PDA

View Full Version : zoeken naar de perfecte versterker (origineel zeg)



DVBAS
5 december 2009, 23:43
Na zelf een grootschalig onderzoek te doen naar een vervanger voor mijn 15 watt SS Ibanez oefenverstekertje, heb ik toch besloten om jullie mening over dit alles te vragen.

Ik zal met de basis beginnen. Ik ben nu ongeveer 1.5 jaar aan het spelen, waarvan 1 jaar elektrisch. Ik vind dat langzamerhand steeds alles beter gaat en ik ben dus aan het overwegen om te investeren in een goede versterker die mij waarschijnlijk de komende 5 jaar zal moeten dienen. Voorlopig speel ik nog thuis, maar ik zal hoogstwaarschijnlijk binnen een tijdje (schat zo'n 1-1.5 jaar) beginnen op te treden.

Ik speel op dit moment met een groot assortiment van stijlen gaande van blues tot 80's metal. Om iets specifieker te zijn, het gaat vooral om:

-blues in de stijl van Clapton, Rory Gallagher en dergelijke
-rock in de stijl van Pink Floyd, Hendrix, Queen,...
-rock in de stijl van de jaren 70 zoals Free, Lynyrd Skynyrd, ABB, Bad Company,... (het plexi geluid dus)
-80's metal in de stijl van Iron maiden, Van halen, Paul Gilbert, Joe Satriani,...
-nog veel meer waar ik op dit moment niet allemaal op kan komen

De gitaar die daarvoor gebruikt wordt is een HSS-strat clone van een relatief onbekend merk genaamd spear, waar ik zeer tevreden over ben. Het grootste probleem zit hem echter in het budget: 600-800 euro (wat mijn ouders eigenlijk nog te veel vinden).

Om goed te zijn zou ik dus een combo moeten hebben die mooie cleans heeft, die aangenaam opbreekt (een beetje in de stijl van een plexi, hoewel dit voor mijn budget onmogelijk is) en die goed reageert op pedaaltjes (om hem in het net iets zwaardere territorium te boosten).

Voor het moment zegt de vox AC-15 mij het meest, met een prijs rond de 600-800 euro (meningen over de blue alnico?), maar ik heb er nog enkele vraagjes bij. Ten eerste, ik heb gehoord dat de reverb niet zo goed is bij de cc serie, is het moeilijk (en duur) om deze reverb tank te vervangen? Ook schijnt hij nogal midrangy te zijn, waardoor hij niet op alle pedalen even goed reageert, is dit waar en welke pedalen zou je er voor kunnen aanraden? Ik zat zelf te denken aan zo'n digitech hardwire valve distortion (iemand deze al getest?).

Een andere mogelijkheid zou zo'n engl combo'tje zijn (thunder dacht ik), maar hoe goed kan deze de echte 70's roar (bij gebrek voor een beter woord) nabootsen?

Ik zou graag ook weten welke andere buizencombo's jullie zouden aanraden (ohja, liefst niet te veel kannalen, ik werk graag met mijn volume knop en wil dus een geluid daat hier goed op reageert).

Ik kijk uit naar jullie voorstellen en ik excuseer me voor de (veel te) lange tekst ;)

Vriendelijke groeten,
Sebastiaan

Henri H
6 december 2009, 00:45
Ik heb de eerste 14 jaar van mijn "gitaar-leven" met een JMP 50W 2x12 combo gedaan, beetje dezelfde muziekstijl.
Dat ding gaat wel behoorlijk hard, dus ik weet niet of hij voor jou geschikt is.
Ook had ik altijd problemen om er een mooie clean uit te krijgen, behalve als je inprikt op het cleane kanaal natuurlijk, maar het is verder wel een echte 70's (blues)rock-combo.
Met een overdrive of tubescreamer ervoor heb je een degelijk metal-soundje.

Als je iets meer metal wilt, en ook nog een clean kanaal, kun je ook 's op zoek gaan naar een Marshall JCM 800 4212, dat is de 2x12 combo uitvoering van de 2205 (50W split channel head).
Dan heb je een clean kanaal die met single coils overtuigend klinkt, met humbuckers wat minder. Dit was mijn tweede buizenversterker.
Nu heb ik de head uitvoering.
Beide combo's zitten binnen je budget.

ekkybedmond
6 december 2009, 10:21
JCM 900 4501

Ruim binnen budget, 2 kanaals, naar Marshall maatstaven goed clean kanaal, best goede reverb, EU 's over voor evt speaker swap (Emi GB12, of zo, en afstellen/nieuwe (eind-)buizen?

