PDA

View Full Version : Pedaal



Dzware
2 december 2009, 23:25
Ik heb nu een Alexi-200 met ESP-EMG LH-300 pickups en mijn versterker is een Roland Cube 30X. Ik vraag me nu dus af of een distortion pedal veel verschil maakt en zo ja welke aan te raden zijn. Mijn budget is overigens niet erg hoog, dus het liefst een zo goedkoop mogelijke pedaal met goed geluid als je begrijpt wat ik bedoel;)

Fuhgawz
3 december 2009, 10:29
De Cube 30 is een behoorlijk veelzijdige versterker en klinkt, voor een oefenversterker, erg goed. Het ligt er een beetje wat je precies aan wat je zoekt. Waarom wil je een pedaal erbij? Wat mist er precies aan je sound?

Ik denk persoonlijk niet dat een goedkoop pedaal beter gaat klinken dan je Cube 30, tenzij je een heel specifieke smaak hebt die niet vertegenwoordigd wordt door de Cube 30.

Vervolgens wil ik je er op wijzen dat het op dit forum handiger is als je een topictitel kiest die het probleem omschrijft. Denk dus aan iets als: "Goedkoop distortionpedaal beter dan Cube 30?" of iets in die richting. De topictitel "Pedaal" in een subforum dat helemaal over pedalen gaat is niet echt handig. Als iedereen dat doet dan is er later niks meer terug te vinden.

Dzware
3 december 2009, 16:39
ok, bedankt voor de info. Naja, ik wil vooral metal spelen en dan t liefst echt shredden, maar dan moet ik dus ff sparen...

en srry voor de titel, zal t niet meer doen;)