PDA

View Full Version : Gibson les paul 'the paul'



Squier02
2 december 2009, 11:35
waarom ik dit topic open? nou, omdat ik aan het rond kijken ben voor een nieuwe gitaar. Ik ben mijn beginners strat een beetje zat aan het worden en ben toe aan iets nieuws.

nou twijfel ik nog enorm tussen een gibson les paul of een telecaster, omdat ik zowel de 60-70's rock als de blues/bluesrock helemaal geweldig vind. een beetje metal in de trant van kill 'em all" (metallica) vind ik ook lekker, maar heeft niet de hoogste prioriteit.

Nou kwam ik op internet deze (http://link.marktplaats.nl/301372223) tegen, het betreft een gibson les paul 'the paul'. Nu kom ik bij mijn vraag; sluit deze bij mijn verwachting van het algemeen van gibson als rockgitaar of hoort het geluid van deze gitaar echt op een geluidspoor?

Mochten jullie nog andere suggesties hebben, dan hoor ik dat graag. mijn budget is niet hoog, maximaal 1000 euro, maar ik ben niet te beroerd om 2e hands te kijken.

Ibanez666
2 december 2009, 11:38
waarom ik dit topic open? nou, omdat ik aan het rond kijken ben voor een nieuwe gitaar. Ik ben mijn beginners strat een beetje zat aan het worden en ben toe aan iets nieuws.

nou twijfel ik nog enorm tussen een gibson les paul of een telecaster, omdat ik zowel de 60-70's rock als de blues/bluesrock helemaal geweldig vind. een beetje metal in de trant van kill 'em all" (metallica) vind ik ook lekker, maar heeft niet de hoogste prioriteit.

Nou kwam ik op internet deze (http://link.marktplaats.nl/301372223) tegen, het betreft een gibson les paul 'the paul'. Nu kom ik bij mijn vraag; sluit deze bij mijn verwachting van het algemeen van gibson als rockgitaar of hoort het geluid van deze gitaar echt op een geluidspoor?

Mochten jullie nog andere suggesties hebben, dan hoor ik dat graag. mijn budget is niet hoog, maximaal 1000 euro, maar ik ben niet te beroerd om 2e hands te kijken.


Budget niet hoog? WTF

Squier02
2 december 2009, 12:01
Budget niet hoog? WTF

Het geld hoeft ook niet op! :hippie: Voor gibsonmaatstaven is het overigens niet veel.

Midwolda
2 december 2009, 12:32
Geinig dat je een topic opent over deze gitaar, ik zit er ook al een paar dagen tegenaan te kijken.
Misschien is het wel gewoon vertekening van een digitale foto, maar ik vind de kleur vreemd.
Mijn 1978 The Paul is zeker weten walnut en die is veel donkerder dan die op MP.
Een slagplaat is niet standaard... voor de rest ziet hij er goed en origineel uit.
Opvallend is de resonantie van deze gitaar, sla eens onversterkt een open E-akkoord aan... hij blijft gaan!
Een dijk van een gitaar, echt een werkpaard, niet kapot te krijgen, je voelt dat je kwaliteit in handen hebt.
Lekker comfortabel ook, contoured body, goede balans, niet al te zwaar maar wel stevig.
Geweldig lekker fretboard, ebony met lage en brede frets, op een niet te dikke en superstrakke hals.
Let even op de pickups, op de bovenkant van de bobbins horen T's in het plastic gestanst te zijn (T-tops).
De T-tops zijn een uitstekende combinatie met het gebruikte hout en de constructie.
Voor blues het volume open en de tone iets terug, TS ervoor en huilen maar.
Draai het volume iets terug en de tone open, midboost er op en je hebt een keihard droog rockgeluid.
Ja, ik ben er erg enthousiast over, maar ik heb ook niet voor niets lang gezocht naar een goed exemplaar.
Persoonlijk vind ik dit een stukken betere gitaar qua feel & sound dan een moderne Les Paul.
Veel mensen vinden het uiterlijk maar zo-zo, trek je daar gewoon niets van aan,
deze gitaar is gemaakt om bespeeld en gehoord te worden en niets anders.
Als de pickups origineel, de tuners (Grover) nog goed en het geheel nog strak is
dan vind ik 600 zeker niet te duur voor deze gitaar.
Origineel hoort er nog wel zo'n Protector-case bij, maar hij past natuurlijk in iedere LP-koffer.
Go for it! :ok:

