PDA

View Full Version : Iemand die Marshall MA al geprobeerd?



DeadHerring
2 december 2009, 20:50
?

Vraag me wel af hoe die klinken... 1x12, fx loop, spring reverb, EL34s... En goedkoper dan de Haze 40W

Ferraririk
2 december 2009, 20:58
nee maar ik ben wel geintereseer opeens, een goed betaalbare (voor mij doen dan he) marshall buizen versterker

Thiez
2 december 2009, 22:32
ik ga ze binnenkort testen. bij muziekzaak hier werden ze vandaag binnen gezet in dozen dus zodra ze uitgepakt zijn ga ik er eens eentje proberen.

Dude
2 december 2009, 22:55
wtf.... ik kijk even niet op de marshall site en er zijn gewoon 3 compleet nieuwe product lijnen uitgezet



GAS

sjaak1990
2 december 2009, 23:19
Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de MA is, als die nou wel een choke heeft en wat betere trafo's dan kan het echt wat zijn.

Thiez
2 december 2009, 23:30
denk dat het een grote tegenhanger gaat worden van de peavey valveking.
Veel mensen hebben toch wel oren naar een buizenversterker rond 500 euro.

guitarguru
3 december 2009, 09:12
Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de MA is, als die nou wel een choke heeft en wat betere trafo's dan kan het echt wat zijn.

Offtopic: Wat doet een choke precies, en waarom is een amp minder als ie er geen een heeft? Ik zie dit weleens voorbijkomen als men het heeft over de VintageModern, die ik ook heb.

caliban
3 december 2009, 13:24
denk dat het een grote tegenhanger gaat worden van de peavey valveking.
Veel mensen hebben toch wel oren naar een buizenversterker rond 500 euro.

Goedkoop is helemaal in, kijk maar naar hoeveel Lidl's en Aldi's er bij komen. Domme vergelijking, maar je ziet het echt op veel vlakken.

Kim Wilson
3 december 2009, 13:42
Goedkoop is helemaal in, kijk maar naar hoeveel Lidl's en Aldi's er bij komen. Domme vergelijking, maar je ziet het echt op veel vlakken.
Helemaal waar. De goedkopere automerken (Dacia, Kia, Hyundai) draaien momenteel ook prima (relatief gezien dan).

Il_Falco
3 december 2009, 15:26
Het is dan ook Crisis é ;)

Ontopic: Als er iemand iets test, laat het weten hé :D

Arthis
3 december 2009, 15:38
Bij mijn lokale 'gitaarboer' waren ze hem ook net aan het uitpakken. Zien er wel mooi uit. Ga hem binnenkort denk eens testen. Daar hebben ze ook de Haze, de Statesman van H&K, de valveking en wat fenders staan, dus kan ik goed vergelijken :hippie:
:soinnocent:

Ferraririk
3 december 2009, 15:40
Op youtube klinkt hij iig goed!

DeadHerring
3 december 2009, 15:40
Ja, kzou zeker de verschillen met de Haze graag horen, omdat ik die Haze eigenlijk wel goed vind klinken, maar slechte dingen hoor over de kwaliteit.

Kim Wilson
3 december 2009, 15:42
Op youtube klinkt hij iig goed!
:seriousf:



Deze steel ik voor mijn sig! :ok:

Koeloe
3 december 2009, 15:45
Hahaha:seriousf:

Ferraririk
3 december 2009, 15:47
ik weet ook wel dat je youtube niet als betrouwbaar medium moet gebruiken...........................


maar als niemand hem nog heeft getest, kan je wel een beetje een indruk maken ermee, toch?

Koeloe
3 december 2009, 15:51
Ik heb de Haze 15W gehad en ik kan je vertellen dat het heel anders klinkt dan de productdemo op de marshall site.

DeadHerring
3 december 2009, 15:53
Ik heb de Haze 15W gehad en ik kan je vertellen dat het heel anders klinkt dan de productdemo op de marshall site.

