PDA

View Full Version : ik zoek een nieuwe gitaar



Sixten
2 december 2009, 15:20
hey!

zoals de titel al zegt, ik zoek een nieuwe gitaar :p
ik heb tot nu al een jaar lang een ibanez SA 120 BK, maar vind hem toch niet geweldig. het is eigenlijk een gitaar voor vooral metal, maar echt heel veel speel ik dat niet.

dus ik ben wat gaan zoeken op internet, hier en daar wat reviews gelezen en mij lijkt deze gitaar wel aardig goed (en ziet er ook goed uit):
Epiphone Worn '66 Wilshire
http://guitarcollecting.co.uk/wp-content/uploads/2009/09/wilshires.jpg
dan ga ik waarschijnlijk voor de zwarte

hij kost 280 euro, ik denk dat ik niet meer wil uitgeven dan 350 euro. wat vinden jullie van die epiphone?

ik wil niet zeggen dat het sowieso deze gitaren gaat worden, als jullie nog andere goede gitaren kennen die ik zeker een keertje moet uitproberen in een gitaarwinkel (en ofc binnen m'n prijsklasse zitten ;)) dan moet je dat ook ff zeggen.

ik speel vooral blues, rock en ook een beetje metal (maar alleen metallica eigenlijk)

oh en, dit is mijn versterker: Fender Frontman 212R

Nicks
2 december 2009, 18:16
misschien makkelijk om te vertellen wat je wel speelt?
Met mini buckers moet je in ieder geval geen hoge output verwachten dus houd er rekening mee dat je wellicht een pedaaltje wilt kopen.

Sixten
2 december 2009, 21:26
misschien makkelijk om te vertellen wat je wel speelt?
Met mini buckers moet je in ieder geval geen hoge output verwachten dus houd er rekening mee dat je wellicht een pedaaltje wilt kopen.

weet je ook wat voor pedaaltje? ik bedoel, je hebt ze van 20 euro maar ook van 100.
trouwens, ik heb al een behringer vintage tube overdrive. die moet goed genoeg zijn toch?

en goed idee, ik zet er wel ff bij wat ik allemaal speel

Ferraririk
2 december 2009, 21:44
vooral solo's,
wat voor solo's?

Blues solo's?
Metal solo's?







Hij bedoelde denk ik eerder, wat voor soort muziek, blues ,metal ,jazz ,rock, hardrock etc.

en wat voor bands

Exi
2 december 2009, 22:13
Ik heb gehoord dat deze gitaren qua afwerking nog wat te wensen over laten. Met als zwakste punt de jackplug (snoeringang) van de gitaar, die vaak los gaat zitten, of er gewoon compleet uit komt zetten.

Ik zou hem vooral niet blind gaan kopen, maar hem ter plekke bij een winkel uitproberen. Als je een goed exemplaar weet te bemachtigen, dan is het zeker geen slechte gitaar.

btw, ik heb ook nog steeds mijn SA-120 hier staan (was mijn 1e gitaar), met een AirZone in de brug. Vind hem nog steeds geweldig...en nee, ik speel geen metal.
Met standaard elementen klinkt de gitaar wat te steriel en heeft hij weinig karakter. Als je de elementen vervangt heb je een prima gitaar, die voor veel stijlen te gebruiken is.
Op de afwerking van mijn SA-120 valt in ieder geval niets aan te merken.

Sixten
2 december 2009, 22:18
Ik heb gehoord dat deze gitaren qua afwerking nog wat te wensen over laten. Met als zwakste punt de jackplug (snoeringang) van de gitaar, die vaak los gaat zitten, of er gewoon compleet uit komt zetten.

Ik zou hem vooral niet blind gaan kopen, maar hem ter plekke bij een winkel uitproberen. Als je een goed exemplaar weet te bemachtigen, dan is het zeker geen slechte gitaar.

btw, ik heb ook nog steeds mijn SA-120 hier staan (was mijn 1e gitaar), met een AirZone in de brug. Vind hem nog steeds geweldig...en nee, ik speel geen metal.
Met standaard elementen klinkt de gitaar wat te steriel en heeft hij weinig karakter. Als je de elementen vervangt heb je een prima gitaar, die voor veel stijlen te gebruiken is.
Op de afwerking van mijn SA-120 valt in ieder geval niets aan te merken.

hoeveel hebben die nieuwe elementen jou gekost? misschien kom ik dan goedkoper uit

en ik moet nog 2 maanden wachten tot 300 euro heb :p dus heb genoeg tijd om gitaren in winkels uit te proberen. ik ga zeker geen gitaar kopen zonder hem eerst uitgeprobeerd te hebben

Exi
2 december 2009, 22:38
hoeveel hebben die nieuwe elementen jou gekost? misschien kom ik dan goedkoper uit.


71 Euro (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/DiMarzio-DP192F-BK-Air-Zone-F-Spaced-Bridge-Humbucker-Black/art-GIT0001544-000) voor het brug-element.

Ik zou eerst wel overwegen of je verder helemaal tevreden bent over je Ibanez.
Als je hem al niet lekker vond spelen, dan helpt een nieuw element of elementen ook niet.
Ik vind mijn Ibanez heel behoorlijk spelen en vond het wel waard om er een nieuw element in te doen.

Als je echt zit te GASsen op die Wilshire moet je daar gewoon voor gaan.
Of je kan nu nieuwe elementen in de Ibanez zetten, daarmee nog een tijdje doorgaan en lekker blijven sparen totdat je echt een leuk bedrag hebt om uit te geven aan een gitaar.

geert1976
2 december 2009, 22:44
Deze gitaren zijn beslist geen metall gitaren.

Voor pop, indie en grunge voldoen ze prima.

Grootste nadeel van deze gitaar is de onstabiele hals.

Indien je een non tremelow gitaar wilt voor metall, blues en wat daar tussenin ligt is wellicht een Les Paul of een SG model een betere optie.

Voor rond de E 350,00 kun je 2e hands al een prima Epiphone Les Paul vinden en als je voor 2e hands gaat, probeer dan een Koreaans exemplaar op de kop te tikken, die vanuit mijn optiek beter zijn dan de huidige chineese exemplaren:ok:

stikel
2 december 2009, 23:34
Deze gitaren zijn beslist geen metall gitaren.

Voor pop, indie en grunge voldoen ze prima.

Grootste nadeel van deze gitaar is de onstabiele hals.
Indien je een non tremelow gitaar wilt voor metall, blues en wat daar tussenin ligt is wellicht een Les Paul of een SG model een betere optie.

Voor rond de E 350,00 kun je 2e hands al een prima Epiphone Les Paul vinden en als je voor 2e hands gaat, probeer dan een Koreaans exemplaar op de kop te tikken, die vanuit mijn optiek beter zijn dan de huidige chineese exemplaren:ok:

Hoezo onstabiele hals. Heb je er persoonlijke ervaring mee dan ?
Wij, mijn zoon en ik, wel namelijk en nooit enige halsproblemen gehad. Bovendien is hij redelijk veelzijdig, En dat gedram over die Gibsons van je begint me ook te vervelen trouwens. Net of zouden dat de enige gitaren op de wereld zijn. Tis dat ik je persoonlijk heb ontmoet en weet dat je een toffe gozer bent ..... maar anders zou ik je bijna met iemand gaan vergelijken op dit forum.:soinnocent:

Groet Jan

Jay75
3 december 2009, 00:24
Ik vind ze erg cool, ik heb een echte gehad, en die minihumbuckers die daarin zaten sneden heerlijk door de mix altijd, ik hoorde mezelf altijd prima.

Ik denk dat als je deze gitaar mooi vind, en als ik zie wat voor muziek je ermee gaat maken, dit een hele leuke aanwinst kan zijn. En vervangen van elementen, achja...ik heb het ook een paar keer gedaan en in de huiskamer hoor je het wel maar live onstage, eigenlijk de enige elementen waarbij ik veeel verschil hoor zijn TV jones in mijn Electromatic. Ook live.

