PDA

View Full Version : Ook maar even netjes voorstellen......



Mr Dazony
5 december 2009, 13:08
Hallo allemaal,

Laat ik me ook maar even netjes voorstellen hier als nieuw lid.

Mijn naam is Dennis de Vries, ben vader van 3 kinderen en getrouwd met een schat van een vrouw.
Na het zien van Lars de Rijck bij Holland's got Talent verzuchtte ik dat ik dat nou eigenlijk al jaren wou, gitaar kunnen spelen. Waarop mijn vrouwtje antwoorde dat ze dan eindelijk weer eens een leuk verjaarscadeautje voor me wist.

Ik ben nu sinds kort begonnen aan de DVD cursus van Eltjo Haselhoff, hier wel bekend geloof ik. Dit omdat ik ook vrachtwagenchauffeur ben en dus geen vaste avond thuis ben om naar een leraar te gaan, en zo dus op mijn eigen tempo kan leren fingerstyle te spelen (wat ik eigenlijk toch het mooist vind)

Langzaam aan begint het te lukken (stramme vingers die eerst fijne bewegingen moeten leren maken, zere vingers op links ook) maar het bevalt me goed, geeft rust in mijn kop om even lekker te klooien met mijn gitaar en ik leer eindelijk iets te doen wat ik al jaren stiekum wil ipv jaloers te kijken naar mensen die het al kunnen.

Mijn gitaar heb ik op Marktplaats gevonden, een zwarte Samick SW 115, naar ik begrepen heb een middelmoot type, maar ik vind de klank mooi, ze voelt lekker in mijn handen, klinkt met nieuwe snaren ook weer lang en helder door en ze trilt zo fijn tegen mijn borst als ik op haar speel.

Kortom, ik ben nog absoluut een prutser als het op gitaren en spelen aankomt, maar wel een enthousiaste prutser. Ik had hier veel eerder mee moeten beginnen (maar achteraf kijk je een koe in zijn r..t en das geen fraai gezicht)


Groeten Dennis

speulmenneke
5 december 2009, 16:21
Hallo Dennis,

Wees van harte welkom hier. Mooi verhaal. Die Eltjo Haselhoff ken ik overigens niet maar die zoek ik op you tube wel op. Sterkte en veel succes met het oefenen !!

Mr Dazony
5 december 2009, 17:56
Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat hij hier wel eens actief is als "Picker" vandaar dat ik dacht..... Maar je kunt natuurlijk niet iedereen kennen toch?

Bedankt voor het warme welkom, ook.

Jordii
5 december 2009, 21:56
Ik had die kerel ook gezien bij Holland's got Talent. Pfff respect hoor :roll:
(Zou hij stiekem ook rondkijken op dit forum, onder één of andere schuilnaam?:sssh:)
Veel plezier met het leren spelen :)