PDA

View Full Version : Extreem merkbelust pedaal



Pé.
3 december 2009, 01:17
Nou weet ik dat sommige mensen érg merkbelust zijn. Alleen maar boutique pedalen, dure kabels enzovoorts. Maar iedereen moet het toch wel met me eens zijn dat DIT (http://www.thomann.de/nl/voodoo_lab_tap_tempo_box.htm) toch wel de grootste oplichting is die je kunt vinden?

Of ligt dat nou gewoon aan mij?:???:

KoenB
3 december 2009, 08:39
Duur dingetje inderdaad voor een pedaaltje met een momentary switch er in. Zelf bouwen kost je nog geen 2 tientjes.

Liquid_Metal
3 december 2009, 08:42
Zo eentje zoek ik nog, maar inderdaad, dat ga ik er zéker niet voor betalen. Laatst nog ff gekeken en bij Newtone ben je (INCLUSIEF VERZENDKOSTEN) ongeveer 15 euro kwijt. Da's met een mooi doosje.

Ik vraag me overigens wel af of dat ding momentary of latching is, want ik heb daar wat problemen mee... Dus weet iemand of dat ding van Voodoolab latching of momentary is? Volgens mij werkt taptempo in de GCP niet lekker met latching.

RoelTM
3 december 2009, 09:44
Voor dat geld mag het wel beide zijn... :dontgeti:

Fuhgawz
3 december 2009, 10:11
Weten jullie wel zeker dat er niks inzit behalve een switch en wat draden? Er staat namelijk bij dat hij specifiek voor de Ground Control Pro bestemd is. Dat lijkt me toch een vrij ingewikkeld apparaat.
P.S. moet het niet 'merkbewust' zijn met een W?

Tim..
3 december 2009, 10:17
Weten jullie wel zeker dat er niks inzit behalve een switch en wat draden? Er staat namelijk bij dat hij specifiek voor de Ground Control Pro bestemd is. Dat lijkt me toch een vrij ingewikkeld apparaat.
P.S. moet het niet 'merkbewust' zijn met een W?

nope, merkbelust: dat mensen het gaan kopen, alleen (of voornamelijk) vanwege het feit dat het van een goed merk is. ;)

marc_o
3 december 2009, 10:20
Nou, ik vind het wel erg mooi dat je de knoppen er niet kunt aftrappen...:???:

Fuhgawz
3 december 2009, 10:20
nope, merkbelust: dat mensen het gaan kopen, alleen (of voornamelijk) vanwege het feit dat het van een goed merk is. ;)

Mmm... Google is het blijkbaar met mij eens: http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&source=hp&q=merkbelust&meta=&btnG=Google+zoeken.

;)

lindstrom
3 december 2009, 10:24
hahahaha, wat een prijs zeg!!!! niet normaal!!!!

Riky
3 december 2009, 10:33
beetje crap van Thomann dat ze bij zo'n duur pedaal niet wat meer info geven.

Liquid_Metal
3 december 2009, 11:33
Weten jullie wel zeker dat er niks inzit behalve een switch en wat draden? Er staat namelijk bij dat hij specifiek voor de Ground Control Pro bestemd is. Dat lijkt me toch een vrij ingewikkeld apparaat.
P.S. moet het niet 'merkbewust' zijn met een W?

Het is niet een conventioneel tappedaal, die werken niet met de GCP. Maar toch zijn deze héél makkelijk te maken. Ik heb het zelf gedaan met de switch die uit m'n Wahwah komt en een plug die ik nog had liggen. De truc is dat je de pooltjes iets anders aan moet sluiten dan normaal. That's it. Geen 120 euro waard.

Tim..
3 december 2009, 11:48
Mmm... Google is het blijkbaar met mij eens: http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&source=hp&q=merkbelust&meta=&btnG=Google+zoeken.

;)

oh? leg uit, ik kan uit deze post namelijk niet echt opmaken dat het merkbeWust zou moeten zijn..:???:

Swan
3 december 2009, 11:53
nope, merkbelust: dat mensen het gaan kopen, alleen (of voornamelijk) vanwege het feit dat het van een goed merk is. ;)

dan zou er toch wel heel groot het merk opstaan inplaats van een helemaal zwart pedaal? wat een bullshit.

Liquid_Metal
3 december 2009, 11:58
Mmm... Google is het blijkbaar met mij eens: http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&source=hp&q=merkbelust&meta=&btnG=Google+zoeken.

;)

Ik weet niet of de term merkbelust correct is, maar er zou wel een verschil zijn met merkbewust. En merkbewust zou hier niet de goede term zijn, hoewel het wel in de buurt zou komen. Bij merkbewust heb ik eerder het idee dat mensen iets zouden kopen omdat er een bepaald keurmerk opzit oid (zo van: green label, dat moeten we hebben want daar zijn geen kindertjes voor mishandeld). Bij merkbelust denk ik aan het typische "omdat het van dat merk is moet ik het absoluut hebben!!"
Voor mij zit er dus wel een verschil in de lading.

Kan iemand overigens nog antwoord geven op mijn vraag?

Tim..
3 december 2009, 12:23
dan zou er toch wel heel groot het merk opstaan inplaats van een helemaal zwart pedaal? wat een bullshit.

Bullshit? het pedaal is dan wel zwart maar er staat vrij groot bij vermeld dat het van Voodoo Lab is;)

en zoals Liquid_metal al zegt, bewust is dat je weet wat het is, klinkt meer positief. Bij belust denk ik eerder aan mensen die iets puur kopen omdat het van een bepaald merk is.