PDA

View Full Version : Ceriatone invoerrechten!?



sebastiaan88
3 december 2009, 19:20
Hallo people,

Ik sta op het punt een bouwpakket of complete amp te bestellen bij ceriatone. Ik wil de 2203
Maaarrr... Nu is mijn vraag wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot invoerrechten als je hem als bouwpakket (dus categorie onderdelen) of als Amp bestellen?

Want als dit veel gaat kosten ben ik van plan de behuizing hier in de buurt te halen (Nederland/Duitsland) en hem als bouwpakket te laten versturen. Dit om de invoerrechten en verzendkosten te drukken.

Alvast bedankt mensen:D

don marco
3 december 2009, 19:38
Hij heeft zijn verzendkosten op de site staan. Dat is het bedrag tot aan uw deur, komt niets bij. Leuk toch..

llahsraM
3 december 2009, 20:09
komt zeker wel nog invoerrechten bij. Ik was vorig jaar aan invoerrechten, douane belasting + inklaringskosten rond de 100euro extra kwijt.

er komt 19% belasting over het totale bedrag inclusief verzendkosten + 3,7% (dacht ik) voor douane belasting en inklaring kosten zijn iets van 25-35euro.

terrasbeest
3 december 2009, 20:59
Invoerrechten op geluidsversterkers zijn 2%.

don marco
3 december 2009, 21:02
Dus een afgewerkte amp daar worden wel heffingen op gedaan.
Maar als een bouwkit niet? Ik heb voor een bouwkit in ieder geval niks bij moeten betalen. Wel 2 jaren geleden.

bluegate
3 december 2009, 21:39
Je betaald altijd inklaringskosten (vervoerder) en BTW, daarop komt nog invoerbelasting.
Berekening: (amp+shipping)+4%+19,5% = totaal prijs

Ik moest bij ontvangst van mijn ODS kit ongeveer 70 Euro betalen.

don marco
3 december 2009, 21:56
Ja ik heb niets meer dan de verzendkosten op de website moeten betalen. Is dat veranderd in de laatste jaren ofzo?

edit: is het hier in belgië misschien anders?

nico verduin
4 december 2009, 08:35
Ja ik heb niets meer dan de verzendkosten op de website moeten betalen. Is dat veranderd in de laatste jaren ofzo?

edit: is het hier in belgië misschien anders?NL inklaring is wakker geworden denk ik.... Steeds meer pakketten worden nu ingeklaard. Ook al hoef ik er geen invoerrechten over te betalen. BTW hoeven ze ook al niet te doen (ik heb een import vergunning dus ik moet zelf de aangifte regelen). Dus bijna elk pakketje wordt nu belast met 10-20 euri adminkosten....... Voorheen gingen die pakketten gelijk door. Resultaat is regelmatige klacht richting lid van de RvB van TNT (dan wordt je gelijk de volgende dag gebeld dat je pakket plotseling onderweg is gek heh? :seriousf:).

terrasbeest
4 december 2009, 09:36
Je betaald altijd inklaringskosten (vervoerder) en BTW, daarop komt nog invoerbelasting.
Berekening: (amp+shipping)+4%+19,5% = totaal prijs

Ik moest bij ontvangst van mijn ODS kit ongeveer 70 Euro betalen.

Ik vraag me af waar ze die 4% halen, want dat klopt niet IMO.

- 8518 50 elektrische geluidsversterkers
- - 8518 50 00 10 bestemd voor burgerluchtvaartuigen
- - 8518 50 00 90 andere
Douanerecht derde landen : 2.00 %

wrc_46
4 december 2009, 10:40
Ja ik heb niets meer dan de verzendkosten op de website moeten betalen. Is dat veranderd in de laatste jaren ofzo?

edit: is het hier in belgië misschien anders?

Ik heb mijn Ceriatone als bouwpakket besteld. Toen ze het afleverden moest ik niet bij betalen, achteraf kreeg ik een mooie factuur gepresenteerd waarin dus de invoerrechten betaald moesten worden en de taks werd gehoffen op het bedrag van het pakket zelf en dan ook nog eens de verzendingskosten, als ik het mij goed herinner. Ik woon zelf in Lommel, België. Misschien heb je geluk gehad maar hier in België zijn ze ook wakker geworden :).

don marco
4 december 2009, 13:02
ja dan heb ik geluk gehad zeker? :)

bluegate
4 december 2009, 13:55
Ik vraag me af waar ze die 4% halen, want dat klopt niet IMO.

- 8518 50 elektrische geluidsversterkers
- - 8518 50 00 10 bestemd voor burgerluchtvaartuigen
- - 8518 50 00 90 andere
Douanerecht derde landen : 2.00 %

Ik weet het niet 100% meer. is inmiddels wat jaren geleden maar dacht dat het 4% was.

sebastiaan88
5 december 2009, 17:29
Ja ik was hier al bang voor.
Ik ga hem dan denk ik gewoon afgebouwd bestellen.. Maar zonder headcab zodat de verzendkosten en aanschafkosten wat lager worden. Dan haal ik hier de behuizing wel.
Ff mooi sommetje maken dan presenteer ik deze hier