PDA

View Full Version : Ik twijfel nog teveel, Ibanez RG570EX of S540 Custom :'(



Creep
9 april 2003, 16:40
Ik heb nu al een goeie 8 maanden een Ibanez DTX-120. Dat was een grote stap voor mij aangezien ik van een rommel squier kom. Nu wil ik eens wat meer investeren en ben ik een paar leuke 2de hands modellen tegengekomen. De eerste is een Ibanez RG570EX, kost nog een goeie 900-1000 euro'tjes nieuw, hij vraagt €550. Goeie prijs? En wie weet er wat over dit gitaartje?

Dan is er nog een Custom S540, die toch al een paar jaartjes oud is...serienummer F510859 dus hij is van '95. Deze model maken ze niet meer dus ik weet niet wat ze nu waard is, de verkoper vraagt €500. Goeie prijs? En wie weet er meer van dit gitaartje? De verkoper heeft ook wat screens gemaakt :
http://users.pandora.be/dhanis/ibanez/

Redenen van upgrade zijn, ik ben niet zo'n metal dude, dus die destroyer vorm van de dtx staat me niet aan...en ik mis mijn tremolo :')

Wie kan mij helpen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Creep op 2003-04-09 16:41 ]</font>

diengeman
9 april 2003, 18:05
ik heb zelf een s540 ltd. hij is zwart en een wat uitgebreider type dan de s540. maar die van mij vind ik echt een supergitaar en doe hem nooit meer weg. superdunne hals lekker platte body, en weegt niet veel. hier komt echt een supergeluid uit, en veel verschillende geluiden. maar het is wel een echte scheurgitaar.

Creep
9 april 2003, 18:10
Aangezien jij er zo eentje hebt, is dat een goeie prijs? En heeft de leeftijd van de gitaar een invloed op de kwaliteit?

Maiden Michiel
10 april 2003, 12:05
Ligt daar een lo pro op?

Ik vind het wel een mooi dingetje!!

Creep
10 april 2003, 12:17
Yep, zit een lo-pro op met nieuwe Ibanez stock elementen (Q1,Q2 en Qms)

Maiden Michiel
10 april 2003, 16:16
Nemen die S dan

diengeman
10 april 2003, 17:02
die van mij zitten dezelfde elementen op. de nieuwprijs van de gitaar was ongeveer 2500,- nederlandse guldens, dus zeg zo'n 1100 euro. maar ik heb hem toen bij den dekker in kapelle voor ongeveer 680 euro gekocht, en was toen een jaar oud zonder gebruikssporen. maar ik denk trouwens, maar dat weet ik niet zeker, dat die van jou een wat duurder type is door de duurdere top. die van mij is gewoon zwart. maar nogmaals dit weet ik niet zeker. als je metall, rock of andere wat harder muziek speelt, weet ik zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen. dit is een supersnelle gitaar en heel fijn om snelle solo's op te spelen. maar als je blues of jazz wil spelen met deze gitaar dan kan je beter naar een andere gitaar op zoek gaan. het klinkt best lekker, maar daar is deze gitaar niet echt voor gebouwd.

Creep
10 april 2003, 19:54
Ik heb hem ondertussen in huis gehaald en heb er geen spijt van, het is idd een lekker scheur gitaartje. Enige probleem is, ik heb nog nooit met een floyd Rose gewerkt en dat is wel een hele aanpassing. Zijn er sites met duidelijke foto's die tonen hoe hem te tunen? Thx

Pegasus
11 april 2003, 00:39
Kijk eens op: http://www.jemsite.com/tech/index.htm
Op deze site kun je heel wat informatie vinden met betrekking tot de brug van je nieuwe gitaar.

lupoloco
11 april 2003, 08:35
floyd setup, tis wel van een jackson, http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/jackson_floyd_howto.htm ik weet niet of het iets uitmaakt

Maiden Michiel
11 april 2003, 09:39
damn ik wil ook zo'n ibanez