Gewoon eens proberen dat ding, ze zijn gaaf, MC5 speelde erop, Radio Birdman, Hellacopters, allemaal coole bands dus hehe

geert1976
3 december 2009, 01:29
Hoezo onstabiele hals. Heb je er persoonlijke ervaring mee dan ?
Wij, mijn zoon en ik, wel namelijk en nooit enige halsproblemen gehad. Bovendien is hij redelijk veelzijdig, En dat gedram over die Gibsons van je begint me ook te vervelen trouwens. Net of zouden dat de enige gitaren op de wereld zijn. Tis dat ik je persoonlijk heb ontmoet en weet dat je een toffe gozer bent ..... maar anders zou ik je bijna met iemand gaan vergelijken op dit forum.:soinnocent:

Groet Jan

Ja ik heb er ervaring mee, ik heb zelf dit soort gitaren gehad van Epiphone (ET serie) en die halzen voelen nogal zwabberig aan, dit komt omdat die halzen maar een ietsie pietsie in de body gestoken zijn, aanschouw ook het fretboard die bij het begin van de body eindigt en vlak daarachter zit de neckhumbucker al, of zal ik daar mijn bek maar over houden dan?

En ik refereer naar een Les Paul of SG model (en daar zijn er vele van)(en maak ook het onderscheid tussen trem en non-trem, anders had ik hem waarschijnlijk op een goede ocassi Ibanez gewezen)en niet specifiek naar Gibson achtig model en voor wat betreft de verwijzing naar een Epi Les Paul was enkel een voorbeeld van wat hij zou kunnen kopen(dus niet moet kopen).

Wel goed lezen en interpreteren aub!

Orpheo
3 december 2009, 01:38
Hoezo onstabiele hals. Heb je er persoonlijke ervaring mee dan ?
Wij, mijn zoon en ik, wel namelijk en nooit enige halsproblemen gehad. Bovendien is hij redelijk veelzijdig, En dat gedram over die Gibsons van je begint me ook te vervelen trouwens. Net of zouden dat de enige gitaren op de wereld zijn. Tis dat ik je persoonlijk heb ontmoet en weet dat je een toffe gozer bent ..... maar anders zou ik je bijna met iemand gaan vergelijken op dit forum.:soinnocent:

Groet Jan

Geert heeft 't over epi's, niet gibsons, en zijn reactie over chinees vs. koreaans is een kleine steek onder water naar een topic van eerder deze week over epi's, chinese en koreaanse in het bijzonder.

Hij is gek op gibson-achtige gitaren, en dus raadt hij die aan. logisch. Sommigen zijn gek op fender-achtige gitaren, en dus zal straks een tele (deluxe) aangeraden worden. En dan is het aan de topicstarter om te beslissen wat ie kiest.

Ik vind de wilshire overigens niet echt geschikt voor metal. De neckjoint is in potentie niet echt superstabiel, net als bij SG's, en het kan een beetje een zwabberend halsje worden, zeker als epi gekozen heeft voor een vintage correct halsprofiel: lekker slank.

Ik zou overigens beginnen met voor 50E een setje crunchy pat's te kopen van GFS. en als dat niet bevalt, dan pas nieuwe gitaar. De crunchy pats klinken imho echt gruwelijk lekker. Het is het enige setje waardoor mijn ouwe gibson LP custom lekker klonk. Ben er nog steeds verbaasd over. Je kunt er in ieder geval een poos mee vooruit, je ibanez is dan zeker een stuk verbeterd. En dan kan je altijd nog (sparen voor) een gitaar kopen.

als je dat toch graag wilt, zeg ik: kijk naar deze:

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/vendetta-1-gn

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/evo-noir (deze + die gfs is precies je budget; heb je EN n nieuwe gitaar, EN je ouwe geupgrade 'till kingdom comes')

Ik raad expres dean aan, omdat ik vind dat hun lijn van goedkopere gitaren enorm goed is. imho even goed als epi's die 150E duurder zijn. Ibanez heeft vrij weinig non-trem gitaren in het goedkopere segment, squier: tja, ik heb iets tegen squier, weet niet waarom...

geert1976
3 december 2009, 03:05
als je dat toch graag wilt, zeg ik: kijk naar deze:

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/vendetta-1-gn

http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/dean/evo-noir (deze + die gfs is precies je budget; heb je EN n nieuwe gitaar, EN je ouwe geupgrade 'till kingdom comes')

Ik raad expres dean aan, omdat ik vind dat hun lijn van goedkopere gitaren enorm goed is. imho even goed als epi's die 150E duurder zijn. Ibanez heeft vrij weinig non-trem gitaren in het goedkopere segment, squier: tja, ik heb iets tegen squier, weet niet waarom...

Die beide Deans zien er heel ok uit, qua robuustheid zijn ze voor mij gevoel beter dan de Epi, terwijl de Wilshire meer mojo heeft.

Maar indien ze dezelfde halzen hebben als mijn (ex) ET 275 en ET 290, houd ik mijn hart vast.

Misschien is bij een budget van E 300,00 een 2e hands PRS model ook een optie, de humbuckers zijn niet echt metall, maar daar is wel wat anders voor weinig in te lepelen en ik schat op dit moment de PRS SE serie hoger in, dan de huidige Epi´s.

Sixten
3 december 2009, 08:29
opsich zoek ik niet een gitaar die ook goed metal geluid kan maken, ik denk dat ik daar m'n ibanez voor blijf gebruiken. en eventueel later nog betere elementen te kopen, want ik vind de huidige niet eens zo goed voor metal. maar dat kan ik natuurlijk niet doen als ik nieuwe elementen koop om geen andere gitaar te hoeven kopen. ik weet het nog niet wat ik wil :p. ik denk dat ik eerst maar de gesuggereerde gitaren + de wilshire ff in een gitaarwinkel moet uitproberen. dan kan ik kijken of ze veel lekkerder dan mijn ibanez spelen of niet.

maar ik wil graag nog wat meer tips hebben xD. hoe meer hoe beter ^^.

Kakihara
3 december 2009, 09:02
Om aan Orpheo's stelling te voldoen : probeer ook eens een Squier Tele Custom II.
Misschien dat het een goed idee is om de pickups in je Ibanez te vervangen, dat is op zich geen slechte gitaar, en eventueel uit te kijken naar een nieuwe versterker ? Zelf vind ik die goedkope Fender solidstate helemaal niets. En voor relatief weinig geld zijn er betere versterkers te vinden. Ik denk aan een Roland Cube, Vox VT, Vox AC4, Peavey Vypyr. Ik zou zeggen, neem je Ibanez mee naar de winkel en speel over een andere versterker, ik durf te wedden dat je versteld ga staan.

Sixten
3 december 2009, 12:08
Om aan Orpheo's stelling te voldoen : probeer ook eens een Squier Tele Custom II.
Misschien dat het een goed idee is om de pickups in je Ibanez te vervangen, dat is op zich geen slechte gitaar, en eventueel uit te kijken naar een nieuwe versterker ? Zelf vind ik die goedkope Fender solidstate helemaal niets. En voor relatief weinig geld zijn er betere versterkers te vinden. Ik denk aan een Roland Cube, Vox VT, Vox AC4, Peavey Vypyr. Ik zou zeggen, neem je Ibanez mee naar de winkel en speel over een andere versterker, ik durf te wedden dat je versteld ga staan.

ik vond die roland cubes eigenlijk helemaal niet goed. en ik vind m'n versterker prima denk ik. het ligt eerder aan m'n gitaar

stratie
3 december 2009, 12:22
Zucht...waarom geef je als advies tegen iemand met een budget van ongeveer E350,- om nieuwe elementen in een nieuwe gitaar te kopen. Dat gaat nergens over!

Als ik eens goed kijk naar waar je heen wilt, dan zou ik persoonlijk ook gewoon een leuke 2e hands Epiphone zoeken op marktplaats ofzo. De elementen in de Epiphone's zijn naar mijn mening goed genoeg voor iemand's 2e gitaar. Je kunt er prima metal mee spelen, en rock etc. En de constructie van een Epiphone LP is ook gewoon solide.