Niet goed? Of?

Koeloe
3 december 2009, 16:03
Klinkt zeker goed, voor mij dan.
Alleen heb ik alles in mijn slaapkamer staan.

Als ik een beetje crunch of overdrive wou hebben, stond het simpelweg veel te hard. Dit alles zonder pedalen.

Heb hem teruggeven aan de winkel en tijdelijk een Cube gekocht om verder te kijken naar een buizenamp voor in de slaapkamer.
Maar dat is lastig. Denk dat je toch pedalen moet gebruiken als je op slaapkamer volume wilt spelen.

DeadHerring
3 december 2009, 16:15
Da's jammer. Tiny/Dual Terror geprobeerd?

DaveItUp
3 december 2009, 16:24
Dat gaat toch ook veel te hard voor thuis.

sjaak1990
3 december 2009, 17:44
Hij hoeft toch niet op 10 te staan.

Koeloe
3 december 2009, 17:48
Bij de Haze 15w kreeg ik pas crunch rond de 4-5, dat is ook al te hard voor in een slaapkamer heb ik gemerkt. (mijne is 16m2)

Het speelt wel mooi op laag volume, maar dan kun je net zo goed een goede transistor pakken als je de buizen niet benut vind ik dan.

DeadHerring
3 december 2009, 17:51
nou, heb net naar die youtube video's gekeken en dat klonk helemaal niet denderend hoor, stuk minder dan de Haze, droger, harder en minder bluesy. Meer geschikt voor Punk en Metal enzo. Maar ja, youtube blijft youtube natuurlijk, voor hetzelfde geld zit ik er ver naast.

Koeloe
3 december 2009, 17:56
Ik moet toegeven dat ik die Haze ook blind gekocht heb via Thomann, omdat ie toendertijd net uit was en geen zaak in de buurt hem had.

Als de je settings overneemt uit de productdemo klinkt het wel onderhand hetzelfde als in het filmpje, maar het volume is echt niet om aan te horen hard.

Ik zou gewoon geduldig wachten op een zaak waar je de versterker kan testen.

sjaak1990
3 december 2009, 19:23
Offtopic: Wat doet een choke precies, en waarom is een amp minder als ie er geen een heeft? Ik zie dit weleens voorbijkomen als men het heeft over de VintageModern, die ik ook heb.

Het is een smoorspoel die de versterker stabieler maakt. Stabielere klank, merk je bijvoorbeeld goed met bends.

Il_Falco
3 december 2009, 20:27
wtf.... ik kijk even niet op de marshall site en er zijn gewoon 3 compleet nieuwe product lijnen uitgezet



GAS

Welke drie productlijnen? Haze, Class 5 en de MA?

... zo'n 50 watt head lijkt me wel iets, met die gloeiende lampen en doorzichtig raampje...

Dude
3 december 2009, 20:37
Ik heb een jvm dus die MA is denk ik niet ech boeiend voor mij, maar die Haze klinkt op internet heel overtuigend, lijkt me waanzinnig ding. Maar van die class5 krijg ik weer ouderwetse GAS aanvallen.

DeadHerring
3 december 2009, 20:55
is niet nodig hoor, die Class 5 is echt niet denderend.

richie sambora
3 december 2009, 21:32
ben ook nieuwsgierig naar MA50c

Dude
3 december 2009, 21:39
is niet nodig hoor, die Class 5 is echt niet denderend.

http://www.youtube.com/watch?v=AtFRmlPw3cY&feature=PlayList&p=44848C38B84F8C18&index=0&playnext=1

zou ik toch even dit filmpje afkijken ?? vind dat best spannend klinken hoor !

maar goed, blijft internet,

DeadHerring
3 december 2009, 21:59
http://www.youtube.com/watch?v=AtFRmlPw3cY&feature=PlayList&p=44848C38B84F8C18&index=0&playnext=1

zou ik toch even dit filmpje afkijken ?? vind dat best spannend klinken hoor !

maar goed, blijft internet,

Probeer 'm zelf maar 'ns, naast de similarly priced Orange Tiny Terror en Blackstar HT-5, zoals ik deed. De Class 5 leek nogal bleek.

Die video = high output humbuckers en een volume dat je niet haalt in je kamertje hoor. Zet daar 'n Tiny Terror naast en die blaast 'm weg.

Baker
3 december 2009, 22:20
Net even op de site gekeken naar die MA series.

Ik vond die led lampjes in die ENGL bakken altijd zo ontiechelijk sneu.
Nu zitten ze potdomme ook in Marshalls.... :dontgeti:

RoelTM
3 december 2009, 22:46
Op youtube klinkt hij iig goed!
Zowaar, ik ben het hier met Rik eens.
Vooral die crunchknop lijkt me interessant. Leuke prijs ook, 5 á 600 euro bij Thomann voor de combo.

Ferraririk
4 december 2009, 07:45
Zowaar, ik ben het hier met Rik eens.
Vooral die crunchknop lijkt me interessant. Leuke prijs ook, 5 á 600 euro bij Thomann voor de combo.

en voor de heads:
479,- en 579,-

COmbo:
684,- voor de 100 watt, 50 watt zie ik niet op musicstore

Mr. Dynamite
4 december 2009, 13:01
GAASSSSSSS !!! :crazyhappy::crazyhappy: :mmmm::rockon:

caliban
4 december 2009, 14:18
Ik ben heel benieuwd. Drie preamplampen, ben benieuwd wat ze er solidstate in gaan gestoken hebben. Reverb en fx-loop moeten gebufferd worden, en als hij enigszins high-gain dingen moet aankunnen heb je daar al twee preamlampen voor nodig (zonder een cathodevolger weliswaar, iets vrij typisch marshall, zit zelfs in de valvestate serie).

Il_Falco
7 december 2009, 12:19
Ik denk dat ze de loop wel niet gebufferd zullen hebben.
Maareuh, hoeveel zou die mod kosten om je loop te laten bufferen? Ik denk niet zoveel dat het het prijsverschil met bv een jvm te rechtvaardigen..



Punt van mijn post: Ze hebben een keuze gemaakt, en wil je toch nog een gebufferde loop, neem een ma en mod hem. Dan kom je toch nog goedkoper uit.

caliban
7 december 2009, 14:52
Ik denk dat ze de loop wel niet gebufferd zullen hebben.
Maareuh, hoeveel zou die mod kosten om je loop te laten bufferen? Ik denk niet zoveel dat het het prijsverschil met bv een jvm te rechtvaardigen..



Punt van mijn post: Ze hebben een keuze gemaakt, en wil je toch nog een gebufferde loop, neem een ma en mod hem. Dan kom je toch nog goedkoper uit.

Zal allemaal zeker wel gebufferd zijn, hoogstwaarschijnlijk gewoon met opamps, meningen daarover zijn verdeeld denk ik.

Il_Falco
20 december 2009, 11:45
Ik heb gisteren de MA50C eens vluchtig kunnen testen, jammer genoeg enkel op laag volume.
De gitaar was een Schechter C-1 of zoiets. (twee humbuckers)

clean:
klonk op laag volume goed. veel belletjes. Wel was hij met de eq moeilijk dof te krijgen. de reverb klonk goed, zonder meer. Zoals ik al zei, deed de eq niet zoveel. de boost was een optie die ik niet getest heb.

Crunch:
weinig gain aanwezig. (opnieuw: op laag volume) ook hier klonk hij een beetje schel. de eq knoppen waren ook hier niet zo aanwezig. als ik draaide aan de crunch schakelaar, dan ging de gain de lucht in. met de boost functie aan kan je high gain aan.

Ik zal dinsdag nog eens naar de winkel gaan en de versterker nog eens testen, met een andere gitaar, en hopelijk op een hoger volume.

