen!

HaroldA
8 december 2009, 11:51
Mijn Peavey Hp was met 60% korting gekocht bij een officiele dealer. FF aan de telefoon gehangen met het kantoor in Engeland etc.

Maar als Korg een goedkopere gitaar had gemaakt met ongeveer dezelfde features maar dan goedkoper dan had je die moeten kopen? :???:

LordOfLager
8 december 2009, 11:56
Van 195 dealerprijs voor 103 importprijs, dat is toch een whopping 48% minder.. Vind dat best een goede deal eigenlijk

Tankman
8 december 2009, 11:59
Maar als Korg een goedkopere gitaar had gemaakt met ongeveer dezelfde features maar dan goedkoper dan had je die moeten kopen? :???:

Als hij verder kwalitatief, en wat looks en sound betreft exact hetzelfde is, maar minder kost, ga ik me al afvragen waarom die eerste dan zo duur was.

Ik heb het zelf dus niet over een goedkopere variant van een gitaar. Ik heb de normale pitchblack van korg en de normale HP van peavey gekocht, maar heb alleen gigantisch veel korting kunnen krijgen. Ik heb volgens mij nooit de volle pond voor een gitaar hoeven betalen op mijn PRS na. ALTIJD onderhandelen voor een beter prijs, aangezien de winstmarge voor die zaken eestal tussen de 1.7 en 2 zit.

Ik ben dus niet voor kwalitatief minder gegaan. Ik heb dezelfde HP en Pitchblack als iedere andere HP en Pitchblack eigenaar, ik heb er gewoon vele malen inder voor betaald, zonder dat ze tweedehands hoefden te zijn. Heel simpel. Ik ga toch geen 90 euro betalen voor iets dat ik voor 50 kan krijgen!

Maurits
10 december 2009, 22:58
Ik ga zeer binnenkort ook mijn TU-2 vervangen na 'em jaren gebruikt te hebben. Eigenlijk precies om de genoemde redenen: niet accuraat en niet rustig genoeg. De Korg DT10 voldoet wel aan deze eisen dus die ligt straks op m'n bordje.

David1223
11 december 2009, 01:21
TU-3?
Lalalalalalaaah

ellisvertellis
11 december 2009, 10:59
Na al die tuner topics brengt de kerstman mij de Korg Pitchblack! :cheerup:

the sure thing
11 december 2009, 12:42
Na al die tuner topics brengt de kerstman mij de Korg Pitchblack! :cheerup:De kerstman heeft verstand van goede gear! Gefeliciteerd!