DeadHerring
3 december 2009, 13:16
Ik kan je alleen zeggen wat ik ga zoeken als ik weer op zoek kan naar een nieuwe gitaar:

MIJ Fender Strat. Zal ff zoeken worden, maar heb ik al zien staan voor een goeie € 300. En betere kwaliteit dan een MIM.

DaveItUp
3 december 2009, 16:10
Ik vind het echt superknap dat iedereen al vanalles weet over een gitaar die net een blauwe maandag in de winkel ligt.(jaja ik weet dat er een eerdere, nog meer incorrecte versie is).

Tot overmaat van ramp begint men ook nog over de ET serie, die totaal niets met deze "reissue" te maken heeft.

Test dat ding gewoon. Mijn 2e gitaar was iets vergelijkbaars van epi en dat was prima!

stikel
3 december 2009, 16:27
Beste Geert,

Ik zie dat diegene waar je al een beetje op begint te lijken zich ook al heeft gemeld. De rotzooi die jij soms koopt en vervolgens wat opknapt om daarna weer bij een ander door de strot te douwen met de nodige winst hoor je mij toch ook niet over. Waar ik me vooral aan stoor is dat TS gezien zijn openingspost graag een Epi Wilshire wil kopen omdat hij die mooi vind en daar een bijpassend budget voor heeft. Daar wordt in de meeste posten gewoon aan voorbij gegaan. Dan verschijen er weer tal van meningen over wat hij wel moet kopen van Lp's tot Sg 's en Tele en zelf een Jap strat is al voorbij gekomen. Ook de Cube ontbreekt natuurlijk weer niet. Het vebaast me nog dat de Peavy 112 nog niet aan bod is geweest. Allemaal onzin waar TS niet om vraagt. TS ga de Wilshire bespelen (in 90 % van jouw muziekstijlen zal hij prima voldoen) en bepaal dan of je 'm wilt hebben of niet. En laat al die andere onzin aan persoonlijke voorkeuren die men je probeert door de strot te drukken a.u.b. aan je voorbijgaan.

Groet Jan

geert1976
3 december 2009, 17:08
Beste Geert,

Ik zie dat diegene waar je al een beetje op begint te lijken zich ook al heeft gemeld. De rotzooi die jij soms koopt en vervolgens wat opknapt om daarna weer bij een ander door de strot te douwen met de nodige winst hoor je mij toch ook niet over. Waar ik me vooral aan stoor is dat TS gezien zijn openingspost graag een Epi Wilshire wil kopen omdat hij die mooi vind en daar een bijpassend budget voor heeft. Daar wordt in de meeste posten gewoon aan voorbij gegaan. Dan verschijen er weer tal van meningen over wat hij wel moet kopen van Lp's tot Sg 's en Tele en zelf een Jap strat is al voorbij gekomen. Ook de Cube ontbreekt natuurlijk weer niet. Het vebaast me nog dat de Peavy 112 nog niet aan bod is geweest. Allemaal onzin waar TS niet om vraagt. TS ga de Wilshire bespelen (in 90 % van jouw muziekstijlen zal hij prima voldoen) en bepaal dan of je 'm wilt hebben of niet. En laat al die andere onzin aan persoonlijke voorkeuren die men je probeert door de strot te drukken a.u.b. aan je voorbijgaan.

Groet Jan

Deze post is zo beneden niveau dat ik hier helemaal maar niet op in ga.

Werkelijk te sneu voor woorden.

Op de man spelen is erg goedkoop, TS vraagt om een mening en die krijgt hij, wat hij er mee doet moet hij zelf weten.

Nicks
3 december 2009, 17:11
Jongens, houd het leuk he.
On topic: het lijkt me dat Epiphone niet voor een 2e keer instabiele halzen probeert te verkopen, denk dat de problemen hier wel opgelost zijn. Voor blues en rock is dit een prima gitaar, met een distortion pedaal kom je voor metal denk ik ook al heel erg goed in je gewilde richting. Maar ik denk dat vanwege de minibuckers je wellicht ook eens een kijkje naar een epiphone G400 moet nemen. Zijn ook zeker niet duur en iedereen is heel lovend over die dingen. Maar goed, probeer vooral de wilshire uit want wie weet hebben ze een hele nieuwe minibucker versie erin gezet die wel goed op de high gain kan gaan.

Kakihara
3 december 2009, 17:13
Beste Geert,

Ik zie dat diegene waar je al een beetje op begint te lijken zich ook al heeft gemeld. De rotzooi die jij soms koopt en vervolgens wat opknapt om daarna weer bij een ander door de strot te douwen met de nodige winst hoor je mij toch ook niet over. Waar ik me vooral aan stoor is dat TS gezien zijn openingspost graag een Epi Wilshire wil kopen omdat hij die mooi vind en daar een bijpassend budget voor heeft. Daar wordt in de meeste posten gewoon aan voorbij gegaan. Dan verschijen er weer tal van meningen over wat hij wel moet kopen van Lp's tot Sg 's en Tele en zelf een Jap strat is al voorbij gekomen. Ook de Cube ontbreekt natuurlijk weer niet. Het vebaast me nog dat de Peavy 112 nog niet aan bod is geweest. Allemaal onzin waar TS niet om vraagt. TS ga de Wilshire bespelen (in 90 % van jouw muziekstijlen zal hij prima voldoen) en bepaal dan of je 'm wilt hebben of niet. En laat al die andere onzin aan persoonlijke voorkeuren die men je probeert door de strot te drukken a.u.b. aan je voorbijgaan.

Groet Jan

Beste Jan,

Misschien zie jij dat zinnetje niet in de OP, maar hij vraagt ook naar andere gitaren die wij de moeite vinden om uit te testen. Die alternatieven reiken we hem aan en duwen we niet door zijn strot. Het is uiteindelijk aan Sixten om de meest - voor hem - nuttige info eruit te filteren. Als ik vind dat zijn huidige gitaar wel eens beter zou kunnen klinken door een andere versterker , mag ik die mening geven. Of hij die raad opvolgt is niet aan mij om te bepalen. (Is het je trouwens opgevallen dat ik ook een aantal andere versterkers dan de Cube aanraad (en ja, zelfs een Peavey Bandit 112 klinkt in mijn oren beter dan een Frontman) of blokkeert je zicht de rest dat er na dat woord komt ?).
't Is niet omdat TS een budget van €350 heeft, dat dat volledig moet gebruikt worden als hij misschien ook voor minder een goede oplossing vindt. Niet elke gitarist heeft een ezel in de tuin staan, die geld schijt.
En Jan, ik weet niet wat je probleem is met Geert, en het interesseert me ook niet, maar als je Geerts advies niet wil lezen, lees het dan ook simpelweg niet en begin niet op 's mans kap te zitten. De wereld is al zuur genoeg, maak dat het forum niet zo is.

DaveItUp
3 december 2009, 17:21
"Onstabiele hals": De originelen en ouwere sg's hebben dit ook, zoveel gitaren. Niets mis mee, beetje mee schudden voor wat vibrato.

En high ga(y)in? Waarom zouden mini hb;s dat niet kunnen?

Nicks
3 december 2009, 17:23
"Onstabiele hals".


Het is INstabiel mensen, INstabiel!

het high gain gedeelte is omdat het de minibucker een smalle spoel heeft en dus meer hoog produceert...wat juist weer weggefilterd wordt bij keiharde distortion enzo.

DaveItUp
3 december 2009, 17:25
Mag volgens mij beide, maar lekker belangrijk zeg....

Maar ach waar hebben we het over, zo'n soort gitaar koop je niet om gaye metal op te gaan spelen natuurlijk.

Bram+
3 december 2009, 17:36
Een SA120 is in ieder geval geen metalgitaar. De standaard brughumbucker kan een beetje bassy zijn, maar beide pickups zijn redelijk medium output, en mahonie body met esdoorn hals schreeuwt nou ook niet echt metal voor zover er muzikale genres op houtsoorten te plakken zijn.

