PDA

View Full Version : Soldano SP77 in fxloop



rock-frank
5 december 2009, 16:40
Ik wil wat gaan proberen.

Ik heb een stiletto trident 150 watt top.
helemaal prima.

hierbij wil ik een soldano sp77 preamp kopen en deze in de fxloop zetten.

denken dat dit een beetje vet gaat klinken, heeft iemand hier ervaring mee?


wil dan een schakel boxje maken waarmee ik of de mesa preamp of de soldano preamp gebruik. hiervoor mijn wah/od's en achter dat doosje mijn delay en dan de einttrap.

Erik70
6 december 2009, 14:02
Volgens mij gaat dat niet werken zoals je zou willen....

Als je de sp77 in de loop zet en de loop staat aan (als ie schakelbaar is) dan gaat je signaal eerst door de pre van de stiletto en vervolgens door de sp77, en dit wil je ECHT NIET.

Als je de sp77 alleen aansluit op de return/poweramp-in van de stiletto en de send dus niet gebuikt werkt de sp77 prima echter is de signaalketen voor de pre van de stiletto verbroken en komt daar dan geen geluid meer uit.

Indien je met bijv een y-plug de out van de sp77 en de send van de stiletto gelijktijdig de return/poweramp-in in stuurt dan ontvangt de poweramp ook de signalen van beide tegelijkertijd.
Als je dan bijv clean via de stiletto speelt en de sp77 staat op drive (of omgekeerd)dan heb je dus continue de gebruikelijke ruis en bromgeluiden door het clean heen klinken.
Je bent dan geweldig aan het tapdansen om alle kanalen steeds zo om te schakelen dat je hier geen last van hebt. En dat lijkt mij ook niet praktisch.

Als je een GCX of een rockrton patchmae oid hebt en je dus de signaalketens kan spliten en schakelen tegelijk dan zou het wel mogelijk zijn. Maar dat is niet "een schakelboxje" om effe zelf te maken.