PDA

View Full Version : Triple shot



johanb
2 december 2009, 18:52
Maakt iemand al gebruik van de triple shot van seymour duncan,ik dacht dat het zo heette.Het zijn kleine schuifschakelaars op het raamwerk van de humbucker in plaats van push-pull potmeter om een humbucker te splitten
Maar wat is handig.bij de lage of de hoge e-snaar

macwilliams
2 december 2009, 18:55
Ik heb ze en ik ben van plan er meer aan te schaffen.
Ik heb de schakelaars onder zitten. Weet niet waarom maar het leek mij makkelijker.

johanb
3 december 2009, 10:51
welk model heb je,op de site van thomann staat de triple shot meerdere keren met iedere keer een andere lettercombinatie,maar wel met dezelfde beschrijving en dezelfde prijs.Het lijkt mij het leukste als alle opteis aanwezig zijn ,serie parallel en splitten ,maar ik kan er niet goed uitkomen of alle trpleshots dit hebben

Orpheo
3 december 2009, 11:52
de verschillen zijn alleen cosmetisch; intern werken ze allemaal hetzelfde. je hebt vlakke ringen, voor gitaren als strats, tele's, sg's, flying v's, gebogen ringen voor les pauls, es-en, PRSen, en trembucker-ringen, dus wat breder. das 't enige verschil. Mac heeft les paul ringen, en dat weet ik zo precies,omdat ie ze van mij heeft overgekocht. Ik vind bovenop (bij de lage E snaar) handiger dan andersom, omdat ik met mijn pink op de ring rust, en ik op deze manier niet de switches per ongeluk om kan zetten.

johanb
3 december 2009, 17:29
Ok bedankt voor de info,ik ga bestellen

De Beer
4 december 2009, 00:10
Ik heb ze ook liggen maar nog niet geplaatst...eerst nog wat body werk en lakken en zo.

Je hebt idd losse triple shots (vlak en voor arhed tops) en sets in de zelfde variaties.