Om Orpheo's verhaal te vervolgen: in het goedkope segment van Ibanez zitten wel een aantal redelijke gitaren met een vaste brug.Dan denk ik bijvoorbeeld aan de verschillende AX-modellen, hoewel er dit jaar geen AX'jes bij zaten boven het GIO segment (waar je uiteindelijk toch wil zitten). Erg bang for the buck en met vaste brug is de ART120, hoewel die misschien iets meer 'metal' is dan de SA120 en dat wilde je niet. Niet metal maar wel erg mooi en ook een stukje duurder (400-500 euro) zijn de huidige Artistjes: de AR200FM en AR250.

ART120: (http://ibanez.wikia.com/wiki/ART120) (ook in andere kleurtjes)
http://images2.wikia.nocookie.net/ibanez/images/5/5b/ART120_TRF.jpg

AR200FM: (http://ibanez.wikia.com/wiki/AR200FM)
http://images2.wikia.nocookie.net/ibanez/images/b/bb/AR200FM_HS.gif

AR250: (http://ibanez.wikia.com/wiki/AR250)
http://images3.wikia.nocookie.net/ibanez/images/7/7b/AR250_BK.gif

DaveItUp
3 december 2009, 17:38
Ah een artist shape. Had een zwarte artist, ellendig zware gitaar :D

HaroldA
3 december 2009, 17:50
Om Orpheo's verhaal te vervolgen: in het goedkope segment van Ibanez zitten wel een aantal redelijke gitaren met een vaste brug.

En wat dacht je van een SZ320? 2e hands moet die al voor minder dan 200,- te vinden zijn!

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/8/2/231082.jpg

http://link.marktplaats.nl/301590915


Edit:
Hier zelfs 1 met P90's!

http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/76/a1RGxQNeGpN4MggAuY6MBA==.jpg

http://link.marktplaats.nl/300056057

DeadHerring
3 december 2009, 18:10
Beste Jan,

Misschien zie jij dat zinnetje niet in de OP, maar hij vraagt ook naar andere gitaren die wij de moeite vinden om uit te testen. Die alternatieven reiken we hem aan en duwen we niet door zijn strot. Het is uiteindelijk aan Sixten om de meest - voor hem - nuttige info eruit te filteren. Als ik vind dat zijn huidige gitaar wel eens beter zou kunnen klinken door een andere versterker , mag ik die mening geven. Of hij die raad opvolgt is niet aan mij om te bepalen. (Is het je trouwens opgevallen dat ik ook een aantal andere versterkers dan de Cube aanraad (en ja, zelfs een Peavey Bandit 112 klinkt in mijn oren beter dan een Frontman) of blokkeert je zicht de rest dat er na dat woord komt ?).
't Is niet omdat TS een budget van €350 heeft, dat dat volledig moet gebruikt worden als hij misschien ook voor minder een goede oplossing vindt. Niet elke gitarist heeft een ezel in de tuin staan, die geld schijt.
En Jan, ik weet niet wat je probleem is met Geert, en het interesseert me ook niet, maar als je Geerts advies niet wil lezen, lees het dan ook simpelweg niet en begin niet op 's mans kap te zitten. De wereld is al zuur genoeg, maak dat het forum niet zo is.

Quoted For Truth

geert1976
3 december 2009, 18:12
Ik vind het echt superknap dat iedereen al vanalles weet over een gitaar die net een blauwe maandag in de winkel ligt.(jaja ik weet dat er een eerdere, nog meer incorrecte versie is).

Tot overmaat van ramp begint men ook nog over de ET serie, die totaal niets met deze "reissue" te maken heeft.

Test dat ding gewoon. Mijn 2e gitaar was iets vergelijkbaars van epi en dat was prima!

De vergelijking heb ik gedaan, omdat de Wilshire exact dezelfde halsconstructie heeft en ik vond de ET-hals erg wiebelig:ok:

DaveItUp
3 december 2009, 18:21
Ik vond het totaal andere gitaren, op de bodyshape na niet te vergelijken. Dit terzijde.

Ik zou die nieuwe wilshire wel willen hebben voor de lol, maar de hals zal wel die g400 achtige shape hebben ipv een shape zoals de originele kalamazoo epi's(lekkerste hals ooit).

geert1976
3 december 2009, 18:24
Ik vond het totaal andere gitaren, op de bodyshape na niet te vergelijken. Dit terzijde.

dat ben ik met je eens, maar de constructie van de hals is hetzelfde.

Ik had altijd het gevoel als ik erop speelde dat er iets kapot ging, het kwam mij erg fragiel over:ok: en inderdaad, halsvibrato gaat erg makkelijk met die dingen:ok:

Exi
3 december 2009, 19:53
Zucht...waarom geef je als advies tegen iemand met een budget van ongeveer E350,- om nieuwe elementen in een nieuwe gitaar te kopen. Dat gaat nergens over!
Ten eerste was het een opmerking erbij/eigen ervaring en geen gericht advies.
Een budget hebben van 350 euro betekent toch ook niet automatisch dat het tot de laatste cent gebruikt moet worden? (De TS is zelfs nog aan het sparen om het geld bij elkaar te krijgen, zoals je kon lezen)

En daarbij:
Als je niet tevreden bent met het geluid van een gitaar, maar hem verder lekker vindt spelen en hij uit goed materiaal is gemaakt, dan is het toch veel voordeliger om nieuwe pickups aan te schaffen ipv een compleet nieuwe gitaar.
Of zie ik dat verkeerd?:???:

@ Orpheo: Bedankt voor de tip over de GFS pickups, ik moet misschien toch een keer zo'n setje in huis halen!

stratie
4 december 2009, 00:54
Ten eerste was het een opmerking erbij/eigen ervaring en geen gericht advies.
Een budget hebben van 350 euro betekent toch ook niet automatisch dat het tot de laatste cent gebruikt moet worden? (De TS is zelfs nog aan het sparen om het geld bij elkaar te krijgen, zoals je kon lezen)

En daarbij:
Als je niet tevreden bent met het geluid van een gitaar, maar hem verder lekker vindt spelen en hij uit goed materiaal is gemaakt, dan is het toch veel voordeliger om nieuwe pickups aan te schaffen ipv een compleet nieuwe gitaar.
Of zie ik dat verkeerd?:???:

@ Orpheo: Bedankt voor de tip over de GFS pickups, ik moet misschien toch een keer zo'n setje in huis halen!


Z'n hele budget hoeft idd niet op, dus een nieuwe gitaar kopen, en ook nog eens nieuwe elementen? get my point?...Koop dan een gitaar waar je je lekker bij voelt en waar gelijk goede pups in zitten:rockon:

Orpheo
4 december 2009, 01:32
Beste Geert,

Ik zie dat diegene waar je al een beetje op begint te lijken zich ook al heeft gemeld. De rotzooi die jij soms koopt en vervolgens wat opknapt om daarna weer bij een ander door de strot te douwen met de nodige winst hoor je mij toch ook niet over. Waar ik me vooral aan stoor is dat TS gezien zijn openingspost graag een Epi Wilshire wil kopen omdat hij die mooi vind en daar een bijpassend budget voor heeft. Daar wordt in de meeste posten gewoon aan voorbij gegaan. Dan verschijen er weer tal van meningen over wat hij wel moet kopen van Lp's tot Sg 's en Tele en zelf een Jap strat is al voorbij gekomen. Ook de Cube ontbreekt natuurlijk weer niet. Het vebaast me nog dat de Peavy 112 nog niet aan bod is geweest. Allemaal onzin waar TS niet om vraagt. TS ga de Wilshire bespelen (in 90 % van jouw muziekstijlen zal hij prima voldoen) en bepaal dan of je 'm wilt hebben of niet. En laat al die andere onzin aan persoonlijke voorkeuren die men je probeert door de strot te drukken a.u.b. aan je voorbijgaan.

