PDA

View Full Version : Reverb kapot -> slecht onderhouden versterker?



Psychomantis
3 december 2009, 17:52
Even een nogal vreemde vraag, die jullie waarschijnlijk niet onmiddelijk kunnen beantwoorden, maar ik vraag gewoon naar jullie meningen.
Ik ga binnenkort een nieuwe amp kopen, maar de (spring)reverb ervan is kapot. (is géén buizenreverb)
Ik hoor heel regelmatig verhalen over kapotte reverbs, maar duidt dit op een slecht onderhouden/slecht gebruikte/kwalitatief rotte versterker?
Op andere fora, en dan vooral van de oude amps lees ik dat kapotte reverbs niet zeldzaam zijn, maar gaan die dan gewoon stuk door ouderdom of meestal door een slechte behandeling?
Greetz
Psychomantis

cluseau
4 december 2009, 00:05
Ik hoor heel regelmatig verhalen over kapotte reverbs, maar duidt dit op een slecht onderhouden/slecht gebruikte/kwalitatief rotte versterker?

Nee, heeft niets met onderhoud te maken en zeker niet in geval van een niet buizen reverb. Waarom dan wel.......tja, dat zal dan ff bekeken moeten worden. Overigens is een nagalm unit vaak wel te maken hoor.

Frans.

Eko
4 december 2009, 07:45
Kan diverse oorzaken hebben. Ben al storingen tegen gekomen die niets anders bleken te zijn dan een losse kabel. In anfdere gevallen een kapotte 12AT7 buis. Soms een kapotte veer in de tank.

matto
4 december 2009, 08:19
Over welk merk en type versterker gaat het hier ?

Psychomantis
4 december 2009, 17:01
Over welk merk en type versterker gaat het hier ?

Niet over een gitaarversterker (alhoewel sommigen hem wel als (acoustische) gitaarversterker gebruiken). Het gaat om een Laney KC150 keyboardversterker.