PDA

View Full Version : Zelf speakers refoamen?



marter544
2 december 2009, 15:01
In de topic titel staat het al, is dat een beetje goed te doen voor iemand met een beetje handigheid? Heeft iemand er ervaring mee? De woofer van één van mijn speakers heeft na jaren trouwe dienst een vernaggelde foamrand. Nu verwissel ik natuurlijk gelijk de foamranden van beide woofers, want ik wil geen klankverschil. Is het aan te raden dit zelf te doen, of kun je het beter laten doen? Ik wil hier nieuwe randen bestellen: http://www.audiofriends.nl/refoamen/

Alvast bedankt!

Nielsje
2 december 2009, 15:03
Werkbankje?

ik heb geen idee, zijn je speakers erg kostbaar?
Het is natuurlijk altijd leuk om hands-on ervaring op te doen met dit soort dingen, maar als je je zelf niet vertrouwd, doe het dan niet zelf :)

Han S
2 december 2009, 15:04
Is niet zo moeilijk en je kunt er het een en ander over vinden op het net.

marter544
2 december 2009, 15:10
Werkbankje?

ik heb geen idee, zijn je speakers erg kostbaar?
Het is natuurlijk altijd leuk om hands-on ervaring op te doen met dit soort dingen, maar als je je zelf niet vertrouwd, doe het dan niet zelf :)

Kostbaar? Niet dat ik weet, maar ze klinken gewoon erg goed.. Ach, ik probeer het gewoon, lukt het niet, dan heb ik een goede reden om een mooi nieuw setje hifi-speakers te kopen. Als iemand nog tips heeft wat vooral wel, en wat vooral niet te doen, hoor ik het graag.

bert k
2 december 2009, 17:13
Gaat naar de Werkbank.