PDA

View Full Version : elementen vraagje!



EpiCenturiesAWAy
2 december 2009, 20:26
Hallo,

Ik speel nu eigenlijk al een geruime tijd op SD JB en hoewel dat geen slecht klinked element is denk ik toch dat er iets beter moet zijn..
Ik vind het een beetje te schel element, maar het laag klinkt wel goed..

Nu heb ik hier ook nog een SD SH6 distortion liggen, maar die doet het ook niet echt voor me..

Nu was ik eerder aan het denken aan een element met een wat lagere output..
Die de bassen goed versterkt, de mids ook maar niet schel klinkt.

Omdat ik daar niet zo echt in thuis ben, wat raden jullie me aan ?

Ohja, de gitaar waar die in gaat is een Esp horizon uit de late 90's met een FR.
Ik heb niet direct een idee uit welke houtsoort ze gemaakt is..


Alvast merci!

T

macwilliams
2 december 2009, 21:10
Pearly gate
Custom custom alnic twee
jazz maar wellicht toch te schel
prail moet je van houden.

EpiCenturiesAWAy
2 december 2009, 21:41
Iemand ervaringen met de SD SH14 ?

Thanks Mac, heb je ietwat ervaring met die pickups in een superstrat-achtige ?

T

macwilliams
2 december 2009, 22:02
Nee, helaas niet. Wat voor supstrat is het? Waar is hij van gemaakt?

Sorry ik zie het al, esp dus.

Mathidal
2 december 2009, 22:12
Misschien helpt een goede Equalizer?

Exi
2 december 2009, 22:22
Probeer ook eens naar Dimarzio te kijken.
Ik vind dat Dimarzio pickups over het algemeen wat voller/dikker klinken.

Kijk bijvoorbeeld naar een Air Zone. Ik heb deze pick-up in mijn Ibanez SA-120 (mahonie) gezet, om de steriele/schelle standaard pickup te vervangen.
Ik krijg er nu een vollere, mid heavy sound uit waar ik zeer tevreden over ben. Dimarzio sample (http://www.dimarzio.com//media/mp3s/Illuminessence.mp3)


Maar voordat je je pickups gaat vervangen; draai wat aan de knoppen op je amp, dat kan ook helpen:)

andoni
3 december 2009, 21:14
Probeer ook eens naar Dimarzio te kijken.
Ik vind dat Dimarzio pickups over het algemeen wat voller/dikker klinken.

Kijk bijvoorbeeld naar een Air Zone. Ik heb deze pick-up in mijn Ibanez SA-120 (mahonie) gezet, om de steriele/schelle standaard pickup te vervangen.
Ik krijg er nu een vollere, mid heavy sound uit waar ik zeer tevreden over ben. Dimarzio sample (http://www.dimarzio.com//media/mp3s/Illuminessence.mp3)


Maar voordat je je pickups gaat vervangen; draai wat aan de knoppen op je amp, dat kan ook helpen:)
+1, ik gebruik in mijn superstrat een Dimarzio Air Norton in de brug, niet de meest extreme output maar wel een volle sound en zeer smoothe hoge tonen (niet dat rafelige hoog dat je bij veel high outputters hebt).

EpiCenturiesAWAy
3 december 2009, 21:17
Damn nu begint het lijstje toch te groeien..

Dimarzio Air norton
SD custom SH5
SD alnico pro II

bedankt voor de suggesties alleszinds! nu nog eens zien te testen ergens..

Thiez
3 december 2009, 21:21
wat voor stijl speel je?

EpiCenturiesAWAy
3 december 2009, 21:27
Euh moeilijk uit te leggen eigenlijk..
Mix van underoath met invloeden van misery signals ?

Thiez
3 december 2009, 21:31
Dan zou ik niet al te laag gaan met de output denk ik.
Denk dat de SD SH5 wel aardig element zal zijn voor je. Heb hem zelf in mijn yamaha stratocaster zitten.
Misschien kun je ook eens een superdistortion van dimarzio proberen?

sjaak1990
3 december 2009, 21:32
Daarvoor zou ik een niet al te mid heavy element kiezen, misschien heeft de air norton dan wel erg veel mids. Naar mijn mening hebben die bands tenminste een niet al te heavy helder overdrive geluid. Misschien een alnico 2 of alnico 5 in je JB doen.

macwilliams
3 december 2009, 21:34
Blackouts zijn ook gaaf:ok: heel veel output maar tembaar met de volume knop.

Thiez
3 december 2009, 21:39
Daarvoor zou ik een niet al te mid heavy element kiezen, misschien heeft de air norton dan wel erg veel mids. Naar mijn mening hebben die bands tenminste een niet al te heavy helder overdrive geluid. Misschien een alnico 2 of alnico 5 in je JB doen.

dan is de air norton voor mij misschien wel wat. ik hou van lekkere scheurende mids. Stevige hardrock.

Wil de superdistortion nog eens proberen ook. momenteel een JB in me epiphone en klinkt wel gaaf.

Orpheo
3 december 2009, 21:53
Daarvoor zou ik een niet al te mid heavy element kiezen, misschien heeft de air norton dan wel erg veel mids. Naar mijn mening hebben die bands tenminste een niet al te heavy helder overdrive geluid. Misschien een alnico 2 of alnico 5 in je JB doen.

De jb heeft al n alnico5. Met n A2 gaat ie zachter klinken, denk n minder neuzige variant van de alnico2pro die overigens echt low output is.

Gooi er een alnico8 in, en wees verbaasd. Iets smoother hoog meer output strakker mids... Nog beter is n '59/jb Hybrid met alnico8. Zeker als je de slofs vervangt voor hex polepieces. Nog meer articulatie.


Oh crap das mijn eigen ontwerp!

sjaak1990
4 december 2009, 12:35
De jb heeft al n alnico5. Met n A2 gaat ie zachter klinken, denk n minder neuzige variant van de alnico2pro die overigens echt low output is.


Doh tuurlijk ja dat wist ik eigenlijk wel :dontgeti:

sjaak1990
4 december 2009, 12:36
dan is de air norton voor mij misschien wel wat. ik hou van lekkere scheurende mids. Stevige hardrock.

Wil de superdistortion nog eens proberen ook. momenteel een JB in me epiphone en klinkt wel gaaf.

Ik vind de SD een lekker element sowieso, zal niet iedereen het over eens zijn maar hij scheurt gewoon lekker en is heel dik.