PDA

View Full Version : holland festival ELECTRIC GUITAR NOW



maisy
9 april 2003, 19:34
Ik weet zelf niks over de electrische gitaar.. maar ik kwam dit tegen in een boekje van het aanstaande Holland Festival begin juni:

Dus.. voor de liefhebber...

Vele beroemde en succesvolle bespelers van de elektrische gitaar komen bijeen op de speciale Avond van de elektrische gitaar. Op twee podia in het Concertgebouw zullen een tiental gitaristen uit binnen- en buitenland alle facetten van de elektrische gitaar voor het voetlicht brengen, begeleid door muzikanten uit de jazz, blues, pop, hedendaagse muziek en wereldmuziek. Tijdens dit avondvullende muziekspektakel worden optredens verzorgd door onder anderen: Debashish Bhattacharya, Nguyên Lê, Kelly Joe Phelps, Gary Lucas, Marc Ribot, Wiek Heijmans, T-Model Ford, Derek Bailey en Mike Keneally.

zie: http://www.hollandfestival.nl/holnd_fstvl/?menuitem=2003voorstellingen&id=1029418365778

komt ook nog iets over op de radio en tv in juni.

(Voor de cultuurhaters: don't shoot the messenger... :smile: )

wietse
9 april 2003, 19:39
goh ken ze allemaal niet behalve t-model ford da's een rock en roller.
dus die is wel leuk heb er een paar elpees van, maar de rest ?????????

FNaRK
9 april 2003, 19:46
Tijdens dit avondvullende muziekspektakel worden optredens verzorgd door onder anderen: Debashish Bhattacharya, Nguyên Lê, Kelly Joe Phelps, Gary Lucas, Marc Ribot, Wiek Heijmans, T-Model Ford, Derek Bailey en Mike Keneally.

Woh, Mike Keneally is VET COOL KICKUH....

wietse
9 april 2003, 19:50
Op 2003-04-09 19:46, schreef roadkill:
[quote]

Woh, Mike Keneally is VET COOL KICKUH....



oh ja???.
wat speelt ie dan en in welke band ken hem niet ben ook niet echt goed in artiesten namen ,bandnamen wel.

FNaRK
9 april 2003, 19:51
was (o.a) de side-man van Zappa en Satriani (of was het nou bij Vai ??) Doet nu veel solo werk. Beslist eens naar luisteren !!



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: roadkill op 2003-04-09 19:52 ]</font>

Pegasus
9 april 2003, 19:53
Mike Keneally is bekend van zijn werk samen met Frank Zappa en Steve Vai.

wietse
9 april 2003, 20:00
das dus niet de eerste de beste heb ik vast wel wat van hem in m'n collectie.
maar goed namen is niet m'n sterkste kant.

Marc Oblivian
10 april 2003, 11:38
Kelly Joe Phelps is een hele goede accoustische (slide-)gitarist. Gary Lucas heeft onder andere bij Captain Beefheart gespeeld.
Wel de moeite waard dus :smile:

telecastermaster
10 april 2003, 11:55
Gary Lucas = gitarist van Captain Beefheart (nou ja was)
Marc Ribot = gitarist van Tom Waits In de jaren 80 (ten tijden van Swordfishtrombone en Big time)

telecastermaster
10 april 2003, 11:59
Ik lees ook dat ene Vernon Reid komt!!!!

Marc Oblivian
10 april 2003, 12:35
Denk dat ik wel heen ga...hoe duur zijn die kaartjes....?

maisy
10 april 2003, 12:42
in het boekje van het festival staat nog veel meer info. Ik raad geintreseerden aan zo'n boekje te halen bij het VVV of theaters. Er zijn voorstellingen, films (oa. over Jimi Hendrix), meet the artist bijeenkomsten, gitaarclinics en Nederlands kampioenschap luchtgitaarspelen (zie ook http://www.luchtgitaar.nl ) enz.

de prijzen varieren van 15 tot 30 euro



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maisy op 2003-04-10 12:46 ]</font>

Barret Wallace
10 april 2003, 12:51
MIKE KENEALLY!!!!!!!!!!!! YEAHHHH

Negative K3 fan
10 april 2003, 14:16
rare namen hebben die lui... maar ik kom niet

Bates15
10 april 2003, 22:48
Vernon Reid was van living color. Echt vet. Hij knipte nooit de eindjes van zijn snaren af zodat zijn headstock er uitzag als een bos spagetti. Heel erg funk/rock

Barret Wallace
11 april 2003, 21:18
Dan doen wel meerdere gitaristen zo bijzonder is dat niet

Bates15
11 april 2003, 21:48
En? Dat wilde ik vertellen over Vernon. Niet dat dat bijzonder was ofzo.

Jij ook nog wat te vertellen ?