PDA

View Full Version : Blackstar HT-DistX probleem?



Rens van Herpt
2 december 2009, 23:59
Ik heb even geleden een Blackstar HT-DistX gekocht, en in de winkel klonk hij goed. Daar bespeelde ik hem over een buizenversterker. Toen ik hem mee naar huis nam, en hem gebruikte over mijn eigen versterker (transistor) kreeg ik een heel slecht geluid. Er zat weinig gain in, had eigenlijk alleen maar laag en had geen ballen. Alsof het een overdrive-pedaal was met de gain op 2 of 3.

Nu is mijn vraag; deed ik iets verkeerd met het pedaal? Het zat gewoon tussen mijn gitaar en mijn amp. Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Thiez
3 december 2009, 00:04
Ik heb de normale HT-dist gehad en had na enige tijd ook ineens een erg slecht geluid. toen bleek het buisje kapot te zijn wat erin zat. Vervangen door een andere en klonk weer prima. Dit zou me misschien eens na kunnen kijken.

FruscianteFan
3 december 2009, 00:43
Ik heb zelf wel een last van dat de potmeters niet goed werken. Met name de tone (ik heb de HT-Drive) blijft weleens helemaal dicht staan, en de gain wil weleens helemaal voluit gaan. Even een paar keer heen en weer draaien werkt dan wel.

Verder is mijn ervaring met mijn HT-Drive dat je hem vooral goed hard moet zetten. Dan pas komt er echt body en definitie in. Daarnaast reageren verschillende versterkers nogal verschillend op het pedaal. Dat heeft niet per se te maken met buizen of transistor trouwens.