PDA

View Full Version : probleem Ampeg svt3pro



mcwilde
5 december 2009, 12:18
Mijn svt3pro heeft hulp nodig. Ik had hem ongeveer 2 jaar niet gebruikt, en sindsdien mankeert hij het volgende:

Het geluid valt steeds bijna weg, als een soort onregelmatige golf op en neer tussen vol en zacht hoog zonder enig laag. Ook zit er sindsdien een lichte overdrive in.

Ik dacht eerst dat het de buizen waren dus die heb ik vervangen, maar helaas zonder resultaat. Nu denk ik dat de elco's keduuk zijn, maar ze staan niet overdreven bol en zijn ook niet lek. Heeft iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

Martijn

Jorikjet
6 december 2009, 12:04
een vriend van me had ongeveer hetzelfde probleem met zijn ampeg, en daar lag het ook aan een kapotte elco. dus dat zou het wel eens kunnen zijn..!

Megadeth_
6 december 2009, 12:21
Als je het echt niet vindt, kun je ook best eens de solduren controleren en slecht ogende opnieuw verwarmen. Een andere mogelijkheid is een slecht buisvoetje dat niet meer goed klemt. Dat kun je controleren met een paperclip.

En ook, ik heb een tijdje terug ook problemen gehad met mijn ampeg SVT3 pro, toen heb ik hulp gevonden op een forum waar mensen op geregistreerd waren die vroeger de repair deden in AMPEG van dit type versterkers en je waarschijnlijk goed kunnen helpen. Als ik 'm terugvind dan plaats ik de link hier.

mcwilde
7 december 2009, 13:14
Solderen ga ik maar niet aan beginnen. Ik heb de input, potmeters en knoppen schoongemaakt met contactspray maar helaas zonder resultaat. Ik vrees dat ik hem maar bij de dokter moet brengen... Toch bedankt!

Martijn