Fenderfan
2 december 2009, 13:41
Is een goede keus. Voor 600 nogwat euros een redelijke prijs.
Gitaren zijn niet zo heel erg gewild maar zijn wel zeer cool en passen bij de stijl die je wilt spelen.
De voorganger zegt iets over de kleur en slagplaat waar ik mij bij aansluit.
ik ken ze ook alleen als donker mahony natural en zonder slagplaat, maar misschien zien wij allebij iets over het hoofd.
Stuur die adverteerder eens een mailtje zou ik zeggen.

zeppo
2 december 2009, 13:41
Deze The Pauls zijn erg goede gitaren. 599 vind ik redelijk aan de prijs ermee rekening houdend dat er geen koffer bij zit.

DeadHerring
2 december 2009, 13:51
hmm... hij is toch wel heel stripped down... geen nekbindings, dot inlays, geen hardcase... heeft 'ie nitrocellulose finish? Ziet er niet echt naar uit... Ik weet niet wat ze vragen voor een tweedehands studio tegenwoordig, maar als dat niet veel meer is, kan je m.i. beter daarvoor gaan.

Testen geblazen hé

Hiro
2 december 2009, 14:21
voor deze prijs kan je een tweedehands studio krijgen, en pingelen doet wonderen ;)

even
2 december 2009, 14:34
Vroeger heb ik in een band gespeeld waar de ander gitarist er een had. Ik heb zelf een LP custom Cherry-sunburst uit 1978 en kon deze gitaren dus goed vergelijken. Ik vond de klank wat lichter dan mijn eigen LP. Wel een lekkere rauwe humbuckersound maar minder sustain en minder rond van klank. Lag voornamelijk aan de walnut denk ik en omdat hij ook in gewicht een stuk lichter was dan mijn LP. Verder een hele sobere gitaar maar volgens mij een prima investering voor dat geld.

Squier02
2 december 2009, 14:55
hmm... hij is toch wel heel stripped down... geen nekbindings, dot inlays, geen hardcase... heeft 'ie nitrocellulose finish? Ziet er niet echt naar uit... Ik weet niet wat ze vragen voor een tweedehands studio tegenwoordig, maar als dat niet veel meer is, kan je m.i. beter daarvoor gaan.

Testen geblazen hé

dit is o.a. waarom ik ook twijfel, idd geen dot inlays, geen bindings en het logo ontbreekt. de kleur vind ik overigens wel wat hebben, maar het gaat me in eerste instantie om het geluid. Het oog wil ook wat, ik heb liever een gitaar die in mijn straatje past dan een gitaar die in mijn plaatje past:) een combinatie is natuurlijk het beste.

Ik heb de verkoper om meer informatie gevraagd.


voor deze prijs kan je een tweedehands studio krijgen, en pingelen doet wonderen ;)

ik ben ook aan het kijken voor een studio, maar ik heb altijd het idee gekregen dat de studio's altijd een beetje minimaal zijn. zoals veel mensen zeggen de instap-modellen van gibson. nou moet ik wel zeggen dat ik ze wel lekker vind klinken.

Daarlangs kijk ik ook naar de SG modellen, met name de specials, omdat ie ook in het budget passen. misschien een 2e-handse standard. deze zijn toch een stuk veelzijdiger? of neemt daardoor de kwaliteit ook af?

guitarkid
2 december 2009, 15:08
dit is o.a. waarom ik ook twijfel, idd geen dot inlays, geen bindings en het logo ontbreekt. de kleur vind ik overigens wel wat hebben, maar het gaat me in eerste instantie om het geluid. Het oog wil ook wat, ik heb liever een gitaar die in mijn straatje past dan een gitaar die in mijn plaatje past:) een combinatie is natuurlijk het beste.


Geen dot-inlays..? Blocks bedoel je waarschijnlijk? En ik denk dat het logo er nog wel opzit, alleen zie je dat m.i. niet goed op de foto omdat het geen inlay is, maar een goudkleurig transfer dat amper afsteekt tegen de inderdaad wat lichte kleur.. Maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Als hij er echt niet meer opzit (even vragen dus) zou ik wel even achter mijn oren krabben, want hoe dat dan is gebeurd...??
Die slagplaat is volgens mij ook niet standaard.
Verder zijn dit hele fijne gitaren. Er staat er nog ergens één in een studio waar ik vaak kom, hij wordt nooit gebruikt en die wil ik eigenlijk wel hebben, maar vooralsnog geen kans... :(

Gr. C.