Groet Jan

Beste Jan,

Wees een vent, en zeg naar wie je refereert. Als het Orpheo is, hoort hij het graag denk ik. Heb kloten, en zeg wat je wilt zeggen, of ben je daar niet mans genoeg voor, en ga je schuilen achter 'en zoon'?

Verder: wij gaan er zeker niet aan voorbij dat hij die wilshire mooi vindt: grandioos, iemand die 'm mooi vindt, ik vind 'm zum kotzen, maar daar gaat 't niet om. Hij wil er METAL op spelen, zegt de topic starter uitdrukkelijk. Het is dan nogal tja uhm... maf om op een gitaar met mini humbuckers metal te willen spelen. die elementen hebben een heel uniek geluid, niet echt geschikt voor metal. het fysieke formaat van die dingen nodigt ook niet uit tot het wisselen van elementen. als er nu eens gewone humbuckers inzaten, was het probleem alleen die wiebelende neck.

Verder, er word aangeraden om te kijken naar nieuwe elementen (door mij onder andere?) omdat dat een relatief goedkope oplossing is! zeker bij gfs heb je veel bang for the buck! Soms, vaak, ligt het probleem bij de amp. Simpel gezegd: op een fender bandmaster krijg je geen strakke heavy metal palmmutes met scooped mids. no way. Een versterker is niet alleen het apparaat dat weergeeft wat jij speelt, het is onderdeel van het ehle muziekinstrument!

De topicstarter vraagt in algemene termen wat voor hem het best is, voor diverse stijlen. Als je metallica wilt spelen, maar ook blues en ook rock en weet ik veel wat, is de wilshire imho niet geschikt, en ik denk dat ik niet alleen sta in die mening. Hij geeft al aan dat ie wat anders ook ok vindt, en DAAROM komen we met andere gitaren en informatie. Het valt me op dat je vaak met kritiek komt, maar zelf geen suggesties doet.


Hoezo onstabiele hals. Heb je er persoonlijke ervaring mee dan ?
Wij, mijn zoon en ik, wel namelijk en nooit enige halsproblemen gehad

Je suggereert hier dat Geert geen ervaring heeft met dit instrument, terwjijl ik er van overtuigd ben dat er maar vrij weinig gitaren uit de gibson-stal zijn, die Geert NIET geprobeerd heeft! Dat jij en je zoon er geen problemen mee hebben gehad, vind ik heel tof voor jullie, en dat meen ik echt. Ik gun geen enkele gitarist problemen met zwabberende halzen. Maar bij deze gitaren is het een bekend euvel; ik hoor 't niet alleen van mensen op dit forum, maar ook van bouwers die ik wel eens spreek, over de hele wereld, niet alleen dit kikkerlandje, en Geert is ook geen domme kerel, die snuffelt ook wel eens rond over het WWW, en ziet ook dat anderen dit euvel ( h)erkennen. Nogmaals, dat jij er geen last van hebt, is te gek, maar uhm... heb jij die gitaar? in je signature staat ie in ieder geval niet: heb je de gitaar uberhaupt dan wel geprobeerd, langer dan een half uur in de winkel?

Nare benadering is dit he? Lees eens terug, en zie dat jij ook zo post.

Zo, en nu ga ik effe m'n album afluisteren, geen zin meer in gedoe met jou. je bent de moeite niet.

@strattie: maar wat nu als de beste kerel de gitaar in essentie ok vindt, en alleen baalt dat het zo'n heavy metal-bakkie is. Een ander setje elementen kan wonderen doen. maar aan de andere kant heb je wel gelijk; deze gitaar houden voor metal, en dan n ander gitaartje voor wat ander werk.

Divine
4 december 2009, 08:40
Orpheo in actie :jam::

http://img294.imageshack.us/img294/9913/orpheo.jpg

Sixten
4 december 2009, 09:54
Beste Jan,

Wees een vent, en zeg naar wie je refereert. Als het Orpheo is, hoort hij het graag denk ik. Heb kloten, en zeg wat je wilt zeggen, of ben je daar niet mans genoeg voor, en ga je schuilen achter 'en zoon'?

Verder: wij gaan er zeker niet aan voorbij dat hij die wilshire mooi vindt: grandioos, iemand die 'm mooi vindt, ik vind 'm zum kotzen, maar daar gaat 't niet om. Hij wil er METAL op spelen, zegt de topic starter uitdrukkelijk. Het is dan nogal tja uhm... maf om op een gitaar met mini humbuckers metal te willen spelen. die elementen hebben een heel uniek geluid, niet echt geschikt voor metal. het fysieke formaat van die dingen nodigt ook niet uit tot het wisselen van elementen. als er nu eens gewone humbuckers inzaten, was het probleem alleen die wiebelende neck.

Verder, er word aangeraden om te kijken naar nieuwe elementen (door mij onder andere?) omdat dat een relatief goedkope oplossing is! zeker bij gfs heb je veel bang for the buck! Soms, vaak, ligt het probleem bij de amp. Simpel gezegd: op een fender bandmaster krijg je geen strakke heavy metal palmmutes met scooped mids. no way. Een versterker is niet alleen het apparaat dat weergeeft wat jij speelt, het is onderdeel van het ehle muziekinstrument!

De topicstarter vraagt in algemene termen wat voor hem het best is, voor diverse stijlen. Als je metallica wilt spelen, maar ook blues en ook rock en weet ik veel wat, is de wilshire imho niet geschikt, en ik denk dat ik niet alleen sta in die mening. Hij geeft al aan dat ie wat anders ook ok vindt, en DAAROM komen we met andere gitaren en informatie. Het valt me op dat je vaak met kritiek komt, maar zelf geen suggesties doet.


Je suggereert hier dat Geert geen ervaring heeft met dit instrument, terwjijl ik er van overtuigd ben dat er maar vrij weinig gitaren uit de gibson-stal zijn, die Geert NIET geprobeerd heeft! Dat jij en je zoon er geen problemen mee hebben gehad, vind ik heel tof voor jullie, en dat meen ik echt. Ik gun geen enkele gitarist problemen met zwabberende halzen. Maar bij deze gitaren is het een bekend euvel; ik hoor 't niet alleen van mensen op dit forum, maar ook van bouwers die ik wel eens spreek, over de hele wereld, niet alleen dit kikkerlandje, en Geert is ook geen domme kerel, die snuffelt ook wel eens rond over het WWW, en ziet ook dat anderen dit euvel ( h)erkennen. Nogmaals, dat jij er geen last van hebt, is te gek, maar uhm... heb jij die gitaar? in je signature staat ie in ieder geval niet: heb je de gitaar uberhaupt dan wel geprobeerd, langer dan een half uur in de winkel?

Nare benadering is dit he? Lees eens terug, en zie dat jij ook zo post.

Zo, en nu ga ik effe m'n album afluisteren, geen zin meer in gedoe met jou. je bent de moeite niet.

@strattie: maar wat nu als de beste kerel de gitaar in essentie ok vindt, en alleen baalt dat het zo'n heavy metal-bakkie is. Een ander setje elementen kan wonderen doen. maar aan de andere kant heb je wel gelijk; deze gitaar houden voor metal, en dan n ander gitaartje voor wat ander werk.

voordat hier weer op terug gereageerd word: ik vind het fijn dat ik ook hele andere opties / tips krijg, zoals het aanschaffen van nieuwe elementen. misschien kies ik om niet nieuwe elementen te kopen, misschien toch ook wel. ik heb dan in ieder geval een beter beeld van wat mijn opties zijn.

maar aan de andere kant moet het echt niet duurder dan 400 euro worden hoor.. want ik heb geen zin om 3 maanden lang te sparen xD

oh en, ik heb gezegt (alhoewel ik niet meer weet of dit in de TS was of ergens in m'n replies) dat ik nu geen gitaar koop voor het metal geluid. daar gebruik ik dan wel m'n ibanez voor (niet dat die super goed metal geluid maakt, maarja.. eventueel doe ik daar wat aan over 6 maanden ofsow).
dus mijn nieuwe gitaar hoeft niet goed te zijn voor metal.

ik heb nog wat andere gitaren gevonden die me ook wel vet lijken / in mijn prijsklasse zitten. (toevallig allemaal epiphones xD)
Epiphone Les Paul std
http://www.tvmusicshop.com/media/untitled-2.gif
de epiphone SG
http://profile.ultimate-guitar.com/profile_mojo_data/6/0/8/5/608544/pics/_c455656_image_0.jpg
de epiphone G 400 (die wat goedkoper is dan de sg, mijn vraag is dan ook: waar zitten de verschillen tussen de sg en de g 400?)
http://www.engr.colostate.edu/~echong/images/epiphone-g400-1966.jpg
de epiphone dot
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/6/0/8/438608.jpg


weten jullie of deze gitaren wat meer voor mij zijn en of ze een beetje goed zijn voor de prijs?

Bram+
4 december 2009, 11:18
Tja, zolang het bedrijf achter Epiphone (en Gibson) niet inziet dat het verstandig is om met vaste partners te werken, juist vooral in China, en dat dat de kwaliteit ook ten goede komt, zou ik die Epiphones nog niet aanraken met een biljartkeu. Tweedehands is misschien een optie, maar marktplaats is op dit moment wat Epiphone betreft ook een wespennest. Ik snap dat je bij dat merk blijft hangen hoor, maar persoonlijk zou ik het niet aanraden.

Kakihara
4 december 2009, 11:49
Je zou voor dergelijke modellen ook naar andere merken kunnen kijken. Ik denk dan aan Vintage, Ibanez, Yamaha of Washburn. Of tweedehands Koreaanse Epi's - als je die nog kan vinden want die lijken hoe langer hoe meer een cultstatus beginnen te verwerven. Kijk ook naar de sigs van medeforumleden, vaak kan je hier betere koopjes doen dan op MP.

LP_CL
4 december 2009, 11:49
Al eens gedacht aan een Agile?
Prima gitaartjes hoor!

http://www.rondomusic.com/al-3000csbplain.html
http://www.rondomusic.com/harm1semisb.html
http://www.rondomusic.com/as820anatwide.html

Voor 400€ krijg je ze zeker tot bij je thuis.

stikel
4 december 2009, 15:28
Beste Jan,

Wees een vent, en zeg naar wie je refereert. Als het Orpheo is, hoort hij het graag denk ik. Heb kloten, en zeg wat je wilt zeggen, of ben je daar niet mans genoeg voor, en ga je schuilen achter 'en zoon'?

Verder: wij gaan er zeker niet aan voorbij dat hij die wilshire mooi vindt: grandioos, iemand die 'm mooi vindt, ik vind 'm zum kotzen, maar daar gaat 't niet om. Hij wil er METAL op spelen, zegt de topic starter uitdrukkelijk. Het is dan nogal tja uhm... maf om op een gitaar met mini humbuckers metal te willen spelen. die elementen hebben een heel uniek geluid, niet echt geschikt voor metal. het fysieke formaat van die dingen nodigt ook niet uit tot het wisselen van elementen. als er nu eens gewone humbuckers inzaten, was het probleem alleen die wiebelende neck.

Verder, er word aangeraden om te kijken naar nieuwe elementen (door mij onder andere?) omdat dat een relatief goedkope oplossing is! zeker bij gfs heb je veel bang for the buck! Soms, vaak, ligt het probleem bij de amp. Simpel gezegd: op een fender bandmaster krijg je geen strakke heavy metal palmmutes met scooped mids. no way. Een versterker is niet alleen het apparaat dat weergeeft wat jij speelt, het is onderdeel van het ehle muziekinstrument!

De topicstarter vraagt in algemene termen wat voor hem het best is, voor diverse stijlen. Als je metallica wilt spelen, maar ook blues en ook rock en weet ik veel wat, is de wilshire imho niet geschikt, en ik denk dat ik niet alleen sta in die mening. Hij geeft al aan dat ie wat anders ook ok vindt, en DAAROM komen we met andere gitaren en informatie. Het valt me op dat je vaak met kritiek komt, maar zelf geen suggesties doet.


Je suggereert hier dat Geert geen ervaring heeft met dit instrument, terwjijl ik er van overtuigd ben dat er maar vrij weinig gitaren uit de gibson-stal zijn, die Geert NIET geprobeerd heeft! Dat jij en je zoon er geen problemen mee hebben gehad, vind ik heel tof voor jullie, en dat meen ik echt. Ik gun geen enkele gitarist problemen met zwabberende halzen. Maar bij deze gitaren is het een bekend euvel; ik hoor 't niet alleen van mensen op dit forum, maar ook van bouwers die ik wel eens spreek, over de hele wereld, niet alleen dit kikkerlandje, en Geert is ook geen domme kerel, die snuffelt ook wel eens rond over het WWW, en ziet ook dat anderen dit euvel ( h)erkennen. Nogmaals, dat jij er geen last van hebt, is te gek, maar uhm... heb jij die gitaar? in je signature staat ie in ieder geval niet: heb je de gitaar uberhaupt dan wel geprobeerd, langer dan een half uur in de winkel?

Nare benadering is dit he? Lees eens terug, en zie dat jij ook zo post.

Zo, en nu ga ik effe m'n album afluisteren, geen zin meer in gedoe met jou. je bent de moeite niet.



Beste Orp,

Ik doelde inderdaad op jouw ja. Maar nadat je, met je grote muil wat hier niet altijd werd gewaardeerd, nadien met de staart tussen de benen bent afgedropen, weer wat voorzichtig aan het terugkomen was en ik je dat ook wel gunde heb ik je naam niet direkt genoemd. Mijn zoon ( 9 jaar dus die kan zich niet verweren) hoef ik me niet achter te verschuilen en heeft inderdaad een Epi Wilshire gehad als beginnersgitaar en daarop heb ik meermaals gespeeld in tegenstelling tot jij en Geert wat uit de laaste posten van Geert duidelijk blijkt. Jullie hebben alleen van horen en zeggen. Met Geert heb ik niets. Heb al eens een gitaar aan hem verkocht en ken 'm dus persoonlijk. Hij is hier vriendelijk met koffie ontvangen. Heb 'm in al mijn posten met beste Geert aangesproken en 'm telkens keurig gegroet, Dat fatsoen is hem volkomen vreemd. (heb 'm zelfs een toffe gozer genoemd.) maar hij begint de laatste tijd allerlei ongevraagde adviezen te geven die feitelijk niets met de vraag van betreffende Topicstarters te maken hebben. Feitelijk doet hij niets anders dan spammen door met die oude opgeknapte gitaren hier uitgebreide fotoshoots te plaatsen. Je ziet ze daarna nooit weer terug in zijn sig. (wel op mp). Voor jouw Orp nog een tip. Je was een kerel door op te stappen. Wordt wat mij betreft weer diezelfde kerel.

EDIT: Zag net je foto en heb me bij het aanschouwen daarvan verbaast hoe die grote muil in dat kleine koppie past. Wonderen bestaan echt

Terug ontopic

TS heef duidelijk aangegeven dat de Wilshire niet zijn main axe wordt voor metal waar jullie nu de nadruk op proberen te leggen. Voor de door zijn andere genoemd musicale interesses is hij geschikt (voor het geld). Bovendien heeft hij in een andere post aangegeven dat hij tevreden is met zijn amp. Dus die adviezen vraagt hij kennlijk ook niet om.

Nog een boodschap voor Geert. Iemand die Framus in een ander topic budgetgitaren noemt heb ik niet zo hoog wat kennis van gitaren betreft. Op het WWW kun je nog zoveel lezen, zelf vasthouden en bespelen is het devies. In die context lees ik dan ook jouw " kennis en adviezen " en zal daar zo nu en dan mijn mening over geven.

Wens jullie allen een goede Sinterklaas en de topicstarter de juiste keus en rest my case

Groet Jan

LP_CL
4 december 2009, 15:36
:soinnocent:

HaroldA
4 december 2009, 15:41
En wat dacht je van een SZ320? 2e hands moet die al voor minder dan 200,- te vinden zijn!

