PDA

View Full Version : Het trieste verhaal van Anvil



Stratman70
4 december 2009, 17:22
Anvil! Natuurlijk kent elke rechtgeaarde metalliefhebber Anvil. Als je Metal On Metal niet kunt meezingen, deug je gewoon niet! En zo is het!

Maar ja... eerlijk is eerlijk... ik was ze al lang weer vergeten!
Totdat ik bij de Mediamarkt in een grabbelbak een dvd van hen zag. Geen concertregistratie, maar het trieste verhaal van twee vrienden die nooit het succes kregen, die ze misschien eigenlijk wel verdienden. Bands als Metallica, Slayer en Anthrax zijn door hen beïnvloed. Desondanks braken ze zelf nooit echt door. Nu lopen ze in de vijftig en hopen ze met hun dertiende album en een europese toer alsnog hun jeugddromen te verwezenlijken.
De mannen hebben gewoon een 9 to 5 job, want rijk zijn ze van de muziek niet geworden.
Het is een triest verhaal, die ook wel iets hilarisch heeft.

De triestheid gaat door: zelf als je video's van hen wil afspelen op youtube, dan zijn sommige video's niet meer beschikbaar, zodat er weinig overblijft.

Anvil (http://www.youtube.com/watch?v=DT7v2nUcmek)... er moest even een topic voor geopend worden, want dat hebben ze best verdiend.

budje
4 december 2009, 17:26
Heb die docu gezien, wat een geweldige kruising tussen hartverscheurend drama en spinal tap!

Ge-wel-dig!

soup
4 december 2009, 17:31
Wat ik niet snap, als je nu ziet dat slash/metallica/Lemmy/... etc.in deze docu voorkomen zou je toch denken dat ze hierdoor juist wel beroemd zouden worden.

Waarom neemt metallica anvil bv. niet mee op toer, kan niet fout gaan.

budje
4 december 2009, 17:33
Omdat metallica aan hun portemonnee denken, en niet echt zitten te wachten op een stel gasten die altijd ruzie hebben (ze hebben genoeg aan zichzelf)

En in de docu had ik de indruk dat Lemmy een lulverhaal aan het ophangen was, die herinnert zich echt niet zoveen uit de vroege 80's :seriousf:

interessander
4 december 2009, 17:39
Prachtfilm, en beter dan Spinal Tap en Some kind of monster bij elkaar!

Vetzak
5 december 2009, 17:49
Ik heb al veel over deze docu gehoord en gelezen, juist hierdoor zullen ze dan toch eindelijk eens gehyped worden - én waarschijnlijk een cultstatus verwerven. Beter laat dan nooit, zullen ze zelf ook wel denken.

BamBuFan1
5 december 2009, 17:58
Hier hun website (http://www.anvilmetal.com).
Ze spelen tegenwoordig o.a. voorprogramma's van AC/DC en Saxon.
Komt hun droom toch nog uit...

J-P
5 december 2009, 18:10
Ik heb Metal on Metal hier nog in de kast staan. Naast Anvil zijn er natuurlijk zat voorbeelden van bands die grondlegger zijn van een genre en dan voorbijgeraasd worden door clonen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar KorN.

Bambufan1: Timmer, ben jij dat????