PDA

View Full Version : ervaring epiphone dot studio



ThomasR
4 december 2009, 16:37
hallo

iemand ervaringen met deze gitaar? Ik zou deze gitaar graag kopen maar ben nog aan het twijfelen ivm de kwaliteit aangezien de lage prijs. Ik weet dat dit geen topgitaar zal zijn maar als ze relatief betrouwbaar is dan ben ik al lang tevreden.

thomas

Nicks
4 december 2009, 16:59
Ik vind het zelf een heerlijke gitaar, ik heb alleen de elementen vervangen door P-90's omdat de buckers voor mijn smaak te modderig waren. Maar het zijn sterke gitaren, die van mij is een keer vol op zijn head stock gedonderd en het enige wat kapot ging was het topkammetje. Voor de rest was de gitaar na een juiste afstelling weer heerlijk om op te spelen. Voor de prijs zou ik hem niet laten liggen in ieder geval. de prijs is zo laag omdat er geen moeite is gedaan voor verf, wat weer de nodige manuren kost.

ThomasR
4 december 2009, 17:28
heb je ervaring met deze gitaar met veel gain? ik speel namelijk vooral post-rock toestanden die meestal wel clean zijn maar met de nodige zware high gain stukken erin.
en heb je toevallig al eens op een les paul gespeeld, en kan je de speelbaarheid een beetje vergelijken of is dit totaal iets anders? dan vooral de feeling van de neck en de neckbreedte en zo...

Squier4ever
5 december 2009, 11:50
Ik kan wel een gewone dot met een LP vergelijken als je wilt.... De nek van de mijne (chinees) is heerlijk dik, de Les Pauls hebben iets dunnere halzen, maar ik hou daarvan. Qua sound kun je vrij gainy spelen met een dot, de mijne krijgt na een tijdje een heerlijk controleerbare feedback. Post-rock toestanden moet zeker wel lukken. Een LP kan meer gain aan, maar gain is ook niet alles. Veel mid en volume doet meer voor een vette sound dan veel gain. Ook is een LP wat kleiner, de Dot is een grote jongen, maar dat vind ik zelf wel lekker.