DVBAS
6 december 2009, 13:52
Die JMP en die JCM-800 lijken mij wel iets, maar waar zou ik die in godsnaam kunnen vinden. Voor zover ik weet worden deze immers niet meer gemaakt. Ik ben bereid om tweedehands te kopen indien het in goede staat is, maar ik zou het liefst eerst eens goed willen testen voor ik tot kopen overga. Het zou dus in de buurt moeten zijn. Weet iemand iets interessants zijn in de buurt van Oost Vlaanderen? het mag ook in nederland zijn, maar niet te ver naar het noorden.

Die jcm-900 zegt mij niet zo veel, want ik vind hem nogal modern klinken.

Wat ik ook aan het overwegen was, is zo'n high end processor. De Axe-fx is iets te duur, maar die digidesign eleven lijkt me wel wat. Ik heb er wel nogal gemengde reviews van gezien (hij reageert naar het schijnt niet zo dynamisch), heeft hier iemand deze al getest?

Ik zat ook nog aan iets anders te denken, maar dat ben ik op dit moment vergeten :soinnocent:. Ik zal het wel posten als het mij terug invalt.

edit: ik weet het weer, die niewe 20 watt versterkers ontworpen door soldano, Jet City dacht ik. MAar ik vrees dat deze ook iets te modern zullen klinken (trouwens, het hoeft niet noodzakelijk een combo te zijn, een head mag ook indien het thuis bruikbaar is en ik er nog een redelijke kast bij kan krijgen).

Henri H
6 december 2009, 20:29
Die JMP en die JCM-800 lijken mij wel iets, maar waar zou ik die in godsnaam kunnen vinden. Voor zover ik weet worden deze immers niet meer gemaakt. Ik ben bereid om tweedehands te kopen indien het in goede staat is, maar ik zou het liefst eerst eens goed willen testen voor ik tot kopen overga. Het zou dus in de buurt moeten zijn. Weet iemand iets interessants zijn in de buurt van Oost Vlaanderen? het mag ook in nederland zijn, maar niet te ver naar het noorden.....Soms staan er 3 tegelijk op MP, soms geen één, zoals nu.
Houd de sites in de gaten, kijk ook op Gitaarmarkt, Speurders, 2ehands.nl en 2ehands.be.
Eerst testen, minimaal een half uurtje op een beetje volume is een aanrader idd.
Soms heeft een shop ze ook staan, ik heb mijn JCM 800 combo een jaar geleden bij een shop ingeruild.
Dus flink bellen naar shops in de buurt...

DVBAS
6 december 2009, 21:09
Dat lijkt me alvast een goed idee, gelukkig dat er nog niet zo'n haast bij is ;)

Een oude marshall was al altijd mijn eerste keuze, maar ik dacht dat ze bijna onkrijgbaar waren (nooit gedacht dat er soms 3 tegelijk konden staan).

Van die shops ben ik echter niet zo zeker, want tegenwoordig wordt het meeste materiaal over internet verhandelt (winkels geven vaak veel te lage prijzen aan de verkoper en gebruiken zelf veel te hoge prijzen).

Maar zoals ik al zei, er is niet zo'n haast bij, dus ik kan rustig op zoek gaan ;)

Moesten er nog andere suggesties zijn, mag iedereen ze gerust melden.

Henri H
6 december 2009, 21:37
Deze b.v.: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/marshall-jmp-2104-mkii-lead-66485743.html

Ik denk wel dat de vraagprijs aan de hoge kant is, maar hij is dan ook in bijna-nieuwstaat volgens de verkoper.
Er moet wel minimaal €150,- af kunnen denk ik...

ouwereus
6 december 2009, 21:53
Ik heb laatst een Carvin Belair 212 aangeschaft en ik ben er erg tevreden over. Het ding is volledig voorzien van buizen (ecc83 preamp en el84 voor de eindtrap). Twee kanalen voorzien je van een lekker cleane sound en soaked sound.

Wat mij betreft een aanrader, zeker gezien de prijs van 500 euro. Ben benieuwd wat je er van vind.

DeadHerring
6 december 2009, 21:57
orange! De rocker en de dual terror zitten zowat rond je vraagprijs.. zou ik zeker ff testen.

Rooker
7 december 2009, 00:06
Een engl thunder is heel iets anders dan een vox. Als je van Vox houd, hou je denk ik helemaal NIET van Engl, die heeft een wat clinische sound. De reverb van de Vox is best bruikbaar hoor. Het is wat anders dan Fender natuurlijk. Maar wanneer je hem heel laag houd kun je de noten net iets aan dikken. De clean aan de andere kant is helemaal:cheerup: vind ik. Met pedalen heeft hij wat moeite ja. Of moeite.... hij is kieskeurig. Heb gehoord dat ze op amerikaanse sites de Digiteg Bad-Monkey erbij advieseren. Dit heb ik nooit zelf geprobeert. Ik heb er een Digiteg Distortionfactorie voor liggen( voor mijn ac30). Was eerst even wennen (veel mid idd) Maar hij komt wel super door de mix. Maar de clean nogmaals, die vind ik echt te gek

DVBAS
16 december 2009, 14:25
Even een klein bumpje, wat zijn de meningen over de marshall jmp-1 voorversterker? De reviews die ik er over gelezen heb zijn best wel positief en er staat er op gitaarmarkt een te koop.

Maar wat ik me het meeste afvraag is hoe die headphone output werkt. Kan je deze voorversterker gebruiken zonder eindtrap als je met hoofdtelefoon speelt, of moet je sowieso een eindversterker gebruiken?

Mijn ouders doen echter nogal moeilijk over tweedehands kopen, omwille van kwaliteit, defecten en oude buizen, en ze doen al helemaal moeilijk over transacties over het internet.

(moest de verkoper van deze jmp-1 dit lezen, hoe is de staat?)

E-J
16 december 2009, 17:04
Orange zou ik achterwege laten. Ze hebben een heel middig en donker geluid wat niet zo handig is voor mooie cleangeluiden. Die oudere Marshall buizenbakken zijn leuk maar niet echt geschikt voor thuis... je moet ze opentrekken voor dát geluid en thuis kan dat niet.

Ik zou zeggen... een Fender Blues Junior... zeer bruikbaar voor thuisgebruik en voor eerste (kleinere) optredens. Koop naar smaak een paar leuke pedaaltjes bij voor de oversturing en je kunt er alles uithalen. Plus je blijft ruim binnen je budget :)

DVBAS
16 december 2009, 17:48
Een blues junior heeft wel prachtige cleans, maar ze zijn niet erg veelzijdig naar mijn mening.

En voor zover ik weet zijn er niet echt veel distortion pedaaltjes die het perfecte marshall-distortion geluid produceren (tenzij ik mij vergis ;))

E-J
16 december 2009, 18:28
Een blues junior heeft wel prachtige cleans, maar ze zijn niet erg veelzijdig naar mijn mening.

En voor zover ik weet zijn er niet echt veel distortion pedaaltjes die het perfecte marshall-distortion geluid produceren (tenzij ik mij vergis ;))

Tuurlijk maar een aantal komen wel redelijk in de buurt... een oude Engelse Marshall Guv'nor voor Plexi achtige dingen (meer midlaag) en een MI Audio Crunchbox voor JCM800 (agressiever midhoog). Al denk ik dat een pedaal als de Visual Sound Jekyll and Hyde al een heel leuk dingetje kan zijn... twee pedalen in één... lekker veelzijdig en goed bruikbaar gezien zijn eisen.

Thuis ga je geen groot zwaar luid buizenmonster gebruiken die op volume 5-6 moet om echt goed te klinken (zoals die Marshallbakken). Een redelijk kleine versterker met een goede cleane basisklank is dan stukken praktischer. Of de topicstarter dat ook vind is een ander verhaal...

DVBAS
16 december 2009, 18:36
Als topicstarter ga ik hier wel mee akkoord ;), maar zo'n oude guv'nor is niet echt frequent meer te vinden. Een kleine combo met goede cleans zou bij nader inzien wel handig zijn, daarom dat ik eerst ook aan een ac-15 of een engl thunder zat te denken.

Maar kan niemand me iets vertellen met betrekking tot die jmp-1?

VanMeekeren
16 december 2009, 20:53
Zo te lezen valt een Marshall VintageModern 2266C Combo eigenlijk precies binnen wat jij zoekt. PM me anders even.

Van Meekeren

Nobler
17 december 2009, 16:22
Ik heb een Vox AC15 en ik denk (met Blue Alnico's overigens) en gezien de door jouw genoemde stijlen denk ik niet dat dat iets voor je is. Als je toch voor een AC15 zou gaan, dan zou ik wél in Blue Alnico's investeren. Als je de versie met Wharfedales naast eentje met Blue Alnico's zou testen, zou je er niet over dénken de wharfedales te nemen.

DVBAS
27 december 2009, 23:01
Nog maar eens een bumpje:

Ten eerste wil ik de mensen die mij al een aanbod gedaan hebben vriendelijk bedanken (bedankt dus jongens ;)), maar ik wil ook nog eens benadrukken dat het nog niet uitdrukkelijk voor nu is, dus er is geen haast bij ;).

Na nog een beetje verder te zoeken, ben ik op een laney gestuit (een vc30 om precies te zijn). Van wat ik erover gelezen heb kan ik afleiden dat de cleans zeer dicht liggen bij een vox en de drive eerder naar marshall neigt (wat dus perfect zou zijn voor mij). Ook heeft hij een fx-loop, reageert hij naar het schijnt goed op pedaaltjes en is hij verkrijgbaar voor nog onder mijn budget (iets rond de 550 euro voor de 1x12 uitvoering).

De minpunten zijn echter dat de speaker niet zo schitterend is (wat echter wel makkelijk op te lossen is), dat hij twee kannalen heeft (waar ik waarschijnlijk wel aan zal wennen) en dat de betrouwbaardheid niet altijd om u tegen te zeggen is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de kwaliteit van Laney producten en hun mening kunnen geven over de garantie (is er een groot verschil tussen de kwaliteit van vox en laney (aangezien ze beiden in china worden gemaakt)?).

En alvast nog eens bedankt ;)

jutter
27 december 2009, 23:32
Nog maar eens een bumpje:

Ten eerste wil ik de mensen die mij al een aanbod gedaan hebben vriendelijk bedanken (bedankt dus jongens ;)), maar ik wil ook nog eens benadrukken dat het nog niet uitdrukkelijk voor nu is, dus er is geen haast bij ;).

Na nog een beetje verder te zoeken, ben ik op een laney gestuit (een vc30 om precies te zijn). Van wat ik erover gelezen heb kan ik afleiden dat de cleans zeer dicht liggen bij een vox en de drive eerder naar marshall neigt (wat dus perfect zou zijn voor mij). Ook heeft hij een fx-loop, reageert hij naar het schijnt goed op pedaaltjes en is hij verkrijgbaar voor nog onder mijn budget (iets rond de 550 euro voor de 1x12 uitvoering).

De minpunten zijn echter dat de speaker niet zo schitterend is (wat echter wel makkelijk op te lossen is), dat hij twee kannalen heeft (waar ik waarschijnlijk wel aan zal wennen) en dat de betrouwbaardheid niet altijd om u tegen te zeggen is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de kwaliteit van Laney producten en hun mening kunnen geven over de garantie (is er een groot verschil tussen de kwaliteit van vox en laney (aangezien ze beiden in china worden gemaakt)?).

En alvast nog eens bedankt ;)

Je hebt een PM!

jutter
27 december 2009, 23:38
Nog maar eens een bumpje:

Ten eerste wil ik de mensen die mij al een aanbod gedaan hebben vriendelijk bedanken (bedankt dus jongens ;)), maar ik wil ook nog eens benadrukken dat het nog niet uitdrukkelijk voor nu is, dus er is geen haast bij ;).

Na nog een beetje verder te zoeken, ben ik op een laney gestuit (een vc30 om precies te zijn). Van wat ik erover gelezen heb kan ik afleiden dat de cleans zeer dicht liggen bij een vox en de drive eerder naar marshall neigt (wat dus perfect zou zijn voor mij). Ook heeft hij een fx-loop, reageert hij naar het schijnt goed op pedaaltjes en is hij verkrijgbaar voor nog onder mijn budget (iets rond de 550 euro voor de 1x12 uitvoering).

