PDA

View Full Version : versterker uit USA import duty



SteavisSmokin
3 december 2009, 15:49
he....lang geleden dat ik hier geweest ben. :-) Effe een vraagje voor een vriend van me....weet iemand hier wat de import duty percentage is om een amp uit de USA te importeren naar europa?

thx,

Steven

HaroldA
3 december 2009, 15:52
he....lang geleden dat ik hier geweest ben. :-) Effe een vraagje voor een vriend van me....weet iemand hier wat de import duty percentage is om een amp uit de USA te importeren naar europa?

Reken maar op 25% over het gehele bedrag: inclusief verzendkosten dus... (19% BTW en dan nog wat aan import heffing)

Er kan ook nog een eenmalig bedrag bij komen als "administratiekosten". Dat is ergens tussen de 10 en 20 Euro...

Mr.Jay
3 december 2009, 16:57
he....lang geleden dat ik hier geweest ben. :-) Effe een vraagje voor een vriend van me....weet iemand hier wat de import duty percentage is om een amp uit de USA te importeren naar europa?
thx,
Steven

ha, steven!
Toevallig heb ik er weer es een onderweg. Je betaalt 4% invoer over aankoop +vracht
(helaas). Dan 19% BTW over dát totaal weer en dan nog kleine 20 euro inklaringskosten. Dit geldt voor NL, ik weet dat je ergens anders zit :-)

a.c.
4 december 2009, 12:04
ha, steven!
Toevallig heb ik er weer es een onderweg. Je betaalt 4% invoer over aankoop +vracht
(helaas). Dan 19% BTW over dát totaal weer en dan nog kleine 20 euro inklaringskosten. Dit geldt voor NL, ik weet dat je ergens anders zit :-)

ben nieuwsgierig: wat heb je onderweg?

Mr.Jay
4 december 2009, 12:45
Een mid 60's MAGNATONE M10....met wereldse vibrato :-)

Jay

a.c.
4 december 2009, 14:34
wow dat ziet er cool uit!

SteavisSmokin
4 december 2009, 18:01
ok bedankt voor de antwoorden mensen :-)