PDA

View Full Version : Humbucker zijn naar binnengevallrn, Help!!!



DTmaster
7 december 2009, 02:33
Hallo,

Doordat ik zo stom was om mijn elementen wat naar
binnen te draaien, klapte opeens de humbucker naar beneden, dus nu liggen ze op de bodem geloof ik, draaien heeft dus geen zin wat dat kan nu niet.

Mischien is de verbinding met het veertje niet meer vast, iemand enig idee wat er is gebeurd.

Ik ging zoiezo dinsdag even naar een bouwer toe maar is dit een grote operatie of simpel ff dat veertje goed zetten ( als dat het is.€

gr DT

DeiDRagonas
7 december 2009, 02:40
Geen paniek.. Je hebt gewoon het schroefje iets te ver los gedraaid. Da's een kwestie van een paar minuten en het is opgelost, kost niks. Watvoor gitaar is het?

D.

ThaBluesBreaker
7 december 2009, 03:05
stom dat er geen limiter oid op zit

DTmaster
7 december 2009, 06:02
Ik heb een prs singlecut (Gibson Les Paul kopie)

gr Roderick

Hiro
7 december 2009, 08:16
gewoon de gitaar omdraaien dat de element naar voren komt vallen en dan vastpakken, en dan opnieuw in de schroefgaatjes draaien, daar hoef je niet voor naar een gitaarreparateur.

en woon je in de buurt van eindhoven? anders ken ik wel helpen.

DTmaster
7 december 2009, 09:46
Nou.... ik heb het element vastgepakt, maar een veertje ligt op de bodem en daar kan ik niet bij, maar ik laat het wel aan iemand anders over.

Een Collega van mij is gitaarbouwer dus die fixed het wel... maar wat moet hij nu doe dan? Kan je het element nog verder naar je toe trekken zodat je dat veertje weer recht kan zetten of moet hij iets anders doen.


Thanx voor de antwoorden.

Hiro
7 december 2009, 10:06
met een klein magneetje kan je t veertke te pakken krijgen, en dan weert gewoon vastzetten met het veertje tissen het einde van het element en de schroef

DTmaster
7 december 2009, 11:12
aha ok dan het lijkt mij nog al een prielwerk omdat weer inelkaar te laten zetten, maar hij zijn " geen probleem neem mee en dan kijken we ff" zal wel goed zitten :)

aaronstonebeat
7 december 2009, 15:01
Je kunt even de pickup-ring losdraaien. Veertje weer om het boutje, boutje weer in het gaatje en de zaak terug zetten.

Hiro
7 december 2009, 15:22
ja de ring was ik er vergeten bij te vermelden, als je die losmaakt kan je overla makkelijk bij is is t een klusje van niets ;)