PDA

View Full Version : welke les paul te kopen?



De V
6 december 2009, 22:41
ik speel al een paar maanden op een oude afgetrapte spaanse bak (op een rommelmarkt voor 8 euro gekocht) en ik wil nu voor het betere werk gaan.
ik wil sowieso een les paul maar ik weet nog niet precies welke.
ik zit te twijfelen tussen de richwood re-129, een (betaalbare) epiphone of eventueel een goed alternatief.
heeft er iemand advies voor mij?

Bolder
6 december 2009, 22:45
ik speel al een paar maanden op een oude afgetrapte spaanse bak (op een rommelmarkt voor 8 euro gekocht) en ik wil nu voor het betere werk gaan.
Ik wil sowieso een les paul maar ik weet nog niet precies welke.
Ik zit te twijfelen tussen de richwood re-129, een (betaalbare) epiphone of eventueel een goed alternatief.
Heeft er iemand advies voor mij?

zoekfunctie

DeadHerring
6 december 2009, 22:49
Best is naar een hele grote winkel te gaan, al je alternatieven naast elkaar te leggen, en allemaal 'ns bespelen. Best iemand meenemen die er iets van kent, als dat mogelijk is.

Ook kan je op tweedehandssites soms oude Ibanez, Greco, Burny, etc... les pauls vinden.. Die oude kopieën zijn meestal van hele goeie kwaliteit.

Epiphones zijn over het algemeen ook wel van goeie kwaliteit, maar als je voor het -300€ gamma gaat, is het wel nogal hit/miss... Een goeie Epiphone kost meestal wat meer. En qua klank gaat het natuurlijk niet van Gibson-allure zijn.

Richwood kan ik niet aanraden. Maar wie weet, je kan er waarschijnlijk nog wel goeie tussen vinden. Testen is heel belangrijk bij dit soort merken, want er zitten pareltjes tussen, maar de meeste zijn gewoon zwaar kut.

macwilliams
6 december 2009, 22:55
Epiphone std tweedehands van MP.

nickofzo
6 december 2009, 23:05
richwood niet aan te raden?? die re 129 is teringgoed;) maar niet nieuw te vinden..

2e hands epi mp zou ik zelf doen.. is je grootste kans er 1 te treffen die je wilt

richwoodplayer
6 december 2009, 23:08
richwood niet aan te raden?? die re 129 is teringgoed;) maar niet nieuw te vinden..

2e hands epi mp zou ik zelf doen.. is je grootste kans er 1 te treffen die je wilt

?????
wat is dit dan? --> klik (http://mainmusic.nl/nl/product/12139/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/richwood/elektrische_gitaar_.html) ( http://mainmusic.nl/nl/product/12139/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/richwood/elektrische_gitaar_.html )

zelf ook gehad, prima gitaar!

nickofzo
6 december 2009, 23:09
dat noemen ze fatal error

Daan_B
7 december 2009, 00:26
?????
wat is dit dan? --> klik (http://mainmusic.nl/nl/product/12139/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/richwood/elektrische_gitaar_.html)

zelf ook gehad, prima gitaar!

Je doet je naam wel eer aan dude ;)!

richwoodplayer
7 december 2009, 07:48
lol!
bij mij deed de link het gister gewoon :seriousf:

hoop dat hij het nu wel doet, zo niet: gitaar is te vinden op www.mainmusic.nl

Martijn-w
7 december 2009, 09:12
Waarom wil je sowieso een LP?
Vanwege de looks of vanwege de sound?

Tankman
7 december 2009, 09:32
De Chinese Tokai's zijn ook erg fijne gitaren. Wel even goed inspecteren voor het te kopen. Meestal niks mis mee, maar ik heb tot 2 keer aan toe een Explorer terug moeten sturen, maar dat is een ander verhaal.

Jasper.
7 december 2009, 15:20
Jack and Danny heb ik ook wel positieve berichten over gelezen, niet te duur.

Hiro
7 december 2009, 15:28
J&D liggen een beetje in de richting van Richwood je hoort veel goeie verhalen maar evenveel slechte, dus altijd uitproberen en keuren. eventueel door een kenner laten keuren voordat je m koopt!

Dommedik
7 december 2009, 17:05
Misschien de Vintage les paul gitaren dan? Daar heb ik wel en aantal goede verhalen over gehoord. Zelf (nog) niet bespeeld. Gaan volgens mij ook voor onder de 250 over de toonbank dacht ik?

De V
8 december 2009, 20:35
Waarom wil je sowieso een LP?
Vanwege de looks of vanwege de sound?

vanwege allebei;)
bedankt voor de reactie allemaal
volgenmij komt het gewoon neer op zoveel mogelijk gitaren testen, en dat ga ik dus ook zeker doen:cooler: