PDA

View Full Version : JCM 800 non-mastervolume



JaimeB
3 december 2009, 23:17
Ik wil dat mijn Jcm 800 50 watt non-mastervolume op iets lager volume al een redelijke crunch heeft.

De opties powersoak en ppimv zijn er, maar die stel ik nog even uit gezien het origineel houden van de amp en kosten (attenuator).

Ik vroeg me af of er niet buizen en speakers zijn die net dat tikkeltje crunch eerder geven. Het scheelt namelijk niet veel. Ik moet toch nog een cabinet kopen.

matto
4 december 2009, 08:51
Er zijn adapters op de markt waarmee je van de EL 34 buizen in je amp een setje EL 84 kunt plaatsen.
Pm me maar eens .

GretschGuy
4 december 2009, 14:47
Iets lager volume dan wat?

Anyway, hoe minder efficiënt de speakers, hoe lager het volume bij gelijk output vermogen. Dus met Celestion Greenbacks lager volume dan met Celestion Vintage 30's. En met Jensen P12R's nog veel minder volume. Maar die laatste is misschien geen voor de hand liggende keus voor 'n Marshall crunch-sound.

JaimeB
4 december 2009, 15:51
Pff volgens mij kom ik er niet onderuit. Iemand tweedehands een attenuator te koop. Op marktplaats was niet veel te vinden.

Overigens is zo'n ding makkelijk te maken? ik heb een vriend die elektrotechneut is die me het misschien voor een stuk minder dan 300/400 kan doen. Schema iemand? Ga zelf even zoeken.

Net online gezien dat er een Airbrake attenuator schema in omloop is. Heb op fora gepost of iemand me die kan sturen. Hopelijk krijg ik reactie!

svdijk
4 december 2009, 17:08
Pff volgens mij kom ik er niet onderuit. Iemand tweedehands een attenuator te koop. Op marktplaats was niet veel te vinden.

Je hebt pm!

Han S
4 december 2009, 17:12
Ik zou er een master volume op laten maken, er zijn genoeg mensen hier die dat voor je kunnen doen, ff een PM naar zo'n gast sturen. (we noemen geen namen) Maar dan wel die extra potmeter ergens aan de achterkant misschien om hem zo origineel mogelijk te houden.