PDA

View Full Version : Versterker wegbrengen om na te laten kijken/reviseren (omg. Den Bosch)



Pun
2 december 2009, 00:01
Ik vroeg me af of iemand een goed adres weet om mijn Bassman 135 naar toe te brengen.
Ik denk dat hij een keer nagekeken moet worden, en misschien het één en ander vervangen moet worden (in ieder geval de buizen, denk ik zo).

Weet iemand een goed (en betrouwbaar) adres in de buurt van Den Bosch (voor een goed adres ben ik wel bereid om wat verder van huis te gaan)?

Een van de vorige eigenaren heeft ook nog geprobeerd een reverb unit in te bouwen. Dit is niet gelukt, en het enige zichtbare daarvan is een extra knop op de voorkant van de versterker. Misschien dat daar ook meteen naar gekeken kan worden hoe het is gedaan, en of het misschien werkend gekregen kan worden?

Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

cluseau
2 december 2009, 00:20
Een van de vorige eigenaren heeft ook nog geprobeerd een reverb unit in te bouwen. Dit is niet gelukt, en het enige zichtbare daarvan is een extra knop op de voorkant van de versterker. Misschien dat daar ook meteen naar gekeken kan worden hoe het is gedaan, en of het misschien werkend gekregen kan worden?


Het zal niet alleen om een knop en een veerunit gaan, je hebt namelijk ook een paar versterkertrapjes nodig. Waarschijnlijk is de amp verre van orgineel en is er het nodige bijgemaakt. Alles kan hoor maar er zal toch eerst bekeken moeten worden hoe de uitbreiding is uitgevoerd om er over te kunnen oordelen.

Frans.

Pun
2 december 2009, 18:47
Dat dacht ik ook al, daarom ook dat ik op zoek ben naar iemand die verstand van zaken heeft en betrouwbaar is (dus niet zeggen dat hij het wel even fixt en vervolgens een rekening krijgen van 500 euro, of zo).

Nakijken en eventueel reviseren moet sowieso gebeuren. Wat ik met de reverb wil doen, wil ik eigenlijk pas beslissen a.d.h.v. het oordeel van een deskundig iemand. Het zal niet voor niets zijn dat die reverb unit niet werkt, lijkt mij.
Dus eigenlijk is het daar ook een kwestie van kijken en dan overleg over wat verstandig is (voors en tegens) en wat er tegenover zou staan.

E-J
3 december 2009, 13:53
Hoi,

Ik weet een uitstekend adresje in Heythuysen (tussen Weert en Roermond). Hele aardige en vakkundige man, en zéér schappelijke prijzen. Ik weet alleen niet of hij nog versterkers repareert. Stuur maar even een PM mocht je geïnteresseerd zijn. Een toekomstige versterker van mij heeft een modificatie nodig dus zal ik hem toch wel contracteren!

groetjes,
Emiel

SteavisSmokin
4 december 2009, 20:17
Marble amps in Renkum kan ik je aanraden.

Pun
15 december 2009, 22:08
Allemaal bedankt voor de reacties. De amp ligt nu bij Frans, volgens mij gaat het helemaal goedkomen.

John

master99
15 december 2009, 22:20
Wie is Frans ??

rickert
15 december 2009, 22:43
Die dude van NEM.

tillens
15 december 2009, 22:43
Ik denk de heer Cluseau van een paar posts naar boven.

Gr Sherlock.

Pun
29 december 2009, 00:28
Inderdaad :)

Hij is nu weer terug, en hij klink echt geweldig. Ook de reverb doet het nu, en die is ook erg lekker, zowel extreem als subtiel.

Al met al is hij nu weer helemaal geweldig!

master99
30 december 2009, 08:21
Die dude van NEM.
Frans van de Nederlandse Energie Maatschappij ?? Dan moeten we hier met Frans Bauer te maken hebben .... Ik wist niet dat die iets met amps van doen hadden. Ik zal er eens over beginnen als ik weer telefonisch lastig gevallen wordt door hun.