Mr. Dynamite
20 december 2009, 21:37
Ik heb gisteren de MA50C eens vluchtig kunnen testen, jammer genoeg enkel op laag volume.
De gitaar was een Schechter C-1 of zoiets. (twee humbuckers)

*knip*

Ik zal dinsdag nog eens naar de winkel gaan en de versterker nog eens testen, met een andere gitaar, en hopelijk op een hoger volume.

Hebben ze toevallig in die winkel de 50 watt top ook? misschien kun je die ook nog ff snel mee pakken en dan je bevindingen hier plaatsen?? :ok:
would be nice ;)

Il_Falco
21 december 2009, 07:21
Ik zou de tops willen testen, maar ze hadden enkel maar de 50w combo:sssh:

Maar mijn bevindingen post ik uiteraard hier ;)

RoelTM
21 december 2009, 07:26
Ik zou de tops willen testen, maar ze hadden enkel maar de 50w combo:sssh:

Maar mijn bevindingen post ik uiteraard hier ;)
Tussen head en combo zitten, behalve de volgorde van de knoppen, geen verschil toch?

Mr. Dynamite
21 december 2009, 09:29
Tussen head en combo zitten, behalve de volgorde van de knoppen, geen verschil toch?

Nou, ik speelde laatst op een peavey valveking 2x12 combo. Ik vond er niet echt veel aan maar toen ik de head erbij pakte, wat een verschil ! :)
zelfde is me overkomen met de randall rh50tc en de rh50t. ;)

EDIT: Het verschil zit hem denk ik vooral in het open back / closed back.
En daarbij, als de speakers van de combo niet zo goed zijn en je een degelijk cabinet erbij pakt met fatsoenlijke speakers, dat scheelt natuurlijk ook een hoop hè. :)

Ferraririk
21 december 2009, 09:42
Nou, ik speelde laatst op een peavey valveking 2x12 combo. Ik vond er niet echt veel aan maar toen ik de head erbij pakte, wat een verschil ! :)
zelfde is me overkomen met de randall rh50tc en de rh50t. ;)

EDIT: Het verschil zit hem denk ik vooral in het open back / closed back.
En daarbij, als de speakers van de combo niet zo goed zijn en je een degelijk cabinet erbij pakt met fatsoenlijke speakers, dat scheelt natuurlijk ook een hoop hè. :)

Bij marshall zeggen ze, dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, op wattages na dan

Mr. Dynamite
21 december 2009, 13:18
Bij marshall zeggen ze, dat ze eigenlijk allemaal hetzelfde zijn, op wattages na dan

Ja, dat klopt.
Volgens mij is de versterker zelf wel het zelfde maar mij lijkt dat dit anders klinkt op een 1x12" open back combo dan op bijvoorbeeld een 4x12" closed back half stack. ;)
Als dan in de combo ook nog een slecht budget speakertje zit is het sowieso anders.

Jellyfish00
1 januari 2010, 22:23
Zijn er al meer mensen die hem getest hebben?

Arthis
2 januari 2010, 11:41
Hij stond bij rockpalace (de combo), maar die was 100 wat!
daar bleef ik dus maar even vanaf:chicken:

Il_Falco
2 januari 2010, 11:46
Ik heb hem onlangs voor de tweede keer geprobeerd. Op iets hoger volume, en ik moet zeggen: die marshall bijt zit er toch in. vorige keer had ik amper aan de presenceknop gekomen en dat scheelt toch. Je kan er een flinke body in steken. Ik ben akkoord met wat dynamite zegt. Een betere speakerkast eronder en gaan met die banaan! Waar ik zou op letten is het verschil tussen clean en drive kanaal. Of je clean niet te knisperig zal klinken tov het drive kanaal. Want je hebt maar 1 presenceknop voor beide kanalen. Los van dat: opzichzelf zijn de kanalen al fantastisch! nog mensen die hem geprobeerd hebben?