PDA

View Full Version : ruis :??:



daghengst
3 december 2009, 07:35
Hallo,

ik heb net een e-mu tracker aangeschaft via MP en na aansluiten op de pc blijft dat ding een vervelende ruis te hebben.

De aansluitvolgorde is:

gitaar (Gibson kloon SG)
e-mu tracker
pc (Aspire 7720ZG) pas 2 jaar oud
Peavey versterker, type Solo.

Weet iemand hoe ik die ruis kan onderdrukken?
Misschien heb ik de verkeerde instellingen in Guitar Rig 3, waarmee ik werk, gezet...

Please Please Help me....

fivelastwords
3 december 2009, 11:08
Plaats hier een een audio sample van de ruis, wellicht wordt t dan duidelijker.

harrie-beton
3 december 2009, 11:25
Sluit je de pc direct aan op een gitaarversterker?

Is er ook ruis als de tracker niet is aangesloten?

daghengst
3 december 2009, 12:04
Sluit je de pc direct aan op een gitaarversterker?

Is er ook ruis als de tracker niet is aangesloten?

Nee, ik steek de gitaar in de e-mu tracker die ik wederom in de versterker plug, als ik de tracker uitzet hoor ik helemaal niets.
De e-mu is enkel met de pc verbonden dmv een usb aansluiting.
Als ik via bovengenoemde aansluiting speel dan is het geluid zeer goed, alleen hoor ik op de achtergrond een ruis die er niet hoort, m.i.

fivelastwords
3 december 2009, 15:07
Nee, ik steek de gitaar in de e-mu tracker die ik wederom in de versterker plug, als ik de tracker uitzet hoor ik helemaal niets.
De e-mu is enkel met de pc verbonden dmv een usb aansluiting.
Als ik via bovengenoemde aansluiting speel dan is het geluid zeer goed, alleen hoor ik op de achtergrond een ruis die er niet hoort, m.i.

En als je je gitaar niet via de Emu doet is de vraag. Dus direct de gitaarkabel in de versterker.

daghengst
4 december 2009, 09:46
En als je je gitaar niet via de Emu doet is de vraag. Dus direct de gitaarkabel in de versterker.

Dat heb ik gisteravond gedaan, maar dan heb ik geen ruis. Dus alleen als ik via de emu speel.

als ik guitar rig al opstart met de emu aangesloten zonder gitaar heb ik al een stevige achtergrondruis.

fivelastwords
4 december 2009, 10:36
Speel je dan in Guitar Rig niet met een enorme high-gain bak die nogal ver open gedraaid is? Andere oplossing kan zijn dat je in Guitar Rig eerst een amp simulatie doet, waarna je het signaal keihard doorpompt naar een echte versterker. In dat geval kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

1- Je versterker krijgt een te hard signaal binnen. Dit kan komen doordat die E-mu een line signaal uitstuurt, dat een stuk harder is dan een gitaarsignaal. Lastig technisch verhaal met impedantie en verschil tussen line en gitaarsignaal, dat soort dingen... In dat geval is de enige oplossing in mijn ogen een re-amp box ertussen, die line signaal weer terug omzet naar gitaar signaal.

2- Je versterker simultatie (Guitar Rig) doet alsof het een volwaardige versterker is en gedraagt zich ook zo. Als je dit vervolgens door een echte versterker gooit gaat er nog eens een écht versterker circuit overheen. Dit kan die ruis veroorzaken, aangezien er dan twee keer gegaind wordt. Wat je zou kunnen proberen is om speaker en amp simulatie te bypassen en alleen de effecten te gebruiken.

Succes!