PDA

View Full Version : Rammstein



vinni
7 december 2009, 00:26
Tja.....Kweet niet..
Vond het maar wat tammetjes vanavond.

Ze hielden zich ook strikt aan het schema.

Jullie?

Vinni

rijsberman
7 december 2009, 01:01
Tammetjes? Ik vond het een geweldige show. Kreeg wel de indruk dat alles keurig volgens schema was, weinig ruimte voor spontaniteit. Maarja, wat wil je met al die strak getimede special effects. Hoewel crowdsurfen in een bootje toch leuk blijft. :ok:

Bl44t44p
7 december 2009, 01:32
Epische show en avond. Verder doe ik het even met een schaamteloze crosspost van een ander forum:

Mijn eerste Rammstein show ooit en wat voor een! Holy shit, ik zit nog steeds na te genieten. De vuur(werk)effecten waren echt geweldig inderdaad, evenals het decor en al het theater. Tof dat ze wat elementen van de Reise, Reise tour er in hebben gehouden zoals het bootje (over mij heen terwijl ik aan het filmen was :p ), de 'vuurpijl' over het publiek (weet iemand tijdens welk nummer dat was trouwens?), vuurspuwers bij Feur Frei enzovoort :) Dat vleugelding van Till bij Engel was ook echt geniaal, evenals die zogenaamde fan die bij Benzin in de fik werd gestoken :D :D En niet te vergeten het Pussy schuimkanon, ge-wel-dig echt haha.

Respect trouwens ook voor Combichrist die met slechts 5 nummers (toch?) zomaar even een brute show wisten neer te zetten! Kreeg alleen niet de indruk dat iedereen om mij heen het kon waarderen, dat was wel jammer want het was imho een prima opwarmertje.

Enige minpuntjes: het geluid was in de eerste paar nummers nogal rommelig en de kick was echt een hel voor mijn oren, pas aan het einde van het concert trok ik dat enigzins. Ik stond vrij vooraan overigens, meter of 15 van de frontbarrier. Verder ben ik ook niet zo kapot van Gelredome, wel heel erg massaal en vanuit de inner circle ook nog eens tig meter lopen naar de wc's waar het zwart zag van de mensen.

Oja en waarom 3 euro betalen voor die pendelbussen als ik 0,63 euro heen en 0,72 euro terug kwijt was voor de lijnbussen die voor het Gelredome stopten? Weliswaar met Studenten OV chipkaart en reductie, maar toch... beetje jammer dat Connexxion daar op zo'n manier geld uit probeert te trekken.

edit: en dan lees ik nu ook nog dat die pendelbussen zo'n chaos waren... ben ik toch maar even gezegend met prima zitplekken in een rustige lijnbus =/

rijsberman
7 december 2009, 01:51
Wij zaten vrijwel vooraan op de tribune, precies in het midden (dus best achteraan) maar daar vond ik 't nog hard zat. Vuur en vuurwerk doen het altijd goed.

Combichrist ging idd erg goed in dat half uurtje dat ze hadden. En toen was het wel klaar ook, want 1 van de twee drummers had z'n drumstel in elkaar gerost. Ze hadden hun sound wel aangepast aan het Rammsteinpubliek, denk ik, op plaat klinken ze veel meer als the Prodigy. Maar 'ns op zoek naar een cd'tje in de winkel!

Strangegun
7 december 2009, 07:32
Combicrist was wel aardig om te horen :) had ik niet verwacht na wat ik op youtube gezien had.



Rammstein was gewoon super!!. alleen kort :(

samen met mijn ouders en broertje geweest, natuurlijk zit plaatsen.
Beste sinterklaas cadautje ooit :seriousf:

Baco
7 december 2009, 09:22
Morgen nr Rammstein in Parijs :)

Ben benieuwd...

vinni
7 december 2009, 09:24
Mja.....misschien ben ik wel wat verwend.
Show was inderdaad te kort.

Combichrist vond ik best goed....maar ook kort.
Deed me een beetje aan dat nummer van Underworld denken
uit die film Trainspotting.

Donderdag naar Triggerfinger....dan heb je echt oordopjes nodig.
Maar goed....da's ook een kleinere zaal. Het geluid in grotere zalen
is toch nooit super.

Vinni

marc_o
7 december 2009, 10:00
Ze zijn de vrijdag-headliner op Pinkpop 2010 hoorde ik net op de radio.

Strangegun
7 december 2009, 10:46
Jup, dan toch maar naar pinkpop gaan een dag :noob:

Wiellem
7 december 2009, 11:28
Was inderdaad een geweldig goede show, ze hebben toch indruk gemaakt op mij :)

pupanus1
7 december 2009, 11:59
Vond de show geweldig maar inderdaad vind ik anderhalf uur wat magertjes.

Het geluid in het begin was echt bagger, en de nieuwe nummers waren niet altijd even strak maar wat een show zeg damn.

Vetste stuk vond ik Ich tu dir weh dat Till Flake overspoelde met vuurwerk waarna hij in een glitterpakje tevoorschijn kwam. Geniaal.