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/0/8/2/231082.jpg

http://link.marktplaats.nl/301590915


Edit:
Hier zelfs 1 met P90's!

http://fotos.marktplaats.com/kopen/0/76/a1RGxQNeGpN4MggAuY6MBA==.jpg

http://link.marktplaats.nl/300056057

Sixten,

De huidige (Chinese) productenlijn van Epiphone staat niet echt als beste bekend. Ik zou me daar dus persoonlijk niet aan wagen... Dan zou ik eerder voor een Ibanez gaan in dezelfde prijsklasse en dan liefst nog 2e hands.

Ik heb zelf en SZ320 gehad en ik vond het een hele goede en vooral degelijke gitaar. Volledig mahonie, stevige set neck, goede tuners, goede elementen en erg goed afgewerkt... En dat alles voor een prijs van rond de 200,- 2e hands!


Plan anders een keer een tripje naar een (grote) muziekzaak en trek wat gitaren uit het rek, eventueel met een collega muzikant voor een second opinion. Waarschijnlijk schiet je daar veel meer mee op dan hier van de ene naar de andere mogelijkheid te worden gegooid...

Sixten
4 december 2009, 15:48
Tja, zolang het bedrijf achter Epiphone (en Gibson) niet inziet dat het verstandig is om met vaste partners te werken, juist vooral in China, en dat dat de kwaliteit ook ten goede komt, zou ik die Epiphones nog niet aanraken met een biljartkeu. Tweedehands is misschien een optie, maar marktplaats is op dit moment wat Epiphone betreft ook een wespennest. Ik snap dat je bij dat merk blijft hangen hoor, maar persoonlijk zou ik het niet aanraden.
ja, maar het heeft nu geen zin om naar 2e hands gitaar advertenties te gaan kijken terwijl ik het geld nog lang niet heb. want tegen de tijd dat ik het geld heb is alles weer veranderd op de 2e handse markt.. dus dat heeft op het moment weinig zin.


Sixten,

De huidige (Chinese) productenlijn van Epiphone staat niet echt als beste bekend. Ik zou me daar dus persoonlijk niet aan wagen... Dan zou ik eerder voor een Ibanez gaan in dezelfde prijsklasse en dan liefst nog 2e hands.

Ik heb zelf en SZ320 gehad en ik vond het een hele goede en vooral degelijke gitaar. Volledig mahonie, stevige set neck, goede tuners, goede elementen en erg goed afgewerkt... En dat alles voor een prijs van rond de 200,- 2e hands!


Plan anders een keer een tripje naar een (grote) muziekzaak en trek wat gitaren uit het rek, eventueel met een collega muzikant voor een second opinion. Waarschijnlijk schiet je daar veel meer mee op dan hier van de ene naar de andere mogelijkheid te worden gegooid...

ja was ik ook al van plan, over 2 weken ofsow ga ik naar een gitaarwinkel. want je kan natuurlijk niet weten hoe een gitaar speelt aan z'n uiterlijk xD

Al eens gedacht aan een Agile?
Prima gitaartjes hoor!

http://www.rondomusic.com/al-3000csbplain.html
http://www.rondomusic.com/harm1semisb.html
http://www.rondomusic.com/as820anatwide.html

Voor 400€ krijg je ze zeker tot bij je thuis.

die dingen worden zeker niet in europa verkocht? zodat je ze moet verschippen voor 100 euro?.. ze zien er wel mooi uit trouwens ^^

LP_CL
4 december 2009, 15:53
die dingen worden zeker niet in europa verkocht? zodat je ze moet verschippen voor 100 euro?.. ze zien er wel mooi uit trouwens ^^

Neen, ze worden niet in Europa verkocht, maar ik denk met jouw budget dat je ze wel tot hier kan laten komen hoor. En ze zijn STUKKEN beter dan epiphone's van 400€ en minder.

Sixten
4 december 2009, 15:59
Neen, ze worden niet in Europa verkocht, maar ik denk met jouw budget dat je ze wel tot hier kan laten komen hoor. En ze zijn STUKKEN beter dan epiphone's van 400€ en minder.

het vervelende is dat ik er dan niet een kan uitproberen...

geert1976
4 december 2009, 16:31
Beste Orp,

Ik doelde inderdaad op jouw ja. Maar nadat je, met je grote muil wat hier niet altijd werd gewaardeerd, nadien met de staart tussen de benen bent afgedropen, weer wat voorzichtig aan het terugkomen was en ik je dat ook wel gunde heb ik je naam niet direkt genoemd. Mijn zoon ( 9 jaar dus die kan zich niet verweren) hoef ik me niet achter te verschuilen en heeft inderdaad een Epi Wilshire gehad als beginnersgitaar en daarop heb ik meermaals gespeeld in tegenstelling tot jij en Geert wat uit de laaste posten van Geert duidelijk blijkt. Jullie hebben alleen van horen en zeggen. Met Geert heb ik niets. Heb al eens een gitaar aan hem verkocht en ken 'm dus persoonlijk. Hij is hier vriendelijk met koffie ontvangen. Heb 'm in al mijn posten met beste Geert aangesproken en 'm telkens keurig gegroet, Dat fatsoen is hem volkomen vreemd. (heb 'm zelfs een toffe gozer genoemd.) maar hij begint de laatste tijd allerlei ongevraagde adviezen te geven die feitelijk niets met de vraag van betreffende Topicstarters te maken hebben. Feitelijk doet hij niets anders dan spammen door met die oude opgeknapte gitaren hier uitgebreide fotoshoots te plaatsen. Je ziet ze daarna nooit weer terug in zijn sig. (wel op mp). Voor jouw Orp nog een tip. Je was een kerel door op te stappen. Wordt wat mij betreft weer diezelfde kerel.

Terug ontopic

TS heef duidelijk aangegeven dat de Wilshire niet zijn main axe wordt voor metal waar jullie nu de nadruk op proberen te leggen. Voor de door zijn andere genoemd musicale interesses is hij geschikt (voor het geld). Bovendien heeft hij in een andere post aangegeven dat hij tevreden is met zijn amp. Dus die adviezen vraagt hij kennlijk ook niet om.

Nog een boodschap voor Geert. Iemand die Framus in een ander topic budgetgitaren noemt heb ik niet zo hoog wat kennis van gitaren betreft. Op het WWW kun je nog zoveel lezen, zelf vasthouden en bespelen is het devies. In die context lees ik dan ook jouw " kennis en adviezen " en zal daar zo nu en dan mijn mening over geven.

Wens jullie allen een goede Sinterklaas en de topicstarter de juiste keus en rest my case

Groet Jan


Als jij vind dat ik spam, moet je dat melden bij de moderators, overigens lezen de moderators mee op het forum en daar heb ik nooit een punt van kritiek van gehad.

Voor wat betreft de opmerking Framus en budget, bedoel ik met budget gitaren, gitaren in een betaalbare prijsklasse, erg breed dus, dit heeft dus niets te maken met dat het een crap gitaar is o.i.d..

De topicstarter stelde in zijn openingspost het ook te waarderen om een mening en info over eventuele andere gitaren te geven, wat ik heb gedaan, de info was dus niet ongevraagd.

Om mijn gitaren als rotzooi te omschrijven komt niet sympathiek, nee eerder asociaal over, je hebt de betreffende gitaren nooit gezien of bespeeld, dus waar heb je het over.
Wel erg vreemd dat de mensen die tot nu toe bij mij een gitaar hebben gekocht er allemaal tevreden mee zijn, zeker omdat ik;

1- niet de boel beduvel
2- op 1 na niet lid waren van het forum (dus had ik willen spammen heeft het niet gewerkt)
3- nooit idiote prijzen heb gevraagd, wat bij anderen twijfels deed oproepen.

Dat ik gitaren opknap en doorverkoop is niet verboden en strafbaar en in topicsvan anderen spam ik ook niet mijn spullen.

