PDA

View Full Version : wie kan me adviseren welke en/of wat



frisian
3 december 2009, 22:48
heb een semie akoestische gitaar (maton em 225) die ik graag wil versterken, wil de versterker in de toekomst ook gebruiken voor een elektrische gitaar heb een budget tot 350 euro, wat is er mogelijk voor dit bedrag
Alvast bedankt

Eko
4 december 2009, 07:49
Als je geen geld hebt voor bv een Nokie Edwards ( amp van Marble gebouwd voor Nokie Edwards ) is het beter voor beiden een aparte amp te kopen. Er zijn bijna geen goede amps die het beide kunnen. De meeste amps zijn alleen voor electrische of voor een acoustische.

matto
4 december 2009, 08:17
Eeen gebruikte Marshall AS 100 of een Roland AC 60 of anders een budgetmerk kiezen voor akoestische versterking.
Een gebruikt bascombo is misschien ook nog een optie, die blijken vaak erg geschikt om een piezo pick up te versterken.
Een AER, Schertler of SWR akoestische amp zit ook tweedehands nog wel boven je budget
Electrisch schiet een akoestische versterker er wel wat bij in maar gaat vooral voor clean prima.

frisian
4 december 2009, 11:01
Bedankt voor jullie reacties, komt er eigenlijk op neer dat ik mijn budget moet verhogen om een versterker te kopen die zowel akoestisch als elektrisch kan versterken
Aan welk bedrag moet ik dan denken ??

Eko
4 december 2009, 15:49
Een Marble Nockie Edwards is 2000+. Goedkoper is een Roland of Marshall ampje voor een acoustische gitaar en daar na een kleine amp voor je electrische gitaar.
AER en Schertler beginnen bij 900 en hoger. Ik heb zelf een AER Compact 60 en die is zeer goed te noemen. Maar nogmaals , het kost ook wat.