PDA

View Full Version : problemen phaser



mel-aers
3 december 2009, 18:25
Ik heb me afgelopen week de Phase 90 gekocht van MXR

ik ben hiermee gaan experimenteren met de plaatsing nadat ik het document had door gelezen over de plaatsing.

In de FX loop was geen goed idee. Als ik alleen de Phase in schakelde was er niets aan de hand maar samen met de Distortion klonk het nergens naar,

Nu heb ik de volgende set-up

gitaar > Tuner > wah > phase > Boost > OCD > Distortion > micro amp > versterker

Naar mijn mening komt het geluid van de phase niet zo hard door dan als ik hem in de FX loop heb staan. Hebben jullie tips voor mij ?

Sj03rd
3 december 2009, 20:11
de phase na de distortion en voor de micro amp...

Fuhgawz
3 december 2009, 20:25
Als ik het verhaal zo lees dan neem ik aan dat de topicstarter met "distortion" zijn amp distortion bedoelt (toch!?). Tussen "distortion" en "micro amp" wil dan volgens mij zeggen dat hij in de FX loop komt en dat was volgens de topicstarter geen succes. Het klopt dat een phase effect subtieler is voor de distortion.

Probeer je Phase90 anders eens na je OCD, maar voor de versterker. Als dat ook niet werk, dan houdt het op! Ik ben zelf overigens ook geen fan van de Phase90 hoor. Dan zul je er mee moeten leven of op zoek moeten naar een andere phaser. Misschien is het wel zo handig als je die eerst test op spullen die vergelijkbaar zijn met die van jou.

mel-aers
3 december 2009, 22:46
ik zal even meer duidelijkheid in mijn verhaal brengen

Ik heb een MXR die ik geprobeerd geplaatst heb in de FX loop op de volgende manier (zijn allemaal pedalen):

Gitaar > Tuner > Wah > Booster > OCD > Blackstart HT Dist > Micro Amp > versterker
FX loop: Delay > Phaser

Als ik de bovenstaande opstelling gebruik en zet alleen de phaser aan krijg ik een goed helder geluid. Maar als ik deze in combinatie met de OCD of distortion aanzet krijg ik een raar geluid eruit wat niet klopt.

Nu heb ik de volgende opstelling

Gitaar > Tuner > Wah > Phaser> Booster > OCD > Blackstart HT Dist > Micro Amp > versterker
FX loop: Delay

Bij deze opstelling komt mijn geluid van de phaser niet zo goed naar voren dan dat ik hem in de FXloop plaats.

Hoe kan het als ik de phaser in de FX loop zet en de distortion aan trap dat ik een raar geluid krijg. Welke opstelling kan ik het beste gebruiken.

Ik hoop dat dit mijn vraag wat duidelijker maakt

Bernardduur
4 december 2009, 09:28
Wat is een raar geluid?

RoelTM
4 december 2009, 09:31
Je hebt 'm dus alleen aan het begin en eind gehad? Probeer daar tussen eens, dus tussen alle pedalen en luister dan wat het best is.

mel-aers
4 december 2009, 10:02
het geluid wat ik hoor als ik hem aansluit in de fx loop en mn disortion aanzet is een soort van krakend electro geluid. weet niet goed hoe ik het beste kan omschrijven.

lindstrom
4 december 2009, 10:39
persoonlijk zou ik, om maar even over iets heel anders te beginnen, de booster na de OCD plaatsen.

Ontopic: de Phase 90 zou ik tussen de OCD en de booster plaatsen.

Trecion
4 december 2009, 11:38
zet die phaser eens na de distortion. :P

Dick Wolkendeck
4 december 2009, 12:45
Ik heb ook een phase 90, die kan slecht tegen hoge input. Dan vervormt hij, een erg lelijke distortion die je absoluut niet wilt. Met de R28 mod wordt het beter, minder midboost.

Ik plaats de phase 90 dus zo ver mogelijk vooraan, bij mijn Les Paul Studio zelfs met de volume pot een beetje dicht anders trekt de phaser het niet qua ingangssignaal.

Voor wilde phase effecten na de distortion gebruik ik in theorie in de effectsloop een replifex. Maar eigenlijk gebruik ik dat niet, ik vindt gephasede distortion niet mooi. Dus de replifex phase alleen bij cleane geluiden en de phase 90 om het signaal daarna te kunnnen vervormen.

Cheers!

lindstrom
4 december 2009, 13:18
Ik heb ook een phase 90, die kan slecht tegen hoge input. Dan vervormt hij, een erg lelijke distortion die je absoluut niet wilt. Met de R28 mod wordt het beter, minder midboost.

Ik plaats de phase 90 dus zo ver mogelijk vooraan, bij mijn Les Paul Studio zelfs met de volume pot een beetje dicht anders trekt de phaser het niet qua ingangssignaal.

Voor wilde phase effecten na de distortion gebruik ik in theorie in de effectsloop een replifex. Maar eigenlijk gebruik ik dat niet, ik vindt gephasede distortion niet mooi. Dus de replifex phase alleen bij cleane geluiden en de phase 90 om het signaal daarna te kunnnen vervormen.

Cheers!


dus als ik je goed begrijp gaat een phase 90 niet lekker werken als je een dimarzio tonezone in je les paul hebt?

(ik wil de phase 90 over de distortion hebben)

Dick Wolkendeck
4 december 2009, 13:38
dus als ik je goed begrijp gaat een phase 90 niet lekker werken als je een dimarzio tonezone in je les paul hebt?

(ik wil de phase 90 over de distortion hebben)

Inderdaad. En dan heb ik het over de block-logo versie, wellicht is de script versie wat vergeeflijker. Ik zou met die TZ er in wat pedaaltjes gaan testen.

Off-topic: smeert die TZ je LP die helemaal dicht? Ik heb een TZ in een Jackson SL2 gehad, dat was way too much.

mel-aers
4 december 2009, 13:38
Moet de phaser dus tussen de Tuner en de Wah inzetten als ik het goed begrijp

Nielsje
4 december 2009, 13:40
Je moet het plaatsen daar waar jij hem fijn vindt klinken.
Dat kan overal zijn. Ik heb m'n phaser voor m'n drives, sommigen hebben hem erna.

Als je niet tot het gewenste geluid komt, kan je jezelf afvragen of je wel de juiste phaser hebt.

lindstrom
4 december 2009, 14:06
Inderdaad. En dan heb ik het over de block-logo versie, wellicht is de script versie wat vergeeflijker. Ik zou met die TZ er in wat pedaaltjes gaan testen.

Off-topic: smeert die TZ je LP die helemaal dicht? Ik heb een TZ in een Jackson SL2 gehad, dat was way too much.


Ik ga wel een keer wat testen idd.

offtopic: die TZ smeert niks dicht hoor, mer marshall nog steeds wat schelletjes.. bass en mid op 10 en treble op 0 !

in single coil stand is hij ook nog eens geniaal goed!

mel-aers
4 december 2009, 15:06
Heb nu de phaser voor de wahwah geplaatst

werkt nu perfect

bedankt voor de tips