PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering automatisch sluiten onderwerp



Mufftin
4 december 2009, 11:52
Na jarenlang hier rond te hebben gehangen valt me iets op. Waarom worden onderwerpen langer die ouder zijn dan een half jaar/ jaar niet automatisch gesloten?

en bijvoorbeeld onderwerpen die ouder zijn dan anderhalf jaar verwijderd. Dit scheelt veel ruimte en maakt het forum sneller. Dit zal dan vooral moeten gebeuren in offtopic en andere gerelateerde stukjes forum waar weinig informatie vandaan komt.

Op veel forums gebeurd dit al, vooral grote fora.

Han S
4 december 2009, 11:56
Verwijderen is geen goed idee, gaat al die kennis verloren.

Mufftin
4 december 2009, 12:03
edit, ik zie dat, dat tegenwoordig al gebeurd, verwijderen in offtopic. sorry!

McVenco
4 december 2009, 12:19
Volgens mij wordt er niks verwijderd/gesloten hoor.

Hier een topic uit 2003 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=20064). Waarschijnlijk heb je ingesteld dat je alleen de topics van de afgelopen maand/jaar ziet...

Bram+
4 december 2009, 12:28
Zo'n maatregel zou op zich wel kunnen, maar moet samenhangen met andere dingen. Als iemand een nieuwe thread start over uitgekauwd onderwerp, wordt er al snel naar de zoekfunctie verwezen, maar als zo'n zoekactie alleen maar gesloten onderwerpen oplevert en je een aanvullende vraag wil stellen, schiet dat natuurlijk niet op. Je kan dan natuurlijk een mod gaan verzoeken om een thread te gaan heropenen, maar dat levert hun weer extra werk op, en ze klagen juist dat ze zoveel werk eraan hebben en zo :D

Mufftin
4 december 2009, 12:41
als er in dat topic alles al staat wat de gebruiker nodig heeft, moet het toch genoeg zijn?

Waarom zou je bijvoorbeeld een topic willen openen over een JCM 800 terwijl alles er al in staat. 9 van 10 topics wordt al niet meer op gereageerd, maar er is altijd nog een of andere malloot die erop gaat reageren met iets onzinnings.

@ McVenco ik denk het ook.

Maar het gaat vooral om offtopic, waar veel topics in staan. Veel topics hebben geen waarde, maar bestaan nog wel. Dit neemt allemaal ruimte in, terwijl er amper tot geen kennis in staat.

RoelTM
4 december 2009, 12:46
Topics verwijderen is na de vorige grote crash + update ook voorgesteld, maar toen werd gezegd dat dit geen grote voordelen bied op het gebied van snelheid.

Mufftin
4 december 2009, 12:51
maar wel weer voor het zoeken binnen het forum.

RoelTM
4 december 2009, 12:52
Ik vind dat er niks mis is met de huidige zoeksnelheid. Sinds de update duurt het in ieder geval geen minuten meer.

Mufftin
4 december 2009, 14:20
nee okee, maar als we kijken op langere termijn.

TimmU
14 december 2009, 07:51
langere termijn,langere termijn,het pissen van azijn, langere termijn.

Einzeln
14 december 2009, 10:59
NEEEEEEEE niet doen!

Mathidal
15 december 2009, 07:40
Het kan altijd handig zijn om er nog iets aan toe te voegen, zelfs al is het drie jaar geleden dat iemand nog gepost heeft. :D

JohnLord
21 januari 2010, 15:22
En bijvoorbeeld Mooie damestopic, is dat belangrijke kennis?

Tim..
21 januari 2010, 17:15
En bijvoorbeeld Mooie damestopic, is dat belangrijke kennis?
ligt aan je sexuele geaardheid

OT: Er kunnen misschien een aantal topics verdwijnen omdat er echt niks nuttigs in staat, bijvoorbeeld wat eten we vanavond, tenzij iemand graag wilt weten wat wij vorig jaar hebben gegeten. Maar over het algemeen zullen de meeste topics nog wel waarde hebben.

Wiellem
21 januari 2010, 17:39
Ik heb geen last van topics uit 2003 hoor :dontgeti:

En af en toe een bump van een heel oud topic kan ook geen kwaad.

Don Capo
21 januari 2010, 17:42
Wanneer een topic te lang loopt, en het te zwaar word tom te laden wordt deze gesloten en komt er eenzelfde topic met #2 erachter. dit voorkomt vertraging door het ophalen van alle informatie.

In off topic staan zeker topics die geen echte constructieve bijdrage aan je bestaan leveren, maar daar is het off topic voor.

HaroldA
21 januari 2010, 17:57
Wanneer een topic te lang loopt, en het te zwaar word tom te laden wordt deze gesloten en komt er eenzelfde topic met #2 erachter. dit voorkomt vertraging door het ophalen van alle informatie.

Volgens mij scheelt dat helemaal niets in performance. Het forum hoeft alleen de reacties van die pagina op te halen (max 40?) en een totaal aantal in dat topic. Het koppelen van gebruikers aan de reacties moet sowieso gebeuren, ongeacht de grootte van het topic.

Dat zijn allemaal hele snelle queries, tenzij ze door een hamster geprogrammeerd zijn of als er geen indexen op de tabellen staan.

Don Capo
21 januari 2010, 18:00
Ja, daar kunnen we hier over gaan discussieren, maar dat gaan we dus niet doen. Natuurlijk zou het allemaal beter kunnen maar daar gaat het niet over in dit topic. Ik wilde alleen even meedelen dat "oude" topics vanzelf gesloten worden als er een bepaald aantal posts in staat, en verder niet.

EDIT: Als je verder wilt babbelen over de manier om de snelheid te verbeteren doe dat dan per pm, dan kan ik het weer doorgeven.