PDA

View Full Version : welke les paul te kopen?



De V
6 december 2009, 22:41
ik speel al een paar maanden op een oude afgetrapte spaanse bak (op een rommelmarkt voor 8 euro gekocht) en ik wil nu voor het betere werk gaan.
ik wil sowieso een les paul maar ik weet nog niet precies welke.
ik zit te twijfelen tussen de richwood re-129, een (betaalbare) epiphone of eventueel een goed alternatief.
heeft er iemand advies voor mij?

Bolder
6 december 2009, 22:45
ik speel al een paar maanden op een oude afgetrapte spaanse bak (op een rommelmarkt voor 8 euro gekocht) en ik wil nu voor het betere werk gaan.
Ik wil sowieso een les paul maar ik weet nog niet precies welke.
Ik zit te twijfelen tussen de richwood re-129, een (betaalbare) epiphone of eventueel een goed alternatief.
Heeft er iemand advies voor mij?

zoekfunctie

DeadHerring
6 december 2009, 22:49
Best is naar een hele grote winkel te gaan, al je alternatieven naast elkaar te leggen, en allemaal 'ns bespelen. Best iemand meenemen die er iets van kent, als dat mogelijk is.

Ook kan je op tweedehandssites soms oude Ibanez, Greco, Burny, etc... les pauls vinden.. Die oude kopieën zijn meestal van hele goeie kwaliteit.

Epiphones zijn over het algemeen ook wel van goeie kwaliteit, maar als je voor het -300€ gamma gaat, is het wel nogal hit/miss... Een goeie Epiphone kost meestal wat meer. En qua klank gaat het natuurlijk niet van Gibson-allure zijn.

Richwood kan ik niet aanraden. Maar wie weet, je kan er waarschijnlijk nog wel goeie tussen vinden. Testen is heel belangrijk bij dit soort merken, want er zitten pareltjes tussen, maar de meeste zijn gewoon zwaar kut.

macwilliams
6 december 2009, 22:55
Epiphone std tweedehands van MP.

nickofzo
6 december 2009, 23:05
richwood niet aan te raden?? die re 129 is teringgoed;) maar niet nieuw te vinden..

2e hands epi mp zou ik zelf doen.. is je grootste kans er 1 te treffen die je wilt

richwoodplayer
6 december 2009, 23:08