PDA

View Full Version : Probleem Line 6 Flextone



Animaldrummer
2 december 2009, 23:30
Hoi,
Ik heb het eerste model Flextone versterker van Line 6.
Altijd prima gewerkt,lange tijd niet gebruikt.
Nu zette ik hem aan en er komt helemaal geen geluid meer uit.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Ik kan nergens een schema vinden en het emailadres op de website van Line 6 werkt niet,ook het telefoonnummer is buiten gebruik.
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt,
Harry

caliban
3 december 2009, 01:21
Lijken me niet de makkelijkste versterker om te herstellen eigenlijk. Voor een heel groot deel gewoon een computer... Is er iets mee gebeurd terwijl je er niet op speelde oid? Ben je zeker dat het niet aan de gitaar of kabel ligt?
Als je hem wil laten herstellen, misschien best naar de winkel gaan waar dat je hem hebt gekocht, zij kunnen hem misschien door line 6 zelf laten herstellen.

matto
3 december 2009, 08:34
Ik heb er ooit eentje gehad waar de eind transistoren niet allemaal met alle pootjes zaten vastgesoldeerd.
Die deed het ook af en toe helemaal niet, terwijlde lampjes wel aan gingen.
Na alles te hebben doorgesoldeerd was die weer helemaal ok.

KoenB
3 december 2009, 08:47
De flextone heeft toch helemaal geen lampen? Ik dacht dat ie 100% solid state was.

Enniewee: wrik eens een beetje aan de input met de jack, en kijk of je wat hoort. De inputs van line6 zijn niet de beste, die van mijn spider is ook al een keer gefaald en ik heb ook al een keer de flextone van een vriend van een nieuwe voorzien. Check ook of de speakerdraadjes nog goed vast zitten. Verder is het inderdaad 1 groot digitaal computerding, dus ik vrees dat je anders toch naar line6 zult moeten.

matto
3 december 2009, 11:05
De flextone heeft toch helemaal geen lampen? Ik dacht dat ie 100% solid state was.


:ok:...ik bedoelde de ledjes.

caliban
3 december 2009, 11:06
Lampjes bedoelt hij LEDjes mee denk ik :)

aad
5 december 2009, 22:42
Hoi,
Ik heb het eerste model Flextone versterker van Line 6.
Altijd prima gewerkt,lange tijd niet gebruikt.
Nu zette ik hem aan en er komt helemaal geen geluid meer uit.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
Ik kan nergens een schema vinden en het emailadres op de website van Line 6 werkt niet,ook het telefoonnummer is buiten gebruik.
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt,
Harry

Zekering nagekeken? Inderdaad de vraag beantwoorden of de ledjes aangaan?
Kortom meer info.