PDA

View Full Version : Help, bijna depri! Hot Rod icm Nova System = shit drive!



erikvdh
4 december 2009, 18:25
Hallo mede forumers,

Ik heb een vervelend probleem, en baal er behoorlijk van! Ik heb een Fender Hot Rod Deluxe een tijd gelezen 2e hands gekocht van een kennis, omdat ik helemaal verliefd werd op het cleane geluid van deze amp. Algemeen bekend is dat deze versterkers niet bekend staan om hun geweldige drive/distortion geluiden, maargoed daar valt wat aan te doen.

Dus ik heb een paar weken geleden een TC Electronic Nova System gekocht, deze unit leek me ideaal, makkelijk te bedienen, goede chorus en delay, en analoge drive/distortion. Na veel lezen, demo's op youtube kijken, en uiteindelijk zelf proberen heb ik hem aangeschaft.

Vol goede moed voor mijn HRD geplaatst, maar mijngod wat een desillusie! De modulatie effecten klinken overigens wel heel goed, maar de drive/distortion krijg ik niet lekker afgesteld wat ik ook probeer op de NS of de HRD. Alle geluiden blijven heel dof en crunchy, en klinken helemaal niet "open" wat ik ook aan EQ vollume of gain settings doe, ook het drive kanaal van de versterker clean maar net tegen vervorming aan afstellen en daar de drive/distortion van de NS overheen laten gaan vebetert nauwelijks iets, het blijft allemaal in de drive regionen maar krijg geen volle vette oversturing voor elkaar.

Pas als ik alles gruwelijk hard ga zetten komt het enigsinds tot leven, maar dan staat de amp al tegen de helft open, en dan blaas je echt de kop van je romp. Bovendien gaat alles dan piepen van heb ik jou daar. De beste resultaten die heb nu behaald heb zijn de Peter Thorn presets die je kan vinden op de TC website, met alsmede zijn demo video, maar ik had verwacht er nog wel wat meer uit te kunnen halen. En mijn geluid komt niet eens in de buurt van die presets...

Goed, nu ben ik klaar met zeiken! Als iemand van jullie goede tips heeft, dan zijn die van harte welkom, ik wil het nog een kans geven voordat ik alles weer verkoop. Ik gebruik deze spullen icm een PRS SE Custom en mijn HRD is uitgerust met een Beam Blocker.

Groet van Erik.

Misery Signals
4 december 2009, 18:36
Heb je de Nova in de FX Loop staan of tussen je gitaar en amp?
En zou er geen kabel kunnen kapot zijn?

MS

LordRiffenstein
4 december 2009, 18:57
Vol goede moed voor mijn HRD geplaatst, maar mijngod wat een desillusie!

Heb je de NS gewoon tussen gitaar en versterker geplaatst? Die HRD heeft een loop dus je kan best de 4CM gebruiken (4 cable method). Je moet met de NS ook heel goed opletten dat je de levels van je send en return ed goed insteld.

erikvdh
4 december 2009, 19:13
Hij hangt voor de input om de reden dat als je de NS in de loop van de amp hangt je de drive sectie niet meer kan gebruiken. De NS heeft een drive input en een line input. De line input moet je gebruiken als je hem in de loop hangt, de drive als je de gitaar rechtstreeks op de NS aansluit.

Kabels zijn gloednieuw, en van degelijke kwaliteit dus dat is voor 99,9% uitgesloten.

iWishmaster
4 december 2009, 22:45
Heb je de NS gewoon tussen gitaar en versterker geplaatst? Die HRD heeft een loop dus je kan best de 4CM gebruiken (4 cable method). Je moet met de NS ook heel goed opletten dat je de levels van je send en return ed goed insteld.

De nova heeft geen loop, alleen 1 input en 1 output. Het is of voor de amp, of in de FX-loop. Voor mij ook direct de reden om hem niet te kopen: de nieuwe line6 m9 heeft dit nadeel niet, is ongeveer even duur en net zo groot ... Qua geluid heb ik beide nooit gehoord, dus daar zal ik niet over oordelen ...

even
5 december 2009, 09:28
Ik gebruik de NS voor een Mesa 22+. Je moet er geen metalsound van verwachten maar heb gebruik alleen de overdrive en deze staat ongeveer op 10 (kan tot 15 dacht ik uit mijn hoofd) De distortion gebruik ik alleen voor een solo preset geluid en staat dan ongeveer op de helft. Luister eens naar mijn geluid op onze website in aanbouw www.chat-base.nl
Ik zou bijna gaan denken dat er iets defect is aan jou NS. Dat kan natuurlijk altijd.

Succes,
Erwin.

erikvdh
7 december 2009, 22:52
Vandaag heb ik de Nova verkocht, en ga back to basic:

PRS SE Custom - Morley Wah - Barber LTD - Box of Rock - FXLOOP Boss CE-3 - Boss DM2 FX LOOP Fender hot rod deluxe.

Mocht er en moderator meelezen, ik heb antwoord op mijn vraag, en topic mag wat mij betreft dicht.