PDA

View Full Version : Gepiep



GMS007
2 december 2009, 21:47
Als ik met mijn pedalboard inplug op een versterker krijg ik op een gegeven moment een hele hoge piep, dit gebeurt als ik niet speel en ook niet de snaren mute (de gitaar betreft een Epiphone Sheraton II). Ik heb zelf een paar vermoedens, namelijk:
- Mijn Cry Baby, deze heb ik namelijk voorzien van nieuwe spoel, paar nieuwe weerstanden (dat maakt niet zoveel uit, I know) maar ook van nieuwe bedrading en een 3PDT switch (+ true bypass).
- Door de onderlinge standen van de pedalen.
- Kabel

Ik heb zelf de pedalen nu niet thuis, dus kan het ook niet testen, maar ik wil überhaupt wat meer hierover weten.

Mijn setup:

TU-2 / Cry Baby / MXR Plus (clone) / TS808 (clone) / Behringer Delay DD300

Uit mijn hoofd staat de TubeScreamer altijd harder ingesteld dan de distortion, de Delay gebruik ik voornamelijk als booster.

Sowieso dus, hoe zit dat nu eigenlijk, met het afstellen van de pedalen op elkaar?

Beetje alles omvattende post, I know, maar ik ben gewoon benieuwd en vond het zinloos om meerdere topics te starten. ;)

Tankman
2 december 2009, 21:58
Koop een Boss NS-2 Noise Surpressor en al uw problemen zullen opgelost zijn!

Dirk_Hendrik
2 december 2009, 22:40
Koop een Boss NS-2 Noise Surpressor en al uw problemen zullen opgelost zijn!


Denk het niet.

Is dat gepiep ook met alle pedalen uit?

Ferraririk
2 december 2009, 22:54
zou het misschien gewoon een gevalletje feedback kunnen zijn?

GMS007
3 december 2009, 00:15
Aan feedback dacht ik dus ook, ik zal morgen nog wel ff testen met een strat.. Mocht het feedback zijn, dan eventueel nog tips hoe dat te voorkomen? Als het met die strat ook is ga ik morgen eerst die wah ff snoertjes checken, helpt dat niet dan post ik wederom hiero ;-)