PDA

View Full Version : Nieuw speelgoed!



Michael AE
4 december 2009, 17:18
Zo, net terug uit de winkel. Had ineens een GAS aanval vanochtend.

Ik ben een beetje bezig mijn setup wat uit te dunnen. Dingen die ik niet gebruik er uit en daarvoor in de plaats wat nieuw spul. Nu heb ik al een tijdje een Eventide Eclipse 19" processor waar ik heel blij mee ben, maar die me net iets te ingewikkeld is voor mijn live-setup. Die gaat dus als eerste uit mijn rack. (Ben er nog niet uit of ik hem wil verkopen of niet, maar goed.)

Ik heb ook nog een G-Force die wel intuïtief werkt, maar die ik dan weer niet zo tof vind klinken.

Onze oude bassist had een Line6 M9 gescoord en die was daar heel tevreden over. Ik vond hem zelf ook niet tegenvallen in zijn setup, dus ik wilde hem wel eens checken.

Mijn eerste indruk was niet helemaal positief. Op het cleane kanaal van een Marshall TSL klonk het allemaal wat plastic. Nu klonk die bak zelf ook niet natuurlijk, maar goed.

Enfin, een andere amp gepakt en direct was duidelijk dat de M9 best heel anders reageerde. Had ik niet verwacht. De modulaties, reverbs en delays klonken ineens allemaal heel overtuigend. De drives reageerde ook totaal anders.

Na lang dubben toch maar besloten het er op te wagen. Voor het geld van 2 boetiek pedalen, heb je toch een heel leuk stuk speelgoed, wat helemaal niet onaardig klinkt. Bovendien werkt hij heel simpel. Perfect om in de oefenruimte te gebruiken wanneer je eens een ander soundje in een song wil. En hij is mega compact.

Nu net even aan het spelen met mijn Fender Princeton Reverb en ik moet zeggen dat zelfs de drive sounds me overtuigen. Heel natuurlijk voor een modeler eigenlijk.

Ik ga hem gebruiken voor kleine gigs als ik geen zin heb om veel spullen mee te zeulen en voor repetities. Past in mijn gitaartas! :blast:

Ik heb trouwens ook gelijk een stageclix wireless gekocht. Geniaal ding. Klinkt top en werkt echt heel makkelijk.

Ik ben dus tevreden!

Il_Falco
4 december 2009, 19:12
... Nu heb ik al een tijdje een Eventide Eclipse 19" processor waar ik heel blij mee ben, maar die me net iets te ingewikkeld is voor mijn live-setup. Die gaat dus als eerste uit mijn rack. (Ben er nog niet uit of ik hem wil verkopen of niet, maar goed.)

Ik ben dus tevreden!

Waarom staat hij dan al te koop in je sig? ;)

Enneuh, tevreden is een gitarist nooit. Schrijf dat maar op je buik...

Maareuh: hoe bevalt die Stageclix anders nog? bereik, geluidskwaliteit, batterijleven,....

Michael AE
4 december 2009, 19:28
Tsja, als iemand een goed bod doet, dan doe ik hem weg. ;)

Nee, tevreden ben ik ook nooit, hoor. GAS is sterker dan de mens.

De Stageclix bevalt echt goed. Hij is transparant en klinkt gewoon als een goede kabel. Je hoort wel iets verschil natuurlijk, maar dat is live te verwaarlozen.

Het bereik is echt te gek. Ik heb mijn vriendin laten schrikken door een gitaar met snoer er in bij mijn versterker die beneden stond te leggen. Vervolgens ben ik naar boven gelopen en heb ik gewacht tot ik haar voetstappen in de huiskamer hoorde. Toen natuurlijk keihard rammen! Ze schrok zich rot!

Batterijduur kan ik nog niet veel over zeggen, maar dat zal ik zeer zeker spoedig laten weten.

Tristan
4 december 2009, 20:58
Cool, maar je had toch ook nog die Pod XT Live liggen, is dit ding zo anders?
Ik dacht trouwens dat het een M11 was toch, of hebben ze nu alweer een nieuw ding?
Wat ik niet begrijp van die StageClix en meer van die nieuwe wireless shit is dat ze op cd kwaliteit (16 bit, 44,1 kHz) werken, dat kan toch nooit een natuurgetrouwe sound geven?
Dat jij het als een goede kabel vindt klinken spreekt dan wel weer voor het ding...

Michael AE
4 december 2009, 21:03
Mijn PodXT is helaas kapot. :(

Bovendien is dit ding ECHT anders. Hij modeleert alleen effecten en is veel transparanter. Echt wel een leuk ding voor dat geld. Heb wat dingen verkocht en kon daarvan deze kopen. Vond ik leuker dan 1 of 2 andere pedaaltjes. ;)

Of de Stageclix op CD kwaliteit werkt weet ik niet, maar het klink echt wel goed voor een wireless. Dat kleine beetje degradatie kan ik wel hebben binnen King Nitro. Als ik iets anders ga spelen heb ik toch sowieso geen wireless nodig. :)

Michael AE
4 december 2009, 21:05
Oh, je bedoelt trouwens de m13. ;)

Dat is de grote broer van deze, maar is voor mij totaal overkill. Deze is eigenlijk toch alleen voor experimenten, repetities en kleine gigs. Klinkt verbazend leuk met de Princeton; zelfs de drives.

new deep
4 december 2009, 22:05
goed te horen, ik was van plan de M 13 te gaan aanschaffen gezien ik al tijden de DL-4 op het oog heb en dit een nog betere oplossing lijkt.

ACSlater
4 december 2009, 23:54
goed te horen, ik was van plan de M 13 te gaan aanschaffen gezien ik al tijden de DL-4 op het oog heb en dit een nog betere oplossing lijkt.

Het grote voordeel van de M13 is dat je direct uit 12 effecten kunt kiezen in plaats van 4 van de M9. Daarnaast kun je de M13 tegelijk voor de input en in de loop van je versterker gebruiken. Dat zijn de enige noemenswaardige verschillen eigenlijk maar toch de reden voor mij dat ik de M13 heb gekocht. Nu heb ik de drives/distortions/wah/comp voor mijn Marshall en de delays enzo in de loop. Als ik met een versterker speelde zonder fx loop dan zou ik de M9 kopen. Hoe dan ook zijn het allebei, hele bruikbare en supersimpel in te stellen effect units.

@TS er is in ieder geval één update van de firmware uitgebracht voor de M9. Daardoor zijn er een aantal effecten aan toegevoegd en enkele instellingen verbeterd. Bij m'n M13 maakte het een heel verschil in geluidskwaliteit dus misschien iets om even te bekijken.

Michael AE
5 december 2009, 00:04
Thanks, dude! Ga ik meteen doen.

schizo910
5 december 2009, 00:23
En bedankt, zag net al in het aanwinsten topic dat je een M9 hebt aangeschaft. Meteen weer GAS :( En ik wil nog zoveel! Ik heb op m'n board de afgelopen jaren op m'n chorus en microPOG na alle modulatie pedalen eraf geflikkerd omdat ik ze te weinig gebruik. Nu zit ik te denken aan een multi-geval voor voornamelijk juist wat modulatie zodat ik niet tig pedaaltjes extra op mijn board heb staan... In mijn zoektocht kwam ik ook de M9 tegen. Ik heb het totaaaaaaaal niet nodig, maar die klote GAS aanvallen ook altijd :D

Veel plezier ermee!

