PDA

View Full Version : Truss rod van een "bullet" voorzien?



knarf
4 december 2009, 14:22
Dag iedereen!

De bullet (als in "Bullet truss rod") kan je los kopen.
Ik vraag me af of je die gewoon kan monteren op de alom gekende imbus rod die al in de hals zit? Of is het eerder de bedoeling om die bullet op de truss rod te monteren vóór het plaatsen in het truss rod kanaal?

Mattia
4 december 2009, 23:57
De bullet is gewoon een moer die er anders uitziet. Werkt (dacht ik zo) op single action rods.

gengar
5 december 2009, 22:19
alleen de draad is bepalend, als het metrisch 6 mm is bijvoorbeeld past er een metrisch 6 mm moer op, dus kijk welke draad er op je trusrod zit en dan kun je een bijpassende bullet nemen, ervan uitgaande dat je de huidige 'moer/imbus/whatever er bij je op zit' er wel af kunt halen.
Trouwens, Mattia even kort of topic, heb je een tafelcirkelzaag, zo ja kun je me even PM-en? Heb wat advies nodig

knarf
7 december 2009, 00:33
Vóór het installeren in de hals lijkt het me wel logisch dat je zo'n bullet op de truss rod kan draaien, mits idd de schroefdraad overeen komt, maar ik bedoelde eerder indien de hals al kant en klaar is?

Je moet dan een holte frezen ter hoogte van de originele stelschroef waarin de bullet dan later past en zo proberen de imbus de verwijderen.

Nu ik erover nadenk, die imbussen worden op de rod gelast dus die komen er niet meer vanaf.

Misschien zijn er bullets die "passen" op een imbus?

gengar
7 december 2009, 11:02
Ik begrijp wat je bedoelt. In principe past dat natuulijk niet, tenzij je achter de bullet een 6 kant monteert die in de inbus past, en dan kun je met locktite of zo de bullet monteren. Dit is natuurlijk een oplossing van niks.
De enige oplossing die enigzins acceptabel zou zijn, (MAAR IK ZOU DIT NOOIT GAAN DOEN ALLEEN OM EEN BULLET TE KUNNEN INSTALLEREN TERWIJL ER AL EEN WERKENDE TRUDROD INZIT) is om op de inbus draad te tappen waar je de bullet op kan monteren.
Laatste oplossing: Hol de bullet uit ter grootte van de imbus en schuif hem er gewoon over, dan ziet het er uit als een bullet maar je gebruikt de imbus die er al op zat en behoudt de originele werking van de trusrod.

knarf
7 december 2009, 16:38
Mja, da's idd een beetje aan gaan klooien... Ik laat het maar zo geloof ik... Zicht is veel maar ook niet alles hé, 't moet nog wat praktisch blijven.
Bedankt voor alle reacties!