PDA

View Full Version : An ear to the sky



Maroon
2 december 2009, 14:23
Hey gitaarnetters!

Mijn bandje 'an ear to the sky' -voorheen common sense- is hard aan de weg aan het timmeren! We zijn bezig met een album 'the extinction of the Piefish'. Voor dit album hebben wij al pre-producties gemaakt. Ik was erg benieuwd wat jullie ervan vinden!

De muziek is een combinatie van progressieve rock, post-rock en pop.

www.soundclick.com/Aneartothesky

veel luister plezier!

Nielsje
2 december 2009, 14:50
Nou maat,

ik weet eigenlijk vrij weinig af van dergelijke muziek, kan dus niet zeggen of het goed of slecht is, danwel wat verbeter punten zouden kunnen zijn.

Wél kan ik zeggen dat ik alledrie de nummers heb beluisterd, tijdens m'n studiewerk en dat ik het prima te behapstukken vond! Ben benieuwd naar de rest!

JER00N
2 december 2009, 15:39
Klinkt wel lekker ja, ook de opnames :) Hoe/waar hebben jullie het opgenomen?

Maroon
2 december 2009, 15:50
Het zijn live opgenomen nummers in een studio. Onbewerkt en niet gemasterd e.d. Deze opnames zijn gemaakt in een studio in Friesland (geen idee hoe die studio heette). Het zijn pre-producties om een goed beeld te krijgen van song-structuren e.d. Binnenkort gaan we 'echt' opnemen, hier in een studio in Groningen. Opnamestudio noem ik liever niet, omdat we nog in het begin zijn van ons samenwerkingsverband.

beruk
2 december 2009, 21:03
Ik vind het erg goed. Is idd heel goed verteerbare muziek die wat aan porcupine tree doet denken maar met genoeg eigen kracht en originaliteit.
Boredom etc. kan wel wat strakker (meer staccato) in de riff.
Ik heb alleen veel problemen met de zang, de zanger haalt regelmatig de hoogte niet op toon. Dat leidt héél erg af, helaas.

Stratman70
3 december 2009, 00:45
Ja, de zang is toch wel de zwakste schakel in het, overigens prima klinkende, geheel.
Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke opnames. Het klinkt veelbelovend.