Michael AE
5 december 2009, 00:31
Hahaha, ja, ik had ook ineens zo'n GAS aanval, vandaar de M9. Hij is echter wel ECHT te gek voor dat geld. Leuk speelgoed, heb al lang niet meer zo veel achter elkaar gespeeld. ;)

schizo910
5 december 2009, 00:35
MAAK HET NOG FF ERGER!!! :p

Michael AE
5 december 2009, 00:43
Barber Tonepress! :p

Nielsje
5 december 2009, 00:59
Hm... volgens mij heb ik die ook nog ergens liggen...

timkermans
5 december 2009, 01:07
Ik speel ook sinds kort op een M13. Dit ding is echt een creativiteits stimulator :-s . Ik kan er ook uuuuuuren aan zitten draaien, en sounds maken. OD's niet slecht, maar ik combineer met analoge pedalen, om oneindige keuze te hebben in OD's...

Updaten moet je asap doen!!! Echt de moeite waard. Lost een paar bugs op en voegt onmenselijk veel models toe! DOEN!!!!

Proficiat met je aankoop!

Tristan
5 december 2009, 01:36
Mijn PodXT is helaas kapot. :(

Bovendien is dit ding ECHT anders. Hij modeleert alleen effecten en is veel transparanter. Echt wel een leuk ding voor dat geld. Heb wat dingen verkocht en kon daarvan deze kopen. Vond ik leuker dan 1 of 2 andere pedaaltjes. ;)

Of de Stageclix op CD kwaliteit werkt weet ik niet, maar het klink echt wel goed voor een wireless. Dat kleine beetje degradatie kan ik wel hebben binnen King Nitro. Als ik iets anders ga spelen heb ik toch sowieso geen wireless nodig. :)

Okee, cool, moeten we die Stageclix maar eens testen tegen een paar kabels dan... :D

peter_heijnen
5 december 2009, 01:38
ik heb de m9 nou ook al een week of twee (of drie?). Lekker simpel en geen gedoe voor weinig. Gebruik hem 5x per week in het theater en ben er helemaal tevreden mee. En ook al klinken mijn drivepedalen beter dan die van de m9, ik heb nog steeds niet de neiging om die pedalen voor de m9 te zetten, ik vind het wel best zo.

Michael AE
5 december 2009, 01:38
Ja, doen we! Ik ben benieuwd. (Heb nog niet echt intensief ge-A/B-d)

schizo910
5 december 2009, 12:02
Barber Tonepress! :p


Hm... volgens mij heb ik die ook nog ergens liggen...


Pisvlekken :(


Voeg daar ook nog een paar goede monitors, audiointerface, condensator mic, wat aanvullende software en een ES335 aan toe en je snapt dat ik (om over m'n vrouw maar niet te spreken :p ) gillend gek wordt van m'n wensen...

Misschien eerst maar wat werk ervan maken om wat spul te verkopen...

BeeJee
5 december 2009, 14:51
Gaaf spul ja, die M-serie. Ik werk live inmiddels ook al een tijd met een M13 voor al mijn FX. Superveelzijdig, klinkt te gek, makkelijk in te stellen. Echt een verademing t.o.v. 19inch fx. Enorm bevorderend voor het cratieve gebruik van effecten.

Michael AE
5 december 2009, 16:19
Gaaf spul ja, die M-serie. Ik werk live inmiddels ook al een tijd met een M13 voor al mijn FX. Superveelzijdig, klinkt te gek, makkelijk in te stellen. Echt een verademing t.o.v. 19inch fx. Enorm bevorderend voor het cratieve gebruik van effecten.

Ja, die laatste zin beschrijft mijn gevoel bij dit ding goed. Je gaat veel creatiever naar effecten kijken, gewoon omdat ze simpel op te roepen zijn en er al snel een goed geluid uit komt.

Luke-wannabe
5 december 2009, 17:31
Oeh klinkt goed man! Congrats. Ben erg benieuwd naar dit ding.

ieme
6 december 2009, 08:53
Nice shit mike!!!

DREAMMACHINE
6 december 2009, 11:28
mooi dat de m9 steeds meer tone-puristen ook kan overtuigen, ik sta zelf ook steeds op het punt om hem even te halen.