Er is volgens mij niets op tegen dat indien ik knutsel, mijn ervaring of verhaal deel met anderen, ik hoop juist dat anderen hier iets van opsteken of wellicht de durf krijgen ook zoiets te gaan doen.

Voor wat betreft de Epi Wilshire, ik heb soortgelijke Epi's bijvoorbeeld de ET serie gehad (google maar voor afbeeldingen) en daarom wees ik op het risico van een zwabberhals.

Het valt mij op dat je op de letter leest en weinig interpreteert en voorts de openingspost niet goed hebt gelezen, anders had je kunnen lezen dat de TS ook info, meningen en adviezen over ander gitaren wilde, zoals de TS in een latere post in dit topic alsnog heeft benadrukt.

Overigens is het niet raar om een advies te plaatsen vanuit een andere context, zodat iemand wellicht daar een idee voor krijgt

Je vind mij asociaal, maar de opmerking over mijn gear en opgeknapte gitaren vond ik asociaal.

Respect krijgen is respect geven.

Met de meeste hoogachting

Geert

LP_CL
4 december 2009, 17:27
Hou op, kleuters :sssh:

Bram+
4 december 2009, 17:37
ja, maar het heeft nu geen zin om naar 2e hands gitaar advertenties te gaan kijken terwijl ik het geld nog lang niet heb. want tegen de tijd dat ik het geld heb is alles weer veranderd op de 2e handse markt.. dus dat heeft op het moment weinig zin.
Dan heeft het nu ook bij wijze van spreken geen zin om gitaren te gaan uitproberen in de winkel, want daar heb je het geld ook niet voor :soinnocent: Winkelassortimenten veranderen namelijk ook.

Ik geef aan welke richtingen je kan gaan bij het oriënteren. Advertenties komen en gaan inderdaad, maar sites als marktplaats hebben wel een redelijk consistente output hoor, alles komt wel weer een keer voorbij.

Exi
4 december 2009, 18:34
Z'n hele budget hoeft idd niet op, dus een nieuwe gitaar kopen, en ook nog eens nieuwe elementen? get my point?...Koop dan een gitaar waar je je lekker bij voelt en waar gelijk goede pups in zitten:rockon:


Of je kan nu nieuwe elementen in de Ibanez zetten, daarmee nog een tijdje doorgaan en lekker blijven sparen totdat je echt een leuk bedrag hebt om uit te geven aan een gitaar.

dus 'get my point'? No.. You didn't get my point either;)

on topic:
Uit eigen ervaring weet ik dat Vintage ook geen slechte gitaren maakt en zijn het inderdaad waard om eens naar te kijken.
De Les Paul en SG modellen spelen beide wel lekker.

Sixten
28 december 2009, 17:51
het is de wilshire geworden ^^

ik was 2 weken geleden naar maxguitatstore gegaan waar ze alle gitaren hadden die ik uit wilde proberen, en ik vond de wilshire zo heerlijk spelen. ik vond de rest ook wel goed, maar de wilshire toch het beste.

morgen komt ie hopelijk binnen (dat is wat track and trace zegt)
dan post ik wel wat pics

nickofzo
28 december 2009, 18:06
flying v is ook erg metal kijk naar albert king:soinnocent:

nickofzo
28 december 2009, 18:07
het is de wilshire geworden ^^

ik was 2 weken geleden naar maxguitatstore gegaan waar ze alle gitaren hadden die ik uit wilde proberen, en ik vond de wilshire zo heerlijk spelen. ik vond de rest ook wel goed, maar de wilshire toch het beste.

morgen komt ie hopelijk binnen (dat is wat track and trace zegt)
dan post ik wel wat pics

oh vet! leuke dingen;)

RS-Rik
28 december 2009, 18:32
Om aan Orpheo's stelling te voldoen : probeer ook eens een Squier Tele Custom II.
Misschien dat het een goed idee is om de pickups in je Ibanez te vervangen, dat is op zich geen slechte gitaar, en eventueel uit te kijken naar een nieuwe versterker ? Zelf vind ik die goedkope Fender solidstate helemaal niets. En voor relatief weinig geld zijn er betere versterkers te vinden. Ik denk aan een Roland Cube, Vox VT, Vox AC4, Peavey Vypyr. Ik zou zeggen, neem je Ibanez mee naar de winkel en speel over een andere versterker, ik durf te wedden dat je versteld ga staan.

Tele Custom II is echt een fatsoenlijke gitaar!! als je niet teveel op de zijkanten van de frets let.

Ik heb dr een gehad en ze zijn echt heel heel heel cool

Sixten
29 december 2009, 19:23
hij is vandaag binnengekomen :D

dus hier zijn wat foto's:
http://i49.tinypic.com/bgoge9.jpg

om hem met m'n ibanez sa 120 te vergelijken:
http://i48.tinypic.com/1tn9g2.jpg

Exi
29 december 2009, 21:17
Nice! Gefeliciteerd!:cheerup:
Hoe kom je ineens zo snel aan het geld? je was toch nog aan het sparen?:soinnocent:

Dus de afwerking is goed en hij speelt lekker...
Hoe klikt hij met die mini-humbuckers? Ik kan me indenken dat hij heerlijk klinkt met een lichte overdrive op de brug-pickup.
Veel plezier ermee!:ok:

Sixten
29 december 2009, 21:21
Nice! Gefeliciteerd!:cheerup:
Hoe kom je ineens zo snel aan het geld? je was toch nog aan het sparen?:soinnocent:

Dus de afwerking is goed en hij speelt lekker...
Hoe klikt hij met die mini-humbuckers? Ik kan me indenken dat hij heerlijk klinkt met een lichte overdrive op de brug-pickup.
Veel plezier ermee!:ok:

ja klopt, kwam ik ook al achter :p hij klinkt heerlijk met m'n overdrive pedal.
en over het geld, ik was er zelf ook verrast door xD ik heb ff een dagje extra gewerkt (6 uur lang) en met kerst kreeg ik een tegoedbon van 50 euro's

dus toen had ik ineens genoeg xD

Jay75
29 december 2009, 23:06
Blijft toch een van de vetste gitaar modellen die er zijn vind ik!
Ben er ook benieuwd naar :)

geert1976
30 december 2009, 00:38
Gefeliciteerd, het blijft een model met veel mojo:ok:

macwilliams
30 december 2009, 06:56
Gefeliciteerd, leuke modellen die wilshire's

Terminus
30 december 2009, 09:42
Gelukkig is deze topic (schoolvoorbeeld hoe een simpele, goede topic kan ontsporen) toch goed afgelopen. De TS is blij met z'n gitaar en heeft hem gekozen omdat hij lekker speelt en klinkt. Of hij last van een wiebelende neck heeft is de vraag (wss niet, anders had hij niet de gitaar gekocht) maar goed. Mooie gitaar, je ziet ze niet vaak en TS heeft foto's binnen no time. Proficiat!

Sixten
30 december 2009, 10:26
Gelukkig is deze topic (schoolvoorbeeld hoe een simpele, goede topic kan ontsporen) toch goed afgelopen. De TS is blij met z'n gitaar en heeft hem gekozen omdat hij lekker speelt en klinkt. Of hij last van een wiebelende neck heeft is de vraag (wss niet, anders had hij niet de gitaar gekocht) maar goed. Mooie gitaar, je ziet ze niet vaak en TS heeft foto's binnen no time. Proficiat!

nee geen last van, had er in de gitaarwinkel ff naar gevraagt en het ook zelf getest. en dit is exact dezelfde gitaar die ik 2 weken geleden ook in de winkel uitprobeerde

Exi
30 december 2009, 16:20
Vergeet niet je sig aan te passen he!;)

stikel
31 december 2009, 18:26
Allereerst van Harte met je nieuwe Wilshire. Godzijdank eens iemand met ballen die zijn eigen zin doet en die naast enkele juiste adviezen, de meeste adviezen van zogenaamde "vakmensen" naast zich neerlegt.

Hulde

groet Jan