PDA

View Full Version : welke celestions??



Keevinkos
5 december 2009, 19:04
Ik wil graag een 4x12 cab gaan kopen, ik ben erachter dat ik het beste celestion speakers kan nemen, maar welke types?
Ik wil mijn eigen sound maken door verschillende combinaties te maken:
Het basis geluid is een vintage marshall scheurrrr geluid, met veel precense.(Beetje een AC/DC geluid) Ik wil een scheur geluid (met een beetje mids) dat toch ook een dun glad randje van metal heeft. (weinig mid, veel bas en high) Daarbij wil het geluid iets 'brownen'. De brown sound waar EVH zo bekend mee is geworden, ook wil ik een heel strak geluid.

Welke?

caliban
5 december 2009, 19:45
Even je eerste zin becommentariëren :p, waarom geen eminence dan?

Voor de rest ben ik nogal voor v30's, g12t75 vind ik veel te scherp en scooped. Greenbacks zijn voor mij vrees ik te onstrak, maar vind jij misschien net tof. 65-watters zijn er ook van celestion, hoor je veel goeie zaken van, maar ken ze niet, anderen kunnen daar denk ik meer van vertellen.

Ibanez666
5 december 2009, 20:27
Even je eerste zin becommentariëren :p, waarom geen eminence dan?

Voor de rest ben ik nogal voor v30's, g12t75 vind ik veel te scherp en scooped. Greenbacks zijn voor mij vrees ik te onstrak, maar vind jij misschien net tof. 65-watters zijn er ook van celestion, hoor je veel goeie zaken van, maar ken ze niet, anderen kunnen daar denk ik meer van vertellen.

De gt75 zijn wat mijn betreft prima voor rock als ac/dc. En mid -scooped? Je hebt toch een eq op je amp?

sjaak1990
5 december 2009, 22:27
Vind ze ook scooped klinken, v30's zijn dan ook wel een uiterste want die hebben erg veel mids maar bij 75t's zit er een leegte in het middengebied voor mij, met je eq kan je er wel wat mids bijdoen maar dat is ook maar een lapmiddel. Ik zeg zeker niet dat 75t's slecht klinken want er zijn genoeg gitaristen die er goed mee klinken, er worden veel standaard 1960a's gebruikt.

caliban
5 december 2009, 22:46
De gt75 zijn wat mijn betreft prima voor rock als ac/dc. En mid -scooped? Je hebt toch een eq op je amp?

Ik vind dat er een fizz blijft opzitten.

the sure thing
5 december 2009, 22:56
Op basis van wat jij schrijft, zou ik voor de V30 gaan.

De G12-65 speakers zijn ook errug tof, maar hebben veel mids en snijden IMHO minder door de mix heen. De G12-65 zou ik voor cleane doeleinden gebruiken.

Ibanez666
6 december 2009, 08:37
Ik vind dat er een fizz blijft opzitten.

Het blijft sowieso lastig om tips over speakers te geven, want een goede rock sound is toch niet voor iedereen hetzelfde.

Chris Winsemius
6 december 2009, 10:29
Brown sound: Heritage of oude M20s of oude 25 Watt Greenbacks
AC/DC: oude 25 Watt Greenbacks

Mitch
6 december 2009, 10:39
Wordt een beetje prijzig voor een relatieve nieuwelings eerste 4x12 Chris...

Chris Winsemius
6 december 2009, 10:46
Wordt een beetje prijzig voor een relatieve nieuwelings eerste 4x12 Chris...

Sorry (nog niet voldoende koffie op...)

Zijn er geen oude vrouwtjes in de buurt en dat de TS dan even "lief helpt met pinnen" oid? :D

2e hands of Eminence misschien?

Han S
6 december 2009, 11:32
Je zit niet vast aan Celestion, zo kocht ik voor 50 euro een zo goed als nieuwe RCF L15 met een zeer hoog rendement, gaat twee keer zo hard als een Celestion en heeft een prachtig strak en vol geluid.

Gewoon proberen wat je mooi vindt, forumleden bezoeken die speakers hebben en die uitproberen en dan je definitieve keus maken, geen haast maken.

caliban
6 december 2009, 15:46
Het blijft sowieso lastig om tips over speakers te geven, want een goede rock sound is toch niet voor iedereen hetzelfde.

Dat klopt, maar net hetzelfde met amps, gitaren...

Ibanez666
6 december 2009, 17:15
Dat klopt, maar net hetzelfde met amps, gitaren...

Yup, dus eigenlijk zijn alle topics hierover ook niet nodig, maar het blijft leuk je eigen mening hierover te verkondigen :)