Ewoud Kuijt
2 december 2009, 15:12
voor deze prijs kan je een tweedehands studio krijgen, en pingelen doet wonderen ;)

+1. Speel al 16 jaar op een studio en die doet niks onder voor vele andere LP's.

Tweedehands of 100 euro erbij en je hebt een nieuwe.

Squier02
2 december 2009, 15:47
Geen dot-inlays..? Blocks bedoel je waarschijnlijk? En ik denk dat het logo er nog wel opzit, alleen zie je dat m.i. niet goed op de foto omdat het geen inlay is, maar een goudkleurig transfer dat amper afsteekt tegen de inderdaad wat lichte kleur.. Maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
Als hij er echt niet meer opzit (even vragen dus) zou ik wel even achter mijn oren krabben, want hoe dat dan is gebeurd...??
Die slagplaat is volgens mij ook niet standaard.
Verder zijn dit hele fijne gitaren. Er staat er nog ergens één in een studio waar ik vaak kom, hij wordt nooit gebruikt en die wil ik eigenlijk wel hebben, maar vooralsnog geen kans... :(

Gr. C.

klopt ik bedoelde block inlays. Ik denk dat ik maar eens de sites een tijdje in de gaten ga houden voor studio's. iemand een mening over de SG's die ik genoemd heb?

vinni
2 december 2009, 17:20
Heb een The Paul gehad.....een hele goeie.
Het enige waar ik moeite mee had is de zeer strakke sound.
Dit had zeker te maken met de Walnut body. Maar ja....het kan net zijn wat je zoekt.

Let wel effe op....
Ik weet het fijne niet meer....
Maar toen Gibson in '77 met deze gitaren uitkwam waren ze zo goed dat de verkopen van de echte LP enigzins stagneerde. Daarom zijn de latere The Pauls een kwaliteitje minder....tja zo werkt dat bij Gibson.
Ik weet niet meer precies wanneer de mindere The Pauls op de markt kwamen. Ik geloof dat de latere The Pauls ook Firewood werden genoemd. :sssh:

Vinni

macwilliams
2 december 2009, 17:22
Heb een The Paul gehad.....een hele goeie.
Het enige waar ik moeite mee had is de zeer strakke sound.
Dit had zeker te maken met de Walnut body. Maar ja....het kan net zijn wat je zoekt.

Let wel effe op....
Ik weet het fijne niet meer....
Maar toen Gibson in '77 met deze gitaren uitkwam waren ze zo goed dat de verkopen van de echte LP enigzins stagneerde. Daarom zijn de latere The Pauls een kwaliteitje minder....tja zo werkt dat bij Gibson.
Ik weet niet meer precies wanneer de mindere The Pauls op de markt kwamen. Ik geloof dat de latere The Pauls ook Firewood werden genoemd. :sssh:

Vinni

Zie dus gewoon brandhout:seriousf::seriousf::seriousf::seriousf:


Firebrand dacht ik persoonlijk:hippie:

vinni
2 december 2009, 17:24
euh ja.....:seriousf:

Sorry!

Vinni

DeadHerring
2 december 2009, 17:41
ik ben ook aan het kijken voor een studio, maar ik heb altijd het idee gekregen dat de studio's altijd een beetje minimaal zijn. zoals veel mensen zeggen de instap-modellen van gibson. nou moet ik wel zeggen dat ik ze wel lekker vind klinken.

Nah, de BFG is minimaal, de Studio is een Les Paul Standard zonder bindings. Ik heb er ook een en die doet niet onder voor de Standards hoor. Heel goeie makelij. Klinkt als een klok, ontstemt heel erg zelden, frets zijn heel hoog dus kunnen wel wat slijtage hebben, kwaliteit is in orde en ziet er wel prachtig uit. Ik mis wel een beetje de bindings om de nek, dat voel je wel na een tijdje, en mocht ik niet linkshandig geweest zijn, had ik de Alpine White versie gekocht (omdat die een ebony fingerboard heeft) maar voor de rest is 'ie echt wel dik in orde. Heel erg tevreden van. Zelfs van de pickups.

