PDA

View Full Version : Triggerfinger



Malle Eppie
6 december 2009, 17:18
Vorige week op Speedfest Triggerfinger voor het eerst gezien. Was aangenaam verrast. Deze week een beetje op internet gesurft en zag ik dat ze 5 dec in Deventer spelen.
Gisteravond dus naar het Burgerweeshuis geweest en... Man! Die gasten rocken met een hoofdletter 'R'! Strakke, goede, gezellige show! Goed geluid en wat heeft die zanger een strot zeg! Bassist en drummer zijn ook beide topmuzikanten!

Ben helemaal niet zo van de rock'n roll maar deze variant met ge-downtunede gitaren (en wat voor.. 2x Goldtop Tele's, Gibson Flying V sparkling gold met Bigsby en een rode Gretsch ook met Bigsby!) spreekt mij zeer aan!

Ik ga zaterdag naar Tivoli!

yanni
6 december 2009, 18:01
ja, triggerfinger stelt echt nooit teleur. Zeker live niet!

beruk
6 december 2009, 18:31
Nou.... Geinpop 2008 was bepaald geen fijne ervaring hoor!

ThomasL
6 december 2009, 18:42
Ben helemaal niet zo van de rock'n roll maar deze variant met ge-downtunede gitaren (en wat voor.. 2x Goldtop Tele's, Gibson Flying V sparkling gold met Bigsby en een rode Gretsch ook met Bigsby!) spreekt mij zeer aan!



Feitje... Ruben, zo heet de gitarist, heeft een heel arsenaal Sparkle Gold gitaren. Hij had ook een Sparkle Gold Explorer maar die is ooit gestolen, daar gaat het nummer Hunt You Down over.. Enorm strakke band, kan menig Nederlandse 'rockband' nog een puntje aan zuigen...

Mufftin
7 december 2009, 00:00
idd vette band, die bass drum DAMN!

vinni
7 december 2009, 00:22
Deze do in Grunn. :blast:

Vinni

Herman
7 december 2009, 09:50
Ja ik wou ook donderdag naar ze toe in Vera, maar dat schijnt uitverkocht te zijn. Misshien alsnog proberen binnen te komen, en anders maar lekker een biertje doen in de stad.

DeadHerring
7 december 2009, 11:17
Ik heb Ruben Block samen met een 7-tal andere (bekendere) muzikanten Neil Young liedjes weten coveren (onder de naam Living Hero: A Neil Young Tribute). Dat was echt prachtig. Die man is gemaakt voor van die 20-minuten-durende sfeerscheppende slepers. Triggerfinger is geweldig live, maar ik moet zeggen, ze kunnen wat meer afwisseling gebruiken qua songs. Live, maar ook op hun albums. Een paar bluesy slepers zou hen zeker afgaan, en Block is zeeeeker goed genoeg om dat te doen.

vinni
10 december 2009, 20:42
Tja...:(:(:(:(:(:(

Ook ik ziet noodgedwongen op de bank.
Had er nooit op gerekend dat het uitverkocht zou zijn.
Komt vast en zeker door die 20 seconden in de Wereld draait door.

ERG KUT!!!!!

Vinni

Malle Eppie
13 december 2009, 17:49
Nou, ik wilde dus gisteravond naar Tivoli, had mijn jas al aan en dacht vlak voordat ik weg wilde gaan; Mmmm, snel ff kijken waar ik kan parkeren!

UITVERKOCHT

Waaaaattt! Dat meen je niet! Tivoli dus ook al uitverkocht.

Toch maar even kaarten halen voor 23 jan in Zwolle dus.....

Mufftin
13 december 2009, 18:17
dude, ik had nog kaarten kunnen krijgen 4 stuks.

SGbanez
15 december 2009, 12:08
Kom gewoon naar Leiden, 21 Januari, LVC. See you there:rockon:

vinni
15 december 2009, 12:11
Op de site van triggerfinger (www.triggerfinger.net toch?) Kan ik geen agenda vinden van de komende shows.

Waar wel?

Vinni

pikasso
15 december 2009, 12:12
Op de site van triggerfinger (www.triggerfinger.net toch?) Kan ik geen agenda vinden van de komende shows.

Waar wel?

Vinni

23 januari in Zwolle, Ik ga zeker weer heen.. wat een band, wat een sound en wat een roffe gasten.

Riky
15 december 2009, 14:51
2 keer in 2 weken live gezien. Zwaar vet! Precies zoals hun muziek. No nonence optreden en flink beuken.
Eerste keer was in ene kleine zaal. Lekker geluid precies goed ook qua volume. Tweede keer was grotere zaal en dan gaat het (incl voorprogramma) wel hard. Avond zelf niet zoveel last van, maar 2 dagen later ruiste mn oren nog wel.

Ik mis alleen bij "Line" wel erg een 2e stem. Enige minpuntje.

Verder zwaar vet!

Frusciante
25 januari 2010, 09:01
heb ze gister weer gezien in Watt (oude nighttown). briljant. enig nadeel dat ze ook hier weer te hard stonden maar ach. overigens nog even na zijn gear gekeken. 4 gretchen, tele, bassman export amp, matchless (main amp) en een hiwatt 50, volgens de roadie alles volle bak open en door de pick ups met af en toe een boostertje krijgt die zijn sound. helemaal top.

Steeff
25 januari 2010, 14:09
Afgelopen donderdag in LVC Leiden gezien, heerlijk optreden :) Gaat inderdaad nogal hard qua volume, hing een dB-meter en die stond geregeld op 113dB. Maargoed, dat kun je bij triggerfinger van tevoren weten, en daarom heb ik ook oordoppen..

Prima naar m'n zin gehad! :)

Malle Eppie
25 januari 2010, 19:21
Zaterdag de shooters gezien in Zwolle (Hedon). In grote lijnen dezelfde set als eerder gezienin Deventer maar....

Wat gaaf zeg!! Strak met humor en zeer veel gevoel!

Weet iemand soms hoe het nieuwe nummer heet dat ze als eerste van de set spelen? Klinkt waanzinnig gaaf!

Ruben en Mario stonden na het optreden bij de merchandise alwaar Ruben verkondigde niet op de zomerfestivals te gaan spelen daar ze dan een nieuwe plaat gaan opnemen. Ik ben benieuwd... (naar de nieuwe plaat en of ze echt niet op de festivals staan....)