Combichrist vond ik best vet, lekkere energieke muziek om het publiek op te pompen.

En ik zei nog voor het concert dat ik het zo jammer vond dat ze Engel nooit meer speelde. En voila als afsluiter Engel superbruut!

Sonno
7 december 2009, 12:20
Was mijn eerste keer en zeker niet de laatste, echt een gave show. Ik had kaartjes geregeld als sinterklaaskado voor m'n vriendin (zij is fan, ik niet). Gaaf met al dat vuur, geluid was in het begin niet helemaal ok maar na drie nummers stond dat loeihard prima te klinken, echt super! Jammer dat ze Reise Reise en Mein Teil niet speelden. Heel erg jammer was dat voorprogramma, wat een trieste posers waren dat. En dan heb ik het nog niet eens over de kutmuziek die ze maakten, ik snap niet wat die herrie met Rammstein te maken had...

Strangegun
7 december 2009, 14:52
Ik luister ze nu weer, en baal dat het alweer voorbij is krijg gewoon weer kippenvel en dat heb ik lang niet meer gehad na een concert

TimmU
7 december 2009, 15:09
Was mijn eerste keer en zeker niet de laatste, echt een gave show. Ik had kaartjes geregeld als sinterklaaskado voor m'n vriendin (zij is fan, ik niet). Gaaf met al dat vuur, geluid was in het begin niet helemaal ok maar na drie nummers stond dat loeihard prima te klinken, echt super! Jammer dat ze Reise Reise en Mein Teil niet speelden. Heel erg jammer was dat voorprogramma, wat een trieste posers waren dat. En dan heb ik het nog niet eens over de kutmuziek die ze maakten, ik snap niet wat die herrie met Rammstein te maken had...


nu heb ik toevallig alle platen van Combichrist,dat is wel even andere koek dan Rammstein , imo. Zeker geen posers, goed beuken kunnen ze. Alsnog 'op-de-oppervlakte-industrial' , maar al 100 x beter dan rammsteinpussy's , so to speak,poser.

Jan Buurman
7 december 2009, 16:25
Misschien is Combichrist op de plaat leuk maar gisteren was het echt zwaar k*t. Kwam helemaal niet over. En toen ik om mij heen keek was ik zeker niet de enige....

McVenco
7 december 2009, 16:38
Ik had van Combichrist alleen in de gauwigheid iets gezien op Youtube, maar hun optreden vond ik echt retestrak. Niks "posers", gewoon snoeihard beuken - een soort Prodigy on steroids, en dan nog een paar graadjes opgefokter. Het is geen muziek waar ik dagelijks naar hoef te luisteren, maar ik ga hier toch wel eens een plaatje of 2 van aanschaffen (Timmu: tips? :))

Rammstein vond ik gewoon een mooie show. Ik heb ze 1 keer eerder gezien (Dynamo Open Air 1998) maar die show was niet te vergelijken met die van gisteren. Huidige show is gewoon zeer strak geregisseerd, veel vuurwerk, beetje theatrale lol van de toetsenist, en weinig "vrije ruimte" inderdaad maar dat hoort gewoon bij hun act.

Ik heb me in ieder geval prima vermaakt, bij beide optredens.



(en god wat was ik blij met mijn oordopjes, met die beats van Combichrist was mijn tinnitus anders acuut 10x zo erg geworden....)

maisy
7 december 2009, 20:41
Zowel Combichrist als Rammstein vond ik geweldig.Ik stond halverwege het veld in het midden waar het al lastig was om het podium te zien. Achter ons kon je dus echt niks meer zien. 't Was een leuk spektakel. 't Geluid was niet optimaal maar de show maakte veel goed! 21.45 einde concert, 22.30u thuis. Ook wel lekker voor de zondag :)

EDIT: De teksten van Combichrist maar niet nalezen, die gasten zijn wel erg gestoord. Maar 't klinkt lekker!

Sonno
7 december 2009, 22:24
nu heb ik toevallig alle platen van Combichrist,dat is wel even andere koek dan Rammstein , imo. Zeker geen posers, goed beuken kunnen ze. Alsnog 'op-de-oppervlakte-industrial' , maar al 100 x beter dan rammsteinpussy's , so to speak,poser.

Ik ben erg blij voor je dat jij het wel leuke muziek vindt!

TimmU
8 december 2009, 19:50
Dankjewel! sorry, misschien ging ik ook wel een beetje te kort door de bocht.Vriendjes?

Sonno
9 december 2009, 15:46
Ja prima maar geen Combichrist opzetten als ik op de thee kom :sssh:

TimmU
9 december 2009, 15:50
Hehehe, zeker ook geen Rammstein dan.

In huize timmu krijg je eigenlijk altijd een fijne keuze uit mijn persoonlijk archief van dubstep/DnB en prog.Man o man,dat is me er wat.

Sonno
9 december 2009, 16:50
Ooooooh, ik dacht dat ik op 't gitaarnet forum zat, vandaar...