Midwolda
2 december 2009, 18:37
Zie dus gewoon brandhout :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:
Firebrand dacht ik persoonlijk:hippie:

FireBrand ja.
De naam Gibson is dan niet een goudkleurige transfer zoals op de 78-ers, maar in het hout van de kop gebrand.
Tussen die twee in zat nog de The Paul II, dat staat dan aangegeven op de trussrodcover.
Ik zou alleen voor de eerste serie gaan, de andere twee zijn duidelijk minder.
En als ik moest kiezen tussen m'n The Paul en een nieuwe Studio, dan hield ik de The.
Geen twijfel mogelijk.

Squier02
3 december 2009, 12:06
heb reactie terug gehad van de verkoper.

Hij zegt dat alle hardware en elektronica origineel zijn. Met grover tuners en de originele pickups, volgens de koper met meer output dan PAF's.

Orpheo
3 december 2009, 12:12
walnoot kan echt wel licht gekleurd zijn, kijk hier eens naar:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e556561a.jpg

Ik heb een the paul gehad, en de gitaar klonk geweldig. my god, wat was ie strak. brullend, scheurend, heel strak, heel comfortabel. Mijn grote mank waren de lage frets; ik heb het liefst superdikke en heel hoge frets, en een honkbalknuppelhals, en als ik die niet heb, vind ik 'm al snel niet prettig spelen. Vooral fretformaat is belangrijk. Vandaar ook dat ik 'm verkocht heb, met pijn in 't hart. Ik heb nu wel een geupdate the paul, eerder een the paul custom deluxe, maar ok :D

Midwolda
3 december 2009, 23:43
Ik heb nu wel een geupdate the paul, eerder een the paul custom deluxe, maar ok :D
Pics, or it didn't happen... :stop:

Orpheo
4 december 2009, 00:37
Pics, or it didn't happen... :stop:

kheb er al foto's van gepost, maar ok, omdat je 't zo lief vraagt ;)

Effe een recap: wat is een the paul ook alweer? volledig walnoot, ebben toets, geen binding, 'houten' headstock (dus geen fineertje erover, gelijk 't halshout), wel een 'bolling' maar dan n wat magerdere variant, scheurende, schreeuwende humbuckers...

wat is mijn the paul deluxe custom dan?

dat is dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/PB290012.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/PB290001.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P110602_07-01-09.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1108_07-01-09.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P1106_07-01-09.jpg


en wat is het nu precies?!

zie lijstje he: walnoot volledig? check! ebben toets: check! gillende scheurende humbuckers? check! (je ziet op de foto's diverse incarnaties van de gitaar, diverse pickups en wiring crap). de blockinleg maakt 't de custom, de mooiere/diepere carve en 1 piece top maakt 't een deluxe variant.

Effe een familiefoto, ziet er met dit soort gitaren imho altijd kick ass uit

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/P111201_07-01-09.jpg

Orpheo
4 december 2009, 00:40
de 3 rechter gitaren maken de meeste uren, samen met de tobaccoburst, blueburst en de purpleburst. de naakte wijven is met 'pensioen' (vraag me niet waarom, tis nergens voor nodig, de gitaar klinkt en speelt geweldig, net als de rest) en de groene is perfect voor bluesy en jazzy werk. metal trekt ie ook hoor, maar hij heeft niet de 'feel' daarvoor. de fireburst quilt top pak ik soms, maar die moet eigenlijk effe n pakkie nieuwe snaren krijgen, maar ik ben er te lui voor. maar damn, klinken dat ie doet.. :ok::cheerup::lovelove:

JimiDylan
4 december 2009, 00:43
Lol! Schitterend hoe deze man over zijn gitaren kan praten :crazyhappy: En terecht hoor, tzijn mooie dingen. Maaruhm, heb ik iets gemist of was jij weggegaan? Er zal vast wel een topic voor zijn, en de kans zit er ook dik in dat ik nu geflamed ga worden? :P

Di Stefano
4 december 2009, 00:43
Hoe hoog staat de topkam wel niet op die gitaar?

geert1976
4 december 2009, 01:00
Hoe hoog staat de topkam wel niet op die gitaar?

redelijk normaal, gezien de jumbofrets en snaren liggen slechts half in de kam, correcto mundo gedaan door orph:ok:

voor de TS,

Een Gibson The Paul is waar voor je geld en de prijs van E 600,00 vind ik niet gek, ik moet eerlijk toegeven dat ik er zelf ook op zit te loeren.

Er staat op MP ook nog een The Paul, waar ze drie humbuckers hebben ingelepeld (niet meer origineel dus), voor ongeveer dezelfde prijs.

