PDA

View Full Version : Rockcase soft light



D.O.C.
6 december 2009, 19:49
Ik ga binnenkort waarschijnlijk een epiphone marcus henderson kopen. Ik zoek alleen nog een gitaarkoffer of gitaartas. Het is handig als ik hem op me rug kan doen voor de fiets.
Ik zat te denken aan:
http://www.thomann.de/nl/rockcase_rc_20920b_soft_light_case.htm

Heeft er iemand ervaring met deze gitaarkoffer. Bied deze veel bescherming of kan ik beter een hardere koffer en dan geen rugtasuitvoering nemen zoals deze:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_940_mhap.htm
:blast:

roel-snip
7 december 2009, 22:37
De softcase is een prima ding , ik denk zelfs dat ie schokken ed beter opvangt dan zo'n hardcase. En dan heb ik het nog niet eens over het gewicht.( hardcase is zwaarder )

bat
8 december 2009, 15:01
ik denk zelfs dat ie schokken ed beter opvangt dan zo'n hardcase.
Dat denk ik niet. In feite heeft zo'n softcase waar topicstarter naar linkt gewoon dezelfde binnenkant als een hardcase (die dus dezelfde bescherming biedt tegen schokken), alleen zit er dan een "tas" omheen in plaats van een harde schaal. Vooral als je de koffer veelvuldig in de laadbak van een auto/busje (laat staan vliegtuig) vervoert, verdient een hardcase wel de voorkeur, zeker als er ook nog andere harde/zware dingen in dezelfde laadbak worden vervoerd. De buitenkant van de hardcase kan namelijk beter tegen een stootje, zowel letterlijk als figuurlijk (slijt minder hard).

Maar elke case heeft z'n eigen toepassingsgebied. Topicstarter geeft al aan dat het wel handig is om 'm op zijn rug te kunnen doen op de fiets. De softcase is dan een mooie oplossing, want hoewel een koffer best te vervoeren is op de fiets (weet ik uit ervaring), is het toch een onding vergeleken met zo'n softcase die gewoon op je rug kan. Voor de rest heb je vrijwel dezelfde bescherming voor je gitaar als bij een hardcase. En die paar keer dat ie dan toch in de laadbak ligt overleeft ie ook wel.

Goldwomen
8 december 2009, 18:48
Een vriend van mij heeft dezelfde softcase....alleen moet je oppassen bij de punten... Die slijten wel sneller ( niet heel erg ofzo). Verder is die softcase wel stevig!!!

D.O.C.
10 december 2009, 17:31
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor een softcase. Dat is toch wel handig en nog goedkoper ook.
:ok: