PDA

View Full Version : logische indeling midifootcontroller?



harjan
9 april 2003, 17:20
Kan iemand mij een suggestie geven op welke wijze ik een midi footcontroller (10 banken en dus 10 patches) zo logische en eenvoudig mogelijk kan instellen? Nu stel ik op elke patch weer een eigen geluis in maar is niet echt praktisch op he tpodium als ik snel moet schakelen.

Rectifier
10 april 2003, 00:31
Dat ligt eraan welke je hebt, wat voor functies je zoekt en wat voor soort muziek.

Als je in een top100 band speelt en 40 geluidjes nodig bent op een avond is't makkelijk om per song je geluiden op te slaan (op volgorde).

Als je gewoon basic speelt is't makkelijk om een indeling te maken zodat waar je ook zit als je bv. op de linkerrij zit altijd clean (met of zonder FX) en uiterst rechts heavy lead.

En daartussen van clean met FX tot crunch naar lead.
En met de bovenste rij knoppen (als dat mogelijk is met CC) je FX binnen die preset aan of uit zetten als je daar behoefte aan hebt.

Nocki
14 april 2003, 16:06
ik zelf heb links onder clean en dan naar recht cleane varianten met als laatste een leuke overdive wat gebruikt kan worden in cleane stukjes.
dan links boven overdrive omdat je dan makkelijk heen en weer kanschakelen alle twee links is goed te doen.
dan verde boven van l naar r een solo geluidje en een ebow geluidje en nog wat leuke speeltjes.

verder zat ik eraan te denken om ooit nog eens te spelen met.

1 clean 2 od1 3 d2 4reverb 5delay1
6 chorus 7 phaser 8 pitch 9 flanger 10delay 2

dat zou ook leuk werken.

nocki