PDA

View Full Version : Goede vervanger van Fender 57 Twin



jutter
5 december 2009, 19:53
Ik zoek een goede vervanger van een Fender 57 Twin (2500,00 euro vind ik een beetje erg veel geld). Budget rond de 1000,00 euro. Iemand een goede tip?

Slowhand41
6 december 2009, 12:10
Weet dat er hier in NL onder de naam "Tubeking" clonen van deze amp te vinden zijn.
Dit zijn exacte replica's welke de opnieuw door Fender uitgebrachte 57 twin in klank overtreffen.
Lijkt misschien onmogelijk maar komt voornamelijk omdat in deze amps betere componenten gebruikt worden.
Heb zelf een paar keer zo'n amp mogen bespelen en dat was een zeer prettige ervaring!

Deze amps zitten wat betreft de prijs wel een stukje boven de prijs welke je noemt maar een stuk minder dan wat Mr. Fender ervoor vraagt.

Je komt ze een enkele keer wel eens tegen op de 2e hands markt.

Chris Winsemius
6 december 2009, 12:28
Voor 1000 euro lijkt mij zoiets niet mogelijk als je kwaliteitsonderdelen wilt , vooral trafo's, cabinet en speakers zijn niet goedkoop.

Moet wel zeggen dat de nieuwe Fender veel te hoge spanningen heeft ivm. een originele en de kwaliteit van de condensatoren valt (imho) wat tegen.

matto
6 december 2009, 13:10
silverface twin kopen voor 8 a 900 euro en het normal kanaal laten aanpassen voor een meer tweedachtige feel, zal waarschijnlijk net lukken binnen het budget.

Chris Winsemius
6 december 2009, 13:15
silverface twin kopen voor 8 a 900 euro en het normal kanaal laten aanpassen voor een meer tweedachtige feel, zal waarschijnlijk net lukken binnen het budget.

Kan maar het blijft dan 'n benadering, fasedraaier, trafo's, etc. blijven dan toch silverface.....

jutter
6 december 2009, 13:46
Kan dus weleens een probleem worden, begrijp ik.:mad:

jutter
6 december 2009, 13:53
Wat Fender versterkers ben ik een leek, tenminste bijna dan...Stomme vraag misschien maar doet de Bassman '59 ongeveer hetzelfde qua sound?

matto
6 december 2009, 18:16
50 watt en 4 x 10 speakers is wel een ander beestje maar is inderdaad ook nog een versterker om tweedehands naar te zoeken moet ook lukken met een budget van 1000 euro.

Eko
6 december 2009, 20:30
Een 4 x 10 inch klinkt beduidend anders dan een 2 x 12 inch. Een `59 Bassman reissue is trouwens een nogal karige vergelijking met een tweed twin. De `57 tweed twin heeft een beter kast , betere onderdelen , voedingen , circuit en is point to point handmade.
De Bassman is alles behalve dat. Als je een Bassman zou willen , kijk dan eens naar een reissue van een beter merk. Kendrick , THD of bv Marble ( kon ik niet laten ). Sommige bouwers maken op verzoek ook een 2 x 12 inch versie.
Natuurlijk weet ik ook wel dat ze net zo veel kosten , maar ze klinken in ieder geval ook stukken beter.
Een alternatief zou ook een kleine Hollandse bouwer kunnen zijn. Stamp amps uit Vroomshoop wil nog wel eens dit soort amps bouwen.