De minpunten zijn echter dat de speaker niet zo schitterend is (wat echter wel makkelijk op te lossen is), dat hij twee kannalen heeft (waar ik waarschijnlijk wel aan zal wennen) en dat de betrouwbaardheid niet altijd om u tegen te zeggen is.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de kwaliteit van Laney producten en hun mening kunnen geven over de garantie (is er een groot verschil tussen de kwaliteit van vox en laney (aangezien ze beiden in china worden gemaakt)?).

En alvast nog eens bedankt ;)

Ik heb de Laney VC30 met 2x10" Jensen speakers. Ik vind ze vrij strak klinken. Ik weet niet wat voor drive je zoekt maar de drive van de Laney is erg goed geschikt voor blues en classic rock. Wil je heftiger dan zal je er een pedaaltje voor moeten gooien.

Laney produkten staan bekend als degelijk. Die van mij komt overigens niet uit China maar uit de "good old UK".

DVBAS
27 december 2009, 23:49
Zoals ik al gezegd heb, het is nog niet bepaald voor nu, maar ik zal zeker je aanbod eens inkijken (dus moest je hem binnen een paar maanden nog hebben, moet je maar eens contact opnemen). Maar ik ben toch eerder geneigd om een 1x12 te kopen, maar toch bedankt voor je aanbod ;).

Zou ik ook eens mogen vragen wat de reden tot verkoop is?

jutter
27 december 2009, 23:52
Zoals ik al gezegd heb, het is nog niet bepaald voor nu, maar ik zal zeker je aanbod eens inkijken (dus moest je hem binnen een paar maanden nog hebben, moet je maar eens contact opnemen). Maar ik ben toch eerder geneigd om een 1x12 te kopen, maar toch bedankt voor je aanbod ;).

Zou ik ook eens mogen vragen wat de reden tot verkoop is?

Zoiets kun je beter per PM doen...;)

DVBAS
28 december 2009, 12:17
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met laneyen die hun mening willen delen?

(het is eigenlijk vooral het kwalitatieve aspect waar ik me zorgen om maak, dus ik zou graag zo veel mogelijk meningen horen)

jutter
28 december 2009, 12:31
(het is eigenlijk vooral het kwalitatieve aspect waar ik me zorgen om maak, dus ik zou graag zo veel mogelijk meningen horen)

Degelijk, degelijk en nog eens degelijk.....niets om je zorgen over te maken.

Henri H
28 december 2009, 17:40
Kijk ook even op Harmony Central, lees de reliability items even een beetje door, vaak staan daar de bekende kwaaltjes wel in, als die er zijn.

DVBAS
28 december 2009, 18:34
Ja, dat heb ik al eens gedaan en ik kwam voornamelijk op stevige bouwkwaliteit en soms gesprongen zekeringen (vaak als gevolg van de stock buizen, wat ook eenvoudig op te lossen is).

Maar na een beetje correspondentie met jutter, ben ik me toch wel vragen beginnen stellen over de scheur op lagere volumes. Ik heb al veel gelezen over de cleans op lager volumes (voor thuis gebruik), maar stelt de scheur wel iets voor op lagere volumes?

En zou dit op te lossen zijn door bijvoorbeeld een distortion pedaal (bv een digitech hardwire valve distortion) door het clean kannaal te sturen?

DVBAS
29 december 2009, 19:28
Niemand die dit weet? Ik had jullie wel wat hoger ingeschat hoor ;)

Henri H
29 december 2009, 22:47
Laney is niet erg bekend bij mij, en klaarblijkelijk ook niet bij de rest v.d. forumleden, maar op zich zou een distortion pedaal je misschien kunnen helpen om op laag volume een acceptabele sound te krijgen.
Je weet het pas echt als je het probeert....

Midwolda
29 december 2009, 22:54
Hier staat ook een ca. 20 jaar oude UK Laney, maar dat is een acoustic SS amp (LA30c)
dus daar heb je niet veel aan wat ervaringen betreft.
Behalve dat het een degelijk en betrouwbaar ding is, nooit problemen mee gehad.

DVBAS
29 december 2009, 22:59
Laney is niet erg bekend bij mij, en klaarblijkelijk ook niet bij de rest v.d. forumleden, maar op zich zou een distortion pedaal je misschien kunnen helpen om op laag volume een acceptabele sound te krijgen.
Je weet het pas echt als je het probeert....

Ja, ik denk dat dat het beste zal zijn, ik was toch al van plan om deze vakantie nog eens uitgebreid versterkers te gaan testen in Gent of Brussel ;)

En ik hoop dat de nieuwere made in china laney's even stevig zullen zijn als dat van Midwolda, who knows (hoewel Townshend dacht ik met hiwatt speelde ;))?

marc_o
29 december 2009, 23:11
Wanneer je nog maar zo kort speelt als jij doet, en veel wilt leren over verschillende gitaargeluiden, zou ik met jouw budget zeker gaan voor de line6/Bogner Spider valve. Aangezien er net een nieuwe serie is uitgekomen, gaan de vorige edities voor weinig geld van de hand.
Ik heb laatst eens een dag goed geinvesteerd in zo'n 40 watt combo met een enkele 12' speaker en dam'n, daar zit toch een hoop in hoor. Zet om te beginnen alle effecten uit en begin vanaf nul op te bouwen, je leert over effecten en via de modellen die erin zitten kun je je verder ontwikkelen. Volume heeft ie genoeg.
Het lijkt allemaal leuk, al die buizencombo's met 1 kanaal of ouwe Marshalls met wellicht een 2e kanaal. Ik denk dat je daar uiteindelijk op uitkomt, maar wel pas als je je draai gevonden hebt.
Ik heb ook een AC-15 gehad, en natuurlijk heb je daar een leuke sound mee, maar is niet zo makkelijk met pedalen. Let wel, een goed pedaal waar je een echt overtuigende sound mee neerzet, kost ook flink knaken.
Moest ik in jouw schoenen staan, koos ik voor veelzijdigheid, bedieningsgemak een een degelijke sound, tot je je uiteindelijke speelstijl en smaak bepaald hebt.

Henri H
29 december 2009, 23:19
Geen slecht idee van Marc, maar over één tot twee jaar wil je alsnog een JMP/JCM. :rockon:

marc_o
30 december 2009, 00:03
Geen slecht idee van Marc, maar over één tot twee jaar wil je alsnog een JMP/JCM. :rockon:

Wellicht, maar dan is het hopelijk een weloverwogen keuze...

DVBAS
31 december 2009, 12:21
Zo'n line 6/bogner combo heeft mij eerlijk gezegd nooit veel gezegd en ik heb er ook niet echt erg lovende dingen gehoord. Waar ik echter wel al over nagedacht heb is om eventueel te investeren in zo'n digidesign eleven rack en later gewoon een rack systeem uit te bouwen (hij heeft een headphone output, dus een eindtrap is dan ook niet zo dringend). Alleen heb ik daar ook nog niet zo denderend veel over gehoord (heeft iemand die review in gitarist gelezen? ik dacht dat er deze maand een revie van in stond).

Zo'n bogner/line 6 is allemaal goed en wel, maar zal ik er de komende 5-6 jaar op kunnen kijken? Want ik denk niet dat ik mij iets anders zal mogen veroorloven zolang ik onder hun dak leef (ze doen nu al lastig omdat ik iets beters wil dan dat transistorgeval).

Heeft iemand zo'n eleven rack al geprobeerd (en is hij/zij bereid zijn/haar mening eens te geven)? Er is er dacht ik geen enkele in mijn buurt, dus ver rijden om iets mogelijks tegenvallends te gaan testen zit er voor mij niet echt in.

Toch al bedankt voor alle hulp van iedereen ;)

marc_o
31 december 2009, 12:31
Dan zou ik 'm zeker niet afserveren, maar eerst zelf eens op het gemak gaan kijken of het wat voor je is. Er zitten zeer goede geluiden in, mits goed afgesteld, en dat is met zo'n Eleven niet anders.
mocht je willen optreden met een Eleven, dien je nog flink te investeren in een eindtrap, speakers en een footcontroller, en daar is niets mis mee, maar je oorspronkelijke budget kun je dan wel verdubbelen, op z'n minst.
Ik hoor zo vaak mensen die zeggen dat ze een line6/Bogner niets vinden, omdat ze dat gehoord hebben, maar daar let ik niet op....ik ga zelf wel luisteren.....veel leuker ook.

