PDA

View Full Version : Nieuwe amp! Dean Markley full tube



Ibanez666
3 december 2009, 00:04
60 watt, 2 channels, 2x6l6 en 3 keer preamp buisjes. Reverb en instelbare effects loop (in en out volume). Net service beurt gehad inclusief nieuwe buizen en wat inputs. Vintage 30 speaker.

Zeer mooi warm clean geluid, crunchchannel klinkt best goed op laag volume, dit heb ik nog niet harder getest.

http://img694.imageshack.us/img694/6739/dsci6198.jpg

http://img10.imageshack.us/img10/2680/dsci6199.jpg

http://img259.imageshack.us/img259/7771/dsci6200.jpg

Ibanez666
3 december 2009, 00:07
Meteen 3 vraagjes:
1. waar vind ik een manual?2
2. de versterker heeft twee uitgangen. 1 van 8 ohm, waar nu de speaker aan hangt en een van 4 ohm. Dus 1 lading van 4 ohm of 1 lading van 8 ohm. Wat moet er aanhangen als je ze alletwee wil gebruiken?
3 Er zit een effectsloop op die een regelbaar in en uit volume(?) heeft. Zou ik daar alleen een kabel tussen kunnen hangen en dan een of beide omlaag draaien om zo een soort powersoak idee te krijgen?

Mitch
3 december 2009, 00:14
1) lastig, misschien volgende keer toch eens een gangbaar model amp zoeken ;)
maar serieus
2) twee parallelle loads van 8 ohm maakt 4 ohm. Als je dus een extra 8 ohm cabinet hebt kun je die aansluiten als je 'm tegelijk met de interne speaker gebruikt. Of zonder interne speaker twee kasten van 8 ohm. Zie Impedantie FAQ...
3) Nee, gen power soak. Als je de loop kunt schakelen heb je daar wel indirect een schakelbare slag/leadvolume mee. Power soak wordt het alleen als je de stap tussen speaker out en speaker aanpast.

Ibanez666
3 december 2009, 00:17
1) lastig, misschien volgende keer toch eens een gangbaar model amp zoeken ;)
maar serieus
2) twee parallelle loads van 8 ohm maakt 4 ohm. Als je dus een extra 8 ohm cabinet hebt kun je die aansluiten als je 'm tegelijk met de interne speaker gebruikt. Of zonder interne speaker twee kasten van 8 ohm. Zie Impedantie FAQ...
3) Nee, gen power soak. Als je de loop kunt schakelen heb je daar wel indirect een schakelbare slag/leadvolume mee. Power soak wordt het alleen als je de stap tussen speaker out en speaker aanpast.

thnx, is het niet zo dat het nog uitmaakt hoe de amp zelf geschakeld? (dat bijvoorbeeld de 8 en 4 samen uitgangen 6 ohm maken of zo?)Waarom staat bij de ene uitgang nou 4 ohm en de ander 8?

het kan dus geen kwaad een kabeltje tussen de loop te hangen? Goed idee om daar een slag/solo van te maken.

thnx, het ziet er naar uit dat ik de manual al niet meer nodig heb :)

Ibanez666
3 december 2009, 22:41
Verder nog info/suggesties?

Riky
4 december 2009, 19:03
ik vind het een mooi praktisch buizen bakje!
Mooie aanwinst wederom!

soup
4 december 2009, 19:09
Hoe klinkt hij?

Riky
4 december 2009, 19:17
Hoe klinkt hij?


60 watt, 2 channels, 2x6l6 en 3 keer preamp buisjes. Reverb en instelbare effects loop (in en out volume). Net service beurt gehad inclusief nieuwe buizen en wat inputs. Vintage 30 speaker.

Zeer mooi warm clean geluid, crunchchannel klinkt best goed op laag volume, dit heb ik nog niet harder getest.



;)..............

Ibanez666
4 december 2009, 19:18
ik vind het een mooi praktisch buizen bakje!
Mooie aanwinst wederom!

Thnx het is inderdaad een leuke backup die clean goed en crunch redelijk klinkt op lage volumes dus ook bruikbaar voor thuis. Ik ga hem van de week even aan de tand voelen met oefenen. Alle buizen zijn nieuw en de in en output van de effectsloop is ook vernieuwd. Verder heeft hij mid boost, een voicing en bright knopje waar je de sound en het karakter kunt aanpassen. Hij heeft wel gezamelijk eq op beide kanalen, maar dat stoort me tot nu toe nog niet. Veder nog een mooie volle reverb en een 3-weg footswitch: channel/effects/reverb. Als laatste een Vintage 30 speaker en ik klaag niet, zeker niet voor 200 euro (en 400km heen en terug bij elkaar)


Hoe klinkt hij?

Clean is erg mooi en warm en dit cleane kanaal kan tot een lichte crunch als je hem harder zet en de master zachter, maar op zn cleanst is hij het mooist. De crunch is ook prima en gaat tot hardrock, geen metal. Ik vind het crunchkanaal qua sound wat tussen een Marshall en Fender inzitten, maar heb hem dus nog niet hard kunnen proberen.

Riky
4 december 2009, 19:21
een midboost en een bright knop. Zou verplicht moeten zijn op alle amps! Meestal is het een van de 2.

Ibanez666
4 december 2009, 19:23
een midboost en een bright knop. Zou verplicht moeten zijn op alle amps! Meestal is het een van de 2.

Ja, maar met mn Fender heb ik een mid boost en die maakt het geluid mooier, maar hier wordt het allemaal te veel midachtig, komt misschien ook door de Vintage 30, want over mn 2x12 met G12H30's uit 1973 klinkt het weer beter.

soup
4 december 2009, 19:46
;)..............
oeps :sssh::sssh:

Ibanez666
8 december 2009, 22:30
Ok, het clean is echt heel erg lekker. Ik vind de amp op het crunchchannel wel lekkerder klinken met high output pickups. Ik gebruik de effects loop nu als boost voor solos op het cleane en crunch kanaal, ik heb dus eigenlijk 4 kanalen op deze manier. Ik denk dat ik hem wel meeneem naar de gitaarmeeting. Morgen komen mn Tungsol eindbuizen binnen (nu sovtek), ben benieuwd hoe die erop klinken als ze zijn ingespeeld.