De slagplaat op de org. The Paul is niet origineel, maar ik vind het niet misstaan

Orpheo
4 december 2009, 01:14
Hoe hoog staat de topkam wel niet op die gitaar?

de topkam is inderdaad enorm groot, maar ik moet wel... kijk eens voor de gein hoe dik die toets is! :D en ik heb superjumbo frets erop zitten, en ik vind hoge actie prettig... 1+1=2... hij kan nog wel een heel stuk lager hoor, denk een a twee millimeter, maar ik vind dit precies goed. Op m'n tweede koa staat 't overigens allemaal een stukkie lager. Ik zal 't zo zeggen: het punt waar de snaar de topkam verlaat, is een fractie hoger dan de 1e fret, en dan heb ik 't over nauwelijks een millimeter. zodra er namelijk spanning op de hals komt, gaat ie 'krom' staan (hoort gewoon) en dan word de actie daar ook hoger. klopt dus precies, dank je geert ;)

@jimidylan: ben al n poosje beetje terug. lang verhaal :P maar tja, deze gitaren heb ik gekocht toen ik 'weg' was, dus vandaar dat er geen topic over deze 2 is. nu ja, het WAS er, omdat ik ze kocht op 31 augustus (oh help, das alweer 3 maanden geleden, en nu pas zijn ze speelbaar af... over 2 jaar zijn ze pas ECHT af, omdat dan pas het hout een beetje gesettled is).

ik zit overigens te denken om nog 2 armoths erbij te nemen, crimson schiet niet echt op :soinnocent: ik heb tegen mezelf gezegd, pas als ik de bubinga af en 100% up and running binnen heb, gaat er meer geld naar UK voor die andere 2. tis topwerk hoor, het duuuurt alleen zo lang :chicken:

ALS ik weer warmoth doe, word het zeker weten 1x koa (te mooi gewoon, kan 't niet laten!) en dan OF 1x eendelig wild esdoorn op eendelig mahonie, OF padouk op korina. boy oh boy wat ziet dat hout er gewoon ganz geil uit!

effe pica:

padouk top
http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/vip110a.jpg

koa mk3 (gegarandeerd dat er dus n derde koa komt, en ps: waarom niet, als de wild maple weg gaat, gelijk een vierde ipv padouk? koa is zeldzamer EN mooier!)
http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/lpcp212a.jpg

Eendelig wild esdoorn
http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/lpcp205a.jpg

Gewoon omdat 't mooi is, fireburst op 1 delig high grade flame maple.

http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/lpcp213a.jpg

Midwolda
4 december 2009, 06:48
Ja, Orpheo kent zijn planken, dat is zonder meer waar...
en dat je nog maar vele foto's mag posten want damn, er valt genoeg lekkers te zien!
Jouw The Paul Custom Deluxe lijkt imho meer op een Studio dan op een The Paul.
Carved top, block-inlays, gouden hardware, glossy lak, pickup selector op de "goede" plek...
alles wat hem meer Custom Deluxe maakt, maakt hem tegelijkertijd minder The.
De charme van de The Paul vind ik juist dat functionele minimale gevoel, no frills, just thrills.
En het grootste verschil met de gewone Les Paul zie ik helemaal niet terug: een contoured body.
Blijft voor mij de vraag over: hoe beoordeel jij walnoot als klankhout?

Midwolda
4 december 2009, 06:59
De slagplaat op de org. The Paul is niet origineel, maar ik vind het niet misstaan
Hmmm, dat ben ik wel met je eens, dat vind ik dus ook niet misstaan.
Misschien doe ik dat ook nog wel bij mijn The want het is in dit geval een erg nuttige accessoire.
De afwerking wordt op die plek namelijk snel minder mooi door de plectrum-krassen,
het "satin"-effect gaat daar een beetje verloren en dat ziet er wat vreemd uit.
En visueel maakt het een mooie verbinding tussen de pick-ups en de neck.
Aan de andere kant: een The Paul is een werkpaard, geen sierpaard.
Denkedenkedenke...