DVBAS
31 december 2009, 13:01
Qua bijkomende kosten bij een eleven, zie ik eerlijk gezegd niet echt een groot probleem. Optredens zijn nog niet direct voor de komende tijd en wanneer ik dan wel zal optreden zal ik wel geld hebben om (tweedehands) een deftige eindversterker te kopen en een klein 2x12 kastje. Een footcontroller is ook niet echt een probleem, want als zo'n eleven goed reageert kan ik altijd met mijn volumeknop werken om van clean naar lead te gaan.

Maar met wat je zeg over die bogner, heb je wel een goed punt. Ik kan er eerlijk gezegd geen oordeel over vellen zolang ik hem niet heb geprobeerd (en gelukkig ga ik zaterdag naar brussel, waar er een staat die ik kan testen ;)).Het beste zal eigenlijk zijn om zoveel mogelijk te testen en dan pas een besluit maken over wat te kopen.

(maar zijn er hier mensen die een elven geprobeerd hebben, want ik ben er echt wel naar benieuwd ;)?)

marc_o
31 december 2009, 13:13
Qua bijkomende kosten bij een eleven, zie ik eerlijk gezegd niet echt een groot probleem. Optredens zijn nog niet direct voor de komende tijd en wanneer ik dan wel zal optreden zal ik wel geld hebben om (tweedehands) een deftige eindversterker te kopen en een klein 2x12 kastje. Een footcontroller is ook niet echt een probleem, want als zo'n eleven goed reageert kan ik altijd met mijn volumeknop werken om van clean naar lead te gaan.

Maar met wat je zeg over die bogner, heb je wel een goed punt. Ik kan er eerlijk gezegd geen oordeel over vellen zolang ik hem niet heb geprobeerd (en gelukkig ga ik zaterdag naar brussel, waar er een staat die ik kan testen ;)).Het beste zal eigenlijk zijn om zoveel mogelijk te testen en dan pas een besluit maken over wat te kopen.

(maar zijn er hier mensen die een elven geprobeerd hebben, want ik ben er echt wel naar benieuwd ;)?)

veel Eleven-spelers zul je nog niet vinden, dat duurt nog eventjes, aangezien ze nog niet zo heel lang leverbaar zijn.


Succes daarmee. Ga je naar een winkel of naar een prive-persoon voor die bogner/line6?
hopelijk kennen ze de versterker goed en laten ze je het kale geluid horen, zonder effecten, hier kun je prima basis-sounds maken.
Ik speel zelf op een bogner XTC, die is ook lekker simpel :-)

DVBAS
31 december 2009, 13:54
Het is niet bij een privé-persoon, maar een gewone winkel, de keymusic (er zijn er niet zo veel in mijn buurt, dus het niet zo makkelijk om elke week even binnen te wippen). Ze hebben wel redelijk veel staan, de vorige keer dat ik er was stonden er een stuk of 3 bogner alchemist's, dus ik denk dat er toch zeker nog een zal staan.

Van de bediening ben ik wel tevreden, eerlijke verkopers, aanvaardbare prijzen en ze doen niet moeilijk als je iets wilt testen, dus dat is ook meegenomen ;).

Ik zal mijn ervaringen posten als ik zaterdag terug ben en hopelijk heb ik dan al een beter beeld van wat ik zal doen ;)

edit: ik zag net op de site staan dat er nog een 2x12 bogner alchemist staat, dus die zal ik zeker kunnen testen :) (is die eigenlijk volledig buizen?)

Henri H
31 december 2009, 14:23
De Alchemist is volledig buizen dacht ik, maar ik vond het een prutding, geef me dan maar een Valveking.

Ewoud Kuijt
31 december 2009, 14:57
Kijk eens even even naar mijn verse topic over de Vox Night Train:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130826

Is dit niks voor je. Als je de bijpassende 1x12 bijneemt (celestion Greenback) zit je nog binnen je budget ook! Al de muziekstijlen die je opnoemt kun je uit deze amp krijgen.