PDA

View Full Version : andere speaker in bouwen



Firebird
9 april 2003, 14:46
ik heb een fender lead 75 met een 15" fender speaker. Nu heb ik een mooie JBL MI 12 (12") speaker op de kop getikt.

En nu, wat iedere simpele ziel snapt, is het gat dus te groot. Weet iemand wat voor een hout en hoe dik ik moet kopen???

Tips zijn welkom!!!

groetjes van lenny

Diedo
9 april 2003, 18:04
misschien kun je eerst een kijken naar wat er nu inzit.... lijkt me in ieder geval een optie, maar er zullen natuurlijk betere houtsoorten zijn...

Diedo

Slowhand41
9 april 2003, 18:13
Je kunt bijv. 18 mm. dik MDF gebruiken, dit gaat niet mee trillen met de speaker.

Dude
10 april 2003, 09:31
zoiezo 15 of 18 mm, niet kleiner, mdf is een goede ik heb berken multiplex gebruikt, is ook erg goed

Firebird
15 april 2003, 10:38
oke, bedankt voor de tips. Ik heb mn versterker ff uit elkaar gehaald en nu blijkt dat het voorpaneel, waar de speaker dus tegenaan is geschroeft, aan de allebei de zij- en onderkant is GELIJMT. Dus als ik een nieuwe speakerpaneel wil moet ik dus mn hele versterker uit elkaar halen. Dat vind ik dus niet zo'n leuk idee.

Kan het kwaad om de speaker op een extra plankje te zetten en dat plankje dan weet op het voorpaneel te schroeven??? (als jullie nog enigzins begrijpen wat ik bedoel!!!)

Gaat dat ten koste van het geluid???