Edit: even een pic van MP geleend om er op te studeren...
http://img138.imageshack.us/img138/561/theopmp.jpg

Orpheo
4 december 2009, 08:32
Ja, Orpheo kent zijn planken, dat is zonder meer waar...
en dat je nog maar vele foto's mag posten want damn, er valt genoeg lekkers te zien!
Jouw The Paul Custom Deluxe lijkt imho meer op een Studio dan op een The Paul.
Carved top, block-inlays, gouden hardware, glossy lak, pickup selector op de "goede" plek...
alles wat hem meer Custom Deluxe maakt, maakt hem tegelijkertijd minder The.
De charme van de The Paul vind ik juist dat functionele minimale gevoel, no frills, just thrills.
En het grootste verschil met de gewone Les Paul zie ik helemaal niet terug: een contoured body.
Blijft voor mij de vraag over: hoe beoordeel jij walnoot als klankhout?

grappig dat jij juist dat als major points beoordeeld! ik zie juist walnoot als DE feature! :D

qua klank...tja, lastig. Ik vind 'm in een dunner body als de the paul en the sg strak, te strak wellicht, heel fel, scheurend... in deze gitaar is 't wat ronder, maar nog steeds niet zo 'rond' als op een normale LP. hij heeft een heel honky midrange, maar jankt en scheurt in 't midhoog, snijdt hard in 't hoog, en is boomy in 't laag. Beetje LP on steroids, puur in de tone.

ik werd net wakker, en ik kreeg een brainwave. de mazzel met dat 'gewone' esdoorn, esdoorn blijft wel groeien over de hele wereld, koa sterft langzaam uit. Ik neem de showcase koa, en nog n losse koa body op padouk, uit de customshop. kost me evenveel, maar tis wel vetter, en toffer. ik ben gewoon een koa-addict. uit de showcase haal ik dan nog n mooi halsje, en klaar.

Midwolda
4 december 2009, 09:52
ik ben gewoon een koa-addict.
Hier heb ik alle begrip voor. Hulp is niet nodig, zolang de koa betaalbaar blijft.
Zodra er echter sociale problemen door ontstaan, of je kunt nergens anders meer aan denken,
schakel dan een professional in voor acceptabele alternatieven.
Een leven zonder koa is echt mogelijk, al geloof je dat nu misschien niet!

Ik vind "gewone" Les Paul's al gauw wollig klinken, beetje te bassig. Rond, ja, goed woord.
Dat zal ongetwijfeld ook aan mijn inmiddels best wel verklootte oren liggen...
maar het strakke en de "sharp edges" van een The Paul zijn dus ideaal voor mij.
Vind 'm ook lekker reageren op de pick attack, compressor voor de gain en janken maar!
Ben nog steeds op zoek naar andere 2x HB gitaren die dat ook hebben.
Harde en droog, dat moet het zijn! Worstrock. :seriousf:

geert1976
4 december 2009, 14:53
Nu, ik ga niet meer achter deze Gibson aan, want ik heb zojuist een mooie deal gemaakt voor een poepbruine Gibson SG

EGH
4 december 2009, 19:38
Nu, ik ga niet meer achter deze Gibson aan, want ik heb zojuist een mooie deal gemaakt voor een poepbruine Gibson SG

Om maar even iemand van vorige bladzijde te quoten: Pics or it didn't happen :)

geert1976
4 december 2009, 21:11
Om maar even iemand van vorige bladzijde te quoten: Pics or it didn't happen :)

uhh komen zo, kan niet met mijn tengels van die SG blijven

Midwolda
4 december 2009, 21:18
Geert, je moet je sig eens een keertje updaten hoor! ;)
En ik moet toch ook maar eens een SG uitproberen... ben niet zo goed in het negeren van andermans enthousiasme...

geert1976
4 december 2009, 21:39
Geert, je moet je sig eens een keertje updaten hoor! ;)
En ik moet toch ook maar eens een SG uitproberen... ben niet zo goed in het negeren van andermans enthousiasme...

Kom eens langs en je mag ze allemaal proberen:ok:

Ed Lauwerens
4 december 2009, 22:13
Ik reageer even op de opmerking "het logo ontbreekt". Het Gibson logo op de headstock staat er met goudkleurige verf opgespoten en op de eerste foto's zie je dat dat er wel degelijk staat. Prima zoals het hoort. Gitaar lijkt origineel, maar die slagplaat hoort er denk ik niet op. In mijn ervaring gaan deze gitaren (met de typische plastic koffer) voor prijzen tussen de 550 en 750 euro. Maar zonder koffer.....? Ik heb er zelf overigens ook eentje, heerlijke rock gitaar, blijf je op spelen.

Squier02
7 december 2009, 15:39
ik heb deze (http://link.marktplaats.nl/297315044) studio op het hoog. Zit er goed uit, ga maar eens een afspraak maken om hem te proberen.